اخبار ارز دیجیتال

سازمان ملل: مصرف برق بیت کوین با قیمت آن همبستگی دارد!

سازمان ملل: مصرف برق بیت کوین با قیمت آن همبستگی دارد!

محققان سازمان ملل متحد، فعالیت ۷۶ کشور دنیا که در آن‌ها فعالیت استخراج بیتکوین انجام می‌شود را در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ ارزیابی کردند.

طی این ارزیابی مشخص شد مصرف کل شبکه بیت کوین ۱۷۳.۴۲ تراوات-ساعت برق در این سال‌ها بوده است. در این دوره زمانی، بیتکوین در حال رشد بود و به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۶۹.۰۰۰ دلار رسید.

در این راستا، گزارش سازمان ملل متحد بیان می‌کند:

«افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت بیت کوین از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ باعث افزایش ۱۴۰ درصدی مصرف انرژی ماینینگ در کل دنیا شده است».

در آن زمان، ۶۷ درصد از برق مورد استفاده در ماینینگ بیت کوین از منابع انرژی فسیلی تأمین می‌شد. با این حال، کارآفرینان کریپتو اقدامات فعالی را برای استفاده هرچه بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر (انرژی سبز) انجام می‌دهند.

استفاده از انرژی آبی بیش از ۱۶ درصد از کل تقاضای انرژی مصرفی شبکه ماینینگ بیت کوین را تامین کرده است و منابع انرژی هسته‌ای، خورشیدی و باد به ترتیب ۹ درصد، ۲ درصد و ۵ درصد از تقاضای کل تامین انرژی برای استخراج را فراهم کرده‌اند.

با این حال، اعضای جامعه کریپتو، گزارش سازمان ملل متحد را به خاطر ارجاع به مقاله Mora et al که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، مورد انتقاد قرار دادند. در آن مقاله سطح گازهای کربنی منتشر شده از دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین به عنوان مصرف انرژی غیر سود ده عنوان شد. نیک کارتر نسبت به گزارش سازمان ملل متحد به خاطر استناد به این پژوهش که آن را «پژوهش کاملاً جعلی» خواند، انتقاد کرده است.

به گزارش سازمان ملل متحد، ۱۰ کشور برتر در زمینه ماینینگ بیتکوین یعنی؛ چین، ایالات متحده، قزاقستان، روسیه، مالزی، کانادا، آلمان، ایران، ایرلند و سنگاپور، به ترتیب برای ۹۲ تا ۹۴ درصد از تغییرات کربن، آب و اثرات زمینی دیگر مسئول بودند.

تلاش جهانی برای جایگزینی مصرف برق با منابع بهینه‌تر و تجدیدپذیر (انرژی سبز) برای کاهش اثر کربنی بیتکوین و اکوسیستم کریپتو همچنان ادامه دارد. به تازگی، شرکت Genesis Digital Assets Limited، یک شرکت ماینینگ با بیش از ۴۰۰ مگاوات مصرف برق در سراسر جهان، یک مرکز جدید در سوئد با ۱.۹۰۰ دستگاه ماینینگ بیت کوین راه‌اندازی کرده است که توسط انرژی تجدیدپذیر در این کشور فعالیت خواهد کرد.

کریستیان آندرس، بنیانگذار BT. CX، به Cointelegraph گفته است که ماینینگ بیت کوین به دلیل قیمت بالای انرژی، رایج نیست. با این حال، او افزوده است:

«سوئد، فنلاند و نروژ از انرژی در اکثر موارد از منابع تجدیدپذیر انرژی آبی در مناطق دوردست استفاده می‌کنند که البته توزیع و دسترسی به آن برای همگی مشکل است».

همزمان، در فضای جهانی ماینینگ در تاریخ ۲۲ سپتامبر، شرکت بیت مین اقدام به معرفی دستگاه انت ماینر S۲۱ با تمرکز بر کارایی نمود، در حالی که نازار خان، مدیر عامل تراوولف، تاکید کرد که نقش تولیدکنندگان دستگاه‌های ماینینگ بیت کوین «در یافتن مکان‌هایی برای ماینینگ بیتکوین است که فرایند تخلیه کربن را تسهیل کند».

فضای تامین مصرف انرژی بیت کوین هنوز در حل چالش‌های خود به طور کامل ناکام بوده است اما تصمیمات و راهکارهای خوبی پیشنهاد و اجرایی شده اند.

مصرف انرژی استخراج بیت کوین یکی از بزرگترین دلایلی است که سازمان‌های رسمی با تکیه بر آن به مخالف با این پدیده می‌پردازند.

تاثیرخبر: منفی

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...