اخبار ارز دیجیتال

بنیاد اتریوم از هوش مصنوعی برای کاهش نفوذ هکرها استفاده می‌کند؟

بنیاد اتریوم از هوش مصنوعی برای کاهش نفوذ هکرها استفاده می‌کند؟

به گفته یکی از محققین اصلی بنیاد اتریوم، همه اعضای این بنیاد می‌خواهند با استفاده از هوش مصنوعی (AI) از هک و سوءاستفاده جلوگیری کنند.

جاستین دریک (Justin Drake)، یکی از توسعه‌دهندگان پیشرو در شبکه اتریوم، با اشاره به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم که به وسیله بسته‌بندی تراکنش‌ها، به کاهش تراکم شبکه و کارمزدهای بالا کمک می‌کنند، گفت:

هک‌‌های چند ده میلیارد دلاری در رولاپ‌ها یک ریسک سیستمی بزرگ برای اتریوم محسوب می‌شوند. ما می‌خواهیم از هوش مصنوعی برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های فاجعه‌باری استفاده کنیم که می‌توانند منجر به چنین هک‌هایی در رولاپ‌های دانش صفر (zk-rollup) شوند.

هوش مصنوعی می‌تواند به محققان اتریوم در شناسایی باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌های احتمالی کمک کند، به‌ویژه در زمانی که پایگاه کد بلاک چین‌های مبتنی بر اتریوم با ادغام فناوری‌های جدیدی مانند اثبات‌های دانش صفر پیچیده‌تر می‌شود.

رولاپ‌های دانش صفر (ZK) راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری هستند که از حداقل داده‌های مورد نیاز برای تأیید تراکنش‌ها در بلاک چین‌هایی مانند اتریوم استفاده می‌کنند.

دریک گفت:

‌هدف ما کاهش خطرات اجرای zkEVM است زیرا رولاپ‌های دانش صفر به تدریج چرخه‌های آموزشی را حذف می‌کنند.

وی افزود که هوش مصنوعی می‌تواند ابزار فوق‌العاده‌ای برای تسریع باگ‌یابی خودکار در مدارهای SNARK باشد و به «دانش صفر مختصر غیرتعاملی»، اصطلاحی برای اثبات رمزنگاری که به یک طرف اجازه می‌دهد بدون افشای اطلاعات ثابت کند که داده‌های خاصی دارد، اشاره می‌کند.

در حالی که هک‌های کریپتویی رو به کاهش هستند، اما همچنان صدها میلیون دلار از اکوسیستم بلاک چین به سرقت می‌رود. بر اساس آخرین گزارش شرکت امنیتی Web3 ImmuneFi، هکرها در سه ماهه اول امسال ۳۳۶ میلیون دلار رمزارز را به سرقت بردند. این عدد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که اتریوم از BNB Chain پیشی گرفته و حالا به عنوان اولین هدف مهاجمان شناخته می‌شود. طبق گفته DeFiLlama، در حال حاضر ۵۵ میلیارد دلار دارایی در DeFi اتریوم وجود دارد.

با توجه به این آمار و پیوستن روزافزون کاربران به شبکه‌، پیاده‌سازی ابزارهایی مانند هوش مصنوعی برای محافظت از کاربران در اسرع وقت بسیار مهم است.

هک‌های کریپتویی در سه ماهه اول ۲۰۲۴
هک‌های کریپتویی در سه ماهه اول ۲۰۲۴

کریپتو و هوش مصنوعی

کارشناسان می‌گویند که ترکیب کریپتو و هوش مصنوعی فقط یک روند گذرا نیست، بلکه یک چیز واقعی در پس آن وجود دارد. ارزش بازار توکن‌های موجود در تقاطع این دو از ۹/۲ میلیارد دلار در دسامبر ۲۰۲۳ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته‌ و رهبران آن‌ها هم رندر توکن (Render) و بیتنسور (Bittensor) هستند. این دو توکن تنها دو مورد از انبوه دارایی‌های کریپتویی هوش مصنوعی در بین ۱۰۰ دارایی برتر CoinGecko بر اساس مارکت کپ محسوب می‌شوند.

قیمت رندر توکن در یک سال گذشته ۲۲۵ درصد رشد داشته و حالا در سطح ۷/۸۲ دلار قرار دارد. مارکت کپ آن نیز کمی بیشتر از ۳ میلیارد دلار است. توکن بیتنسور (TAO) اما با ۸۰۰ درصد افزایش قیمت در یک سال گذشته، موفقیت بیشتری کسب کرده و حالا با قیمت ۴۰۸ دلار و مارکت کپ ۲/۷ میلیارد دلاری معامله می‌شود.

یک جفت چشم بیشتر

کنت فرانسیس (Kenneth Francis)، یکی از بنیانگذاران Noometic AI – شرکتی که یادگیری ماشین را با اقتصاد تولیدکنندگان محتوا درآمیخته – نسبت به استفاده بنیاد اتریوم از هوش مصنوعی خوش‌بین است.

او گفت که چون افراد ممکن است گستره توجه یا درک لازم از مبانی کدنویسی را نداشته باشند، اضافه کردن هوش مصنوعی به اتریوم بسیار سودمند خواهند بود. او بکارگیری هوش مصنوعی را مثل داشتن «یک جفت چشم بیشتر» می‌داند.

دریک اظهار داشت که بنیاد اتریوم آماده است تا افرادی را به توسعه هوش مصنوعی اختصاص دهد.

این توسعه‌دهنده در تاریخ ۱۱ آوریل طی پستی در X گفت:

عاشق هوش مصنوعی و اتریوم هستید؟ بنیاد اتریوم شما را استخدام می‌کند.

او در آخر افزود:

اگر از دور نگاه کنیم، هدف ما این است که از احتمالاً تأثیرگذارترین فناوری عصر حاضر جلوتر باشیم. بنیاد اتریوم ۳۰۰ نفر نیرو دارد، زمان آن فرا رسیده که برخی از این افراد به پژوهش در زمینه فرصت‌های هوش مصنوعی اختصاص داده شوند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...