اخبار ارز دیجیتال

صرافی کوین‌بیس در نامه‌ای به SEC خواهان تأیید ETF اتریوم شد

صرافی کوین‌بیس در نامه‌ای به SEC خواهان تأیید ETF اتریوم شد

کوین‌بیس (Coinbase) از درخواست گری‌اسکیل (Grayscale) برای تبدیل تراست اتریوم (ETH) به یک محصول قابل معامله در بورس (ETP) حمایت کرده است.

آقای پاول گراوال (Paul Grewal)، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس، در نامه‌ای ۲۷ صفحه‌ای که در تاریخ ۲۲ فوریه به اشتراک گذاشته شد، دلایل قانونی، فنی و اقتصادی موجود برای تأیید یک ETP مبتنی بر اتر را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) توضیح داد.

یکی از نکته‌های کلیدی کوین بیس این بود که اتر باید به جای اوراق بهادار، به عنوان یک کالا طبقه‌بندی شود.

این صرافی به تأیید قراردادهای آتی اتر توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، اظهارات مقامات SEC و احکام دادگاه به عنوان شواهدی برای حمایت از این طبقه‌بندی اشاره کرد.

SEC با تلقی اتر به عنوان یک کالا مخالف نیست

کوین‌بیس تاکید کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد اینکه کمیسیون معاملات آتی با اتر به عنوان یک کالا رفتار کرده و از موضع این صرافی حمایت می‌کند، ابراز نگرانی نکرده است.

گروال گفت:

نامه ما برای هر کسی که حتی کوچک‌ترین توجهی به این موضوع داشته است فقط یک چیز را بیان می‌کند: اتر اوراق بهادار نیست.

او افزود که SEC و بازار کریپتو، هم قبل و هم بعد از ارتقای شبکه اتریوم، اتر را به عنوان یک کالا در نظر گرفته‌اند.

کوین‌بیس در نامه خود دلایل دیگری را هم ارائه کرده است.

گروال مکانیسم اجماع اثبات سهام اتریوم را برجسته کرده که نشان‌دهنده حاکمیت قدرتمند و کاهش خطرات کلاهبرداری و دستکاری بازار است.

این صرافی تاکید دارد که تصمیم‌گیری SEC در مورد ETP‌های اسپات بیت کوین باید به همان اندازه و حتی شاید مصمم‌تر در مورد ETP اتریوم نیز اتخاذ شود.

داده‌های به دست آمده از بازار نشان می‌دهند که مالکیت و فعالیت معاملاتی اتریوم پراکنده بوده که نشان‌دهنده یک بازار بالغ و کارآمد برای آن است.

این صرافی همچنین به مکانیسم‌های امنیتی فناوری و عملیاتی ذاتی بلاک چین اتریوم اشاره کرده که به طور قابل‌توجهی حساسیت به کلاهبرداری و دستکاری آن را محدود می‌کنند.

کوین‌بیس به اقدامات پیچیده نظارتی بر بازار خود، از جمله مشارکت با بورس کالای شیکاگو (CME) برای نظارت بر فعالیت‌های معاملاتی در پلتفرم‌ها استناد کرد.

این نامه در پاسخ به پیشنهاد NYSE Arca برای تغییر قانون ارسال شده که هدف آن لیست کردن و معامله سهام Grayscale Ethereum Trust (ETHE) به عنوان یک ETP اتریوم است.

SEC قبل از تصمیم‌گیری در مورد این صندوق‌ها، نظرات عموم را در مورد تغییر قوانین خود درخواست کرده است.

ETF‌های اسپات اتریوم می‌توانند خطرات تمرکززایی را به همراه داشته باشند

در همین حین، نگرانی‌هایی در مورد ریسک تمرکززایی ETF‌های اسپات اتریوم وجود دارد که شامل استیکینگ هم می‌شود.

تحلیلگران S&P Global اخیرا هشدار داده‌اند که امکان استیکینگ در ETFها می‌تواند بر ترکیب ولیدیتورهای شرکت‌کننده در مکانیسم اجماع شبکه اتریوم تأثیر بگذارد.

در حالی که مشارکت متولیان نهادی می‌تواند تمرکز روی پروتکل استیکینگ غیرمتمرکز Lido را کاهش دهد، اگر یک نهاد واحد انتخاب شود که بخش قابل‌توجهی از اتر را استیک می‌کند، خطرات جدیدی برای بحث تمرکز شبکه ایجاد می‌شود.

اندرو اونیل (Andrew O’Neill)، مدیر‌عامل ARC Group گفت:

افزایش ETFهای استیکینگ اتر می‌تواند بر ترکیب ولیدیتورهای مشارکت‌کننده در مکانیسم اجماع شبکه اتریوم تأثیرگذار باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...