اخبار ارز دیجیتال

پامپ ۹۶ درصدی HBAR در پی تعبیر اشتباه همکاری هدرا با بلک راک

پامپ ۹۶ درصدی HBAR در پی تعبیر اشتباه همکاری هدرا با بلک راک

اطلاعیه‌ای که اخیراً بنیاد HBAR منتشر کرده، باعث سردرگمی اینفلوئنسرهای کریپتو و افزایش قیمت Hedera شده است.

سهام یکی از صندوق‌های بازار پول بلک راک (BlackRock) در بلاک چین هدرا توکنیزه شده و این امر قیمت توکن هدرا را با رشد ۹۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته همراه کرده است. اما بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان تأیید کرده که علیرغم شایعات بسیاری مبنی بر همکاری این شرکت با بلاک چین هدرا، آن‌ها هیچ ارتباطی با این شبکه ندارد.

پست ۲۳ آوریل HBAR Foundation – سازمانی که با جامعه هدرا کار می‌کند – در پلتفرم X به صورت اشتباه تفسیر شده بود. هدرا در این اطلاعیه گفته بود که شرکت‌های معاملات بلاک چین و زیرساختی Archax و Ownera صندوق خزانه‌داری ICS BlackRock ایالات متحده را در شبکه خود توکنیزه کرده‌اند.

در ویدیویی که به اشتراک‌ گذاشته‌ شده بود به نظر می‌رسید که Ownera ،‌Archax و بلک راک با یکدیگر شریک شده‌اند و HBAR ادعا می‌کند که «بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان را به بلاک چین آورده است».

یکی از سخنگویان بلک راک تأیید کرد که «این شرکت هیچ رابطه تجاری با هدرا ندارد و بلک راک شبکه هدرا را برای توکنیزه کردن صدوق‌های خود انتخاب نکرده است.»

این سخنگو‌ افزود:

همانطور که در گذشته هم انجام داده‌ بودیم، بلک راک مستقیماً با مردم در مورد تحول استراتژی دارایی دیجیتال خود ارتباط برقرار خواهد کرد.

برخی از اینفلوئنسرهای کریپتو در X تفسیر نادرستی از این پست به اشتراک گذاشتند، به طوری که پست هدرا در ۱۵ ساعت گذشته بیش از ۱/۶ میلیون بازدید و ۲۷۰۰ ری‌پست به دست آورده است. بسیاری تصور می‌کردند که با توجه به این پست، بلک راک مسئول انتقال یک صندوق ۲۲/۳ میلیارد دلاری به بلاک چین بوده یا با Archax و Ownera همکاری کرده است.

منبع: Mason Versluis
منبع: Mason Versluis

کریس اوکانر (Chris O’Connor)، بنیانگذار Cardano Ghost Fund DAO، در پست خود گفت که بلک راک «هیچ دخالتی» در توسعه Hedera نداشته است. وی بنیاد HBAR را نیز به دلیل نحوه تنظیم این اطلاعیه مورد انتقاد قرار داد.

اتفاقی که افتاد این بود که پروژه‌ای به نام HBAR سهام یکی از صندوق‌های بلک راک را توکنیزه کرده و آن‌ها را از طریق یک بازار ثانویه به فروش رسانده است. درست مثل اینکه من یک رولکس بخرم، از آن عکس بگیرم و این عکس را در حساب X خود پست کنم. به این معنی نیست که رولکس با من شریک شده است.

گراهام رادفورد (Graham Rodford)، یکی از بنیانگذاران و مدیر‌عامل Archax به اوکانر پاسخ داد و گفت:

در واقع Archax تصمیم گرفت صندوق بلک راک را در هدرا قرار دهد.

وی افزود:

همه افراد درگیر در این ماجرا از کل موضوع آگاه بودند.

به گفته CoinGecko، افزایش قیمت ۹۶ درصدی HBAR در روز گذشته، قیمت آن را به ۰/۱۷۵ دلار یعنی سقف قیمتی دو سال اخیر هدرا رساند.

عملکرد قیمت HBAR در سه ماه گذشته
عملکرد قیمت HBAR در سه ماه گذشته

علیرغم پامپ قیمت هدرا، HBAR همچنان بیش از ۶۹ درصد از سقف تاریخی خود در سپتامبر ۲۰۲۱ یعنی ۰/۵۷ دلار فاصله دارد.

این خبر در حالی منتشر شده که Hedera Global Governing Council – که بر شبکه هدرا نظارت دارد – اخیراً اختصاص ۴/۸۶ میلیارد HBAR (۴۰۸ میلیون دلار در آن زمان) را برای توسعه بیشتر این شبکه تصویب کرده بود.

Hedera Global Governing Council ادعا می‌کند که این وجوه بخشی از برنامه‌های بنیاد HBAR برای تقویت پایگاه کاربران خود در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

هدرا در سال ۲۰۲۳ توانست ۳۳ میلیارد تراکنش را در شبکه خود پردازش کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...