دانستنی های گیفت کارت

اپل کارت چیست؟ آشنایی با Apple card برای ایرانیان

اپل کارت چیست؟ آشنایی با Apple card برای ایرانیان

اپل کارت چیست و استفاده از آن چه مزایایی به همراه دارد؟ هزینه و کارمزد آن چگونه است؟ معمولاً افرادی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، بعد از مدت کوتاهی با این دسته از سؤالات مواجه شده و به خرید گیفت کارت اپل یا کارت اپل اقدام می‌کنند.

برای نخستین بار در آگوست 2019 بود که شرکت اپل برای سرویس‌دهی بهتر به کاربران خود، اپل کارت را منتشر کرد. این کارت به Apple Pay متصل است و از طریق برنامه‌ Wallet فعال می‌شود؛ به عبارتی، این کارت به بانک گلدمن ساکس Goldman Sachs متصل است و شما می‌توانید در همه‌ پرداخت‌های Apple Pay از آن استفاده کنید. البته کاربران ایرانی برای استفاده از این کارت‌ها باید هزینه و کارمزد خاصی بپردازند؛ بنابراین پیش از خرید، باید اطلاعات کاملی درباره آن‌ها کسب کنید. در ادامه این مطلب با هم بررسی می‌کنیم اپل کارت چیست تا به شکل کامل‌تری با مزایا و نحوه استفاده از آن در ایران آشنا شوید.

اپل کارت چیست؟

معمولاً بیشتر افرادی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، بعد از مدت‌زمان کوتاهی به خدمات این سرویس نیاز پیدا کرده و با این سوال مواجه می‌شوند که اپل کارت چیست؟ تقریباً تمام شرکت‌های دنیا برای اینکه دسترسی کاربران به سرویس‌های شرکت خود را آسان کنند، یک سرویس اشتراکی راه‌اندازی می‌کنند. در همین راستا، شرکت اپل نیز در سال 2019 برای سرویس‌دهی بهتر و جلب رضایت کاربرانش، کارت اپل را ارائه کرد تا دسترسی به خدمات و سرویس‌های شرکت اپل را آسان‌تر و به صرفه‌تر کند.

«نکته بسیار مهمی که باید درباره اپل کارت بدانید، امکان خرید سایر محصولات با استفاده از آن است؛ البته اگر با استفاده از این کارت، محصولات اپل را خریداری کنید، 3% پس‌انداز خرید خواهید داشت.»

در واقع با خرید محصولات و خدمات اپل مانند آیتونز، آی‌موزیک، اپ استور (App Store)، اپل بوک‌ (iBook)، آی‌کلاود (iCloud)، اپل تی وی (Apple TV) و اپل آرکید حدود 3٪ از کل مبلغ به حساب شما برگردانده می‌شود. برای اینکه بدانید اپل آرکید چیست نیز می‌توانید به وبلاگ ایرانیکارت مراجعه کنید.

آشنایی با اپل کارت

مزایای استفاده از اپل کارت

حال که با هم بررسی کردیم که اپل کارت چیست، باید با مزایایی که با خرید آن در اختیار شما قرار می‌گیرد نیز آشنا شوید. درست است که اپل کارت برای خرید محصولات و خدمات این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما این سرویس مزایای دیگری هم دارد که در ادامه خلاصه‌ای از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • دریافت پول نقدی با اپل پی یا Earn bonus cash back with Apple Pay

همان‌طور که گفتیم، اپل کارت یک کارت اعتباری است که اتصال آن به اپل پی، امکان خرید را برایتان فراهم می‌کند. همچنین با استفاده از نسخه فیزیکی این کارت‌ها می‌توانید در دستگاه‌های خودپرداز پول نقد دریافت کنید؛ البته که این ویژگی در داخل ایران امکان‌پذیر نیست!

  • دریافت پول نقد روزانه و یا پاداش خرید یا Rewards post immediately

علاوه بر دریافت پول نقد، امکان بهره‌مندی از پاداش خرید را خواهید داشت. در واقع اگر با اپل کارت خرید کنید، 2٪ از مبلغ کل به حسابتان برگشت داده می‌شود. همچنین اگر محصولات این شرکت را خریداری کنید، پاداشت خرید به 3٪ نیز می‌رسد.

«به این نکته توجه داشته باشید که اپل پاداش خرید را به‌صورت روزانه برایتان ارسال می‌کند.»

دریافت پول نقد روزانه و یا پاداش خرید

  • امکان دریافت سود یا Rewards can earn interest

شما با خرید این کارت، می‌توانید سود بسیار خوبی هم دریافت کنید؛ شرکت اپل به دارندگان این کارت‌ها بر اساس امتیاز آن‌ها 10.99 الی 23.99 سود پرداخت می‌کند.

  • دریافت سریع و بی دردسر اپل کارت

یکی دیگر از مزایای کارت، دریافت سریع آن است؛ بدین معنا که زمانیکه شما این کارت را از طریق شرکت‌های معتبر واسطه مانند ایرانیکارت سفارش می‌دهید، در کمترین زمان ممکن آن را دریافت خواهید کرد.

  • عدم دریافت کارمزد

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید اپل کارت، نداشتن هزینه کارمزد است؛ در نتیجه شما بدون پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید کارت خود را دریافت کنید.

  • صادر شده در شبکه پرداخت جهانی مستر کارت یا Mastercard global payment network

برای ایجاد اپل کارت به یک بانک جهانی و یک شبکه پرداخت جهانی نیاز بود که شرکت اپل گلدمن ساکس و شبکه قدرتمند مسترکارت را برای آن انتخاب کرده است.

صادر شده در شبکه پرداخت جهانی مسترکارت

  • حریم خصوصی و امنیت بالا

در صورت خرید اپل کارت، خیالتان از حریم خصوصی و امنیت آن راحت خواهد بود. شرکت اپل طراحی این کارت را به‌گونه‌ای انجام داده است که تمامی پرداخت‌ها با Face ID یا Touch ID انجام شود. همچنین یک کد یک‌بار مصرف هم برای تایید خرید برایتان ارسال می‌شود تا امنیت حریم خصوصی بیشتر از پیش افزایش پیدا کند. البته که ریجن اپل آیدی شما در این مرحله اهمیت زیادی دارد؛ در نتیجه شما باید با نحوه تشخیص ریجن اپل آیدی خود آشنایی کافی داشته باشید.

  • جذابیت فیزیکی کارت

کارت اپل از تیتانیوم ساخته می‌شود؛ به همین دلیل در نگاه اول متوجه ظاهر زیبا و جذاب آن خواهید شد.

  • برخورداری از طرح اقساط ماهانه

با خرید اپل کارت، می‌توانید محصولات این شرکت را به‌صورت اقساطی خریداری کنید.

امکان خرید اقساطی با اپل کارت

هزینه‌ها و کارمزدها

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه‌هایی که باید برای خرید اپل کارت بپردازید، هزینه ایجاد و ساخت کارت است. معمولاً هزینه ساخت و ایجاد کارت اپل بسیار کم است و هزینه اولیه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. درواقع مهم‌ترین هزینه‌ای که باید در این مرحله پرداخت کنید، هزینه اعتبار کارت است. در واقع شما می‌توانید کارت را با مبلغ دلخواه (2 الی 500 دلار) شارژ کنید.

دیگر هزینه‌های خرید اپل کارت را در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. کارمزد تراکنش‌ها: در برخی از موارد، شرکت اپل کارمزد خاصی را برای تراکنش‌های بین‌المللی در نظر می‌گیرد؛ البته مقدار کارمزد این تراکنش‌ها به نوع تراکنش و محل انجام آن بستگی دارد.
  2. هزینه‌های خدمات اضافی: برای درخواست خدمات اضافی نیز باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید؛ برای مثال اگر قصد دریافت کارت فیزیکی و یا پشتیبانی فوری را داشته باشید، هزینه خاصی برایتان در نظر گرفته می‌شود.

هزینه‌ها و کارمزدها

اپل کارت برای ایرانیان

معمولاً بیشتر مردم ایران هنگامی که فهمیدند اپل کارت چیست، می‌خواهند بدانند که آیا در ایران هم می‌توانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند یا خیر؟ اپل کارت در اکثر کشورهای جهان به‌صورت فیزیکی و مجازی در دسترس است، اما تحریم‌های بین‌المللی این امر را برای کاربران ایرانی سخت می‌کند.

در حال حاضر امکان دسترسی به خدمات و سرویس‌های اپل به‌صورت مستقیم فراهم نیست، برای اینکه بتوانید به این هدف مهم دست پیدا کنید، باید استفاده از خرید گیفت کارت را در دستور کار خود قرار دهید. با اینکه نمایندگی اپل در ایران وجود ندارد که گیفت کارت را برایتان صادر کند، اما شما می‌توانید از طریق شرکت‌های واسطه مانند ایرانیکارت، این کارت را تهیه کنید.

گیفت کارت اپل چیست؟ همانطور که گفتیم این کارت‌ها در اعتبارهای مختلف (2 الی 500 دلار) ارائه می‌شوند که با خرید آن‌ها می‌توانید حساب خود را به میزان دلخواه شارژ کنید. بعد از اینکه حسابتان شارژ شد، امکان خرید محصولات و خدمات اپل برایتان فراهم می‌شود. نکته بسیار مهمی که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید، ریجن کارت است. شرکت اپل گیفت کارت خود را با ریجن‌های (منطقه) مختلفی ارائه می‌کند که باید با ریجن حساب کاربری شما مطابقت داشته باشد.

سخن نهایی

اپل کارت یک نوع کارت اعتباری است که امکان خرید محصولات و خدمات این شرکت را برای کاربران فراهم می‌کند. ایرانیان می‌توانند با استفاده از این کارت، تحریم‌ها را دور زده و بدون هیچ دردسری، خریدهای خود را از فروشگاه اپل و سایر فروشگاه‌ها انجام دهند.

این کارت‌ها علاوه بر امکان خرید محصولات شرکت اپل، مزایای دیگری هم به در اختیار شما می‌گذارد که همین امر محبوبیت آن را در بین افراد افزایش داده است. در این مطلب به طور کامل اشاره کردیم که اپل کارت چیست تا با بهترین و اصلی‌ترین مزایای آن آشنا شده و اطلاعات کاملی درباره هزینه‌ها و دسترسی آن برای ایرانیان به دست بیاورید. اگر همچنان درباره اپل کارت سوال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

اپل کارت چیست؟ آشنایی با Apple card برای ایرانیان
اپل کارت چیست و استفاده از آن چه مزایایی به همراه دارد؟ هزینه و کارمزد آن چگونه است؟ معمولاً افرادی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، بعد از مدت کوتاهی...
3.33 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...