ان اف تی

آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام

آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام

صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی کریپتویی به نام بازی سند باکس The Sandbox شروع کنید. Sandbox یک بازی بلاکچینی است که کاربران می‌توانند در آن، دنیای خود را با علایق خود و با استفاده از امکانات بازی بسازند. در این مطلب آموزش بازی سند باکس را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

حتما بخوانید: متاورس چیست؟

بازی سند باکس چیست؟

Sandbox یکی از بهترین، معروف‌ترین و قدرتمندترین پروژه‌های متاورس است. Sandbox دنیای مجازی است که در آن بازیکنان می‌توانند تجربه بازی خود را در بلاک چین اتریوم بسازند، مالکیت کرده و از آن کسب درآمد کنند.  سند باکس هم جزو دسته‌ی بازی‌های آنلاین مبتنی بر کسب درآمد است که همزمان با اوج گرفتنNFT ها، محبوبیت پیدا کرد. البته باید بدانید بازی سند باکس قبل از NFT‌ ها نیز وجود داشته است. چرا که کمپانی سازنده این بازی از سال ۲۰۱۱ برای موبایل بازی‌هایی را ایجاد کرده بود اما در سال ۲۰۱۸ بلاکچین را به بازی‌های خود اضافه کرد. استفاده از بلاکچین در بازی سند باکس موجب شده که بازیکنان بتوانند مالک چیزهایی را که در بازی می‌سازند یا به دست می‌آورند باشند و آن‌ها را معامله کنند.

بازی sandbox دارای یک ارز دیجیتال بومی به نام SAND و چندین توکن و دارایی درون بازی به نام LAND و ASSET است. در The Sandbox، کاربران می‌توانند زمین‌هایی را که LAND نامیده می‌شوند، خریداری کرده، اجاره داده و یا بفروشند. همچنین می‌توانند از این زمین‌ها برای سرگرمی یا کسب درآمد واقعی استفاده کنند. تراکنش‌های LAND و سایر موارد NFT سند باکس، با استفاده از ارز دیجیتال درون بازی  انجام می‌شود.

پروژه و توکن سند باکس ابتدا در شبکه اتریوم ساخته شد اما در سال ۲۰۲۱ کل اکوسیستم آن به پالیگان Polygon منتقل شد. توجه کنید برای ساختن هر چیزی در این بازی به LAND نیاز دارید. وقتی LAND داشته باشید هم می‌توانید در سند باکس بازی بسازید، هم می‌توانید آثار هنری دیجیتالی ایجاد کنید و هم می‌توانید زمین خود را اجاره دهید و درآمد غیرفعال از آن کسب کنید. تمامی اقلامی را هم که به دست آوردید می‌توانید در بازارهای مربوطه به فروش برسانید. در ادامه آموزش ویدیویی بازی سند باکس را خواهیم داشت.

بازی سندباکس Sandbox چطور کار می‌کند؟

بازیکنان سندباکس آزادی کامل برای کسب درآمد از دنیای دیجیتال خود از طریق استفاده از توکن‌های NFT و فناوری بلاک چین دارند. این امر از طریق شبکه اتریوم امکان پذیر شده است.

بازی sandbox فرصتی را برای بازیکنان ایجاد می کند تا به صورت گروهی و یا مستقل، در سراسر دنیا، بدون کنترل متمرکز بازی کنند. این موضوع می تواند یک روش کارآمدتر برای کسب درآمد غیرفعال، از منابع مالی غیرمتمرکز باشد.

پلتفرم بلاک چین بازی سندباکس دارای 3 محصول است که در مجموع تجربه ای جامع برای ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) ارائه می دهند. این محصولات با هم به کاربران اجازه می دهند تا از طریق بلاک چین و قراردادهای هوشمند، مالکیت محتوای خود را در اختیار بگیرند و آن را ایمن کنند.

بازی sandbox

این 3 محصول به شرح زیر است:

1. VoxEdit Non-Fungible Token
VoxEdit یک بسته توکن NFT قدرتمند و در عین حال ساده است. بسته مدل سازی وکسل سه بعدی، به کاربران اجازه می دهد تا اشیاء سه بعدی مانند انسان، حیوانات، وسایل نقلیه، شاخ و برگ درختان، ابزارها و موارد را بسازند و متحرک کنند. نسخه 1.0 این ابزار در سال 2020 منتشر شد.

وکسل ها، که پیکسل های سه بعدی مربعی شبیه آجرهای ساختمانی هستند، می توانند با استفاده از VoxEdit ویرایش شوند و به ساختارهای جدید و دلخواه تبدیل شوند. هنگامی که اشیاء توسط VoxEdit ایجاد می شوند، می توان آنها را از Sandbox Marketplace خارج کرد تا به دارایی های منحصر به فرد درون بازی به نام ASSET تبدیل شوند.

2. Sandbox Marketplace
بازار NFT سند باکس، به کاربران اجازه می دهد تا محتوای جدیدی را توسط VoxEdit بارگذاری کرده، منتشر و به فروش برسانند. سازه‌ها ابتدا در شبکه IPFS آپلود می‌شوند و سپس برای اثبات مالکیت در بلاک چین برای ارائه فضای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز ثبت می‌شوند.

پس از تکمیل، این سازه‌ها به ASSET تبدیل می‌شوند که می‌تواند از طریق پیشنهاد عرضه اولیه در بازار بازی Sandbox به فروش برسد.

Sandbox Market یک بازار غیرمتمرکز است که از استانداردهای ERC-721 و ERC-1155 پشتیبانی می کند. هزاران دارایی در این بازار فعال هستند. همچنین امکان فیلتر کردن آن ها بر اساس کمیاب بودن، دسته بندی و موضوع وجود دارد.

همچنین از این قسمت امکان جستجو و افزودن ASSET به پچ های داخل بازی به نام LAND در Game Mode وجود دارد. Game Mode یک نرم افزار Sandbox Meta-player است که در آن بازیکنان می توانند دارایی های دیجیتالی را در سرزمین های مجازی خود طراحی، خریداری کرده و داشته باشند.

آموزش کامل خرید زمین در متاورس را مشاهده کنید.

3. Sandbox game maker tool – Game Maker
ابزار Game Maker به همه اجازه می دهد تا بازی های سه بعدی جذاب را به صورت رایگان بسازند. به لطف ابزارهای اسکریپت بصری، برای ساخت بازی در عرض چند دقیقه نیازی به کدنویسی نیست. در واقع توسعه دهندگان با امکانات سند باکس درگیر تحول وسیعی هستند که پر از طیف وسیعی از ساخت و سازها و تجربیات شگفت انگیز است.

سندباکس یک دنیای غیر متمرکز مجازی است که کاربران می توانند در آن طراحی کنند، به اشتراک بگذارند و همینطور دارایی های خود را به فروش برسانند. سندباکس یک رمز ارز بر پایه بلاکچین در دنیای متاورس است و قصد دارد شیوه بازی ها را تغییر داده و به سازندگان محتوا جایزه دهد.

متاورس چیست؟

متاورس به نسخه آینده و همه‌جانبه‌تر اینترنت اشاره دارد که پیش‌بینی می‌شود از طریق آواتارها در فضاهای سه بعدی مشترک تجربه شود. طرفداران این دنیای آنلاین، بر این باورند که ما در محیط‌های متاورس اجتماعی، خرید، بازی و حتی کار خواهیم کرد.

آموزش قدم به قدم نحوه ورود به متاورس را در مقاله چگونه وارد متاورس شویم بخوانید.

با این حال، اصطلاح «متاورس» و نحوه شکل گیری آن در حال حاضر کمی مبهم است. برای سازندگان ارز دیجیتال، متاورس به معنای یک سری دنیاهای مبتنی بر فناوری بلاک چین است که از فناوری باز و قابل تعامل استفاده می‌کنند. در این نوع محیط‌ها، دارایی‌های NFT مانند آواتارها، لباس‌های مجازی و موارد دیگر می‌توانند در بازی مورد استفاده قرار گیرند.

یک NFT مانند سند مالکیت یک کالا، از جمله کالاهای دیجیتالی مانند آثار هنری، فیلم‌ها، تصاویر نمایه و آیتم‌های بازی ویدیویی عمل می‌کند.

آموزش مرحله به مرحله بازی سند باکس

در بازی سند باکس بازیکنان می‌توانند دنیای خود را بسازند و کسب درآمد کنند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید در سند باکس فعالیت کنید. در این راهنما به آموزش نسخه دسکتاپ پرداخته‌ایم. می‌توانید از مرورگر کروم برای شروع استفاده کنید. فراموش نکنید که این بازی به مقداری اتریوم نیاز دارد. بنابراین کیف پول خود را شارژ کنید.

نصب و دانلود

برای درک دقیق چگونگی نصب بازی، همگام با شماره مرحله، تصویر را ورق بزنید.

  1. به وبسایت The Sandbox مراجعه کنید.
  2. از قسمت بالا سمت راست روی گزینه Download کلیک کنید. از صفحه باز شده ویندوز را انتخاب کنید.
  3. مراحل نصب در ویندوز در این صفحه برای شما توضیح داده شده است. روی گزینه play کلیک کنید تا فایل بازی شروع به دانلود کند.
  4. پس از دانلود، فایل بازی را باز کرده و در صفحه نمایش داده شده روی Next کلیک کنید.
  5. در صفحه بعد، مکان ذخیره بازی به شما نمایش داده می‌شود. روی Next کلیک کنید.
  6. در مرحله بعد روی Install کلیک کنید تا بازی در کامپیوتر شما نصب شود. توجه کنید که این مرحله ممکن است تا ۱ ساعت زمان لازم داشته باشد.
  7. منتظر تکمیل نصب شده و روی Next کلیک کنید.
  8. پس از اتمام فرآیند در مرحله بعد روی Finish کلیک کنید تا برنامه باز شود.
  9. اکنون شما بازی را نصب کردید اما برای شروع باید در وبسایت نیز ثبت نام کنید.

مراحل بازی

برای شروع فعالیت در بازی سند باکس باید یک کیف پول نصب کنید. در این آموزش ما از کیف پول متامسک در مرورگر کروم استفاده کرده ایم. اگر مراحل نصب متامسک را نمی‌دانید، مقاله کیف پول متامسک چیست ؟ را مطالعه کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید. بعد از نصب متامسک وارد وبسایت سند باکس شده و از قسمت بالا سمت راست گزینه Sign را انتخاب کنید.

  1. در صفحه بعدی انواع روش‌های ثبت نام در وبسایت به شما نمایش داده می‌شود. شما ثبت نام با کیف پول متامسک را انتخاب کنید.
  2. در کیف پول متامسک اعلان اتصال به کیف پول برای شما نمایش داده می‌شود روی Next کلیک کنید.
  3. سپس اتصال را نیز تایید کنید. گزینه Connect را انتخاب کنید.
  4. سپس به یک صفحه هدایت می‌شوید که در آن باید ایمیل و نام کاربری خود را وارد کنید.
  5. پس از آن دوباره یک اعلان به کیف پول ارسال می‌شود. روی Sign کلیک کنید.
  6. دوباره به بازی هدایت می‌شوید. اکنون باید رمز عبور خود را انتخاب و Save کنید.
  7. ثبت نام و انصال به کیف پول شما انجام شد. اکنون باید یک آواتار ایجاد کنید. از قسمت بالا سمت راست روی پروفایل کلیک کنید تا منوی آن باز شده و Avatar را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید مشخصات دلخواه خود را بسازید. پس از پایان روی save کلیک کنید.
  8. اکنون از زبانه سمت چپ بخش play می‌توانید رویدادها را روی نقشه پیدا کرده و گزینه play را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه به لانچر سند باکس که در کامپیوتر خود نصب کردید متصل می‌شوید. از آنجا می‌توانید بازی که انتخاب کرده‌اید را انجام دهید. پس از باز شدن برنامه شما باید ایمیل و پسوردی که تعیین کرده بودید را وارد کنید تا بتوانید به بازی بپردازید.

نحوه و میزان کسب درآمد از بازی سند باکس

نحوه و میزان کسب درآمد از بازی سند باکس

از آنجایی که ایده اصلی بازی سند باکس ساخت آیتم‌های منحصر به فردی است که می‌توانید آن‌ها را بفروشید، برای کسب درآمد در این بازی باید خلاقیت به خرج دهید.

  • اگر اهل هنر هستید، می‌توانید آثار هنری ایجاد کنید و آن‌ها را در بازار بفروشید تا توکن سند به دست آورید.
  • اگر بیشتر به طراحی بازی علاقه دارید، ساده‌ترین راه این است که بازی بسازید و بازیکنان دیگر را برای فعالیت در بازی خود تشویق کنید و به این ترتیب توکن سند به دست آورید.
  • چنانچه یک land بخرید، مالکیت زمین برای شما باعث کسب درآمد می‌شود. (با ورود بازیکنان بیشتر در بازی، قیمت LAND افزایش می‌یابد و می‌توان از افزایش قیمت زمین سود برد).
  • بازی سند باکس همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا زمین خود را به دیگران اجاره دهند و از این طریق نیز کسب درآمد کنند.
  • همچنین می‌توان با انجام بازی‌های پلتفرم یا شرکت در مسابقات توکن SAND کسب کرد.

به عبارت ساده تر، هر چقدر میزان فعالیت شما بیشتر باشد، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین میزان کسب درآمد کاملا به خودتان بستگی دارد.

خرید و فروش توکن سند باکس

به جز همه موارد گفته شده در بالا، شما می‌توانید با خرید و فروش توکن سند نیز در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کرده و سود کسب کنید. قطعا همه افراد نمی‌توانند در بازی فعالیت کنند. بعضی افراد به دلیل کمبود وقت ترجیح می‌دهند توکن بازی را خریداری کرده و به این ترتیب در پروژه سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاری در توکن سند نیز می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد. زیرا همانطور که پروژه پیشرفت می‌کند و محبوب می‌شود، قیمت توکن آن نیز افزایش می‌یابد.

صرافی ایرانیکارت خرید و فروش توکن سند باکس را بدون نیاز به پرداخت کارمزد پلتفرم، برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. کاربران می‌توانند با ثبت نام در ایرانیکارت و وارد کردن برخی اطلاعات ضروری، در عرض چند دقیقه درخواست خرید یا فروش توکن سند باکس را ثبت کنند.

خرید و فروش ارزهای متاورسی

سخن آخر

در مطلب آموزش بازی سند باکس، نحوه کار با این بازی را به خوبی دانستید. توجه کنید هر از گاهی ممکن است رویدادها، فعالیت‌ها و مسابقاتی وجود داشته باشد که در آن بازیکنان می‌توانند توکن‌های سند یا توکن‌های غیرقابل تعویض به دست آورند یا برنده شوند. سعی کنید در این رویداد‌ها شرکت کنید تا بازدهی خود را بالا ببرید. فراموش نکنید کسب درآمد در هر حیطه‌ای به تلاش و تداوم نیاز دارد.

سوالات متداول
Request for Quote

بله البته در حال حاضر فقط در نسخه ios روی موبایل نصب می‌شود.

بله مراحل آن در مقاله کامل توضیح داده شده است.

به فعالیت شما بستگی دارد. هرچه بیشتر فعالیت کنید درآمد بیشتر به دست می‌آورید.

خیر، برای شروع به یک مقدار اتریوم نیاز دارید.

بله سند باکس همانند دسنترالند، اکسی اینفینیتی و… جزو بهترین بازی‌های مبتنی بر مدل کسب درآمد است. (آموزش همه بازی‌های نام برده در بخش مجله ایرانیکارت موجود است.)

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
آموزش ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
خرید و فروش NFT ها اخیراً در جامعه کریپتو و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین، NFT ها در حال تبدیل شدن...
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
ان اف تی
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
مراحل ساخت NFT ها بسیار دشوار نیست و هر کسی می‌تواند به این کار بپردازد، البته به شرطی که ماهیت واقعی و زیرساختی توکن‌سازی بر بستر بلاکچین را به طور...
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
ان اف تی
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
دوران NFT با Bored Ape Yacht Club ،CryptoPunks و دیگر پروژه‌های NFT 1.0 آغاز شد که چیزی جز تصاویر روی بلاک چین نبودند. با این حال مانند هر فناوری دیگری،...
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
ان اف تی
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی...
پرسودترین بازی‌های متاورسی
بازی های کریپتو
پرسودترین بازی‌های متاورسی
گسترش و خرید و فروش  ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، بر صنعت بازی تأثیر گذاشته است و به ما امکان دسترسی به متاورس را می‌دهد. بازی‌های مختلفی که با دنیای...
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
بازی های کریپتو
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روشی متفاوت هستید، بازی‌های بلاک چین و بازی‌های کریپتویی ممکن است راه حل خوبی برای شما باشند. بازی‌های رمزنگاری NFT روز...
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
متاورس
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
چندی پیش شرکت فیس بوک به متا تغییر برند دارد. و در بیانیه ای رسمی متاورس را آینده جهان و اینترنت خواند. سرمایه گذاری شرکت های معروف مانند Epic نیز...
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
متاورس
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
 از زمانی که مردم و به ویژه افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، فهمیدند با خرید زمین در متاورس به راحتی می‌توان چند هزار دلار به دست...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...