اخبار ارز دیجیتال

با توجه به این دو عامل، قیمت اتریوم می‌تواند امسال به ۱۰ هزار دلار برسد

با توجه به این دو عامل، قیمت اتریوم می‌تواند امسال به ۱۰ هزار دلار برسد

به دلیل کاتالیزورهایی مانند بروزرسانی آتی دنکان (Dencun) و هیجاناتی که پیرامون راه‌اندازی احتمالی ETF‌های اسپات اتر وجود دارد، قیمت اتریوم می‌تواند از ۱۰ هزار دلار فراتر رود.

قیمت اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار از نظر مارکت کپ، ممکن است امسال به ۱۰ هزار دلار یا حتی بالاتر برسد، علیرغم اینکه بیت کوین (BTC) در ماه‌های گذشته آن را تحت‌الشعاع قرار داده است. این‌ها سخنان خوان لئون (Juan Leon)، تحلیلگر بخش تحقیقات ارزهای دیجیتال در شرکت مدیریت سرمایه بیت‌وایز (Bitwise) بوده است.

به گفته لئون، اتر با قیمت ۳۹۵۰ دلار در زمان نگارش این خبر، به واسطه کاتالیزورهایی مانند ارتقای آتی دنکان و هیجاناتی که پیرامون راه‌اندازی احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF‌) اسپات اتر وجود دارد، می‌تواند از رکورد فعلی خود یعنی ۴۸۰۰ دلار عبور کند و احتمالاً از ۱۰ هزار دلار نیز فراتر رود.

بروزرسانی آتی دنکان

انتظارات برای بروزرسانی دنکان بسیار بالاست و پیش‌بینی می‌شود که کارایی رولاپ‌های لایه دوم اتریوم را از طریق بلاب‌های اولیه یا زودگذر (EIP-4844) افزایش دهد. دنکان بزرگترین بروزرسانی شبکه اتریوم از زمان شاپلا (Shapella) در ماه آوریل ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. شاپلا امکان برداشت اترهای استیک شده را فراهم کرد.

هدف Proto-danksharding کاهش تقاضا برای ذخیره‌سازی با استفاده از فضای ذخیره‌سازی موقت جهت ایجاد توان عملیاتی بالاتر است. این امر امکان دسترسی به داده‌های خارج از بلاک چین را فراهم می‌کند و هزینه تراکنش در شبکه‌های لایه دوم را تا ۱۰ برابر یا حتی بیشتر کاهش می‌دهد. هر دو ارتقاء شاپلا و دنکان گام‌های اصلی در گذار اتریوم از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) هستند.

دنکان با موفقیت در شبکه‌های آزمایشی Goerli ،‌Sepolia و Holesky مستقر شده و راه‌اندازی آن در شبکه اصلی برای تاریخ ۱۳ مارس برنامه‌ریزی شده است.

لئون معتقد است که راه‌اندازی دنکان بر روی اتریوم یک کاتالیزور مثبت برای احساسات جامعه محسوب می‌شود و این دارایی دیجیتال را به رکورد‌های تاریخی و بی‌سابقه‌ای سوق می‌دهد. با کاهش هزینه‌های تراکنش در شبکه‌های لایه دوم، فعالیت و تقاضای مصرف‌کننده اصلی افزایش می‌یابد.

هیجانات پیرامون تایید احتمالی ETF اتریوم

یکی دیگر از کاتالیزورهایی که می‌تواند باعث افزایش سرسام‌آور قیمت اتریوم شود، هیجانات مردم و کارشناسان در مورد راه‌اندازی ETF‌های اسپات اتریوم در ایالات متحده است.

چندین شرکت مدیریت دارایی از جمله بلک راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity)، اینوسکو (Invesco)، گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، ون‌اک (VanEck) و آرک اینوست (Ark Invest) که همگی ETF‌های جدید بیت کوین را ارائه داده‌اند، درخواست خود را برای عرضه محصولات مشابه برای اتریوم نیز ثبت کرده‌اند. با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) آخرین مهلت تصمیم‌گیری در مورد این درخواست‌ها را به ماه می موکول کرده است.

تحلیل‌گر بیت‌وایز فکر می‌کند که شانس تایید ETF اتریوم به اندازه ETF‌های بیت‌ کوین بالا نیست و حدس می‌زند که به احتمال ۵۰ تا ۶۰ درصد این محصولات چراغ سبز دریافت می‌کنند. صرف نظر از این مورد، او معتقد است که راه‌اندازی این صندوق قریب‌الوقوع است و دیر یا زود شاهد تایید آن‌ها توسط SEC خواهیم بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...