امنیت ارز دیجیتال

آموزش راه‌ اندازی و استفاده از کیف پول سخت افزاری سیف پال + فیلم آموزشی

آموزش راه‌ اندازی و استفاده از کیف پول سخت افزاری سیف پال + فیلم آموزشی

کیف پول سیف پال (SafePal Wallet) یک کیف پول رمزارز جامع است که به عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری و یک برنامه تلفن همراه یا همان ولت نرم‌افزاری ارائه می‌شود. این کیف پول توسط بایننس، پشتیبانی شده و به عنوان یکی از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتالی شناخته می‌شود. اگر شما هم مشغول به خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید و می‌خواهید از این کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم کیف پول سیف پال چیست؟ نحوه کار با این کیف پول چگونه است و ویژگی‌های مهم آن کدام‌اند.

معرفی کیف پول سیف پال

کیف پول سیف پال safepal توسط تیم بایننس در ژانویه 2019 راه‌اندازی شد. تیم توسعه‌دهنده سیف پال چند محصول نظیر کیف پول سخت‌افزای در مدل‌های (S1، PRO و X1)، کیف پول نرم‌افزاری سیف پال، محافظ چرمی سیف پال و توکن مخصوص خود با نماد SFP را ارائه می‌دهد. این کمپانی در حال به دست آوردن بازار کیف پول ارزهای دیجیتال است که با عرضه مدل s۱ و پس از آن مدل pro و X1 به موفقیت خوبی دست یافت. این کیف پول بیش از 25 بلاکچین از جمله بایننس چین را پشتیبانی می‌کند. همچنین در این کیف پول امکان نگهداری بیش از 10000 ارز دیجیتال و توکن‌های مختلف که شامل توکن‌های ان اف تی هم می‌شود، وجود دارد.

سیف پال با استفاده از انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منحصر به فرد، به بیش از دو میلیون کاربر در بیش از 140 کشور خدمات می‌دهد. این پلتفرم با ارائه یک قیمت مقرون به صرفه، نه تنها به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده‌ خود را ایمن و مدیریت کنند، بلکه معاملات و مبادله توکن‌ها را نیز تسهیل کرده است.

برای خرید کیف پول سیف پال x1 کلیک کنید

ویژگی‌های کیف پول سیف پال

سیف پال یک پلتفرم مدیریت ارزهای دیجیتال کاربرپسند است که به سرمایه‌گذاران این نوع دارایی‌ها امکان نگهداری ایمن ارزهای آن‌ها را ارائه می‌کند. این کیف پول اولین کیف پول سخت‌افزاری است که توسط بایننس سرمایه‌گذاری و پشتیبانی می‌شود، از این رو با توجه به موقعیت بایننس در این فضا، کاربران زیادی روی سیف پال متمرکز شده‌اند.

در حال حاضر سیف پال از طریق کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد خود، به کاربران کشورهای مختلف خدمات می‌دهد که همگی با برنامه نرم‌افزاری SafePal جفت شده و مدیریت می‌شوند.

با این وجود، هر چقدر هم که به بایننس و خدمات آن اعتماد داشته باشیم، باز هم هیچ کیف پول ارز دیجیتالی در جهان وجود ندارد که کامل باشد. به همین دلیل، قصد داریم در ادامه به بررسی مزایا و معایب سیف پال بپردازیم تا بتوانید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

آموزش کیف پول سیف پال

مزایای کیف پول سیف پال

این کیف پول مزایای بسیاری به همراه دارد که عبارتند از:

  • امنیت: کیف پول SafePal امنیت در نگهداری دارایی‌ها را در اولویت قرار داده؛ با کلیدهای خصوصی آفلاین در کیف پول سخت‌افزاری و محافظت شده توسط یک تراشه امن به این هدف خود رسیده است. همچنین این کیف پول از عبارت بازیابی برای امکان بازیابی ارزهای شما در صورت از دست دادن دستگاه استفاده می‌کند.
  • سهولت استفاده: با یک رابط کاربری ساده و آسان، سیف پال استفاده کاربران را از خدمات خود سهولت بخشیده است. برنامه تلفن همراه به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های رمزارزی خود را در هر زمانی و هرجایی و به صورت آنلاین مدیریت کنند، در حالی که کیف پول سخت‌افزاری یک لایه اضافی از امنیت را فراهم می‌کند و امکان نگهداری آفلاین داریی‌ها را فراهم آورده است.
  • سازگاری با بلاکچین‌های مختلف: کیف پول سیف پال علاوه بر مجموعه گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و توکن‌ها، تعداد بسیاری از شبکه‌های بلاک چین را پشتیبانی می‌کند.
  • توکن SFP: این پلفترم دارای توکن بومی خود، SFP است که می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و سایر خدمات در اکوسیستم سیف پال استفاده شود.
  • عبارت بازیابی: کلیدهای خصوصی کیف پول SafePal در کیف پول سخت‌افزاری آفلاین ذخیره می‌شوند و توسط یک تراشه امن محافظت می‌شوند. همچنین این کیف پول از عبارت بازیابی برای امکان بازیابی ارزهای شما در صورت از دست دادن دستگاه استفاده می‌کند.
  • پشتیبانی توسط صرافی بایننس: سیف پال توسط بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، یعنی بایننس پشتیبانی می‌شود.
  • دارای نسخه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری: این کیف پول دارای دو نسخه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که هر دو از طریق اپلیکیشنی موسوم به «سیف پال اپ» (SafePal App) مدیریت می‌شوند.
  • قیمت مناسب: سیف پال نسبت به خدمات و مزایایی که دارد، با قیمت مناسبی در دسترس هست.
  • ارايه گزینه کسب درآمد: این کیف پول به کاربران خود امکان کسب درآمد از سپرده‌گذاری و وام دادن دارایی‌ها ارائه می‌دهد. در بخش‌های انتهایی مقاله، نحوه کسب درآمد از این پلتفرم را آموزش داده‌ایم.

خرید کیف پول سخت افزاری سیف پال SafePal  از ایرانیکارت

معایب کیف پول سیف پال

این کیف پول با وجود مزایای زیاد، معایبی را نیز به همراه دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • نیاز به اتصال اینترنت: برای استفاده از کیف پول SafePal، نیاز به اتصال اینترنت دایمی دارید.
  • مشکلات نرم‌افزاری: برخی کاربران گزارش داده‌اند که در پلتفرم سیف پال با مشکلات نرم‌افزاری از جمله ارسال و دریافت رمزارزها، مواجه شده‌اند.
  • محدودیت در پشتیبانی از رمزارزهای جدید: در مقایسه با برخی از کیف پول‌های رقیب، SafePal Wallet ممکن است محدودیت در پشتیبانی از رمزارزهای جدید داشته باشد.

کیف پول سیف پال چه ارزهایی را پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول SafePal از یک مجموعه گسترده از رمز ارزها را پشتیبانی می‌کند. رمز ارزهایی مانند:

  • بیت کوین (Bitcoin)
  • اتریوم (Ethereum)
  • بایننس کوین (Binance Coin)
  • تتر (Tether)
  • دوج کوین (Dogecoin)
  • ترون (Tron)
  • الروند (Elrond)
  • انجین کوین (Enjin Coin)

برای مشاهده لیست کامل رمزارزهای پشتیبانی شده از طریق این لینک اقدام کنید.

تفاوت کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری سیف پال

از آنجایی که کیف پول‌های سخت افزاری سیف پال نیز از طریق اپلیکیشن نرم افزاری آن همگام می‌شوند، در نحوه کار با نسخه سخت افزاری و نرم افزاری تنها چند تفاوت جزیی وجود دارد. با این حال لازم است بدانید کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیف پال در ارائه راهکارهای امنیتی برای نگهداری ارزهای دیجیتال تفاوت‌های اساسی دارند.

کیف پول سخت‌افزاری سیف پال (Hardware Wallet)

  1. فیزیکی: این کیف پول یک دستگاه فیزیکی است.
  2. امنیت بالا: از آنجایی که کلیدهای خصوصی روی دستگاه ذخیره می‌شوند و هرگز از دستگاه خارج نمی‌شوند، امنیت بسیار بالایی دارند.
  3. مستعد حملات آنلاین کمتر: به دلیل اینکه به طور مداوم به اینترنت متصل نیستند، در مقابل حملات سایبری و هکرها ایمن‌تر هستند.
  4. هزینه: به دلیل سخت‌افزار فیزیکی، رایگان نیست.
  5. مناسب برای ذخیره‌سازی بلندمدت: برای کاربرانی که مقادیر زیادی ارز دیجیتال دارند و می‌خواهند آن را برای مدت طولانی نگهداری کنند، ایده‌آل است.

کیف پول نرم‌افزاری سیف پال (Software Wallet)

  1. برنامه‌های کاربردی: این کیف پول به صورت برنامه‌های نرم‌افزاری بر روی دستگاه‌های هوشمند یا کامپیوترها نصب می‌شوند.
  2. دسترسی و راحتی: برای انجام معاملات روزانه و دسترسی سریع به دارایی‌ها مناسب‌تر هستند.
  3. مستعدتر به حملات سایبری: به دلیل اتصال دائمی به اینترنت، خطرات امنیتی بیشتری دارند.
  4. هزینه کمتر یا رایگان: دانلود و استفاده از آن‌ رایگان است.
  5. مناسب برای ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت و معاملات: برای کسانی که معامله‌گر هستند و به دفعات زیادی به دارایی‌های خود دسترسی دارند مناسب‌تر است.

راهنمای راه اندازی کیف پول سخت افزاری سیف پال

گام اول: کیف پول سخت افزاری S۱ را احراز هویت کنید.

احراز هویت دستگاه SafePal با هدف تأیید اعتبار دستگاه سیف پال زمانی انجام می‌شود که کاربر یک کیف پول سخت افزاری جدید دریافت می‌کند. ۴ مرحله ساده برای تکمیل فرآیند احراز هویت دستگاه وجود دارد.

مرحله ۱) احراز هویت را شروع کنید.

راهنمای راه اندازی کیف پول سخت افزاری سیف پال - تایید اصالت

هنگامی که کیف پول سخت افزاری سیف پال را راه اندازی می‌کنید، اولین قدم انتخاب یک زبان است. پس از انجام این کار، گزینه «Device Authentication» را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی «Next» یک QRcode منحصر به فرد را در دستگاه S۱ خود خواهید دید.

مرحله ۲) کد تأیید را دریافت کرده و وارد کنید.

راهنمای راه اندازی کیف پول سخت افزاری سیف پال - وارد کردن کد تایید

از مرورگر تلفن همراه خود برای اسکن کد QR نشان داده شده در دستگاه S۱ استفاده کنید. QRcode شما را به یک صفحه تأیید هدایت می‌کند. در دستگاه S۱، روی دکمه OK کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید، جایی که یک کد ۶ رقمی به صورت تصادفی توسط دستگاه S۱ ایجاد شده است. کد تأیید ۶ رقمی را در صفحه تأیید باز شده در مرورگر تلفن همراه خود وارد کنید.

مرحله ۳) نتیجه احراز هویت را دریافت کنید.

راهنمای راه اندازی کیف پول سخت افزاری سیف پال - دریافت نتیجه تایید

با وارد کردن کد تایید در مرورگر تلفن همراه و کلیک بر روی «Authenticate»، نتیجه احراز هویت را مشاهده خواهید کرد. اگر نتیجه نشان داد که دستگاه یک دستگاه اصلی است و هرگز استفاده نشده است، دستگاه شما برای استفاده امن است. اگر نتیجه متفاوتی می‌بینید، لطفاً برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

مرحله ۴) دستگاه را فعال کنید.

در دستگاه S۱، روی «Next» کلیک کنید و QRcode نشان داده شده در صفحه نتیجه را اسکن کنید تا کیف پول سخت افزاری S۱ فعال شود. فرآیند فعال‌سازی ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

گام دوم: کیف پول سخت افزاری S۱ خود را راه اندازی کنید.

راهنمای راه اندازی کیف پول سخت افزاری سیف پال - ساخت کیف پول

هنگامی که  از اصالت کیف پول سخت افزاری S۱ خود مطمئن شدید، سپس می‌توانید دستگاه را با ایجاد یک کیف پول جدید یا بازیابی کیف پول موجود در آن راه اندازی کنید.
در دستگاه S۱، گزینه‌ای را برای انتخاب بین «Create New Wallet یا ایجاد کیف پول جدید» و «Recover My Wallet یا بازیابی کیف پول من» مشاهده خواهید کرد.

«Create New Wallet» به این معنی است که شما قصد دارید یک کیف پول جدید برای خود بسازید.
«Recover My Wallet» به این معنی است که می‌توانید یک کیف پول موجود را به دستگاه S۱ وارد کنید تا بتوانید ارزهای دیجیتال موجود خود را در کیف پول سخت افزاری جدید S۱ ذخیره و مدیریت کنید.

گام سوم: کیف پول جدید ایجاد کنید.

تصاویر زیر روند گام به گام ایجاد کیف پول جدید در دستگاه سخت افزاری S۱ را نشان می‌دهد.

راهنمای راه اندازی کیف پول سخت افزاری سیف پال - مراحل ساخت کیف پول

گام چهارم: دستگاه S۱ را با برنامه SafePal مرتبط کنید.

از آنجایی که کیف پول سخت افزاری S۱ یک دستگاه آفلاین است، قادر به برقراری ارتباط با اینترنت یا بلاک چین برای ارسال یا دریافت رمزارز نیست. برای اینکه بتواند یک ارز دیجیتال را انتقال دهید یا بتوانید وارد بخش DApp شوید، کیف پول سخت افزاری S۱ باید با برنامه نرم افزاری سیف پال جفت شود. بنابراین کلید خصوصی شما هرگز از دستگاه آفلاین S۱ خارج نمی‌شود و با اطمینان محافظت می‌شود.
بنابراین، پس از راه اندازی کیف پول سخت افزاری S۱، آخرین مرحله جفت کردن دستگاه S۱ با اپلیکیشن سیف پال است.

راهنمای راه اندازی کیف پول سخت افزاری سیف پال - مراحل جفت کردن سخت افزار s1 با نرم افزار سیف پال

مرحله ۱) برنامه سیف پال را دانلود کنید.

می‌توانید اپلیکیشن را با مراجعه به وبسایت اصلی دانلود کنید.

مرحله ۲) تنظیمات امنیتی برنامه سیف پال را انجام دهید.

مواردی مانند رمزعبور، اثر انگشت و… را تنظیم کنید. دستورالعمل‌های موجود در برنامه شما را راهنمایی می‌کند.

مرحله ۳) وارد فرآیند جفت شدن کیف پول سخت افزاری شوید.

پس از راه‌اندازی برنامه سیف پال، می‌توانید انتخاب کنید که یک کیف پول نرم‌افزار یا یک کیف پول سخت‌افزار اضافه کنید. در این مورد، «Hardware Wallet’» را انتخاب کنید.
دستورالعمل‌های موجود در برنامه را بخوانید و روی «Next» کلیک کنید.

مرحله ۴) از دستگاه S۱ برای اسکن QRcode در برنامه استفاده کنید.

با شروع به فرآیند جفت شدن، یک QRcode در اپلیکیشن سیف پال مشاهده خواهید کرد. کیف پول سخت افزاری S۱ را باز کنید و روی «Scan» در دستگاه کلیک کنید. سپس از دستگاه S۱ برای اسکن QRcode نشان داده شده در برنامه استفاده کنید. با انجام این کار، برنامه می‌تواند با موفقیت با دستگاه S۱ ارتباط برقرار کند. سپس کد پین را در دستگاه S۱ وارد کنید تا اتصال تایید شود.

مرحله ۵) از برنامه برای اسکن کدهای QR در دستگاه S۱ و جفت کردن آن‌ها با یکدیگر استفاده کنید.

پس از وارد کردن کد پین در دستگاه S۱، دستگاه مجموعه‌ای از کدهای QR پویا را روی صفحه نمایش خود نمایش می‌دهد. در برنامه روی «Next» کلیک کنید و دوربین تلفن همراه باز می‌شود. از برنامه SafePal برای اسکن کدهای QR پویا در دستگاه S۱ استفاده کنید. پس از اتمام اسکن، دستگاه S۱ و برنامه SafePal جفت می‌شوند.

راه اندازی کیف پول نرم افزاری سیف پال

مرحله ۱) برنامه SafePal را دانلود کنید.

آخرین برنامه SafePal را از وبسایت رسمی دانلود کنید.

مرحله ۲) یک رمز عبور امنیتی تنظیم کنید.

رمز عبور امنیتی برنامه SafePal مجموعه‌ای از حداقل ۸ حرف و عدد است که برای تغییر تنظیمات امنیتی مانند اثر انگشت، الگو و پرداخت‌های سریع استفاده می‌شود. از آنجایی که SafePal کلید خصوصی، عبارت اولیه یا گذرواژه‌های شما را ذخیره نمی‌کند، پس از تنظیم و انتخاب رمز عبور، آن را جایی ذخیره کنید. زیرا اگر آن را فراموش کنید، تنها راه بازیابی آن، نصب مجدد سیف پال و بازیابی کیف پول است.

مرحله ۳) تنظیم اثر انگشت و الگو (اختیاری)

این ویژگی باعث راحتی کار با کیف پول می‌شود. به این ترتیب دیگر لازم نیست برای هرکاری مدام پین کد را وارد کنید. اثر انگشت و الگو اختیاری هستند. می‌توانید از آن صرفه نظر کنید.

مرحله ۴) ایجاد کیف پول نرم افزاری

راه اندازی کیف پول نرم افزاری سیف پال

پس از اتمام راه‌اندازی برنامه، مرحله بعدی اضافه کردن کیف پول است. برای ایجاد یک کیف پول نرم افزاری جدید، روی «Software Wallet» سپس «Create Wallet» کلیک کنید و رمز عبور امنیتی را که در مرحله قبل تنظیم کرده اید، وارد کنید.

راه اندازی کیف پول نرم افزاری سیف پال - تنظیم عبارت بازیابی

سپس می‌توانید نام کیف پول را انتخاب و تعداد کلمات را که می‌خواهید برای عبارت بازیابی ایجاد کنید، انتخاب کنید. کیف پول نرم افزاری سیف پال از تولید عبارات ۱۲ و ۲۴ کلمه‌ای پشتیبانی می‌کند. پس از تنظیم نام کیف پول و انتخاب تعداد کلمات اولیه، روی «NEXT» کلیک کنید و به این ترتیب کیف پول جدید ایجاد می‌شود.

مرحله ۵) از عبارت بازیابی کپی بگیرید.

راه اندازی کیف پول نرم افزاری سیف پال - پشتیبان گیری از عبارات بازیابی

یکی از اصلی‌ترین مراحل ساخت کیف پول، تهیه نسخه پشتیبان از عبارات بازیابی است. به عنوان یک کیف پول غیرمتمرکز، سیف پال هیچ یک از اطلاعات شخصی شما مانند رمز عبور، عبارت بازیابی را ذخیره نمی‌کند. اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید،

ارزهای دیجیتال ذخیره شده در آن را از دست خواهید داد. بنابراین به یاد داشته باشید که از کلمات بازیابی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مرحله ۶) ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را به کیف پول اضافه کنید.

اکنون یک کیف پول نرم افزاری SafePal را با موفقیت راه اندازی کردید. آخرین مرحله این است که ارزهای مورد علاقه خود را به کیف پول اضافه کنید. روی نماد «+» در صفحه ارز کلیک کنید، ارز مورد نظر را جستجو کنید، سپس می‌توانید آن‌ها را به لیست کیف پول خود اضافه کنید.

کار با dapp ها در کیف پول سیف پال چگونه است؟

کیف پول سیف پل از برخی از DApp‌های برتر مانند پنکیک سواپ، یونی سواپ و… را پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از DApp‌های بایننس در این ولت، کاربران باید ابتدا یک حساب بایننس ایجاد کنند و سپس با استفاده از احراز هویت والت، به حساب خود وارد شوند. پس از ورود به حساب بایننس، کاربران می‌توانند با استفاده از دپ‌های مختلف معاملات خود را انجام دهند.

کار با dapp ها در کیف پول سیف پال چگونه است؟

هنگامی که برای اولین بار قصد اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز را داشته باشید، سلسله راهنمایی برای شما نمایش داده خواهد شد که با روشن کردن تیک آموزش وارد بخش dapp و آماده استفاده از آن خواهید شد.

بازیابی کیف پول سیف پال

بازیابی کیف پول سیف پال

همانطور که گفتیم، نگهداری از رمزعبور کیف پول یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌هایی است که برعهده دارندگان ارزهای دیجیتال است. این در صورتی است که کمپانی سیف پل بارها در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده در صورت گم کردن رمزعبور نمی‌تواند ولت کابران را بازگردانی کند. با همه این‌ها، اگر به هر دلیلی کیف پول خود را از دست دادید، برای بازیابی کیف پول SafePal، می‌توانید از روش‌های  Keystore، obsrtvation mode ،Recovery Phrase، Private Key استفاده کنید. در ادامه روش بازیابی با استفاده از عبارات و کلید خصوصی آموزش داده شده است.

بازیابی با استفاده از عبارت بازیابی (Recovery Phrase):

  • ابتدا برنامه SafePal را روی دستگاه جدید خود نصب کنید.
  • سپس گزینه “Import Wallet” را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد، گزینه “Import via Mnemonic Phrase” را انتخاب کنید.
  • عبارت بازیابی خود را وارد کنید و رمز عبور جدیدی برای کیف پول خود تنظیم کنید.

بازیابی با استفاده از کلید خصوصی (Private Key):

  • ابتدا برنامه SafePal را روی دستگاه جدید خود نصب کنید.
  • سپس گزینه “Import Wallet” را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی، “Software Wallet” را انتخاب کنید.
  • کلید خصوصی خود را وارد کنید و رمز عبور جدیدی برای کیف پول خود تنظیم کنید.

جعبه کیف پول سیف پال شامل چه محتویاتی است؟

جعبه کیف پول سیف پال شامل چه محتویاتی است؟

با خرید کیف پول سخت‌افزاری سیف پل، شما این محصول را در یک جعبه دریافت خواهید کرد. محتویات جعبه کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 شامل موارد زیر است:

  • کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1
  • کابل USB-A به Micro-USB
  • سه برگه یادآوری عبارت بازیابی
  • دو عدد برچسب ضد جعل
  • کتابچه راهنمای شروع کار
  • دستمال تمیزکننده

امنیت کیف پول سخت افزاری SafePal S1 به چه صورت است؟

کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای طراحی شده است. همانطور که می‌دانید، از میان ولت‌های ارز دیجیتال کیف‌های سخت‌افزاری از امنیت بالاتری نسبت به سایر انواع کیف پول دارد. اما علاوه بر تمام ویژگی‌های ولت‌های سخت‌افزاری Safepal S1 قابلیت‌هایی دارد که آن را خاص کرده است. برخی از ویژگی‌های امنیتی کیف پول SafePal S1 عبارتند از:

مکانیزم Self-destruct:

در صورتی که کیف پول SafePal S1 به صورت نامطلوبی تلاش برای دسترسی به آن شود، مکانیزم Self-destruct فعال می‌شود و تمامی داده‌های آن پاک می‌شوند.

مکانیزم احراز هویت

کیف پول SafePal S1 از مکانیزم احراز هویت پیشرفته‌ای برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز استفاده می‌کند و تمامی کاربران باید برای آغاز معاملات این احراز هویت را انجام دهند.

رمزنگاری پیشرفته

این ولت قابلیت‌ رمزگذاری پیشرفته‌ای دارد که به ایمن نگه‌داشتن دارایی سرمایه‌گذاران کمک بسزایی می‌کند.

تراشه امنیتی

کیف پول SafePal S1 دارای تراشه امنیتی EAL5+ است که از جمله تراشه‌های امنیتی پیشرفته در صنعت است.

جریان کاربری امن

کیف پول SafePal S1 با جریان کاربری امن و رابط کاربری کاربر پسند طراحی شده است.

محصول earn و نحوه کسب درآمد از آن در کیف پول سیف پال

SafePal Earn یک محصول برای جمع‌آوری نقدینگی برای پروژه‌های امور مالی متمرکز و غیرمتمرکز است. با استفاده از این محصول، کاربران می‌توانند از دارایی خود سودغیرفعال کسب کنند. سیف پال ارن در حال حاضر به سه قسمت Farm، Binance Earn، Stake تقسیم می‌شود.

محصول earn و نحوه کسب درآمد از آن در کیف پول سیف پال

  • در بخش فارم می‌توانید نقدینگی در استخرهای متفاوت را به صورت جفت ارز ارائه دهید و در ازای آن سود دریافت کنید.
  • در بخش بایننس ارن، از طریق خود صرافی بایننس می‌توانید به صورت‌های متفاوت ارزهای دیجیتال را استیک کنید.
  • در بخش استیک ارز دیجیتال سیف پال نیز ارزهای دیجیتالی که از طریق کیف پول قابل استیک هستند، نمایش داده می‌شود.

ارز اختصاصی سیف پال SFP

توکن بومی و اختصاصی کیف پول سیف پال به نام SFP است که با استاندارد BEP-20 در شبکه بلاکچین Binance Smart Chain صادر شده است. این توکن در اکوسیستم سیف پال چندین نقش دارد. مواردی از جمله:

  • پرداخت هزینه‌های تراکنش و سایر خدمات در اکوسیستم سیف پال با استفاده از SFP
  • تخفیف در هزینه‌های تراکنش و سایر خدمات در اکوسیستم سیف پال برای کاربرانی که SFP در کیف پول خود دارند.
  • پاداش‌دهی به کاربرانی که در استخرهای دیفای سیف پال شرکت می‌کنند.
  • مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به اکوسیستم سیف پال

قیمت لحظه‌ای توکن SFP در بازار رمز ارزها متغیر است و می‌توانید از سایت‌های مختلفی مانند سایت ایرانیکارت برای مشاهده قیمت لحظه‌ای و نمودار تکنیکال و فاندامنتال آن استفاده کنید.

آموزش ترید در صرافی بایننس با کیف پول سیف پال

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیف پال، قابلیت ترید در نرم افزار است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار‌های غیر‌متمرکز موجود در این نرم‌افزار به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. یکی از رایج‌ترین روش ترید در این کیف پول استفاده از نرم‌افزار غیر متمرکز بایننس است. البته با این برنامه فقط با احراز هویت می‌توانید به معامله ارزهای دیجیتال و ترید بپردازید. پس بهتر است حتی الامکان از آی پی غیر ایرانی استفاده نمایید. همچنین یکسری نکات مانند موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در صورت ایجاد یک حساب بایننس در کیف پول سیف پال و انتقال رمزارز‌های خود به این حساب، در واقع شما ارزهای دیجیتال خود را از کیف پول سیف پال خارج کرده و وارد کیف پول صرافی بایننس خواهد شد. همانطور که می‌دانید در صرافی بایننس برای معاملات نیاز به احراز هویت است. در ابتدا شما باید یکی از سه سطح احراز هویت بایننس را انجام دهید تا بتوانید به ادامه معاملات خود بپردازید.
  • ترید در این کیف پول شامل کارمزد اضافه نیست و صرفا کارمزد صرافی بایننس را که 0.1 درصد است، می‌پردازید.
  • برای انتقال رمزارز‌های خود از حساب بایننس به کیف پول سیف پال باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید.
  • دسترسی به حساب بایننس ایجاد شده در سیف پال، با عبارت کلیدی 12 یا 24 کلمه‌ای کیف پول سیف پال امکان‌پذیر است. به این معنا که اگر عبارت کلیدی را گم کنید به این حساب دسترسی نخواهید داشت.

برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین صرافی های جایگزین باینس را بخوانید.

در ادامه آموزش ترید با کیف پول سیف پال را در سه بخش اتصال، واریز و معامله و برداشت در صرافی بایننس خواهیم پرداخت. تصاویر به صورت اسلایدی قرار گرفته است، برای رعایت ترتیب به سمت چپ کلیک کنید.

اتصال کیف پول سیف پال به بایننس

  1. نرم افزار سیف پال را نصب کرده و در قسمت dapps برروی برنامه غیر متمرکز بایننس کلیک کنید.
  2. در پایین صفحه باز شده گزینه wallet را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت کیف پول مورد نظر برای اتصال با برنامه بایننس را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حساب بایننس ایجاد شده در این برنامه با حساب کاربری که در بایننس دارید متمایز است. اگر حساب کاربری در صرافی بایننس دارید می‌توانید ارزهای خود را به این حساب بدون کارمزد انتقال دهید. ولی توجه داشته باشید که با این کار شما باید در سایت صرافی بایننس احراز هویت کنید. پس اگر کاربر ایرانی هستید به حساب اصلی خود در صرافی انتقالی انجام ندهید.
  4. بعد از وارد کردن رمزعبور، کیف پول سیف پال شما به حسابتان در نرم‌افزار غیر‌متمرکز بایننس متصل خواهد شد. در لیست کیف پول‌ها گزینه حساب بایننس برای شما فعال شده است.

نحوه واریز به حساب بایننس از کیف پول سیف پال

  1. در قسمت پایین صفحه wallet را انتخاب کنید و گزینه deposit را انتخاب کنید.
  2. حال باید توکن و رمزارزهایی را که می‌خواهید واریز کنید، انتخاب کنید. در قسمت سرچ می‌توانید توکن مورد‌نظر را پیدا کنید.
  3. در صفحه جدید شبکه انتقال را انتخاب کرده تا آدرس کیف پول برای شما ساخته شود. حال به دو روش می‌توانید مراحل واریز را ادامه دهید:

الف) Direct deposit: در صورتی که بخواهید مستقیما از طریق کیف پول سیف پال خود به حساب بایننس انتقال انجام دهید از این گزینه استفاده کنید.

ب) Deposit address: اگر می‌خواهید از کیف پول‌های دیگری واریز را انجام دهید از این گزینه استفاده کنید.

ترید در کیف پول سیف پال با استفاده از بایننس

  1. در نرم افزار بایننس گزینه markets را در پایین صفحه انتخاب و سپس ارز موردنظر خود را برای ترید وارد کنید.
  2. در این قسمت گزینه‌های خرید‌ و‌ فروش را ملاحظه می‌کنید، برای مثال نحوه خرید بیت‌کوین را توضیح می‌دهیم. برای اینکار روی گزینه buy در پایین صفحه کلیک کنید.
  3. در صفحه جدید میزان بیت کوین مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Buy BTC را کلیک کنید و منتظر انجام معامله خود باشید.
  4. در این بخش، می‌توانید تراکنش‌های خود را در قسمت Buy Page و یا در قسمت Order History مشاهده کنید.

برداشت و انتقال ارز از حساب بایننس به کیف پول سیف پال

  1. در حساب بایننس خود روی رمز‌ارزی که می‌خواهید برداشت کنید، کلیک کرده و گزینه whithdrawal را انتخاب کنید.
  2. در صفحه جدید آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید (این آدرس، همان آدرس دریافت رمزارز انتخابی شما در کیف پول سیف پال است). حال شبکه‌ای که می‌خواهید در آن انتقال انجام شود را انتخاب کنید. سپس در آخر میزان رمزارز مورد نظر را وارد کنید. توجه داشته باشید که شبکه مورد نظر را درست و مطابق با شبکه آدرس دریافتی شما در کیف پول سیف پال، انتخاب کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.
  3. در قدم آخر پسورد خود را وارد کرده و گزینه submit را بزنید. برداشت شما کامل شد.

حتما بخوانبد: امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال کدام اند؟

آیا سیف پال بهترین کیف پول سخت‌افزاری است؟

در این مقاله کیف پول سخت افزاری سیف پال را به طور مختصر توضیح دادیم و مشخصات آن را بررسی کردیم. همچنین آموزش نحوه استفاده از آن را دنبال کردیم. سیف پال، کیف پول معتبری شناخته می‌شود و از امنیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده از این کیف پول دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. اما به طور کلی، می‌توان گفت که این کیف پول نسبت به سایر کیف‌ پول‌ها از مزایای یکتای زیر برخوردار است:

  • پشتیبانی از تعداد بیشتری از رمزارزها و شبکه‌های بلاک چین
  • طراحی کاربر پسندتر
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به برخی از رقبا
  • امنیت بالاتر با استفاده از تراشه امنیتی EAL5+ و مکانیزم Self-destruct
  • پشتیبانی از SafePal Earn برای جمع‌آوری نقدینگی برای پروژه‌های امور مالی متمرکز و غیرمتمرکز

بله، می‌توانید کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 را با پاوربانک شارژ کنید. در واقع، شما می‌توانید از پورت معمولی USB یا پورت USB پاوربانک برای شارژ کیف پول SafePal S1 استفاده کنید. با این حال، برای شارژ بهینه کیف پول SafePal S1، پیشنهاد می‌شود از پورت USB با ولتاژ 5 ولت و جریان 1 آمپر استفاده کنید.

مزایای کیف پول سخت‌افزاری SafePal نسبت به سایر کیف پول‌ها عبارتند از:

  • پشتیبانی از تعداد بیشتری از رمز ارزها و شبکه‌های بلاک چین.
  • طراحی کاربر پسندتر.
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به برخی از رقبا.
  • امنیت بالاتر با استفاده از تراشه امنیتی EAL5+ و مکانیزم Self-destruct.
  • پشتیبانی از SafePal Earn برای جمع‌آوری نقدینگی برای پروژه‌های امور مالی متمرکز و غیرمتمرکز.

برای آپدیت کردن کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  1. آپدیت با استفاده از برنامه SafePal:
  • ابتدا برنامه SafePal را روی دستگاه خود نصب کنید.
  • سپس کیف پول SafePal S1 خود را با استفاده از کابل USB به دستگاه خود متصل کنید.
  • در برنامه SafePal، به تب “Device” بروید و گزینه “Update” را انتخاب کنید.
  • برنامه SafePal به طور خودکار آخرین نسخه فریمور را برای کیف پول SafePal S1 شما دانلود و نصب می‌کند.
  1. آپدیت با استفاده از فایل فریمور:
  • ابتدا فایل فریمور جدید را از سایت رسمی SafePal دانلود کنید.
  • سپس کیف پول SafePal S1 خود را با استفاده از کابل USB به دستگاه خود متصل کنید.
  • در برنامه SafePal، به تب “Device” بروید و گزینه “Update” را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد، گزینه “Update with firmware file” را انتخاب کنید و فایل فریمور جدید را انتخاب کنید.
آموزش راه‌ اندازی و استفاده از کیف پول سخت افزاری سیف پال + فیلم آموزشی
کیف پول سیف پال (SafePal Wallet) یک کیف پول رمزارز جامع است که به عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری و یک برنامه تلفن همراه یا همان ولت نرم‌افزاری ارائه می‌شود....
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام
    برای نگهداری ارز روی کیف پول سخت افزاری سیف پال مشکلی برای کاربران ایرانی نداره؟؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، خیر، استفاده از بخش dapp به احراز هویت نیاز دارد اما برای ذخیره ارزدیجیتال در ولت آن هیچ مشکلی نیست.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام
    من سیف پال رو نصب کردم داخل اون تتر ریختم در بستر trc20 الان مقدار داخل حساب تتر رو وقتی میخوام انتقال بدم به تتر حساب بایننس، قبول نمیکنه و ارورش اینه «this transaction needs at least 10 TRX to pay for the miner fee» هر کاری هم میکنم این مشکل حل نمیشه. اگه راهی هست بگید ممنون میشم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، برای انتقال در بستر ترون باید حداقل ۱٠ واحد ترون در کیف پول خود موجود داشته باشید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...