آموزش صرافی ارز دیجیتال

بهترین بروکرهای ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

بهترین بروکرهای ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

اکثر ما برای انجام خرید و فروش ارز دیجیتال با صرافی‌های رمزارز آشنا هستیم و می‌دانیم که انجام تبادلات بر بستر صرافی‌ها امکان‌پذیر است. این یک روش متداول و مرسوم است که در همه جای دنیا به عنوان نخستین گزینه برای تبادلات ارزی شناخته می‌شود. با این حال مراجعه به صرافی ارز دیجیتال، تنها راه پیش روی شما نیست و می‌توانید از طریق بروکرها نیز اقدام کنید. اما آیا با بروکرهای ارز دیجیتال آشنا هستید و نحوه عملکرد آن‌ها را می‌دانید؟ در این مقاله از ایرانیکارت به بهترین بروکرهای ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی می‌پردازیم؛ اما پیش از آن، بد نیست مرور مختصری بر مفهوم بروکر و ویژگی‌های بهترین بروکرها داشته باشیم.

بهترین بروکر ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

«بروکر» یا «کارگزاری» مفهومی نیست که تنها به بازار کریپتو مربوط باشد. در واقع، پیش از آن که بروکرها ارزهای دیجیتال را در فهرست موارد تحت پوشش خود قرار دهند، فارکس، بورس و مواردی از این دست را پشتیبانی می‌کردند. 

همین حالا هم احتمالا اصطلاح بروکر را بیش از آن که برای رمزارزها به کار ببرید، در بازار فارکس می‌شنوید. اگر بخواهیم مفهوم بروکر را شرح دهیم، می‌توانیم اشاره‌ای به صرافی‌های از دیجیتال داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان در سال ۲۰۲۴

صرافی محیطی است که در آن خریداران و فروشندگان دور هم جمع می‌شوند تا معاملاتی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شکل دهند. در واقع صرافی‌ها به عنوان یک واسطه میان خریدار و فروشنده عمل می‌کنند؛ اگر چه این تعریف، خود به نوع صرافی بستگی دارد.

بروکرها نیز تقریبا چنین خدماتی را ارائه می‌دهند. کارگزاران در حقیقت افراد و یا سازمان‌هایی هستند که بستر مناسب برای شکل‌گیری معاملات را فراهم می‌کنند. 

حالا که با بروکر و ماهیت فعالیت آن آشنا شدید، می‌توانیم به ویژگی‌های بهترین بروکرهای ارز دیجیتال بپردازیم.

  • بررسی مجوزها

همواره خبرهایی در ارتباط با کلاهبرداری بروکرها به گوش می‌رسد و این مسئله بسیاری از افراد را نگران کرده است. باید گفت نخستین اقدام برای انتخاب یک بروکر، بررسی مجوزهای آن است. بروکرهای ارز دیجیتال می‌بایست از رگولاتوری‌های معتبر، مجوز دریافت کرده باشند. نکته مهم درباره تشخیص بروکر قابل اعتماد این است که بروکرهای معتبر همیشه مجوزهای خود را به صورت شفاف به کاربران خود ارائه می‌کنند. این شفافیت معمولا در همان صفحه نخست وبسایت دیده می‌شود و می‌توانید تاًییدیه‌ها را بررسی کنید.

  • کارمزد کمتر، انتخاب بهتر

همیشه و همواره در انتخاب صرافی و بروکر، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نطر گرفته شود میزان کارمزد است. یکی از دلایلی که سبب شده بروکرها انتخاب مناسبی برای معاملاتی با حجم بالا باشند، این است که کارمزد کمتری در مقایسه با صرافی‌ها دریافت می‌کنند.

با این حال، همچنان کارمزد یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از بروکرها امکان انجام معاملات حتی با کارمزد صفر را فراهم می‌کنند که البته تعداد آن‌ها زیاد نیست و چه بسا در رده بهترین بروکرهای ارز دیجیتال هم قرار نگیرند. زمانی که حجم معاملات شما افزایش پیدا می‌کند، اهمیت کارمزد نیز بیشتر خواهد شد.

ویژگی‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال

  • تنوع ارزها

از دیگر ویژگی‌های بهترین بروکرهای ارز دیجیتال، پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز است. درست مانند انتخاب صرافی، در انتخاب بروکرهای ارز دیجیتال نیز باید به تعداد رمززارزهای پشتیبانی شده توجه کنید.

به هر میزان که یک بروکر رمزارزهای بیشتری را پشتیبانی کند، برای ما ارجحیت دارد. در این حالت دست شما برای انجام معاملات بازتر است و می‌توانید معاملات متنوعی را پیش ببرید. طبیعتا زمانی که تعداد ارزهای یک بروکر محدود باشد، شما نیز برای معامله محدود می‌شوید.

  • حداقل سرمایه

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای کاربران تازه کار اهمیت بیشتری دارد، حداقل سرمایه‌ای است که برای ورود به بروکر به آن نیاز دارید. زمانی که می‌خواهید تریدینگ را آغاز کنید، ترجیح می‌دهید با سرمایه کمتری فعالیت خود را آغاز کنید تا متحمل ضرر زیادی نشوید.

در واقع در ابتدای کار مسئله اصلی آزمون و خطا و کسب تجربه است. به همین خاطر بروکرهایی که امکان آغاز تریدینگ با حداقل سرمایه را به شما می‌دهند، می‌توانند انتخاب بهتری باشند. با این حال این مورد شاید کمتر از سایر موارد مورد توجه قرار گیرد.

  • لوریج و معاملات آتی

همان طور که گفته شد، بروکرهای ارز دیجیتال معمولاا به کاربران خود لوریج پرداخت می‌کنند تا معاملات خود را بهتر پیش ببرند. همان طور که می‌دانید، لوریج همانند نوعی وام است که از سوی پلتفرم برای انجام معاملات به شما داده می‌شود تا با کمک آن‌ها بتوانید سود کسب کنید.

پس از انجام معاملات، پلتفرم اصل سرمایه‌ای که به عنوان لوریج معین شده بود را از شما دریافت خواهد کرد. اگر به عنوان یک تریدر حرفه‌ای با کمک لوریج معاملات خود را بهبود می‌بخشید، خوب است پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که لوریج بیشتری پرداخت می‌کنند.

تفاوت بروکر و صرافی

تفاوت‌هایی نیز میان صرافی و بروکر وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید. این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

  • در مرحله اول، در ورود به صرافی ممکن است نیازی به احراز هویت نداشته باشید؛ اما تقریبا در تمام بروکرها باید هویت خود را احراز کنید.
  • در صرافی‌ها ارزها بر اساس قیمت آنلاین خرید و فروش می‌شوند و قیمت در تمام صرافی‌ها یکسان است. همچنین، آن‌ها مبلغی را به عنوان کارمز کسر می‌کنند. در بروکرها قیمت هر رمزارز بر حسب موقعیت، توسط کارگزار مشخص می‌شود. همچنین بروکرها مبلغی را به عنوان حق عضویت دریافت می‌کنند. کارمزد در بروکرها معمولا بسیار کمتر از صرافی‌هاست.
  • اصلی‌ترین تفاوتی که میان بروکر و صرافی ارز دیجیتال وجود دارد این است که بروکرها محیطی برای انجام طیف گسترده‌ای از معاملات است. اگر حجم زیادی از ارز دیجیتال را معامله می‌کنید، بروکر انتخاب بهتری برای شماست. همچنین اگر به عنوان یک مبتدی پا به دنیای کریپتو گذاشته و می‌خواهید با سرمایه کم ترید کنید، باز هم بروکر می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.
  • بروکرها معمولا امکان دریافت لوریج را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. در واقع می‌توانید از بروکر بخواهید تا با سرمایه‌ای که به عنوان لوریج در نظر گرفته شده، برای شما معاملاتی را پیش ببرد.
  • در صرافی‌ها معمولا وارد کردن ارز فیات و یا برداشت به صورت فیات، یک دردسر است. در مقابل در بروکرها تنها می‌توانید با ارزهای فیات وارد معاملات شوید یا سودتان را برداشت کنید. در نتیجه برای ورود به معاملات یا برداشت سود به صورت فیات، بروکرها انتخاب مناسب‌تری هستند.
  • نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که انجام معاملات در صرافی‌ها معمولا تنها با بررسی چارت قیمت و نمودار نوسانات انجام می‌شود. این در حالی است که در بروکرها ابزارهای متعددی وجود دارند و در کل محیط حرفه‌ای تری را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

انتخاب میان بروکر و صرافی مسئله‌ای است که باید آن را بر اساس شرایط خود انجام دهید. در موقعیت‌های مختلف هر یک از این دو می‌توانند کاربردی باشند. 

معرفی و بررسی بهترین بروکرهای ارز دیجیتال

در ادامه قصد داریم شما را با بهترین بروکرهای ارز دیجیتال قانونی برای ایرانیان آشنا کنیم. به کمک این بروکرها می‌توانید معاملات ارز دیجیتال را به بهترین نحو پیش ببرید و بیشترین سودآوری را داشته باشید.

با این حال لازم است نکته‌ای را یادآوری کنیم؛ بازار کریپتو در کل بازار ناپایداری است و این مسئله با تغییر دادن محل معاملات حل نخواهد شد! بنابراین نباید انتظار داشت که ماهیت معاملات رمزارز در بروکرها نسبت به صرافی‌ها تغییری داشته باشند.

به لیست بروکرهای ارز دیجیتال محبوب در سال ۲۰۲۴ توجه کنید. بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند در ادامه مشخص شده‌اند: 

نام  تاییدیه حداقل سپرده هزینه معاملات تعداد ارزها
eToro FCA, CySEC $10 1% + spread 70+
Coinbase FCA $50 0.6%  + spread 150+
Bitpanda AMF, BDE $25 1.49% premium 199+
Skilling CySEC, FSA $100 اسپردهای مختلف 55+
OKX VARA $10 0.1%  یا کمتر 343+
KuCoin $5 0.3%  یا کمتر 700+
ITB MWALI $50 0 13+
Coinmama FinCEN $30 بیشتر از 0.5 15+
  • eToro

eToro.com را می‌توان یکی از بهترین برورکرهای ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی دانست که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود توانسته نظر بسیاری از تریدرها را به خود جلب کند. نخستین ویژگی قابل توجه ای تورو، امنیت بسیار بالای آن است. پروتکل‌هایی که در این کارگزاری استفاده شده‌اند، خیال شما را از بابت امنیت سرمایه‌تان آسوده خواهد کرد. یکی از امکاناتی که به افزایش سطح امنیت کمک کرده، امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال به روش سرد است.

بروکر eToro

از دیگر امکانات ای تورو، امکان تهیه واچ لیست است. واچ لیست در واقع فهرستی است که ارز ارزهای پورتفوی شخصی و یا ارزهای در حال افزایش قیمت تهیه می‌کنید تا روند حرکت آن‌ها را بررسی کرده و بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایید. تهیه واچ لیست یکی از اقداماتی است که می‌توانید برای بهبود کیفیت معاملات خود انجام دهید.

از سوی دیگر، eToro این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده که ارتباط اجتماعی خود در فضای کریپتو را تقویت کرده و با سایر کاربران، تبادل اطلاعات داشته باشند. شما می‌توانید در خلال این معاملات، اطلاعات سودمندی نیز از سایر تریدرها دریافت کنید. جالب است بدانید امکان کپی تریدینگ نیز در ای تورو فراهم شده و می‌توانید با انتخاب چند تریدر حرفه‌ای، معاملات آن‌ها را به صورت خودکار در پورتفوی خود اعمال کنید.

در نهایت باید گفت ای تورو امکان معامله با بیش از 70 رمزارز را فراهم کرده و علاوه بر کریپتو، دسترسی شما به مواردی مثل سهام را نیز فراهم می‌کند. در نتیجه می‌توانید پورتفوی بسیار متنوعی داشته باشید. فرقی نمی‌کند یک تریدر تازه‌کار باشید یا به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای فعالیت کنید؛ در هر صورت ای تورو اطلاعات قابل فهمی را برای همه شما ارائه می‌کند.

مزایا:

  1. سهولت در استفاده
  2. پشتیبانی از چندین نوع دارایی
  3. امنیت بسیار بالا و داشتن تأییدیه
  4. امکان کپی تریدینگ
  5. امکان پرداخت به روش‌های متعدد
  6. حساب آزمایشی
  7. اپلیکیشن موبایل اختصاصی

معایب:

  1. نسبت به بسیاری از رقبا، تعداد کمتری ارز دیجییتال را ارائه می‌کند.
  • Bitpanda

اگر می‌خواهید معاملات خود را رد یکی از امن‌ترین بروکرهای ارز دیجیتال آغاز کنید، Bitpanda.com می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این بروکر از ذخیره‌سازی افلاین استفاده می‌کند و به همین خاطر، سطح امنیتی بسیار بالایی دارد. همچنین بررسی مجوزها نشان می‌دهد که بروکر مذکور کاملاً رگوله شده است و مجوزهای لازم را داراست و با مقررات مبارزه با پولشویی مطابقت دارد.

بروکر Bitpanda

از جمله مزایای Bitpanda می‌توان به این نکته اشاره کرد که از دارایی‌های گوناگونی پشتیبانی می‌کند که از جمله این‌ها می‌توان به بیش از 200 ارز دیجیتال، سهام، فلزات و etf اشاره کرد. شما می‌توانید هر یک از این دارایی‌ها را با یکدیگر مبادله کنید. چند و چون این معاملات نیز در محتواهای آموزشی پلتفرم، به طور کامل شرح داده شده‌اند. در ابتدای راه می‌بایست حداقل 25 دلار واریز کرده و و حداقل 1.5 دلار ارز دیجیتال خریداری نمایید.

مزایا:

  1. مجوزهای لازم را داراست.
  2. امنیت بالایی دارد.
  3. از بیش از 200 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  4. به آسانی قابل استفاده است.
  5. روش‌های سپرده‌گذاری متنوعی دارد.
  6. حداقل سرمایه مورد نیاز برای معاملات کم است.
  7. می‌توانید انواع مختلف دارایی‌ها را با هم مبادله کنید.
  8. منابع آموزشی متعددی دارد.
  9. اپلیکیشن موبایل اختصاصی خود را دارد.

معایب:

  1. کارمزدها ممکن است زیاد باشند.
  2. پشتیبانی تنها از طریق ایمیل انجام می‌شود.
  • coinbase 

کوین بیس coinbase.com یکی دیگر از بروکرهای ارز دیجیتال است که مورد توجه بسیاری از تریدرها در همه جای دنیا قرا گرفته است؛ اما از داخل ایران نمی‌توان به راحتی به آن دسترسی داشت. البته راه‌های برای دور زدن این محدودیت‌ها وجود دارد؛ مثلاً می‌توانید از یک IP ثابت استفاده کنید و برای احراز هویت نیز از دوستانتان در خارج کشور کمک بگیرید. اگر شرایط مذکور را دارید، می‌توانید تجربه خوبی از معامله در کوین بیس به دست آورید.

بروکر coinbase 

این بروکر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که به تازگی تریدینگ را آغاز کرده‌اند؛ چرا که با داشتن رابط کاربری آسان، فعالیت شما را تسهیل می‌کند. از سوی دیگر آموزش‌های متعددی که در وبسایت کوین بیس ارائه می‌شوند، موقعیت را برای یادگیری هرچه بیشتر شما فراهم خواهند کرد. کوین بیس کیف پول اختصاصی خود ( کوین بیس ولت) را نیز دارد. جالب است بدانید حین استفاده از این آموزش‌ها می‌توانید سکه رایگان نیز دریافت کنید.

بسیاری از امکاناتی که در سایر بروکرهای ارز دیجیتال برتر دیده می‌شوند، در کوین بیس نیز وجود دارند. به عنوان مثال می‌توانید یک واچ لیست از ارزهای مد نظرتان تهیه کرده و آن‌ها را زیر نظر بگیرید. یکی از موارد قابل توجه درباره Coinbase این است که می‌توانید فعالیت خود را با تنها 2 دلار آغاز کنید! همچنین امکان انجام معاملات با کمترین کارمزد در این صرافی وجود دارد.

مزایا:

  1. سهولت در استفاده
  2. پشتیبانی از 150 ارز دیجیتال
  3. امکان خرید ارز دیجیتال به اندازه 2 دلار!
  4. امکان کسب رمزارز رایگان
  5. امنیت بسیار بالا
  6. اپلیکیشن موبایل
  7. منابع آموزشی بسیار کاربردی

معایب:

  1. برخی از روش‌های پرداخت، هزینه بالایی دارند.
  • Skilling

بروکر skilling.com یکی دیگر از بهترین بروکرهای ارز دیجیتال است که اتفاقاً به ایرانیان نیز خدمات ارائه می‌کند؛ بنابراین می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده نمایید. نخستین ویژگی بارز skilling که توجه بسیاری از تریدرها در سرتاسر دنیای را به خود جلب کرده است، لوریج بالایی است که این بروکر به کاربران خود قرض می‌دهد.

بروکر Skilling

شما می‌توانید حتی تا 50 برابر سرمایه مد نظر خود لوریج بگیرید و به این ترتیب، سود معاملات خود را افرایش دهید؛ هر چند با این کار احتمال ضرر زیان سنگین هم بیشتر می‌شود.

در پلتفرم اسکیلینگ امکان معامله بیش از 50 ارز دیجیتال فراهم شده و علاوه بر آن، موارد دیگری از جمله فارکس، سهام و کالا نیز برای تریدینگ وجود دارد. در حقیقت پلتفرم skilling بیش از هرچیز، با معاملات فارکس خود شناخته می‌شود.

این پلتفرم کاملاً رگوله شده است و مجوزهای لازم را داراست. از طرف دیگر پشتیبانی دائمی از طریق ایمیل، تماس و چت این امکان را برای شما فراهم می‌کند که پاسخ سوالات خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

باید بدانید که رابط کاربری ساده و آسان اسکیلینگ کار را برای مبتدیان تسهیل می‌کند تا به راحتی بتوانند معاملاتی را شکل دهند. با این حال ابزارهای پیشرفته‌ای برای افراد حرفه‌ای نیز قرار داده شده تا با بالاترین کیفیت، ترید کنند.

حداقل پرداختی برای آغاز معاملات در skilling برابر با 100 دلار است؛ اما نکته مثبت این است که انجام معاملات نیازی به پرداخت کارمزد ندارد. اسپردهای رقابتی در این پلتفرم نیز از 0.1 پیپ آغاز می‌شوند.

مزایا:

  1. ارائه لوریج بالا
  2. پشتیبانی از چندین دارایی
  3. پشتیبانی قوی
  4. ارائه ابزارهای پیشرفته برای تریدرهای حرفه‌ای
  5. مجاز و دارای تاًییدیه‌های مورد نیاز
  6. اپلیکیشن موبایل اختصاصی

معایب:

  1. حداقل میزان سپرده بالاست.
  •  ITB

بروکر itbfx.com یکی از کارگزاری‌هایی است که اگر چه در رده بهترین بروکرها درسطح جهانی قرار نمی‌گیرد، اما می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ایرانیان باشد. این بروکر ضمن داشتن تأییدیه‌های لازم، خدمات خود را به ایرانیان نیز ارائه می‌کند.

بروکر ITB

به طور کلی می‌توان گفت که ITB به کشورهای خاورمیانه و آفریقایی خدمات ارائه می‌دهد. ویژگی‌های مثبت متعددی برای کارگزاری ITB قید می‌شود که آن را به انتخاب ایده‌آلی برای ایرانیان تبدیل می‌کند. به عنوان مثال امکان پرداخت ریالی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ‌ITB است که کار را برای ما آسان می‌کند.

این بروکر هیچ کارمزدی را برای انجام معاملات دریافت نمی‌کند. همچنین اسپرد کمی را در مقایسه با سایر رقبا در نظر گرفته است. از سوی دیگر، چندین و چند دارایی مختلف در این بروکر ارائه می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را با هم مبادله کنید.

مزایا:

  1. ارائه خدمات به کاربران ایرانی
  2. عدم وجود مشکل در احراز هویت ایرانیان
  3. پشتیبانی از زبان فارسی
  4. امکان پرداخت ریالی
  5. امکان افتتاح حساب اسلامی
  6. کارمزد معاملاتی صفر
  7. ارائه چندین دارایی مختلف

معایب:

  1. در سطح جهانی شناخته شده نیست.
  2. فقط از 13 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  •  OKX

OKX.com یکی دیگراز بروکرهای مطرح در حوزه ارز دیجیتال است که متاًسفانه به سبب تحریم‌ها به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد؛ اما احتمالاً بتوانید به کمک VPS در این بروکر فعالیت کنید. مهم‌ترین ویژگی‌ای که بروکر OKX به واسطه آن شناخته می‌شود، ارائه ابزارهای معاملاتی پیشرفته برای تریدرهای حرفه‌ای است. در نتیجه اگر یک تریدر حرفه‌ای باشید، از پلتفرم OKX لذت خواهید برد. انواع تحلیل‌های فنی به همراه چارت‌ها و نمودارها در این بستر قرار داده شده‌اند و علاوه بر آن، آموزش‌های متعددی نیز به چشم می‌خورند.

بروکر OKX

امنیت این بروکر به اندازه کافی بالا است و توسط پروتکل‌های مختلف حفاظت می‌شود. همچنین ورود به این پلتفرم، بسیار سریع و آسان بوده و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. چندین روش پرداخت نیز برای این کار وجود دارد. باید بدانید حداقل سپرده در OKX 10 دلار است و کارمزد نیز تا 0.1% می‌تواند اعلام شود.

مزایا:

  1. پشتیبانی از بیش از 340 ارز دیجیتال
  2. ارائه نمودارها و ابزارهای پیشرفته
  3. دسترسی به ربات‌ها و استراتژی‌های پیشرفته
  4. روش‌های پرداخت متنوع
  5. کارمزد معاملاتی کم
  6. نگهدای ایمن از دارایی‌ها
  7. اپلیکیشن موبایل اختصاصی

معایب:

  1. محدودیت‌هایی برای برداشت وجه دارد. 
  • Kucoin

پس از آن که بایننس ایرانیان را تحریم کرد، کوکوین kucoin.com به عنوان یکی از بهترین بروکرهای ارز دیجیتال بدون تحریم شناخته می‌شد؛ اما به نظر می‌رسد حالا رعایت موارد احتیاط، ضروری است. بروکر کوکوین با ارائه بیش از 700 ارز دیجیتال، دست شما را برای انتخاب طیف وسیعی از ارزها باز می‌گذارد. بسیاری از رمزارزهای جدید را نیز می‌توانید در فهرست ارزهای کوکوین پیدا کنید.

بروکر Kucoin

پلتفرم کوکوین امکانات متعددی را به کاربران خود ارائه می‌کند؛ به عنوان مثال می‌توانید معاملات فیوچرز و یا مارجین تریدینگ را در این بستر امتحان کنید. همچنین امکان استفاده از ربات‌های معامله‌گر برای تسهیل معاملات وجود دارد. برای آغاز تریدینگ می‌بایست کار را با 5 دلار آغاز کنید. برای پرداخت ارزی کارمزد 3.8 درصد در نظر گرفته شده و پرداخت با ارزها کارمزد 0.3 درصد دارد.

مزایا:

  1. پشتیبانی از 700 ارز دیجیتال
  2. معاملات مارجین
  3. ارائه راه‌های متعدد برای کسب سود
  4. در بیش از 200 کشور فعالیت دارد.
  5. ارائه ربات معاملاتی
  6. بیش از 70 روش پرداخت
  7. کارمزد کم معاملات
  8. اپلیکیشن اختصاصی موبایل

معایب:

  1. ممکن است برای مبتدیان پیچیده به نظر برسد.
  2. به احراز هویت نیاز دارد.
  • Coinmama

اگر تراکنش‌های عظیم در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال انجام می‌دهید، Coinmama.com می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. در هر تراکنش می‌توانید 30000 دلار واریز کنید که رقم بالایی در مقایسه با رقبا به حساب می‌آید. فرآیند افتتاح حساب و آغاز تریدینگ در این بستر به سرعت انجام می‌شود؛ البته که دسترسی به کوین ماما برای ایرانیان میسر نیست!

بروکر Coinmama

امنیت این بروکر بسیار بالاست و می‌توانید با خیال راحت تراکنش‌ها و معاملات خود را انجام دهید. همچنین پشتیبانی قوی این مجموعه به بیش از 188 کشور می‌تواند سوالات شما را پاسخ دهد. مقالات آموزشی نیز به فراوانی در وبسایت کوین ماما بارگزاری می‌شوند. با این حال یک ایراد بزرگ در این بروکر وجود دارد و آن هم ارائه تنها 15 ارز دیجیتال برای معامله است. توجه داشته باشید که حداقل واریزی برای شروع تجارت، 30 دلار است.

مزایا:

  1. سقف تراکنش بالاتر نسبت به رقبا
  2. سهولت در استفاده
  3. ارائه خدمات به 188 کشور مختلف
  4. فرایند افتتاح حساب بسیار سریع
  5. روش‌های پرداخت مختلف

معایب:

  1. برخی از روش‌های پرداخت هزینه بالایی دارند.
  2. تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده بسیار محدود است.
  3. ابزارهای پیشرفته‌ای برای تریدرهای حرفه‌ای ندارد.
  4. اپلیکیشن موبایلی ندارد.

نکاتی برای انتخاب بهترین بروکر رمزارزها

بارها و بارها درباره اهمیت انتخاب صرافی در معاملات کریپتو صحبت شده و حالا می‌دانید که انتخاب بروکرهای ارز دیجیتال نیز به همان اندازه حائز اهمیت خواهند بود. اگر می‌خواهید در کشور ایران تریدینگ در بروکرهای مطرح دنیا را انجام دهید، طبیعتاً دشواری بیشتری خواهید داشت.

نکاتی برای انتخاب بهترین بروکر رمزارزها

اگر می‌خواهید به راحتی در بروکرهای خارجی فعالیت کنید، شاید بهتر باشد به یک IP ثابت فکر کنید تا بتوانید به راحتی وارد این بروکرها شده و فعالیت خود را آغاز نمایید. با این حال به غیر از این مورد، چند نکته دیگر نیز وجود دارند که باید به آن‌ها هم توجه داشته باشید:

  • حتما اعتبار بروکرهای ارز دیجییتال را در نظر داشته باشید. اگر چه ارز دیجیتال نسبتا نوظهور است، اما اغلب بروکرها پیش‌تر در زمینه‌های دیگر مانند فارکس فعالیت داشته‌اند. بنابراین مراجعه به بروکری که اعتبار قابل توجهی دارد، خیال شما را از بابت امنیت و کارایی بروکر آسوده خواهد کرد. بررسی مجوزها و تاییدیه‌ها را به هیچ عنوان از یاد نبرید. همچنین می‌توان گفت مدت زمان حضور یک بروکر در بازار، نشان دهنده نحوه عملکرد آن است؛ چرا که کاربران بروکری را در بازار نگه می‌دارند که خدمات مطلوبی را به آن‌ها ارائه کند.
  • حتما به پشتیبانی فنی سایت توجه داشته باشید. اگر چه بسیاری از افراد این مورد را مد نظر قرار نمی‌دهند، اما یکی از مهم‌ترین مواردی است که در مسیر ثبت نام و انجام معاملات به آن نیاز خواهید داشت. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از پلتفرم‌هایی استفاده کنید که پشتیبانی مطلوبی داشته باشد.
  • فرایند ثبت نام و احراز هویت در بروکرها معتبر در سطح جهانی ممکن است سخت و پردردسر باشد. از آن جایی که احراز هویت تقریبا در تمام بروکرها ضروری است، به نظر می‌رسد باید به دنبال روشی برای گذر از این مانع باشید. با این حال مطالعه قوانین ثبت نام یکی از کارهایی است که باید حتماً انجام دهید.
  • اگر می‌خواهید سودآوری خود را افزایش دهید، بهتر است به دنبال بروکرهایی باشید که امکانات مختلفی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال دریافت لوریج به شرط مهارت شما می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش سوددهی‌تان داشته باشد.
  • برای آن که از داخل ایران برای ثبت نام در بروکرها اقدام کنید، علاوه بر بررسی ارائه خدمات، باید به روش پرداخت هم توجه داشته باشید. معمولا بروکرها از پردداخت ریالی پشتیبانی نمی‌کنند.
  • نکته مهم دیگر این است که تناقضی میان بروکرهای در دسترس ایرانیان و بهترین بروکرهای ارز دیجیتال دنیا وجود دارد. همان طور که دیدید، بهترین بروکرهای دنیا معمولا به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کنند و آن دست از کارگزاری‌هایی که کاربران ایرانی بخش عمده کاربران آن‌ها را شامل می‌شوند، به نظر می‌رسد جایگاه مطلوبی ندارند؛ چرا که در صورت ارائه خدمات باکیفیت، مورد توجه افراد در سایر کشورها نیز قرار می‌گرفتند.

نتیجه گیری    

برای انتخاب بهترین بروکرهای ارز دیجیتال به منظور شروع فعالیت، به هیچ عنوان نباید به اطلاعات جزئی اکتفا کنید؛ بلکه می‌بایست اطلاعات خود را از همه جهت تکمیل نمایید تا مشکلی در این مسیر به وجود نیاید. معرفی هر یک از این بروکرها تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دارد؛ در نتیجه هیچ وبسایتی نمی‌تواند ضمانتی بر موفقیت شما در این بروکرها داشته باشد. به همین خاطر هرگونه سود و زیان شما در مسیر تجارت، بر عهده خودتان خواهد بود. حقیقت این است که انتخاب بروکر ارز دیجیتال برای دسترسی از ایران کمی دشوار است. امیدواریم با رفع تحریم‌ها، دسترسی تمام هموطنان به بهترین بروکرهای ارز دیجیتال به راحتی میسر شود.

بهترین بروکرهای ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی
اکثر ما برای انجام خرید و فروش ارز دیجیتال با صرافی‌های رمزارز آشنا هستیم و می‌دانیم که انجام تبادلات بر بستر صرافی‌ها امکان‌پذیر است. این یک روش متداول و مرسوم...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. با سلام و تشکر همانطور که فرمودید متاسفانه ایرانیان به دلیل تحریمها نمیتوانند در بروکرهای مطمئن فعالیت کنند و هر لحظه ممکن است مثل کوینکس با مسدود شدن دارایی و استرس فراوان روبرو شوند در نتیجه بدون پاسپورت خارجی عملا فعالیت در این زمینه بسیار پرریسک و حتی غیرمنطقی است.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام یکی از بروکرهایی که نام بردید کوکوین که فکر کنم ایران و چند کشور دیگر و ساپورت نمیکنه

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
          پایدار باشید

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...