دانستنی های گیفت کارت

۱۵ نکات فری فایر + آموزش ترفندهای فری فایر 2024

۱۵ نکات فری فایر + آموزش ترفندهای فری فایر 2024

نکات فری فایر از اولین چیزهایی است که بازیکنان باید با آن‌ها آشنایی شوند تا در کمترین زمان ممکن در این بازی مهیج و رقابتی به مهارت کامل رسیده و چالش‌های متنوع آن را به‌راحتی پشت سر بگذارند. برای اولین بار در سال 2017 بود که بازی فری فایر با نسخه بتا عرضه شد و کم‌کم توجهات را به سمت خود جلب کرد؛ با اینکه این بازی در ابتدای کار خود نتوانست محبوبیت و توجه زیادی جلب کند، اما به مرور و با افزایش محبوبیت بازی‌های بتل رویال، محبوبیت فری فایر هم به‌شدت افزایش پیدا کرد.

در نهایت دو سال بعد یعنی در سال 2019 شهرت free fire به تمام شهرها و کشورهای جهان رسید و تقریبا تمام گیمرهای حرفه‌ای فضای بازی را تجربه کردند. این روند سیر صعودی خود را دنبال کرد؛ به طوریکه در همان سال‌ها فری فایر به بهترین‌های سال گوگل پلی تبدیل شد و خود را در میان بهترین بازی‌های تاریخ جای داد.

در حال حاضر، این بازی محبوب، بیش از 192 میلیون گیمر فعال دارد؛ این آمار به‌وضوح نشان می‌دهد که رسیدن به موفقیت در بازی فری فایر بسیار سخت است و شما باید قبل از هر چیزی تمام نکات مهم بازی را یاد بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا ترفندهای فری فایر را به طور کامل آموزش داده و به شما بگوییم که برای رسیدن به مهارت بالا در آن باید به چه نکاتی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

البته شما به عنوان کاربری که از ایران قصد انجام این بازی را دارید، اولین قدمتان باید خرید گیفت کارت فری فایر باشد؛ زیرا به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود، نمی‌توان پرداخت‌ها را بدون مشکل انجام داد. در نتیجه باید از این کارت استفاده کنید.

ترفندها و نکات فری فایر

همان‌طور که می‌دانید، بازی‌های سبک بتل رویال بسیار رقابتی هستند و اگر مهارت خوبی نداشته باشید، اوج هیجان، لذت و استرس بازی را تجربه نمی‌کنید. بازی فری فایر به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال طرف‌داران زیادی دارد و شما برای رقابت با آن‌ها باید بهترین ترفندها را یاد بگیرید. ترفندها و تکنیک‌های این بازی بی‌شمارند، اما موارد زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند:

1. شخصی‌سازی گزینه‌های کنترلر بازی

اگر می‌خواهید با جدیت بیشتری وارد بازی فری فایر شوید، دقت به جزئیات بازی از ابتدایی‌ترین کارهایی است که باید به آن عادت کنید تا بتوانید شرایط را برای رقابت با سایر افراد آسان‌تر کنید. پس از ورود به بازی متوجه می‌شوید که هرکدام از گزینه‌های کنترل بازی در قسمت خاصی از صفحه قرار دارند؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید سریع‌تر عکس‌العمل نشان دهید، بر اساس نوع بازی خود، آن‌ها را جابه‌جا کنید.

به‌جرئت می‌توان گفت که امکان جابه‌جایی گزینه‌های کنترل بازی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ترفندها و نکات فری فایر است. برای مثال، اگر در هنگام بازی، اسلحه‌های خود را با سرعت بیشتری عوض می‌کنید، باید این کنترلر را به انگشتان خود نزدیک‌تر کنید تا بتوانید در زمان کمتری عکس‌العمل نشان دهید.

«به یاد داشته باشید هرچه گزینه‌های کنترل را بهتر بچینید، سرعت شما در بازی بالاتر می‌رود و در نتیجه می‌توانید دشمنان را زودتر غافلگیر کنید.»

کنترلر بازی فری فایر

2. توجه به محیط Safe Zone در مراحل ابتدایی

برای رسیدن به موفقیت، باید استراتژی داشته باشید؛ بسیاری از گیمرها، در زمان شروع بازی سریعاً مهمات را جمع می‌کنند و برای فرار از دست طوفان به سمت مرکز نقشه می‌روند. با اینکه انتخاب استراتژی یک امر اختیاری به شمار می‌آید، اما انجام این کار تا حد زیادی اشتباه است.

برای اینکه بازی را بهتر شروع کنید، لازم است مقداری منفعل باشید و در لبه‌های Safe Zone (محیط امن بازی) به حرکت ادامه دهید. با انجام این کار در دسترس دشمنان قرار نگرفته و فاصله خود را با طوفان بنفش حفظ می‌کنید. در نهایت بعد از اینکه مهمات را جمع کردید و تمرکز کافی روی بازی داشتید، کم‌کم به سمت مرکز حرکت کنید.

3. آشنایی با کاراکترها و مهارت آن‌ها

آشنایی با کاراکترهای بازی و توانایی‌های آن‌ها یکی از خاص‌ترین نکات فری فایر است که به شما برتری محسوسی می‌دهد؛ بنابراین باید کاراکترها و خصوصیات آن‌ها را بشناسید تا احتمال پیروزی خود در بازی را افزایش دهید. یکی از شخصیت‌های مهم بازی فری فایر Kelly نام دارد که از قابلیت دش کردن (Dash) برخوردار است؛ یعنی با انتخاب آن سرعت شما در هنگام دویدن بیشتر می‌شود. یکی دیگر از شخصیت‌های مهم نیز Alvaro است که با قابلیت Art of Demolition، میزان آسیب و برد نارنجک‌ها را افزایش می‌دهد.

«به طور کلی هریک از شخصیت‌ها قابلیت خاص خود را دارند که با تکرار و تمرین می‌توانید بهترین گزینه را بر اساس نوع بازی خود انتخاب کنید.»

البته علاوه بر کاراکترها، میزان جم و الماس شما نیز تاثیر بالایی بر نحوه بازی‌تان دارد؛ به طوریکه هر چه جم بیشتری داشته باشید، احتمال موفقیتت‌تان بیشتر است. شما برای دسترسی به الماس‌ها که پول رایج بازی هستند، 2 راه دارید؛ خرید گیفت کارت و استفاده از جم رایگان فری فایر.

نام جم رایگان فری فایر، نام گمراه‌کننده‌ای دارد؛ درست است که شما برای دستیابی به این کش‌ها، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید، اما مشکلاتی که ممکن است برای شما ایجاد کنند، آنقدر جدی هستند که غالبا گیمرها ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده نکنند.

4. باقی‌ماندن در ارتفاعات

اصلاً مهم نیست که سبک بازی شما در فری فایر بر چه اصول و قاعده‌ای پایبند است؛ در هر حال شما باید سعی کنید که همواره در ارتفاعات بمانید تا تسلط کافی روی نقشه و محیط اطراف داشته باشید. در نقشه فری فایر ساختمان‌ها و نقاط بلندی وجود دارند که امکان غافلگیری دشمنان و دسترسی به آنها را راحت‌تر می‌کند، بنابراین برای تمرکز بیشتر، افزایش امنیت خود و از بین بردن دشمنان بدون انجام درگیری‌های متعدد لازم است در بیشتر اوقات بازی ارتفاعات را جستجو کنید.

باقی ماندن در ارتفاعات از نکات بازی فری فایر

5. پر کردن نوار EP

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات فری فایر که سلامتی را در طول بازی تضمین و امکان کشته شدن شما را کمتر می‌کند، پر کردن نوار EP است. اگر نوار سلامتی خود را نگاه کنید، دقیقاً در کنار آن نوار EP قرار دارد؛ این نوار در زمان از دست دادن سلامتی، به آرامی خالی شده و با سرعت نوار HP یا همان نوار سلامتی را پر می‌کند. قابلیت کاربردی نوار EP باعث شده است که اهمیت حاصی برای گیمرها در طول بازی داشته باشد.

«نکته بسیار مهمی که باید درباره نوار EP بدانید، عدم پر بودن نوار به‌صورت پیش‌فرض است؛ یعنی شما باید در طول بازی با انجام کارهای خاصی مانند حضور در کمپ فایرها نوار خود را پر کنید.»

6. غارت نکردن از نکات فری فایر

نکات مهم در فری فایر باید به طور کامل رعایت شوند تا میزان امنیت شما در بالاترین سطح قرار بگیرد. در بسیاری از مواقع گیمرها به‌محض شروع شدن بازی غارت کردن را آغاز می‌کنند؛ در حالی که انجام این کار اصلاً استراتژی خوبی نیست. معمولاً گیمرهای حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند که سایر افراد در ابتدای شروع بازی به دنبال غارت هستند و در همان حال تلاش می‌کنند آن‌ها را از بین ببرند. برای اینکه در دام گیمرهای حرفه‌ای قرار نگیرید، آرامش خود را حفظ کرده و بازی خود را با غارت کردن شروع نکنید.

7. سقوط سریع از هواپیما

برخی از ترفندهای فری فایر شاید ساده به نظر برسند، اما در واقع کاربرد بسیار زیادی در جریان بازی دارند. اهمیت بالای سقوط از هواپیما باعث می‌شود که انجام دقیق آن در میان نکات مهم بازی قرار بگیرد.

همان‌طور که می‌دانید، در شروع بازی تمام بازیکنان باید از هواپیما به سمت جزیره سقوط کنند. بازیکنان تازه‌کار عموما توجهی به زمان فرود و بازکردن چتر نجات ندارند، اما باید بدانید که انجام اصولی این کار برتری خاصی به شما خواهد داد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا نقشه را مورد بررسی قرار داده و بعد از رسیدن به مکان مورد نظر، از هواپیما بیرون بپرید.

«اگر در زمان سقوط از هواپیما چتر نجات را زود باز کنید، دیرتر از سایر بازیکنان به جزیره می‌رسید؛ در نتیجه آن‌ها زودتر از شما مهمات را جمع‌آوری می‌کنند.»

سقوط سریع از هواپیما

8. استفاده درست از تجهیزات از تکنیک‌های فری فایر

استفاده درست از تجهیزات یکی از ترفندهای فری فایر است که با مرور زمان و با کسب تجربه به دست می‌آید. در زمان بازی علاوه بر اسلحه‌های مختلف، باید از تجهیزات دیگری مانند زره، نارنجک، دیوار، منابع تأمین سلامت و… در جای درست استفاده کنید. طبیعتاً شما در همان آغاز با کاربرد هرکدام آشنا می‌شوید، اما اینکه در کجا و به چه صورت از آن‌ها استفاده کنید، فقط به‌صورت تجربی و به کمک تمرین به دست می‌آید.

البته که استفاده از این تجهیزات، خصوصا آن‌هایی که کارکرد جذاب‌تری دارند، نیازمند استفاده از جم و الماس است. شما برای تهیه این پول‌های رایج در بازی، علاوه بر گیفت کارت فری فایر می‌توانید از مستر کارت نیز استفاده کنید.

9.استفاده از حیوانات و قابلیت‌های آن‌ها

اگر آشنایی مختصری با فری فایر داشته باشید، می‌دانید که علاوه بر شخصیت‌های بازی، امکان استفاده از حیوانات و قابلیت‌ها آن‌ها هم وجود دارد. در واقع استفاده از پت‌ها و حیوانات یکی از بهترین نکاتی است که در برابر حریفان برتری خاصی به شما می‌دهد. برای مثال، اوترو (Ottero) می‌تواند جان بازیکنان هم‌تیمی شما را بهبود ببخشد.

برخی از حیوانات فری فایر می‌توانند در روند بازی شما تاثیرگذار باشند؛ پت Poring یکی از این حیوانات است که مقاومت کلاه ایمنی و زره شما را افزایش می‌دهد. برای اینکه بتوانید از حیوانات یا پت‌های بازی به‌خوبی استفاده کنید، باید به‌مرور زمان از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید بر اساس استراتژی خود، برای به‌دست‌آوردن آن‌ها اقدام کنید.

10. تقویت مهارت و نحوه حرکت کردن

هرچه مهارت‌های شما در سطح بالاتری باشد و حرکت بهتری در سطح جزیره داشته باشید، قطعاً میزان موفقیت‌تان بیشتر خواهد شد. سبک بازی‌های بتل رویال به این شکل است که نحوه حرکت شما نباید شبیه به یک خط صاف باشد؛ در نتیجه اگر می‌خواهید احتمال کشته شدن خود را پایین بیاورید، حرکت زیگزاگ یا جست و گریز بهترین روش برای حرکت است. در واقع انجام حرکت‌های غیر قابل پیش‌بینی یکی از بهترین ترفندهای فری فایر است؛ نگران نباشید! انجام این کار، آنچنان که به نظر می‌رسد، کار سخت و پیچیده‌ای نیست.

«به‌طورکلی تمرین مداوم، بهترین راه برای تقویت مهارت‌ها است؛ البته با نگاه کردن به بازی گیمرهای حرفه‌ای و تماشای فیلم‌های آموزشی می‌توانید این پروسه را سریع‌تر کنید.»

تقویت مهارت و نحوه حرکت کردن

11. آسیب به زیپ لاین‌ها

آسیب به زیپ لاین‌ها یکی دیگر از نکات بازی فری فایر است؛ همان‌طور که می‌دانید، زیپ لاین‌ها یکی از راه‌های بسیار عالی برای جابه‌جایی در جزیره به شمار می‌آیند. از آنجایی که بیشتر افراد از این روش استفاده می‌کنند، شما با یک ترفند ساده می‌توانید آن‌ها را به دام بیندازید.

برای اجرای این ترفند، کافی است در ابتدای زیپ لاین سوار شوید و هنگامی که به انتها رسیدید، در بین ستون‌ها یک بمب قرار دهید. معمولاً این ترفند در انتهای بازی که محیط کوچک‌تر می‌شود، تأثیر بیشتری به جای می‌گذارد.

12. استفاده از GLOO WALL از ترفندهای فری فایر

در میان نکات فری فایر، قطعاً استفاده به‌موقع از GLOO WALL یکی از بهترین و تاثیرگذارترین موارد است. معمولاً در زمان بازی (مخصوصاً اواخر آن) باید خود را برای نبردهای نزدیک آماده کنید؛ در چنین مواقعی احتمال زخمی شدن شما افزایش پیدا می‌کند.

  • در صورتی که توسط دشمان خود زخمی شدید، باید سریعاً از قابلیت GLOO WALL استفاده و یک سپر مصنوعی برای خود بسازید. این سپر برای شما زمان می‌خرد تا بهبود پیدا کرده و تصمیمات بهتری برای ادامه بازی بگیرید.

13. استفاده از برج‌های اسنایپر

برج‌های بلندی در جزیره وجود دارند که بهترین مکان برای اسنایپرها به شمار می‌آیند. نکته بسیار مهمی که استفاده از این برج‌ها را در میان ترفندهای فری فایر قرار می‌دهد، اجرای تکنیک‌های مختلف برای جلوگیری از نزدیک شدن دشمنان است. در واقع شما علاوه بر حضور در برج‌های بلند و دسترسی بهتر به دشمنان، با انجام کارهای زیر می‌توانید محیط خود را امن‌تر کنید:

  • قرار دادن مین روی نرده‌های ورودی برای جلوگیری از ورود دشمنان
  • نصب ایر دراپ روی راه پله‌ها برای مسدود کردن راه‌های ارتباطی به برج

تکنیک های فری فایر؛ استفاده از برج های اسنایپر

14. تکنیک‌های فری فایر؛ مدیریت ظرفیت کوله‌پشتی

بدون شک مدیریت اصولی کوله‌پشتی یکی از برجسته‌ترین نکات است؛ اما باید قبل از هر چیزی این ترفند را به‌خوبی تمرین کنید. کوله‌پشتی در این بازی نقش ذخیره‌ساز را دارد و معمولاً فضای آن محدود است، اگر بتوانید کوله خود را بهتر مدیریت کنید و فقط لوازم ضروری را در داخل آن قرار دهید، برتری خاصی در طول بازی کسب می‌کنید.

در هنگام مدیریت کوله‌پشتی باید به دو نکته مهم توجه کنید:

  1. نکته اول: کوله‌پشتی شخصیت پالوما فضای بیشتری دارد و به شما اجازه می‌دهد علاوه بر ظرفیت کوله‌پشتی، حداکثر 180 مهمات AR را ذخیره کنید.
  2. نکته دوم: استفاده از حیوان خانگی Night Panther است؛ در واقع این حیوان خانگی می‌تواند ظرفیت کوله‌پشتی را افزایش دهد.

15. تک‌تیراندازی برای تقویت مهارت نشانه‌گیری

افزایش مهارت نشانه‌گیری تا حد زیادی شانس موفقیت شما در بازی فری فایر را افزایش می‌دهد؛ بنابراین باید با استفاده از نکات مهم فری فایر این مهارت را تقویت کنید. با اینکه بهترین روش برای تقویت مهارت نشانه‌گیری تمرین است، اما تک تیراندازی هم در زمان کمی این مهارت را تقویت می‌کند.

کار کردن با اسلحه تک تیرانداز کمی دشوار است؛ اما از آنجایی که هر یک از تیرهای آن توانایی کشتن یک بازیکن را دارد، شانس شما را برای پیروزی افزایش می‌دهد. برای این کار کافیست برای مدتی از این اسلحه استفاده کنید تا مهارت نشانه‌گیری شما افزایش پیدا کرده و در نهایت بتوانید بدون درگیری خاصی بازیکنان زیادی را بکشید.

۱۵ نکات فری فایر + آموزش ترفندهای فری فایر 2024
نکات فری فایر از اولین چیزهایی است که بازیکنان باید با آن‌ها آشنایی شوند تا در کمترین زمان ممکن در این بازی مهیج و رقابتی به مهارت کامل رسیده و...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...