اخبار ارز دیجیتال

سولانا نسخه ۱.۱۷.۳۱ خود را برای مقابله با ازدحام شبکه اصلی منتشر کرد

سولانا نسخه ۱.۱۷.۳۱ خود را برای مقابله با ازدحام شبکه اصلی منتشر کرد

توسعه‌دهندگان سولانا برای مقابله با ازدحام این شبکه بلاک چینی یک آپدیت بتا در مین‌نت به تحت عنوان نسخه ۱.۱۷.۳۱ منتشر کرده‌اند.

این بروز‌رسانی در تاریخ ۱۲ آوریل منتشر شد و اکنون پس از سه روز تست، برای استفاده عمومی توسط ولیدیتورهای بتا شبکه اصلی تایید شده است.

این پچ حاوی تغییراتی است که به حل مشکل تراکم‌ مداوم شبکه کمک می‌کند و به دنبال آن در نسخه ۱.۱۸ نیز پیشرفت‌های بیشتری رقم می‌خورد.

نسخه فعلی به بهبود ازدحام شبکه و مشکلات مربوط به رشد ناگهانی سود باز معاملات کمک می‌کند. برخی از ارتقاهای کلیدی این نسخه عبارتند از:

  • نمایش پکت‌های استیک شده در مقابل پکت‌های استیک نشده که ارسال یا خارج شده‌اند
  • Quic: از smallvec برای جمع‌آوری چانک‌ها (کسری از هر بلوک است که در نتیجه تقسیم در پروتکل تولید می‌شود) استفاده می‌کند و به این صورت به ازای هر پکت یک تخصیص ذخیره می‌گردد
  • فیلتر ارسال BankingStage
  • حداقل استریم در هر ۱۰۰ میلی‌ثانیه برای گره‌های استیک شده کمتر می‌شود
  • در استریمر QOS، استیکینگ فوق‌العاده کم به‌عنوان دارایی‌های استیک نشده در نظر گرفته می‌شود
  • کلاینت استیک شده پیش فرض در LocalCluster قرار می‌گیرد

Anza، توسعه‌دهنده سولانا، از ولیدیتورها درخواست کرد که آخرین پچ را تنها زمانی ارتقا دهند که کمتر از ۵ درصد استیکینگ معوقه وجود داشته باشد.

تاخیر در پرداخت یا بدهی معوقه (Delinquency) در سولانا به ولیدیتورهای غیرفعال اشاره دارد و درصد کل سهم ولیدیتورهای آفلاین از شبکه را اندازه‌گیری می‌کند. بنابراین، از ولیدیتورها درخواست می‌شود که بروزرسانی‌ها را فقط زمانی نصب کنند که ولیدیتورهای غیرفعال کمتر از ۵ درصد در شبکه سهم داشته باشند.

در بحبوحه فعالیت رو به رشد شبکه و محبوبیت میم کوین‌ها در سولانا، قاتل اتریوم برای نزدیک به یک هفته با مشکلات ازدحام با نرخ ۷۵ درصدی عدم انجام تراکنش‌ها مواجه شد. در حالی که توسعه‌دهندگان در تلاش برای رفع این مشکل بودند، یکی از بنیانگذاران سولانا خاطرنشان کرد که ازدحام فعلی شبکه تنها یک باگ است تا مشکلی جدی در بلاک چین که به قیمت سولانا نیز آسیبی وارد نمی‌کند.

بنیاد سولانا مشکلات تراکم شبکه را به عوامل مختلفی از جمله تقاضای زیاد برای فضای بلوکی سولانا و اجرای دیرهنگام پچ‌ها برای مقابله با مسائل مربوط به شبکه نسبت داد.

آستین فدرا (Austin Federa)، رئیس بخش استراتژی بنیاد سولانا، گفت که توسعه‌دهندگان بی‌وقفه برای رفع این مشکل تلاش کرده‌اند، اما حجم تقاضای شبکه از مداخله به موقع توسعه‌دهندگان پیشی گرفته است.

فدرا اضافه کرد که مهندسان سولانا در این مدت «زیاد استراحت نکرده‌اند»، زیرا در حال آماده‌سازی پچ‌ها بودند و ویژگی‌های آن را قبل از ورود به شبکه اصلی آزمایش می‌کردند.

با این حال، توسعه‌دهندگان سولانا مجموعه‌ای از پچ‌ها را برای مقابله با این مشکل ارائه‌ کرده‌اند که اولین مورد از آن‌ها در تاریخ ۱۵ آوریل برای توسعه‌دهندگان منتشر شد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...