اخبار ارز دیجیتال

کدام آلت کوین‌ها امسال عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشتند؟

کدام آلت کوین‌ها امسال عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشتند؟

قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا‌کنون ۵۴ درصد رشد کرده و تنها ۶ آلت کوین از ۵۰ آلت کوین برتر عملکرد بهتری نسبت به پادشاه ارزهای دیجیتال داشته‌اند.

تنها ۶ آلت کوین از میان ۵۰ توکن برتر بر اساس مارکت کپ توانسته‌اند در سال جاری عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند، زیرا دامیننس بیت کوین در آخر هفته میلادی جاری به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است.

دوج کوین بهترین عملکرد را در بین ۵۰ آلت کوین برتر بازار داشته و بر‌اساس داده‌های به دست آمده از TradingView، این میم کوین در زمان انتشار این خبر با رشد بیش از ۷۷ درصدی از ابتدای سال تا به امروز، از ۰/۰۹ دلار در ۱ ژانویه به ۰/۱۵ دلار صعود کرده است.

از جمله سایر آلت کوین‌هایی که عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته‌اند می‌توان به شیبا اینو، Stacks، شبکه قرارداد هوشمند بیت‌ کوین، BNB بایننس، Mantle (MNT)، شبکه لایه دوم اتریوم و رندر (RNDR)، شبکه بلاک چینی اشتراک‌گذاری GPU اشاره کرد.

بیت کوین از قیمت ۴۴،۱۰۰ دلار در تاریخ ۱ ژانویه به ۶۵ هزار دلار در زمان انتشار این خبر رسیده که از یک رشد ۵۴ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا به امروز خبر می‌دهد.

بسیاری این افزایش قیمت را به جریان‌ ورودی ثابت از سمت سرمایه‌گذاران نهادی به ۱۰ صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ایالات متحده که در ژانویه سال جاری تایید شده‌اند، نسبت می‌دهند و با توجه به داده‌های سرمایه‌گذاران Farside، این صندوق‌ها بیش از ۱۲ میلیارد دلار جریان سرمایه خالص انباشته ایجاد کرده‌اند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که دامیننس بیت کوین در تاریخ ۱۳ آوریل به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر یعنی ۵۶/۵ درصد رسید، زیرا این ارز دیجیتال توانست پس از فشار فروشی ناشی از تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که سراسر بازار کریپتو را تحت تاثیر قرار داده بود، به سطوح بالایی بازگردد.

دامیننس بیت کوین در ۱۴ آوریل به بالاترین سطح خود رسید
دامیننس بیت کوین در ۱۴ آوریل به بالاترین سطح خود رسید

معیار دامیننس بیت کوین به نسبت مارکت کپ این رمزارز در مقایسه با کل بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد.

در حالی که وضعیت بیت کوین طی چند روز بهبود یافت، اما اکثر آلت کوین‌های کوچکتر نتوانستند جایگاه خود را دوباره پیدا کنند و قیمت آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.

شبکه لایه اول آپتوس (Aptos) و صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) پرچمدار این اصلاح در بین ۵۰ توکن برتر از نظر مارکت کپ بودند و در هفت روز گذشته به ترتیب ۳۵ و ۳۱ درصد ریزش قیمت داشتند.

تونی سایکامور (Tony Sycamore)، تحلیلگر IG Market در یادداشت سرمایه‌گذاری روز ۱۴ آوریل خود گفت که به نظر می‌رسد بیت کوین در مسیر تشکیل چهارمین کندل هفتگی قرمز خود قرار دارد و انتظار نمی‌رود نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده بیش از این بر احساسات سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد.

علیرغم احساسات منفی فعلی نسبت به دارایی‌های پرریسک، سایکامور پیش‌بینی کرده که بیت کوین در ماه‌های آینده به تدریج به حدود ۸۰ هزار دلار می‌رسد، البته چنین تارگتی منوط بر این است که آیا قیمت می‌تواند بالاتر از سطوح حمایت کلیدی خود باقی بماند یا خیر.

سایکامور نوشت:

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در بالای منطقه حمایتی ۵۸ هزار تا ۶۰ هزار دلار باقی مانده، انتظار داریم روند صعودی به سمت ۸۰ هزار دلار از سر گرفته شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...