اخبار ارز دیجیتال

در صورت تایید ETF بیت کوین، اتریوم چه واکنشی خواهد داشت؟

در صورت تایید ETF بیت کوین، اتریوم چه واکنشی خواهد داشت؟

به احتمال زیاد در تاریخ 10 ژانویه، یکی از مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ صنعت ارزهای دیجیتال رخ خواهد داد؛ تایید ETF بیت کوین. این موضوع برای همه واضح است که در صورت تایید این صندوق توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، کل بازار رشدی بسیار قابل توجه را تجربه خواهند کرد. این رشد احتمالی نصیب اتریوم، دومین ارز بازار هم خواهد بود.

ETF اتریوم، موضوعی که خیلی دور نیست

تایید ETF بیت کوین یک چهارچوب قانونی بسیار مفید را نه فقط برای بیت کوین، بلکه برای باقی رمزارزها نیز ایجاد می‌کند که این موضوع می‌تواند باعث ورود سرمایه‌های عظیم و در نتیجه رشد کل بازار رمزارزها شود. این چهارچوب قانونی شامل اتریوم نیز می‌شود و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این ارز می‌تواند جایگاه اتریوم را به عنوان دومین ارز بازار تثبیت کند.

در دسامبر 2023، SEC اعلام رای خود را در مورد چندین درخواست ETF اتریوم در ایالات متحده تا می 2024 به تعویق انداخت. این تاخیرها بخشی از فرآیندهای لازم برای تایید یک صندوق توسط SEC است که شامل جمع‌آوری اطلاعات قبل از تصمیم‌گیری در مورد فهرست شدن این ETF ها است. اما هنوز بررسی درخواست‌های ETF اتریوم و چندین ارز دیجیتال دیگر که با الگوریتم اثبات سهام (POS) فعالیت می‌کنند، در دستور کار SEC قرار دارد.

باید بدانید که از اتریوم در هیچ یک از شکایت‌های اخیر SEC که صرافی‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است، به عنوان یک مشکل امنیتی نام برده نشده است و از نظر این کمیسیون، هیچ‌کدام از فرایندهای مربوط به نحوه کار این ارز، مشکل خاصی نداشته است. شرکت‌هایی که درخواست ETF اتریوم را ثبت کردند عبارتند از:

  • هشدکس (Hashdex)
  • گری‌اسکیل (Grayscale)
  • ون‌اک (VanEck)
  • آرک اینوست (ARK Invest)
  • ۲۱شیرز (21Shares)

همبستگی بیت کوین و اتریوم

تایید ETF بیت کوین، می‌تواند باعث رشد قیمت اتریوم هم شود. البته این موضوع به شرطی اتفاق میوفتد که تایید ETF بیت کوین باعث افزایش عرضه‌ها و نشود و بازار در شرایط پایداری رشد خود را شروع کند. نمودار زیر ضریب همبستگی روزانه بیت کوین و اتریوم است که به خوبی نشان می‌دهد در سالیان اخیر، این دو ارز همبستگی زیادی با یکدیگر داشتند.

نمودار همبستگی روزانه بیت کوین و اتریوم

اگر ETF بیت کوین تایید شود، سرمایه‌گذاران سنتی که ریسک پذیری زیادی ندارند، نسبت به خرید رمزارزها اقدام می‌کنند و وارد بازار می‌شوند. این موضوع باعث افزایش سرمایه‌های ورودی به اتریوم و در نتیجه افزایش قیمت و تقاضای آن می‌شود.

لئون ویدمن یکی از تحلیل‌گران مشهور بازار ارز دیجیتال در این مورد می‌گوید:

تقاضای اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش است و عرضه اتریوم به صورت روزانه در حال کاهش است. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اتریوم آینده بسیار درخشانی در پیش دارد. او در مورد ETF بیت کوین گفت که اگر این صندوق توسط SEC تایید نشود یا اعلام رای در مورد آن به تعویق بیوفتد، بازار وارد فاز کاهش ریسک خواهد شد و به احتمال زیاد کلیت بازار، اصلاح قیمتی کوتاه مدتی را تجربه خواهند کرد. بر اساس نظرسنجی‌ها فقط 39 درصد مشاوران مالی و کارشناسان معتقدند که ETF بیت کوین در سال جاری تایید می‌شود.

تحلیل تکنیکال اتریوم چه نظری دارد؟

در تایم فریم هفتگی، قیمت اتریوم وارد یک الگوی کنج صعودی شده است و هم اکنون در نزدیکی مقاومت این الگو قرار دارد. هر گونه خبر منفی در مورد ETF بیت کوین (اعم از رد شدن یا به تعویف افتادن)، می‌تواند باعث کاهش قیمت اتریوم و ایجاد یک روند نزولی شود و قیمت را تا محدوده 1865 دلار کاهش دهد. این محدوده در نزدیکی خط 0.236 فیبوناچی و همچنین خط میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای قرار دارد.

نمودار هفتگی اتریوم

در سمت دیگر، تایید ETF بیت کوین می‌تواند قیمت اتریوم را از این کنج صعودی خارج کند و اتریوم را طبق تصویر زیر، وادار به رشد و افزایش قیمت کند. در صورت رخ دادن این اتفاق، هدف اتریوم تا مارس 2024، محدوده 3780 دلار است که این سطح با خط 0.786 فیبوناچی همپوشانی دارد. اگر اتریوم به این محدوده برسد، رشدی 75 درصدی را تجربه خواهد کرد.

نمودار هفتگی قیمت اتریوم

هم اکنون فقط یک روز به تاریخ 10 ژانویه باقی مانده است و باید دید آیا رای SEC در خصوص پرونده ETF اسپات بیت کوین منتشر خواهد شد یا خیر.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...