اخبار ارز دیجیتال

ورلد کوین احتمالاً با OpenAI و پی پال وارد همکاری می‌شود

ورلد کوین احتمالاً با OpenAI و پی پال وارد همکاری می‌شود

تیم ورلد کوین (Worldcoin) از همکاری احتمالی خود با OpenAI و مذاکرات مداوم با پی پال (PayPal) خبر داد. سم آلتمن (Sam Altman) بنیانگذار و مغز متفکر OpenAI Tools for Humanity و ChatGPT است.

Tools for Humanity، شرکت سازنده ورلد کوین، به همکاری‌های بالقوه این گروه با شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری و مالی اشاره کرده است. بلومبرگ این همکاری احتمالی را طی گزارشی در تاریخ ۲۵ آوریل تایید کرد.

الکس بلانیا (Alex Blania)، مدیرعامل Tools for Humanity، در گزارش بلومبرگ به امکان همکاری ورلد کوین با OpenAI اشاره کرد، اگرچه هنوز هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است. علاوه بر این، بلانیا تایید کرد که این شرکت مذاکرات خود را با پی پال نیز آغاز کرده، اما هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

ورلد کوین در سال گذشته با Okta، یک شرکت امنیت سایبری، برای توسعه سرویس احراز هویت این پروژه همکاری کرد. این سرویس می‌تواند به عنوان جایگزین یا مکمل ابزارهای مشابه ارائه شده توسط اپل و گوگل مورد استفاده قرار گیرد. شرکت ورلد کوین از سرمایه‌گذاران برجسته‌ای از جمله Three Arrows و سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، یکی از بنیانگذاران FTX نیز بودجه دریافت کرده است.

ورلد کوین قصد دارد با اسکن عنبیه چشم و تبدیل داده‌های بیومتریک به یک کد امن، «انسان بودن» افراد را تأیید کند. این کد، همراه با یک الگوریتم، شخص را به عنوان یک انسان منحصر به فرد تأیید می‌کند و یک شناسه جهانی به او ارائه می‌دهد. کاربرانی که در اسکن عنبیه چشم ورلد کوین شرکت می‌کنند می‌توانند توکن‌های WLD را به عنوان پاداش دریافت کنند که در حال حاضر حدود ۵ دلار ارزش دارد.

تحلیل قیمت ورلد کوین (WLD)

قیمت Worldcoin در زمان نگارش این مطلب برابر با ۴/۷۷ دلار است. در نمودار روزانه ورلد کوین دو منطقه مهم وجود دارد که سرمایه‌گذاران باید از نزدیک این مناطق را دنبال کنند.

اولین ناحیه، یک حمایت کلیدی بین ۴/۴۲ تا ۳/۷۱ دلار است که WLD باید آن را حفظ کند تا پرایس اکشن مثبت این آلت کوین دوباره جان تازه‌ای بگیرد. از دست دادن این منطقه حمایتی می‌تواند علیرغم همکاری‌های احتمالی این پروژه، قیمت WLD را به پایین‌ترین سطح نمودار روزانه در نزدیکی ۲ دلار برساند.

برعکس این فرضیه، اگر ورلد کوین از محدوده ۶/۴۳ تا ۸/۷۹ دلار خارج شود، معامله‌گران می‌توانند انتظار مومنتوم قدرتمندی را داشته باشند.

نمودار روزانه WLD/USD
نمودار روزانه WLD/USD

جنجال Orbs

با این حال، فعالیت Orb های مورد استفاده برای اسکن عنبیه چشم مردم در چندین کشور اروپایی به دلیل نگرانی‌های مربوط جمع‌آوری داده‌ها با ممنوعیت مواجه شده‌ است. در حال حاضر، آلمان تنها بازاری است که ورلد کوین می‌تواند در آن داده‌های بیومتریک افراد را جمع‌آوری کند. برخی از منتقدان گفته‌اند که آلتمن، یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت Tools for Humanity، در حال ارائه راه‌حلی برای مشکلاتی است که توسط یکی دیگر از شرکت‌های او یعنی OpenAI ایجاد شده است.

با وجود این چالش‌ها، بنیاد ورلد کوین از World Chain، یک بلاک چین آزاد و منبع باز لایه دوم که قرار است در اواسط سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود، رونمایی کرده است. این بلاک چین به صورت کامل با پروتکل ورلد کوین یکپارچه خواهد شد و کاربران دارای شناسه جهانی را در اولویت استفاده قرار می‌دهد. این حرکت با هدف گسترش پذیرش ورلد کوین انجام شده، اگرچه مارکت کپ توکن WLD طی یک ماه گذشته تقریباً به نصف کاهش یافته است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...