اخبار ارز دیجیتال

مدیر‌عامل CryptoQuant: با ریزش بیت کوین تقاضا برای ETF آن افزایش می‌یابد

مدیر‌عامل CryptoQuant: با ریزش بیت کوین تقاضا برای ETF آن افزایش می‌یابد

به گفته مدیر‌عامل کریپتوکوانت، پایه قیمت آنچین تمام شده برای نهنگ‌های جدید بیت کوین در حدود ۵۶ هزار دلار است و انتظار می‌رود در صورت کاهش قیمت بیت کوین تا این سطح، سرمایه قابل‌توجهی به بازار ETF این ارز دیجیتال سرازیر شود.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر‌عامل کریپتوکوانت (CryptoQuant) پیش‌بینی کرده که در صورت کاهش بیشتر قیمت بیت کوین، بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات BTC دوباره احیا خواهد شد.

یانگ جو در پست X خود مورخ ۲۲ مارس گفت که جریان سرمایه خالص به ETF بیت کوین حتی با ادامه کاهش قیمت BTC ممکن است افزایش یابد. مدیرعامل این شرکت با استفاده از داده‌های جریان خالص تاریخی، خاطرنشان کرد تقاضا برای ETF بیت‌ کوین معمولاً زمانی شروع می‌شود که این ارز دیجیتال تا سطوح حمایت خاصی اصلاح داشته باشد.

طبق داده‌های شرکت تحلیلی BitMEX Research، صندوق‌های ETF‌ اسپات بیت‌ کوین در چهار سشن معاملاتی گذشته جریان‌ خالص منفی ثبت کرده‌اند که مشخصه آن ادامه جریانات خروجی از صندوق Grayscale Bitcoin Trust ETF و کاهش سرمایه ورودی به سایر ETF‌های بیت‌ کوین است.

منبع: کی یانگ جو
منبع: کی یانگ جو

یانگ جو خاطرنشان کرد که پایه قیمت آنچین تمام شده برای نهنگ‌های جدید بیت کوین، به ویژه خریداران ETF، در حدود ۵۶ هزار دلار است و او انتظار دارد در صورت اصلاح بیت کوین تا این سطح، ورود سرمایه چشمگیر به ETF‌ها از سر گرفته شود.

طبق داده‌های به دست آمده از بازار، قیمت بیت‌ کوین در هفته گذشته بین ۶۲ هزار تا ۶۸ هزار دلار در نوسان بوده است. یانگ جو اظهار داشت که احتمال کاهش بیشتر قیمت همچنان وجود دارد، چرا که اصلاحات اغلب حداکثر ریزش حدوداً ۳۰ درصدی را رقم می‌زنند. چنین چیزی بدان معناست که بیت کوین می‌تواند از سقف تاریخی اخیر خود یعنی ۷۳،۷۵۰ دلار به حدود ۵۱ هزار دلار سقوط کند.

اصلاح اخیر بیت کوین ناشی از فعالیت بیش از حد بازار بوده است که تحلیلگران چنین اتفاقی را «اصلاح پیش از هاوینگ» نامیده‌اند. هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل انجام می‌شود.

گزارش اخیر کریپتوکوانت نشان می‌دهد که با توجه به سطوح نسبتاً پایین جریان تزریق پول از سوی سرمایه‌گذاران جدید و فاصله معیارهای ارزیابی قیمت تا سطوحی که در سقف‌های گذشته بازارها دیده می‌شد، چرخه صعودی بیت‌ کوین هنوز به پایان نرسیده است.

در همین حین، رویداد هاوینگ آتی بیت کوین از لحاظ تاریخی یک محرک مهم برای قیمت این ارز دیجیتال بوده و در نهایت یک روند صعودی سهمی‌وار (پارابولیک) را برای BTC به همراه دارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...