اخبار ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین از اثبات سهام شدن شبکه اتریوم حمایت کرد

ویتالیک بوترین از اثبات سهام شدن شبکه اتریوم حمایت کرد

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به نگرانی‌های جامعه در مورد انتقال این شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) پاسخ داده است.

طی یک هفته گذشته، اعضای جامعه اتریوم به بررسی موشکافانه انتقال این شبکه به اثبات سهام پرداخته‌اند و حالا نگرانی‌هایی در مورد افزایش نظارت رگولاتورهای ایالات متحده روی این ارز دیجیتال ایجاد شده است.

آیا تبدیل اتریوم به یک شبکه PoS اشتباه بود؟

از زمان آغاز به کار اتریوم در جولای ۲۰۱۵، این شبکه مشابه بیت‌ کوین و بر اساس مکانیزم اجماع اثبات کار عمل می‌کرد. در PoW، فعالین شبکه برای حل الگوریتم‌های رمزنگاری به رقابت می‌پردازند و برای اعتبارسنجی هر بلوک در بلاک چین به قدرت و انرژی محاسباتی قابل‌توجهی نیاز دارند.

افزایش نگرانی‌ها در مورد تأثیرات زیست‌محیطی ارزهای دیجیتال PoW، مقامات کشورهای مختلف را بر آن داشت تا از ممنوعیت رمزارزها به نفع جایگزین‌های پایدارتر آن‌ها حمایت کنند.

در سپتامبر ۲۰۲۲، توسعه‌دهندگان اتریوم فرآیند یک انتقال بزرگ به نام «ادغام یا همان The Merge» را آغاز و به سمت زیرساخت PoS حرکت کردند. این تغییر عظیم، ماینرها را با استیک‌کنندگان جایگزین کرد. بدین صورت، نگرانی‌های زیست‌محیطی برطرف شد و اتریوم همسو با اهداف بلندمدت خود حرکت کرد.

مصرف انرژی اتریوم قبل و بعد از ادغام
مصرف انرژی اتریوم قبل و بعد از ادغام

ویتالیک بوترین بر اهمیت این انتقال تاکید دارد. او به تمرکززایی PoW اشاره کرده و گفته که اتریوم قبل از اجرای کامل PoS به صورت موقت از این استاندارد استفاده کرده است.

بوترین گفت:

‌PoW نیز کاملاً یک محیط متمرکز ایجاد می‌کرد. فقط در مورد آن زیاد صحبت نشده بود، زیرا همه می‌دانستند که اثبات کار فقط و فقط یک فاز موقت تا زمان اجرای اثبات سهام است. ما احتمالاً نیازی به ASIC های متمرکز نداشتیم، زیرا می‌خواستیم از PoS استفاده کنیم.

از زمان تکمیل انتقال اتریوم به PoS، این شبکه شاهد افزایش تعداد ولیدیتورها و افزایش تقاضا بوده است. بیش از ۲۵ درصد از عرضه در گردش اتریوم استیک شده که این امر امنیت شبکه را افزایش داده و سودآوری فعالین شبکه را بیشتر می‌کند.

کل اتریوم‌های استیک شده
کل اتریوم‌های استیک شده

با این حال، استیکینگ اتریوم مورد بررسی دقیق کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قرار گرفته است. به گفته گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، ارزهای دیجیتال اثبات کاری که امکان استفاده از استیکینگ را فراهم می‌کنند، می‌توانند طبق تست هاوی به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند.

با این حال، یکی از سخنگویان Consensys گفته که انتقال اتریوم به PoS هیچ ارتباطی با تصمیم SEC برای بررسی بنیاد اتریوم ندارد.

سخنگوی Consensys گفت:

این که اتریوم از اثبات سهام استفاده می‌کند یا اثبات کار، اوراق بهادار بودن آن را مشخص نخواهد کرد. تغییر موضع SEC در مورد اتریوم می‌تواند به دلیل تلاش آن‌ها برای یافتن توضیحات قانع‌کننده باشد‌، اما شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۸، هینمن (Hinman)، رئیس سابق SEC، گفته بود که اتریوم یک اوراق بهادار به حساب نمی‌آید.

عدم اطمینان در مورد وضعیت نظارتی اتریوم همچنان حائز اهمیت است و بر نحوه برخورد نهادها با این پروژه و پیروی آن از مقررات تأثیر می‌گذارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...