معرفی ارز دیجیتال

تحلیل وایت پیپر فلوکی اینو با جزئیات مهم + نسخه کامل

تحلیل وایت پیپر فلوکی اینو با جزئیات مهم + نسخه کامل

اگرچه میم‌کوین‌ها در ابتدا به منظور تفریح و سرگرمی به وجود آمدند اما پس از رشد چشمگیر دوج کوین، کوین‌هایی با مضمون سگ بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. یکی از این میم‌کوین‌ها که به دلیل حمایت ایلان ماسک توانست رشد قابل توجهی کند، رمز ارز فلوکی است. به دلیل تبدیل شدن این ارز به یکی از پروژه‌های وب 3 و  انجام امور مالی غیرمتمرکز، برخی از افراد تمایل دارند اطلاعات کاملی پیرامون پروژه آن پیدا کنند. برای کسب این اطلاعات، بهتر است نگاهی به وایت پیپر فلوکی اینو داشته باشید. در این مطلب از ایرانیکارت وایت پیپر این میم‌کوین را زیر ذره‌بین می‌بریم. تا پایان با ما همراه باشید.

نام ارز فلوکی اینو
نماد شرکت FLOKI
توسعه دهندگان PetaByte Capital، Saber و MrBrown Whale
انتشار اولیه ژوئن 2021
بلاکچین بلاکچین اتریوم و اسمارت چین 
وبسایت floki.com
لینک وایت پیپر دوج کوین floki.pdf

وایت پیپر فلوکی اینو چیست؟

اگر بخواهیم توضیح ساده‌ای از وایت پیپرها در بازار رمزارزها داشته باشیم، آن‌ها مانند شناسنامه یک رمزارز عمل می‌کنند. با وجود این که کلمه وایت‌ پیپر محدود به بلاکچین و صنعت رمزارزها نمی‌شود اما بیشتر در این حوزه شنیده می‌شود.

وایت پیپر فلوکی اینو، به بیان دقیق اهداف و مشکلاتی که این کوین قرار است حل کند، می‌پردازد. تیم توسعه دهنده، فناوری به کار رفته در پروژه، نقشه راه، مشکلی که قصد حل آن را دارد و … همه مواردی هستند که به صورت کلی در وایت پیپرها به طور کامل شرح داده می‌شوند.

بررسی و تحلیل بخش‌های مهم وایت پیپر فلوکی اینو

بررسی و تحلیل بخش‌های مهم وایت پیپر فلوکی اینو

ماجرای ایجاد فلوکی اینو به یک توئیت جنجالی از ایلان ماسک در ژوئن 2021 بر می‌گردد. روزی که ایلان ماسک اعلام کرد که قرار است یک سگ با نژاد Floki inu به فرزندی قبول کند هیچ کس باور نمی‌کرد که روزی توکنی با این نام ایجاد شود که تا این حد شناخته شده است.

بلافاصله پس از انتشار توئیت از سمت ایلان ماسک، سازندگان ارز دیجیتال فلوکی اینو دست به کار شدند و زمانی که یک سال بعد ماسک اعلام کرد که خانواده‌اش این سگ را قبول کرده‌اند در بازار مورد خرید و فروش قرار می‌گرفت.

توییت ایلان ماسک درباره فلوکی اینو

بیشتر بخوانید: فلوکی اینو چیست

این ارز توانست در مدت کمی رشد قابل توجهی داشته باشد. اطلاعات دقیقی در مورد تیم سازنده آن وجود ندارد اما در ابتدا این توسعه دهندگان آن ادعا کردند که به زودی این ارز جایگاه شیبا و دوج‌کوین را تصاحب خواهد کرد و در لیست 10 ارز برتر قرار خواهد گرفت. اما این موضوع تاکنون عملی نشده است.. FLOKI قصد دارد تا با استفاده از قدرت میم‌کوین‌ها به خیریه‌ها کمک کند و به جای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ این پتانسیل را در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار دهد. در ادامه به طور مفصل به وایت پیپر فلوکی اینو می‌پردازیم.

اکوسسیتم فلوکی اینو یک اکوسیستم مبتنی بر جامعه کاربری است که شامل 4 بخش زیر است:

  • بازی والهالا (Valhalla)
  • فلوکی‌فای (FlokiFi)
  • پلتفرم آموزش کریپتو
  • ساخت FlokiPlaces

بازی The Valhalla NFT Metaverse

هدف این بازی دستیابی به صنعت یک تریلیون دلاری در متاورس است. توکن floki ابزار اصلی این بازی خواهد بود. با درآمد سالیانه 400 میلیون دلار در متاورس این بازی تا سال 2025 سود بیشتری به دست خواهد آورد.

بازی The Valhalla NFT Metaverse

والهالا (Valhalla) یکی از بازی‌های کسب درآمد (Play to Earn) مبارزه‌ای است. این بازی که فلوکی بر روی آن مانور زیادی می‌دهد؛ در حال حاضر در فاز آزمایشی یا تست نت است. گیمر‌ها می‌توانند از طریق این بازی و جمع آوری توکن فلوکی از آن درآمد زایی کنند. آن‌ها می‌توانند از طریق بازی با هم ارتباط گرفته و با هم مبارزه کنند.

تیم این بازی در حال حاضر 11 نفره است که مجوع سوابق کاری آن ها بالای 50 سال است. همچنین قرار است تا تیم توسعه پیدا کرده و اعضای آن به 20 نفر برسند. رهبر این تیم  MrBrownWhale، یک کهنه‌کار مشهور رمزنگاری و متخصص NFT است که سابقه یک دهه فعالیت در صنعت رمزارزها و بلاکچین را دارد.

جکی زو، از سال 2012 روی بلاک چین کار کرده است و از سال 2017 به طور فعال، محقق قراردادهای هوشمند بوده است. قبل از آن، جکی به عنوان مهندس نرم‌افزار و رهبری فنی در پروژه‌هایی از شبکه های اجتماعی بزرگ تا سیستم‌های پردازش تراکنش‌های ضد کلاهبرداری برای صنعت مالی سنتی کار می‌کرده است.

تیم valhala، متشکل از دو مهندس دیگر است که نه تنها در زمینه بازی، بلکه در ایجاد موسیقی برای نتفلیکس، تصویرگری، مدل سازی شخصیت، انیماتور و مدیریت هنری نیز تجربه زیادی دارند. علاوه بر این، دو توسعه‌دهنده بازی Unity روی Valhalla کار می‌کنند که از سال 2008 در این زمینه فعال هستند. هر دوی این مهندسان تجربه زیادی دارند.

فلوکی‌فای (FlokiFi)

FlokiFi، نام تجاری محصولات مالی غیر متمرکز این پروژه است که از اول کلمه‌های Finance Floki گرفته شده است. اولین محصول کاربردی زیر مجوعه فلوکی‌فای، پروتکل FlokiFi Locker است که یک راه‌حل کاربردی، برای قفل کردن دارایی‌های تجاری است و با نام رمزی Project L شناخته می‌شود.

این پروژه به افراد کمک می‌کند تا توکن‌های قابل تعویض (توکن های ERC-20/BEP-20)، توکن‌های نقدینگی (LP)، nft‌ ها و توکن‌های چندگانه را قفل یا آزادسازی کنند. در این مورد ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که این پروژه را متمایز می‌کند. ویژگی‌هایی مانند:

  • قفل کردن چندین NFT در یک تراکنش
  • قفل کردن توکن‌ها از طریق رابط کاربری به مدت نا محدود
  • قفل انواع دارایی‌های مختلف تعویض پذیر و غیر قابل تعویض با مقادیر مختلف در یک قرارداد
  • قفل کردن چندین دارایی در یک تراکنش
  • پشتیبانی از بلاکچین‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم

کارمزدهای این پروژه نسبت به سایر رقبا ارزندگی بیشتری دارد و شامل مبالغ زیر است:

  • قفل کردن یک توکن: ۵۰ تتر برای هر تراکنش
  • قفل کردن  ان اف تی: ۱۰۰ تتر برای هر تراکنش
  • قفل کردن چند توکنی: ۱۰۰ تتر برای هر تراکنش
  • قفل کردن توکن نقدینگی: ۰.۵ درصد از ارزش توکن LP

پیشنهاد مطالعه: بهترین کیف پول فلوکی اینو کدام کیف پول است؟

با وجود این که امکان پرداخت کارمزد تراکنش‌ها با تتر وجود دارد اما این پروژه در نهایت از ارز فلوکی پشتیبانی می‌کند.  25 درصد هر کارمزد سوزانده شده و باقیمانده آن به خزانه فلوکی ریخته می‌شود.

نکته: هم اکنون خرید و فروش فلوکی اینو بدون کارمزد، در ایرانیکارت انجام می‌شود.

پلتفرم آموزش کریپتو

پلتفرم آموزش کریپتو

این پلتفرم راهی برای پر کردن خلا آموزشی برای کسانی است که در چند سال آینده قرار است به سمت صنعت کریپتو بیایند. داده‌ها نشان می‌دهد که افراد زیادی قصد آموزش بیشتر در دنیای رمز ارز را دارند. در میان کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند تنها 6 درصد خدمات مرتبط با بازار ارزهای دیجیتال را به کار می‌گیرند.

این بدان معناست که شکاف بزرگی بین افرادی که در حال حاضر از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و افرادی که هنوز از ارزهای دیجیتال استفاده نمی‌کنند وجود دارد و آن‌ها دیر یا زود به این سمت روانه خواهند شد. طبق تحقیقات صورت گرفته سرعت رشد در کریپتوکارنسی‌ها بسیار بیشتر از سرعت رشد اینترنت بوده است.

بنابراین دانشگاه فلوکی قصد دارد با تبدیل شدن به پلتفرم برتر آموزش کریپتو، اکوسیستم فلوکی را به طور استراتژیک به میلیاردها کاربر جدید رمزنگاری که در سال‌های آتی در حال یادگیری کریپتو در پلتفرمش هستند، معرفی کند و توکن FLOKI، توکن ابزار اصلی دانشگاه فلوکی خواهد بود.

ساخت FlokiPlaces

طبق اطلاعات موجود در وایت پیپر FLOKI، تیم فلوکی به دنبال آن است تا با ایجاد محیطی به افراد اجازه دهد NFT ها و کالاها را با ارزهای دیجیتال معامله کنند. ارز اصلی FlokiPlaces، رمز ارز فلوکی خواهد بود.

تکنولوژی

فلوکی یک توکن چند کاربردی است که به عنوان وسیله‌ای برای مبادلات غیر متمرکز استفاده می‌شود. طبق وایت پیپر فلوکی اینو توکن این شبکه در ابتدا بر روی شبکه اتریوم راه اندازی شد و سپس بر روی BNB Smart Chain ایجاد شد و در هر مورد حدود 10 تریلیون دلار  عرضه کل دارد. توکن FLOKI یک توکن سازگار با ERC-20 و BEP-20 با ویژگی‌های خاص است.

برای هر معامله خرید و فروش، 0.3٪ مالیات وجود دارد. این مالیات 0.3 درصد به کیف پول خزانه داری می‌رود. وجوه موجود در کیف پول خزانه‌داری برای توسعه بیشتر اکوسیستم فلوکی و فعالیت های بازاریابی با هدف اطمینان از پذیرش استفاده خواهد شد. FLOKI در هر دو بلاکچین ETH و BSC موجود است.

دارندگان FLOKI می‌توانند با استفاده از صرافی‌های برتر مانند Binance، KuCoin، Bybit، Iranicard و … هستند، توکن‌های خود را در عرض چند دقیقه بلاکچین‌های BSC و ETH را تعویض کنند.

نتیجه بررسی وایت پیپر فلوکی اینو FLOKI

نتیجه بررسی وایت پیپر فلوکی اینو FLOKI

فلوکی اینو یکی از میم‌کوین‌های  محبوب است که به لطف توئیت‌های ایلان ماسک توانست رشد زیادی کند. پس از مطالعه و بررسی کلی وایت پیپر این کوین با اهداف، اکوسیستم و … آن آشنا شدیم. بررسی وایت پیپر فلوکی اینو را با بررسی تیم توسعه‌دهنده پروژه آغاز می‌کنیم.

با وجود این که در وبسایت این پروژه به چند نام اشاره شده است اما همچنان اطلاع کاملی در خصوص تیم توسعه دهنده فلوکی اینو موجود نیست. برخلاف این که در خصوص این تیم و سوابقش اطلاعات درستی در دست نیست اما مارکتینگ این پروژه بسیار قوی است و در مدت کوتاهی توانست در بین افراد زیادی دیده شود.

مورد بعدی که در این وایت پیپر نیاز به موشکافی دارد، پارتنرهای آن است. با توجه به هدف این پروژه که گفته می‌شود بیشتر برای قشر ضعیف جامعه است هیج شریک مطرحی پشت پروژه آن وجود ندارد. در بین چند نامی که در وایت پیپر FLOKI آمده هیچ شرکت یا شخصیت بزرگی وجود ندارد.

با وجود این که تیم این پروژه سعی زیادی دارد تا نام میم کوین را از خود دور کند و خود را فراتر از این موضوع نشان دهد اما سوالی که پیش می‌آید این است که مگر فلوکی چه امکانات ویژه‌ای و قابلیتی ارائه می‌کند که بخواهد توسعه‌دهندگان بزرگ را جذب پروژه کند؟ از این رو تا زمانی که حمایت جامعه و پشتیبانی توسعه‌دهندگان بزرگ را نتواند به دست آورد در سراشیبی سقوط خواهد بود. 

چرا وایت پیپر فلوکی اینو FLOKI مهم است؟

بررسی وایت پیپر فلوکی اینو، قبل از سرمایه گذاری در آن، بسیار حائز اهمیت است. در سال 2021 میم کوین‌هایی زیادی با طرح سگ ایجاد شدند. یکی از این میم‌ها فلوکی اینو بود که طبق گفته‌های تیمش قرار بود قاتل شیبا و دوج کوین باشد. اما چنین اتفاقی رخ نداد و این ارز همچنان در سراشیبی سقوط قرار دارد. از آن جایی که برای برخی سوال است که آینده فلوکی اینو چه خواهد شد؛ به بررسی وایت پیپر فلوکی اینو  پرداختیم تا نقاط درخشان و تاریک پروژه را پیدا کنیم.

مطالعه وایت پیپر فلوکی اینو به این دلیل اهمیت دارد که شما را به طور کامل با ماهیت این پروژه آشنا می‌کند. همچنین شما می‌توانید با مشکلی که این کوین قصد حل آن را دارد آشنا شوید و در آینده میزان موفقیت در حل این مسئله را پیگیری کنید و در نهایت با دید بازتری سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

بسیاری از افراد با وجود نزول مارکت همچنان رویای 1 سنت شدن این توکن را دارند. اما با وجود 9 میلیون توکن در گردش و این که تیم آن هنوز هیچ برنامه‌ای برای توکن‌سوزی ندارند این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که مارکت کپ آن به حدود 90 میلیارد دلار برسد! 

سخن پایانی

با وجود رشد خوب میم‌کوین‌ها در سال 2021 فلوکی نیز از این قائده مستثنی نبود. به دلیل عملکرد موفق مارکتینک این تیم افراد زیادی با این پروژه آشنا شده‌اند و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن هستند. بنابراین سعی کردیم نگاهی به تیم آن و اهداف پیش روی این توکن داشته باشیم. البته در نظر داشته باشید که همانطور که از نام میم‌کوین‌ها و شت‌کوین‌ها مشخص است هدف این پروژه‌ها بیشتر خنده و سرگرمی است و با توجه به عمق کم بازار آن‌ها نهنگ‌ها می‌توانند به راحتی نوسانات موجود در آن را به نفع خود کنترل کنند. پس بهتر است قبل از خرید به طور کامل تحقیق کنید.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

برای مطالعه وایت پیپر فلوکی اینو می‌توانید به لینک وبسایت در جدول ابتدای متن مراجعه نمایید.

به گفته تیم توسعه دهنده، اهداف این پروژه شامل 4 بخش کلی  می‌شود که عبارت است از یک بازی متاورسی، سبدی از محصولات مالی غیر متمرکز، ارائه پلتفرم آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال و  ساخت بازاری برای فروش ان‌اف‌تی‌ها و کالاها به کمک ارزهای دیجیتال است.

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل نسخه انگلیسی وایت پیپر فلوکی اینو را به فارسی ترجمه و تحلیل کنیم.

تحلیل وایت پیپر فلوکی اینو با جزئیات مهم + نسخه کامل
اگرچه میم‌کوین‌ها در ابتدا به منظور تفریح و سرگرمی به وجود آمدند اما پس از رشد چشمگیر دوج کوین، کوین‌هایی با مضمون سگ بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. یکی از...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...