اخبار ارز دیجیتال

مارک کوبان، میلیاردر مشهور: همواره بیت کوین را به طلا ترجیح می‌دهم

مارک کوبان، میلیاردر مشهور: همواره بیت کوین را به طلا ترجیح می‌دهم

مارک کوبان (Mark Cuban)، سرمایه‌گذار میلیاردر برنامه تلویزیونی «Shark Tank» به رشد قیمت بیت‌ کوین در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت که به دلیل پتانسیل بالای این ارز دیجیتال برای تبدیل شدن به یک ذخیره‌کننده ارزش، روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

بیت کوین روز سه‌شنبه از ۶۸ هزار دلار گذشت و به بالاترین سطح تاریخی خود نزدیک شد، چرا که وجوه بیشتری به برترین ارز دیجیتال بازار بر اساس مارکت کپ سرازیر می‌شود. بیت کوین اما نتوانست به رشد خود ادامه دهد و حالا در مسیر اصلاح خود به زیر ۶۶ هزار دلار رسیده است.

کوبان در مصاحبه‌ای که اواخر روز دوشنبه منتشر شد به CNBC گفت که مطمئن نیست دقیقاً چند درصد از سبد خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص داده، «اما از این کار خود خرسند است.»

او در ادامه اظهار داشت:

تنها ۲۱ میلیون بیت کوین در جهان وجود خواهد داشت. هر چه افراد بیشتری BTC بخرند و افراد کمتری آن را بفروشند، به این معنی است که قیمت بیت کوین به مرور بالا می‌رود. این ماهیت ذاتی بیت کوین است. بیت کوین یک ذخیره ارزش بزرگ محسوب می‌شود. به همین دلیل من روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ام، چرا که احساس می‌کنم تقاضا برای این دارایی‌ دیجیتال از تعداد افرادی که آن را می‌فروشند بیشتر خواهد شد.

کوبان پیش از این فاش کرده بود که بخش قابل‌توجهی از سبد رمزارزی او، حدود ۶۰ درصد، از بیت کوین تشکیل شده است. باقیمانده این سبد عمدتاً به اتریوم (۳۰ درصد) اختصاص داده می شود، در حالی که ۱۰ درصد از آن را دیگر توکن‌ها اشغال کرده‌اند.

کوبان می‌گوید: موفقیت اتریوم در آینده به عملکرد آن بستگی دارد

به گفته کوبان، اتر کمی متفاوت‌تر از بیت کوین است، زیرا ارزش اتریوم بیشتر تحت تأثیر کاربرد آن قرار دارد. او می‌گوید که کاربرد بیشتر این شبکه بلاک چینی به تایید یک ETF اسپات مبتنی بر اتریوم در ایالات متحده بستگی دارد.

قیمت اتریوم آخرین بار در محدوده ۳۷۰۰ دلار نوسان داشت و در ماه گذشته ۶۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

کوبان یک نقطه ضعف بزرگ را که در فضای کریپتو پیدا کرده است. به گفته او، برنامه‌ای در حوزه رمزارز وجود ندارد که به طور گسترده توسط افراد در هر گروه سنی، از جمله پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مورد استقبال قرار گیرد. او امیدوار است که در آینده برنامه‌ای به قدری محبوب شود که حتی افراد مسن نیز بخواهند فقط به این دلیل که از دیگران عقب نمانند، از آن استفاده کنند.

او گفت:

ما به یک برنامه بزرگ برای فراگیر شدن کریپتو نیاز داریم. اما تا آن زمان، فقط از منظر سرمایه‌گذاری، من هر روز بیت کوین را به طلا ترجیح می‌دهم و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنم.

بداقبالی‌های مارک کوبان در حوزه کریپتو

با این حال، کوبان همیشه هم در حوزه کریپتو موفق نبوده است. یکی از کیف پول‌های کریپتویی او در سپتامبر گذشته هک شد و ضرر حدوداً ۸۷۰ هزار دلاری را در ارزهای دیجیتال مختلف برای او به همراه داشت.

او همچنین درگیر یک دعوی حقوقی بر سر تبلیغ کارگزار کریپتو Voyager نیز شده است. شاکیان وی ادعا می‌کنند که او سرمایه‌گذاران را در مورد این پلتفرم گمراه کرده و منجر به زیان قابل‌توجهی برای این افراد شده است. در این دادخواست ادعا شده که کوبان و استیو ارلیش (Steve Ehrlich)، مدیرعامل شرکت Voyager، مشتریان بالقوه را متقاعد کرده بودند تا در این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنند. تا تاریخ ۵ مارس، هنوز هیچ توافقی در مورد این پرونده حاصل نشده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...