اخبار ارز دیجیتال

تاریخ اجرای آپدیت Dencun اتریوم روی شبکه اصلی مشخص شد؛ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

تاریخ اجرای آپدیت Dencun اتریوم روی شبکه اصلی مشخص شد؛ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

بنیاد اتریوم جدول زمانی و مشخصات مدل بروزرسانی دنکان (Dencun) در شبکه اصلی این ارز دیجیتال را تایید کرده است.

در میان انتظارات زیاد برای آپدیت دنکان اتریوم، بنیاد این شبکه بروزرسانی جدیدی را در رابطه با این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز به اشتراک گذاشته است.

تاریخ اجرای کامل بروزرسانی دنکان ۱۳ مارس مصادف با ۲۳ اسفند خواهد بود

بنیاد اتریوم طی یک پست وبلاگی تأیید کرد که بروزرسانی آتی دنکان حالا با موفقیت در تمام شبکه‌های آزمایشی فعال شده است. به این ترتیب، این بروزرسانی اکنون برای استقرار در شبکه اصلی در ایپاک (Epoch) ۲۶۹،۵۶۸ آماده است. بر اساس اطلاعیه‌ای که چند هفته پیش منتشر شد، تاریخ اجرای کامل این آپدیت بدون تغییر باقی می‌ماند و این یعنی باگ‌ها و تثبیت کد شبکه همانطور که انتظار می‌رفت توسط تیم توسعه‌دهندگان ثبت شده است.

ارتقای دنکان اتریوم برای عبور از سه شبکه آزمایشی از جمله Goerli ،‌Sepolia و Holesky طراحی شده است. دنکان در دو شبکه آزمایشی اول به ترتیب مورخ ۱۷ ژانویه و ۳۰ ژانویه فعال شد.

Holesky آخرین شبکه آزمایشی است و هدف از اجرای اتریوم بر روی آن شبیه‌سازی ارتقای دنکان روی شبکه اصلی است. پیش‌بینی می‌شد که اگر دنکان در شبکه آزمایشی Holesky با مشکلی مواجه نشود، در طول استقرار آن در شبکه اصلی نیز هیچ چالشی مشاهده نخواهد شد. در تاریخ ۷ فوریه، بالاخره آپدیت دنکان اتریوم در شبکه آزمایشی Holesky پیاده‌سازی شد.

در طول استقرار این بروزرسانی در شبکه آزمایشی Goerli، اجرای استاندارد EIP-4844 بیشتر از هر چیز دیگری برجسته شده بود. EIP-4844 شامل معرفی یک مکانیسم جدید برای تراکنش‌ها به نام بلاب‌های زودگذر می‌شود به صورت عامیانه با نام «پرتو-دنکشاردینگ (Proto-Danksharding)» شناخته شده است. این رویکردی است که به گره‌های اتریوم اجازه می‌دهد تا به طور موقت داده‌های خارج از زنجیره را ذخیره کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در ضمن پرتو-دنکشاردینگ به طور موثر فشار وارده بر روی منابع ذخیره‌سازی را نیز کاهش می‌دهد.

نکته قابل‌توجه این است که انتظار می‌رود معرفی پرتو-دنکشاردینگ به کاهش کارمزد تراکنش‌های خرید اتریوم یا جابجایی آن برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، به خصوص در زنجیره‌های رولاپ لایه دوم کمک کند. جدای از این ویژگی، ارتقای دنکان اتریوم با تنظیمات خاصی در لایه‌های اجماع و اجرای شبکه همراه خواهد بود.

این تغییرات در برخی استاندارد‌ها از جمله EIP-1153؛ کدهای ذخیره سازی گذرا، EIP-4788؛ ریشه بلوک Beacon در EVMEIP-4844؛ تراکنش‌های بلاب شاردشده (Shard Blob Transactions) و تعداد زیادی از موارد دیگر تعبیه شده است.

بنیاد اتریوم به کار خود شفافیت می‌بخشد

نگرانی‌های خاصی در مورد بروزرسانی دنکان اتریوم وجود دارد و بنیاد اتریوم توضیحاتی را ارائه کرده تا خیال کاربران خود را از این بابت راحت کند.

برخی از کاربران نگران اقداماتی هستند که باید برای آماده‌سازی خود قبل از این بروزرسانی انجام دهند. با این حال، تیم اتریوم خاطرنشان کرد که پس از راه‌اندازی دنکان بر روی شبکه اصلی، کاربران نباید هیچ کار جدیدی را انجام دهند، مگر اینکه ارائه‌دهنده کیف پول آن‌ها خلافش را بگوید.

انتظار می‌رود که استیک‌کنندگان اجرای گره و کلاینت‌های لایه اجماع خود را به نسخه‌های لیست شده در پست وبلاگی اتریوم بروزرسانی کنند. دلیل انجام این کار تضمین به‌روز بودن گره beacon و کلاینت ولیدیتور آنهاست.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...