استخراج ارز دیجیتال

پرسودترین دستگاه ماینر ارز دیجیتال در سال 2024

پرسودترین دستگاه ماینر ارز دیجیتال در سال 2024

در سال‌های اخیر هش ریت شبکه بیت کوین معمولا روند صعودی را پشت سر گذاشته است. به‌عبارت دیگر شاهد افزایش رقابت بر سر استخراج بیت کوین در این سال‌ها بوده‌ایم. اخیرا گزارشی در خصوص ماینینگ بیت کوین منتشر شده که حاوی نکات بسیار مهمی است. در قالب این گزارش مشخص شده یک مزرعه استخراج برای تداوم سودآوری باید در یک دوره 5 ساله تمام دستگاه‌های ماینر خود را با دستگاه‌های پیشرفته‌تر جایگزین کند. در چنین شرایطی بهتر است برای خرید دستگاه به‌سراغ گزینه‌های ایده‌آل موجود در بازار بروید. در ادامه قصد داریم به معرفی پرسودترین دستگاه ماینر بپردازیم. حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چه پارامترهایی در سوددهی ماینرها تاثیرگذارند؟

اولین موضوعی که باید اشاره کنیم این است که قید استخراج بیت کوین با دستگاه‌های غیر از ایسیک (ASIC) را بزنید. آنچه در فضای وب درباره استخراج بیت کوین با موبایل و کامپیوتر عنوان می‌شود، در حالت خوش‌بینانه شوخی است و در بدبینانه‌ترین شکل ممکن نیز اهداف کلاهبرداری پشت آن نهفته است.

قبل از معرفی پرسودترین دستگاه ماینر، لازم است که نیم نگاهی به پارامترهای موثر در سوددهی این دستگاه‌ها بیندازیم. برای موفقیت در استخراج بیت کوین به راه‌اندازی مزرعه استخراج نیاز دارید. بنابراین باید تعداد زیادی دستگاه ایسیک خریداری کنید. این موضوع نشان می‌دهد که باید سرمایه‌گذاری اولیه قابل توجهی را برای شروع فعالیت استخراج انجام دهید. سود‌آوری شما در استخراج باید به‌گونه‌ای باشد که ظرف مدت زمان مشخصی، شاهد بازگشت سرمایه اولیه باشید.

در چنین شرایطی هزینه اولیه‌ای که برای خرید دستگاه‌ها صرف می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. به‌عبارت دیگر باید به‌سراغ دستگاه‌هایی بروید که از نظر هزینه مقرون‌به‌صرفه هستند. در عین حال یکی از چالش‌های ماینرها، بحث تعمیر و نگهداری از دستگاه‌های ایسیک است. اگر قرار است هزینه‌های جاری مدیریت مزرعه استخراج را به حداقل برسانید، باید به‌سراغ تجهیزاتی بروید که امتحان خود را به‌خوبی پس داده‌اند. در واقع دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که احتمال خرابی آن‌ها پایین است.

پارامترهایی که بیشترین تاثیر را روی سودآوری استخراج دستگاه‌های ماینینگ دارند، عبارت‌اند از:

  • هش ریت ماینر

وظیفه دستگاه ماینر این است که هش بلوک در شبکه بیت کوین را شناسایی کند. دستگاه‌های ایسیک برای این منظور از یک رویه مشخص یعنی حدس زدن استفاده می‌کنند. در اینجا مفهومی به نام هش ریت به‌میان می‌آید. اصطلاحا تعداد حدس‌هایی که هر دستگاه می‌تواند در یک ثانیه برای پیدا کردن هش بلوک در شبکه بیت کوین بزند را تحت عنوان هش ریت می‌شناسند. بدیهی است که هر چه هش یک دستگاه بالاتر باشد، شانس بیشتری برای انجام وظیفه خود دارد. به این ترتیب سودآوری آن نیز بالاتر می‌رود.

  • میزان مصرف برق ماینر

مهم‌ترین بخش هزینه‌های جاری برای اداره یک مزرعه استخراج مربوط به مصرف انرژی است. شما باید به دنبال خرید دستگاه‌هایی باشید که مصرف برق بهینه‌ای داشته باشند. این موضوع کمک می‌کند تا هزینه‌های جاری اداره مزرعه کاهش یابد. طبیعی است که در این حالت میزان سودآوری استخراج بیت کوین برای شما افزایش پیدا می‌کند. در همین راستا دعوت می‌کنیم که مقاله اختصاصی کم مصرف‌ترین ماینرهای بیت کوین را نیز مطالعه کنید.

فهرست پرسودترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین در 2024

شرکت‌های سازنده دستگاه‌های استخراج، در فاصله هر چند ماه یکبار محصولات جدیدی روانه بازار می‌کنند. دستگاه‌هایی به‌روز‌تر که توان هش ریت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که عملا رقابت بین ماینرها برای استخراج بیت کوین روز‌به‌روز پیچیده‌تر شود. بنابراین فهرست سودآورترین دستگاه استخراج دائما در حال تغییر و تحول است. دستگاه‌هایی که امسال در صدر قرار می‌گیرند، بعضا ظرف یک سال جایگاه خود را از دست می‌دهند. در جدول زیر فهرستی از پرسودترین دستگاه‌های استخراج حال حاضر دنیا را مشاهده می‌کنید.

ماینر نرخ هش مصرف برق (وات) قیمت (دلار)
Bitmain Antminer S21 Hyd (335Th) 355TH/s 5360 ۴۲۰۰ دلار
Bitmain Antminer S19 XP Hyd (255Th) 255TH/s 5304 ۴۱۵۰ دلار+
Canaan Avalon Made A1366 130TH/s 3250 ۵۴۹۹ دلار+
MicroBT Whatsminer M50S 126TH/s 3276 ۲۹۹۹ دلار+
MicroBT WhatsMiner M56S 212TH/s 5500 ۴۳۰۰ دلار+

 

Bitmain Antminer S21 Hyd (335th)

Bitmain Antminer S21 Hyd 335T یکی از جدیدترین دستگاه‌های سازنده محبوب ماینینگ است که در فوریه 2024 عرضه شد. این دستگاه از الگوریتم بیت‌کوین SHA-256 با نرخ هش 335 Th/s و ویژگی هیدروکولینگ پشتیبانی می‌کند. با توجه به سودآوری دستگاه، قیمت نسبتاً ارزانی دارد و 4200 دلار به بالا است.

ویژگی‌های کلیدی Bitmain Antminer S21 Hyd 355T

  • سازنده: Bitmain
  • انتشار: فوریه 2024
  • سطح صدا: 50db
  • خنک کننده: خنک کننده با آب
  • قدرت: 5360 وات
  • رابط: اترنت

دستگاه Bitmain Antminer S19 XP Hyd (255th)

Bitmain Antminer S19 XP Hyd (255th)

S۱۹ XP Hyd که با نام Antminer S۱۹ XP Hydro نیز شناخته می‌شود، یکی از ماینرهای برتر بیت کوین است که توسط Bitmain، کمپانی معروف سازنده سخت‌افزار استخراج، تولید می‌شود. این دستگاه یک نسخه به روز شده از مدل محبوب Antminer S۱۹ Pro است و در اکتبر ۲۰۲۲ عرضه شد. Antminer S۱۹ XP Hyd دارای نرخ هش ۲۵۵ تراهش در ثانیه (TH/s) است که آن را نسبت به سایر ماینرها برتری می‌دهد. S۱۹ XP Hyd دارای مصرف برق ۵۳۰۴ وات است. 

ویژگی‌های کلیدی Antminer S19 XP Hyd

  • سازنده: Bitmain
  • انتشار: اکتبر 2022
  • سطح صدا: 50 دسی بل
  • خنک کننده: خنک کننده با آب
  • قدرت: 5304 وات
  • رابط: اترنت

Canaan Avalon ساخت A1366

Avalon Made A۱۲۶۶ یک دستگاه ماینر بیت کوین با عملکرد بالا است که توسط سازنده چینی Canaan ساخته شده است. این دستگاه استخراج بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان یک به روزرسانی مورد انتظار برای مدل محبوب A۱۰ منتشر شد. این دستگاه دارای نرخ هش ۱۳۰ تراهش در ثانیه، توان مصرفی ۳۲۵۰ وات و رابط کاربر پسند است که به کاربران امکان پیکربندی راحت دستگاه و نظارت بر عملکرد آن را ارائه می‌دهد. دستگاه دارای ۶ فن و سطح نویز ۷۵ دسی بل است.

ویژگی‌های کلیدی Avalon Made A1366

  1. سازنده: Canaan
  2. انتشار: نوامبر 2022
  3. سطح صدا: 75 دسی بل
  4. قدرت: 3250 وات
  5. رابط: اترنت

MicroBT Whatsminer M50S

Whatsminer M50S توسط MicroBt مستقر در چین ساخته شده است که شهرت بسیار خوبی برای ساخت ماینرهای ارز دیجیتال دارد. این دستگاه ماینینگ دارای نرخ هش کمتری نسبت به سایر ماینرهای موجود در لیست بهترین دستگاه های استخراج است. دارای نرخ 126 تراهش در ثانیه (TH/s) و مصرف انرژی نسبتا بالای معادل 3276 وات است. از نظر سر و صدا، علی رغم اینکه تنها دارای دو فن است، سرعت 75 دسی بل دارد. با این حال در مقایسه با سایر ماینرها، Whatsminer M50S بسیار ارزان‌تر است و از ۲۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی Whatsminer M50S

  1. سازنده: MicroBT
  2. انتشار: جولای 2022
  3. سطح صدا: 75 دسی بل
  4. قدرت: 3276 وات
  5. رابط: اترنت

MicroBT WhatsMiner M56S

MicroBT Whatsminer M۵۶S دارای نرخ هش ۲۱۲ تراهش در ثانیه است که آن را به یکی از قدرتمندترین ماینرهای بیت کوین در بازار تبدیل می‌کند. با این حال، مانند Antminer S۱۹ XP Hyd، این نرخ هش برای شما هزینه خواهد داشت. Whatsminer M۵۶S توان مصرفی ۵۵۵۰ وات دارد، بنابراین سرمایه گذاران باید هزینه برق خود را در مقابل سود به دقت محاسبه کنند تا ببینند آیا این دستگاه برای آن‌ها سودآور است یا خیر. با این حال، M۵۶S از خنک کننده آب استفاده می‌کند که باعث می‌شود نسبت به سایر ماینرهای با فن خنک کننده، با سطح نویز حدود ۴۵ دسی بل، بسیار بی‌صداتر باشد.

ویژگی‌های کلیدی WhatsMiner M56S

  1. سازنده: MicroBT
  2. انتشار: ژانویه 2023
  3. سطح صدا: 45db
  4. خنک کننده: خنک کننده با آب
  5. قدرت: 5550 وات
  6. رابط: اترنت

فهرست پرسودترین دستگاه‌های ماینر آلت کوین در 2024

البته که بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که می‌توانید استخراج کنید. بنابراین در این بخش بهترین ماینرهای استخراج ارز دیجیتال برای بلاک‌چین‌های جایگزین مانند DOGE، LTC، DASH و موارد دیگر معرفی شده است.

ماینر نرخ هش الگوریتم مصرف برق (وات) قیمت (دلار )
Bitmain Antminer KS3 (9.4Th)  9.4Th/s KHeavyHash 3500  ۱۲,۶۰۰ دلار+
Bitmain Antminer D9 (1770Gh)  1.7Th/s X11 2839 ۵,۹۰۰ دلار+
Bitmain Antminer K7 (63.5Th)  63.5Th/s  Eaglesong  3080 ۵,۴۰۰ دلار+
Bitmain Antminer Z15  420ksol/s Equihash 1510 ۲,۳۰۰ دلار+
iPollo V1  3.6Gh/s Ethash 3100 ۶,۳۰۰ دلار+

یک نکته مهم قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اگرچه می‌توانید از این ماشین‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال جایگزین استفاده کنید، اما می‌توانید از آنها برای استخراج استفاده کنید و با استفاده از خدماتی مانند NiceHash به بیت‌کوین پرداخت کنید.

Bitmain Antminer KS3 (9.4th)

Bitmain Antminer KS3 (9.4Th) در اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد و یکی از جدیدترین دستگاه‌های ماینینگ در این لیست محسوب می‌شود. در حالی که سطوح نویز (۷۵ دسی بل) ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران را ناامید کند، این یکی از سودآورترین ماشین‌های استخراج رمزارز در حال حاضر است که از الگوریتم KHeavyHash برای Kapsa (KAS) با نرخ هش ۹.۴ Th/s پشتیبانی می‌کند. همچنین لازم است بدانید قیمت آخرین تجهیزات ماینینگ بسیار زیاد است و از ۱۲۰۰۰ دلار به بالا شروع می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی Bitmain Antminer KS3

  1. سازنده: Bitmain
  2. انتشار: اکتبر 2023
  3. سطح صدا: 75 دسی بل
  4. قدرت: 3500 وات
  5. رابط: اترنت

Bitmain Antminer D9 (1770Gh)

Bitmain Antminer D۹ یک ماینر محبوب با الگوریتم استخراج X۱۱ است، به این معنی که می‌تواند ارزهایی مانند DASH استخراج کند. D۹ دارای نرخ هش ۱۷۷۰ گیگا هش در ثانیه و مصرف انرژی نسبتا کم ۲۸۳۹ وات است که کارکرد آن را نسبت به بسیاری دیگر از ماینرهای برتر، مقرون به صرفه‌تر می‌کند. با این حال، برخی از سرمایه گذاران ممکن است به دلیل قیمت و سطح صدا در انتخاب آن تردید کنند. این دستگاه با قیمت نسبتاً بالای ۵۰۰۰ دلار شروع می‌شود زیرا یکی از جدیدترین ماشین‌های موجود در بازار است و از نظر سودآوری روزانه همچنان یکی از رقبای اصلی است.

ویژگی‌های کلیدی Antminer D9

  1. سازنده: Bitmain
  2. انتشار: فوریه 2023
  3. سطح صدا: 75 دسی بل
  4. قدرت: 2839 وات
  5. رابط: اترنت

ماینر Bitmain Antminer K7

Bitmain Antminer K7 (63.5th)

Antminer K۷ یکی دیگر از برترین ماینرهای کمپانی محبوب Bitmain، در ژانویه ۲۰۲۳ عرضه شد و یکی از قدرتمندترین و سودآورترین ماشین‌های ماینینگ موجود در بازار در حال حاضر، با نرخ هش ۶۳.۵ تراهش در ثانیه است. این دستگاه می‌تواند با استفاده از الگوریتم Eaglesong استخراج کند و یک انتخاب محبوب برای استخراج CKB است. از آنجایی که این دستگاه تنها دارای دو فن است، با توجه به نرخ هش بالای آن در مصرف برق – با سرعت ۳۰۸۰ وات، نسبتا کارآمد است. با وجود این، سطوح نویز برای برخی از سرمایه گذاران آزاردهنده خواهد بود، زیرا دستگاه دارای سطح صدای نسبتاً بالایی ۷۵ دسی بل است.

ویژگی‌های کلیدی Antminer K7

  1. سازنده: Bitmain
  2. انتشار: ژانویه 2023
  3. سطح صدا: 75 دسی بل
  4. قدرت: 3080 وات
  5. رابط: اترنت

Bitmain Antminer Z15

Antminer Z۱۵ دارای نرخ هش ۴۲۰ ksol/s (راه حل در ثانیه) و الگوریتم equihash است. به این معنی که می‌تواند ارزهای محبوبی مانند ZEC، BTG و ZEN را استخراج کند. علاوه بر این، مصرف برق این دستگاه ۱۵۱۰ است. علی رغم اینکه تنها دارای دو فن برای خنک کننده است، سطح صدای دستگاه ۷۲ دسی بل است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Antminer Z۱۵ قیمت آن است، با قیمت‌هایی که از ۲۳۰۰ دلار شروع می‌شود، بازگشت سرمایه بسیار سریع‌تری دارد.

ویژگی‌های کلیدی Antminer Z15

  1. سازنده: Bitmain
  2. انتشار: ژوئن 2020
  3. سطح نویز: 72 دسی بل
  4. قدرت: 1510 وات
  5. رابط: اترنت

iPollo V1

iPollo V۱ دارای حداکثر نرخ هش ۳.۶ گیگا هش در ثانیه و مصرف انرژی نسبتاً متوسط ​​۳۱۰۰ وات است که آن را به یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال نسبتاً کارآمد تبدیل می‌کند. کسانی که به دنبال یک دستگاه ساکت‌تر هستند باید به گزینه‌های V mini نگاه کنند، زیرا iPollo V۱ دارای سطح نویز ۷۰ دسی بل و دارای چهار فن است. این دستگاه الگوریتم Ethash را استخراج می‌کند، به این معنی که می‌تواند ارزهای محبوبی مانند Ethereum Classic استخراج کند.

ویژگی‌های کلیدی iPollo V1

  1. سازنده: iPollo
  2. انتشار: ژوئن 2022
  3. سطح صدا: 70 دسی بل
  4. قدرت: 3100 وات
  5. رابط: اترنت

نکاتی برای سودآوری بیشتر دستگاه‌های ماینر

چند نکته فنی و تکنیکال وجود دارد که در کنار خرید پرسودترین دستگاه ماینر باید مد نظر قرار دهید.

  • برخی از این نکات ناظر بر حفظ راندمان دستگاه‌های استخراج هستند. حتما تهویه و مطبوع مکانیکی و طبیعی مناسب برای محل قرارگیری دستگاه‌های ایسیک تدارک ببینید. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن دستگاه‌ها به دلیل تولید حرارت زیاد به‌مرور زمان وجود دارد. از آن گذشته حتما نسبت به تمیز کردن گرد و غبار دستگاه‌ها نیز حساس باشید. تجمع گرد و غبار می‌تواند جلوی انتقال هوا در بخش‌های مختلف دستگاه را بگیرد و باعث آسیب دیدن آن شود.
  • حتما نسبت به تامین زیرساخت پایدار در زمان راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج توجه داشته باشید. تامین برق کافی و اینترنت پرسرعت پایدار دو نکته مهم در این زمینه هستند. حتما باید استعلام‌های مربوط به این موضوع را از نهادهای مسئول در وزارت نیرو و ارتباطات انجام دهید. به‌این ترتیب می‌توانید با خاطری آسوده فرآیند استخراج را آغاز کنید.
  • اگر قصد پیوستن به استخرهای استخراج بیت کوین را دارید، حتما تحقیق کنید تا در جریان کم و کیف فعالیت استخرهای مختلف قرار بگیرید. تعداد استخرهای استخراج قابل اعتماد بیت کوین در دنیا خیلی زیاد نیست. انتخاب استخرهای مناسب این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که شانس سودآوری خود را افزایش دهید.
  • شما به‌عنوان یک ماینر لازم است که تحلیل‌گر ماهری نیز باشید. با توجه به نوع دستگاه‌هایی که در اختیار شما قرار دارد، هزینه استخراج هر بیت کوین به‌راحتی قابل محاسبه است. به‌عنوان مثال نمونه‌ای از ماشین حساب‌های محاسبه سود استخراج ماینینگ را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید. برای محاسبه سود استخراج نیاز به اطلاعاتی مانند هش ریت دستگاه‌ها، میزان مصرف برق دستگاه‌ها، تعرفه مصرف برق و قیمت فعلی بیت کوین دارید. به‌کمک ماشین حساب استخراج بیت کوین، می‌توانید سودآوری ماینینگ در هر زمان را برآورد کنید
  • طبیعی است که اگر قیمت بیت کوین از حد مشخصی کاهش پیدا کند، ادامه فعالیت برای برخی از ماینرها توجیه اقتصادی نخواهد داشت. بنابراین شما باید در نظر گرفتن تحلیل بنیادی و تکنیکال، قیمت بیت کوین را در آینده برآورد کنید. به‌این ترتیب می‌توانید زمان مناسب برای خاموش یا روشن کردن دستگاه‌های ماینر را تشخیص دهید.

راهنمای انتخاب دستگاه‌های ماینر پرسود 2024

در این مطلب با پرسودترین دستگاه ماینر برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه آن آشنا شدیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید ماینر حتما با دقت انواع و اقسام دستگاه‌های موجود در بازار را بررسی کنیم. اگر به سایر ماینرهای بیت کوین دسترسی دارید، نظرخواهی از آن‌ها برای انتخاب بهترین دستگاه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.
حتما قبل از هرگونه تصمیم برای راه‌اندازی مزرعه استخراج، با تعداد کارشناس اقتصادی و متخصص بلاک‌چین نیز مشورت کنید. بدون در اختیار داشتن بیزینس پلن اختصاصی، سرمایه‌گذاری در استخراج بیت کوین ریسک بزرگی به‌شمار می‌رود.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. ببخشید یه سوال داشتم
    می خواستم بدونم برای داشتن یک مزرعه و بعد توسعه ی مزرعه، می تونم برای شروع، یک ماینر داشته باشم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      فارم یا مزرعه ماینینگ به بیش از 10 دستگاه اطلاق می شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...