اخبار ارز دیجیتال

امکان نوشتن قراردادهای هوشمند در الگوراند با زبان پایتون فراهم شد

امکان نوشتن قراردادهای هوشمند در الگوراند با زبان پایتون فراهم شد

پروژه الگوراند (Algorand) پایتون را به عنوان زبان مورد قبول و استاندارد خود پذیرفته است، به این معنی که توسعه‌دهندگان زین پس می‌توانند به جای یادگیری زبان خاصی مانند سالیدیتی (Solidity)، قراردادهای هوشمند را مستقیماً در پایتون بنویسند.

این تغییر به عنوان راهی برای حذف موانع پیش‌روی توسعه‌دهندگان جهت مشارکت در شبکه الگوراند تلقی می‌شود، زیرا پایتون یک زبان شناخته شده و پرکاربرد در جامعه کدنویسان است. قیمت الگوراند هنوز به این تصمیم واکنشی نشان نداده است.

ماریانو دومینگوئز (Mariano Dominguez)، مهندس نرم‌افزاری که در Vestige.fi، یک برنامه غیرمتمرکز مالی (DeFi) ساخته شده بر روی بلاک چین الگوراند کار می‌کند، دیدگاه خود را در مورد دلایل اصلی این تصمیم ارائه کرد:

اکثر بلاک چین‌هایی که دارای لایه اجرای قرارداد هوشمند هستند، با محدودیت منابع دست و پنجه نرم می‌کنند که چنین چیزی در محیط‌های توسعه مدرن مورد قبول نیست.

دسترسی توسعه‌دهندگان

الگوراند قصد دارد با استفاده از پایتون به عنوان یک زبان استاندارد، پلتفرم خود را در دسترس مخاطبان گسترده‌تری از توسعه‌دهندگان قرار دهد. پایتون به دلیل سهولت کارایی و خوانایی خود شناخته شده است. این امر می‌تواند توسعه‌دهندگانی را که با زبان‌های بلاک چینی خاص مانند سالیدیتی آشنایی ندارند، به الگوراند جذب کند.

این امر تعداد افرادی را که قادر به ساخت پروژه بر روی پلتفرم الگوراند هستند، گسترش می‌دهد و احتمالاً باعث افزایش نوآوری و توسعه برنامه‌ها می‌شود.

به همین دلیل، در بسیاری از موارد ایجاد یک زبان خاص دامنه یا DSL‌ (به عنوان مثال سالیدیتی،‌ PyTEAL/TEAL یا Move) اغلب ساده‌تر و مقرون به صرف‌تر از ادغام یک زبان همه منظوره با پروژه است. این رویکرد به شما این امکان را می‌دهد که از همان ابتدا به نیازهای خاص خود بپردازید و توسعه آسان‌تر و ارزان‌تری را تجربه کنید.

کاهش موانع

پذیرش زبان پایتون می‌تواند به طور قابل‌توجهی موانع اولیه را برای توسعه‌دهندگانی که به دنبال ساخت برنامه‌های خود بر روی الگوراند هستند کاهش دهد. با عدم الزام یادگیری یک زبان جدید و خاص بلاک چینی مانند سالیدیتی توسط توسعه‌دهندگان، زمان لازم برای شروع توسعه قراردادهای هوشمند در الگوراند به شدت کاهش می‌یابد. این امر ممکن است باعث مشارکت بیشتر برنامه‌نویسان در شبکه شود و چرخه توسعه برنامه را تسریع کند.

دومینگوئز در ادامه افزود:

من فکر می‌کنم یادگیری و استفاده از پایتون در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی برای بیشتر افراد آسان‌تر است. با این حال، بر اساس تجربه کاری ما با تیم‌های مختلف در اکوسیستم کریپتو، هنوز مشخص نیست که چالش اصلی مربوط به خود زبان است یا خیر. در عوض، به نظر می‌رسد که مشکلات فعلی بیشتر در مورد ابزارهای پیرامون زبان باشد.

نگرانی‌های امنیتی

علیرغم دسترسی بیشتر توسعه‌دهندگان به پایتون، برخی از کارشناسان در مورد امنیت استفاده از این زبان برای قراردادهای هوشمند در الگوراند ابراز نگرانی می‌کنند. پایتون به طور کلی برای برنامه‌های کاربردی همه منظوره و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود و به طور گسترده در محیط‌های امنیتی مانند قراردادهای هوشمند که مقادیر زیادی از دارایی را مدیریت می‌کنند، تست نشده است.

نگرانی‌های فعلی حول محور احتمال ایجاد آسیب‌پذیری‌های ناشناس یا خطرات امنیتی هنگام استفاده از پایتون در یک محیط بلاک چینی می‌چرخد.

مقایسه پایتون با زبان‌های دیگر

پایتون حالا با سایر زبان‌های مورد استفاده در بلاک چین، مانند سالیدیتی در اتریوم مقایسه می‌شود. در حالی که تعداد توسعه‌دهندگان پایتون ممکن است بیشتر باشد، اما تفاوت‌های مهمی در بلوغ و امنیت این زبان‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال، سالیدیتی به طور گسترده در برنامه‌های تولیدی مورد استفاده و تست قرار گرفته که منجر به اطمینان‌پذیری بیشتر در بحث امنیت و پایایی آن می‌شود.

دومینگوئز گفت:

در نهایت، هرچه سریع‌تر بتوانید از ایده به سمت محصول حرکت کنید، چیزهای بیشتری را می‌توانید امتحان کنید و نوآوری بیشتری هم رخ می‌دهد.

ابزارها و کتابخانه‌های موجود

یکی از عوامل مهم برای پذیرش پایتون در الگوراند، توانایی استفاده از ابزارها و کتابخانه‌های این زبان برنامه‌نویسی است. سازگاری با کتابخانه‌های اصلی، مانند OpenZeppelin در سالیدیتی، می‌تواند برای اطمینان از امنیت و اثربخشی قراردادهای هوشمند در پایتون بسیار مهم باشد.

الگوراند در حال توسعه ابزارها و کتابخانه‌های خاصی برای پایتون است که می‌تواند برخی از نگرانی‌های کاربران در رابطه با امنیت آن را کاهش و ابزارهای لازم را برای ایجاد برنامه‌های کاربردی قوی‌تر بر روی این پلتفرم در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

دومینگوئز افزود:

با الگوراند، پتانسیل ساخت محصولات و راه‌حل‌ها گاهی اوقات حتی بیشتر از آن‌هایی است که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به پلتفرم توکنیزه‌سازی املاک و مستغلات Lofty گفت که مردم این فرصت را دارند تا در املاک فردی سرمایه‌گذاری کنند و به طور قانونی از طریق یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) بدون نیاز به یک سرپرست، مالکیت دارایی‌های خود را بر عهده بگیرند.

پذیرش پایتون به‌ عنوان زبان متعارف الگوراند نشان‌دهنده استراتژی این شرکت برای دسترسی بیشتر و جذاب‌تر کردن این پلتفرم برای طیف وسیعی از توسعه‌دهندگان است.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد امنیت و بلوغ پایتون در مقایسه با سایر زبان‌های بلاک چینی بر نیاز به پیاده‌سازی دقیق و توسعه ابزارهای خاص پایتونی در الگوراند تأکید می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...