اخبار ارز دیجیتال

اقدامات کوین‌بیس علیه SEC افزایش می‌یابد؛ به دنبال قانون‌گذاری در کریپتو

اقدامات کوین‌بیس علیه SEC افزایش می‌یابد؛ به دنبال قانون‌گذاری در کریپتو

کوین‌بیس تقاضای خود را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) جهت مشارکت در ایجاد قوانین رسمی برای دارایی‌های دیجیتال تشدید کرده است.

این دادخواست کوین‌بیس (Coinbase) در پی فروش قابل‌توجه سهام این شرکت توسط Ark Invest ارائه شده و از سوی دیگر این صرافی حتی در شرایطی که بازار کریپتو سقف‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند به فکر چنین چیزی افتاده است.

با کاهش ذخایر COIN در Ark Invest، کوین‌بیس SEC را به چالش می‌کشد

نبرد حقوقی کوین‌بیس با کمیسیون بورس و اوراق بهادار منعکس‌کننده تنش فزاینده‌ای در صنعت ارزهای دیجیتال است. پرونده این شرکت در دادگاه تغییر شدید موضع SEC نسبت به دارایی‌های دیجیتال را برجسته می‌کند.

در ابتدا، SEC از اختیارات محدودی بر بخش دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کرد و به شرکت‌های ارز دیجیتال اجازه می‌داد تا با حداقل رهنمود فعالیت کنند. با این حال، پس از اینکه رئیس کمیسیون اکثر دارایی‌های دیجیتال را اوراق بهادار در نظر گرفت، SEC یک کمپین اجرایی سخت‌گیرانه را آغاز کرد.

کوین‌بیس از این رویکرد تحت عنوان «غصب قدرت» انتقاد کرده است. به گفته این صرافی، تصمیمات SEC شرکت‌های دارایی دیجیتال را در یک پارادوکس نظارتی به دام می‌اندازد و از انطباق مؤثر با قانون اوراق بهادار جلوگیری می‌کند. این شرکت استدلال می‌کند که امتناع کمیسیون بورس و اوراق بهادار از تعیین موضع دقیق خود از طریق قانون‌گذاری، شرکت‌ها را از فرصت پیش‌روی آن‌ها برای پیروی مؤثر از قوانین اوراق بهادار محروم می‌کند.

پاول گروال (Paul Grewal)، مدیر ارشد حقوقی ‌کوین‌بیس اظهار داشت:

‌حتی اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار فکر کند که می‌تواند امروزه به‌ طور قانونی بر دارایی‌های دیجیتال اختیارات جدیدی را اعمال کند (که نمی‌تواند)، موظف است موضع خود را از طریق یک فرآیند قانون‌گذاری توجیه و فرصتی برای درک و مخالفت عموم با این دیدگاه فراهم کند. چنین چیزی در این مورد برخلاف تعهدات قانونی SEC رقم خورده است. به کارگیری این رویکرد نظارتی پراکنده از طریق اعمال قانون در صنعت کریپتو هم برای مصرف‌کنندگان آمریکایی و هم برای نوآوری مضر است.

علیرغم ارائه یک عریضه قانون‌گذاری در تقریباً دو سال پیش، SEC در پاسخی کوتاه، تلاش‌های کوین‌بیس را رد کرد و بر عدم تمایل آژانس برای تطبیق چارچوب نظارتی خود جهت تطبیق با صنعت دارایی دیجیتال صحه گذاشت.

به موازات این نبرد نظارتی، Ark Invest اخیراً ۶۸/۷ میلیون دلار از سهام کوین‌بیس (COIN) را با شروع بازار گاوی ارزهای دیجیتال واگذار کرد. این تصمیم نشان‌دهنده ایجاد تغییراتی در رویکرد سرمایه‌گذاری Ark Invest است، به‌ویژه که قیمت بیت‌ کوین به رکوردهای تاریخی جدیدی رسیده و قیمت اتریوم نیز سقف‌های سال‌های گذشته خود را می‌شکند. این فروش سهام بر اهمیت شرکت کوین‌بیس در فضای کریپتو و موضع محتاطانه Ark Invest در میان ابهامات پیرامون مقررات ارزهای دیجیتال تاکید می‌کند.

واگذاری سهام کوین‌بیس از طرف Ark Invest پس آغاز چالش‌های فنی این شرکت رخ داد که باعث شد قیمت سهام آن طی هفته گذشته کاهش یابد. با اذعان برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر‌عامل کوین‌بیس به دست کم گرفتن افزایش ترافیک توسط این پلتفرم، به این نکته پی می‌بریم که این صرافی آمریکایی در بخش‌های عملیاتی خود نیز با چالش‌هایی مواجه شده است.

از آنجایی که SEC به رویکرد اجرایی خود برای عدم قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال و ابهام‌گرایی ادامه می‌دهد، تلاش کوین‌بیس برای قانونی ساختن کریپتو نقطه‌ محوری این صنعت است. نتیجه این چالش قانونی می‌تواند به اصطلاح حقوقی سابقه‌ای را برای نحوه تنظیم دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند و بر مسیر بازار تأثیر بگذارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...