دانستنی های گیفت کارت

مقایسه فری فایر و پابجی | کدام هیجان بیشتری دارد؟

مقایسه فری فایر و پابجی | کدام هیجان بیشتری دارد؟

مقایسه فری فایر و پابچی به گیمرها کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته و تمام خصوصیات برجسته آن‌ها را به‌صورت موشکافانه‌تر بررسی کنند. این بازی‌ها در سبک بتل رویال بوده و هر دو توانسته‌اند محبوبیت بسیار زیادی در بین گیمرها به دست بیاورند.

 بازی فری فایر که توسط کمپانی گارنا (Garena) منتشر می‌شود، شباهت زیادی با بازی پابجی دارد؛ به همین دلیل مورد شکایت شرکت کرافتون (KRAFTON) قرار گرفت. با اینکه این دو بازی با هم شاهبت‌های عمده‌ای دارند، اما تفاوت‌های مختلف در زمینه‌های متعدد باعث می‌شود که گیمرها برای انتخاب بهترین گزینه بر سر دوراهی قرار بگیرند. البته اگر کاربر ایرانی هستید و در داخل مرزها از این بازی استفاده می‌کنید، باید نسبت به خرید گیفت کارت اقدام کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌دانید فری فایر بهتره یا پابجی، باید آن‌ها را از زوایای مختلف باهم مقایسه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم این 2 بازی را بر اساس فاکتورهای مختلف بررسی کنیم تا اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره هریک از آن‌ها کسب کنیم.

مقایسه فری فایر و پابجی از جنبه‌های مختلف

سال 2018 بود که شرکت گارنا بازی فری فایر را در سبک بتل رویال عرضه کرد تا به یک رقیب جدی برای بازی پابجی تبدیل شود. شرکت گارنا در همان سال نسخه این بازی را در Apple App Store و گوگل پلی عرضه کرد تا تمامی افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. دو سال بعد یعنی در سال 2020 تعداد دانلودهای فری فایر در Google Play به بیش از 500 میلیون دانلود رسید تا یک رکورد عالی را از خود به جای بگذارد.

بازی پابجی با قابلیت کراس پلی یک سال قبل‌تر یعنی در سال 2017 عرضه شد؛ میزان استقبال از این بازی آن‌قدر زیاد بود که استفاده از آن در کشور هند ممنوع اعلام شد. به‌طورکلی نوع این 2 بازی مشابه هم است، اما به مرور زمان، تفاوت‌های آن‌ها باعث شد که گیمرها هنگام انتخاب آن‌ها دچار چالش شوند.

در نتیجه مقایسه فری فایر و پابجی از جنبه‌های مختلفی مانند گیم‌پلی، گرافیک، نقشه، شخصی‌ها، تعداد بازیکن و… انجام شد که نشان می‌داد این دو بازی تفاوت‌های شاخصی باهم دارند. در ادامه سعی می‌کنیم بر اساس فاکتورهای مهم و تأثیرگذارتر مقایسه‌ای انجام دهیم تا بیشتر از پیش با آن‌ها آشنا شوید.

فری فایر vs پابجی

بازی پابجی چیست؟

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds (به‌اختصار PUBG یا پابجی) یکی از بهترین و پرطرفدارترین بازی‌های سبک بتل رویال است که در سال 2017 توسط استودیوی بلوهول ساخته شد. طراحی این بازی بر عهده برندان گرین بود و با کیفیت بالای خود توانست در همان سال‌های اول رکوردهای زیادی را جابه‌جا کند. در حال حاضر بازی PUBG بیش از 100 میلیون بار توسط گیمرها دانلود شده است.

یکی از رکوردهای بازی این بود که توانست خیلی زود رکورد فروش 30 میلیون نسخه را ثبت کرده و رکورد حضور بازیکنان آنلاین را نیز جابه‌جا کند؛ درواقع پابجی توانست رکورد 3 میلیون و 200 هزار بازیکن آنلاین را به خود اختصاص دهد. اگر شما هم می‌خواهید لذت این بازی جذاب و هیجان‌انگیز را تجربه می‌کنید، می‌توانید برای خرید گیفت کارت پابجی از سایت ایرانیکات اقدام کنید.

«PUBG به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های عالی توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده و حتی برنده جایزه The Game Award for Best Multiplayer Game شود.»

بازی فری فایر چیست؟

در تاریخ 30 سپتامبر 2017 بازی فری فایر به‌عنوان یک بازی بسیار عالی در سبک بتل رویال عرضه شد؛ این بازی که حاصل تلاش گارنا اینترنشنال و استودیو dots111 است، توانست در کمترین زمان ممکن توجه گیمرها را به خود جلب کرده و به یک رقیب سرسخت برای پابجی تبدیل شود.

شاید جالب باشد که بدانید در سال 2019 بازی فری فایر آمار بیش از 450 میلیون دانلود را ثبت کرد که باعث شد گوگل پلی آن را به‌عنوان بهترین بازی معرفی کند. همچنین نسخه آنلاین آن با 350 میلیون بازیکن، توانست رکورد بسیار خوبی را ثبت کند.

اگر از داخل ایران می‌خواهید این بازی را انجام دهید و به یکی از بازیکنان این بازی تبدیل شوید، باید حتما از گیفت کارت فری فایر استفاده کنید. این کارت به شما کمک می‌کند به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی، از قابلیت‌های درون بازی استفاده کرده و عملکرد بهتری داشته باشید.

معرفی فری فایر

1. مقایسه از نظر گرافیکی

حال که تا حد زیادی با بازی‌های فری فایر و پابجی آشنا شدید و اطلاعات کاملی درباره تعداد دانلودها و رکوردهای آن‌ها به دست آوردید، وقت آن رسیده است که آن‌ها را از لحاظ فاکتورهای بزرگ‌تر و برجسته‌تری مقایسه کنیم. بدون شک گرافیک بازی یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که گیمرها بر اساس آن، سطح و کیفیت بازی را تعیین می‌کنند.

با مقایسه فری فایر با پابجی بر اساس سطح گرافیک به این نتیجه می‌رسیم که هر دوی آن‌ها امتیاز خوبی از این بخش می‌گیرند. با اینحال هر یک از شرکت‌های سازنده از موتورهای خاصی برای ساخت گرافیک استفاده کرده‌اندگ بلوهول برای گرافیک پابجی از موتور آنریال انجین 4 (Unreal Engine) استفاده کرده است، اما کمپانی داتس استودیو 111 موتور یونیتی (unity) را برای گرافیک فری فایر به کار می‌گیرد.

«به‌طورکلی سازندگان PUBG نگاهی واقع‌بینانه به فضای بازی داشته‌اند و شخصیت‌‌‌ها را واقعی‌تر ساخته‌اند، با اینکه گرافیک فری فایر هم در سطح بالایی قرار دارد، اما شخصیت‌های کارتونی سطح آن را نسبت به پابجی پایین آورده است؛ البته که این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و هر یک از کاربران براساس سلایق خود تصمیم می‌گیرد. اما به صورت کلی، کاربران حس بهتری در زمان استفاده از کاراکترهای بازی پابجی دارند.»

2. مقایسه فری فایر با پابجی از لحاظ سیستم

فری فایر vs پابجی از لحاظ سیستم هم تفاوت زیادی باهم دارند. همان‌طور که گفتیم پابجی از لحاظ گرافیکی برتری خاصی دارد؛ بنابراین کاملاً طبیعی است که سیستم آن پیشرفته‌تر باشد. این بازی برای اینکه به بهترین شکل ممکن اجرا شود، به نسخه 5.1.1 سیستم‌عامل اندروید یا بالاتر نیاز دارد و روی ios 9، آیپد 2 و گوشی آیفون 5s نیز قابل‌ اجراست. در مقابل، فری فایر برای اجرا به سیستم‌عامل iOS 8.0 و بالاتر نیاز دارد. همچنین سیستم‌عامل دارندگان گوشی اندروید باید نسخه 4.0.1 اندروید یا بالاتر را داشته باشند.

ازآنجایی‌که برای بازی پابجی از اسنپدراگون 425 استفاده شده است، برای اجرای آن باید حداقل 2 گیگ رم و 2 گیگ حافظه داخلی داشته باشید. در طرف مقابل برای اجرای فری فایر به ۱/۱ گیگابایت فضای خالی و حداقل ۲ گیگابایت رم نیاز دارید.

مقایسه بازی از نظر سیستم

3. تفاوت بازی‌ها از نظر گیم پلی

هنگامی که برای انتخاب بازی مناسب خود بر سر دوراهی قرار گرفتید، باید گیم پلی آن‌ها را باهم مقایسه کنید. در واقع مقایسه فری فایر و پابجی از لحاظ گیم پلی تا حد زیادی به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشید. در پابجی 100 بازیکن وارد نقشه شده و باید در 30 دقیقه با هم مبارزه کنند؛ اما در فری فایر 50 بازیکن وارد جزیره می‌شوند که باید در 10 دقیقه با هم رقابت کنند.

البته در کنار بتل رویال، سبک‌های دیگری هم برای بازی در نظر گرفته شده است؛ برای مثال PUBG دارای سبک Team DeathMatch است تا افراد در قالب گروه با هم مبارزه کنند. همچنین بازی زامبی یکی دیگر از سبک‌های محبوب نسخه موبایل آن است. در طرف مقابل فری فایر هم امکان بازی تیمی را با نام کالت کلش اسکواد برای شما فراهم می‌کند. به‌طورکلی اگر بخواهیم پابجی و فری فایر را از لحاظ سختی گیم پلی مقایسه کنیم، باید بگوییم که گیم پلی پابجی سخت‌تر است.

البته که برای موفقیت در بازی فری فایر، ترفندهایی نیز وجود دارد که با رعایت این نکات فری فایر می‌توانید به یکی از بازیکنان برجسته آن تبدیل شوید.

4. مهمترین تفاوت بازی فری فایر با پابجی؛ خرید جم فری فایر پول رایج در بازی

بدون شک هنگام مقایسه فری فایر و پابجی می‌توان به‌راحتی فهمید که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در ارز رایج بازی است. برای اینکه بتوانید در این بازی‌ها موفق شوید، باید با استفاده از ارزهای رایج، انواع اسلحه و امکانات مختلف را خریداری کنید.

خرید امکانات در پابجی با یوسی (UC) انجام می‌شود، اما در بازی فری فایر برای خرید تجهیزات مختلف باید جم و الماس خریداری کنید؛ لازم به ذکر است که راه‌های زیادی برای به دست آوردن جم رایگان فری فایر نیز وجود دارد.

سخن پایانی

مقایسه فری فایر و پابجی به شما کمک می‌کند که بتوانید گزینه بهتری را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. در این مطلب به طور کامل مقایسه فری فایر با پابجی را از لحاظ گرافیک، سیستم، گیم پلی و سایر جنبه‌های مختلف انجام دادیم تا اطلاعات جامع‌تری درباره ویژگی هر کدام به دست بیاورید. اگر همچنان درباره انتخاب این بازی‌ها سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول
Request for Quote

بازی پابجی به نسبت فری فایر گرافیک بهتری دارد.

بله؛ شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای، این بازی را روی ویندوز 7 نصب کنید.

بله؛ گیم پلی این بازی به نسبت فری فایر سخت‌تر است و شما باید تلاش و دقت بیشتری به خرج دهید.

خیر؛ این بازی کاملاً آنلاین است و امکان اجرای آن بدون دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

بله؛ شما می‌توانید به راحتی از این بازی روی سیستم شخصی خود لذت ببرید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...