معرفی ارز دیجیتال

معرفی کمیاب‌ترین ارز دیجیتال (فرصت ویژه کسب سود)

معرفی کمیاب‌ترین ارز دیجیتال (فرصت ویژه کسب سود)

معمولا رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال، بر اساس ارزش بازار آن‌ها است. با این حال مؤلفه‌های دیگری نیز در تعیین ارزش یک رمزارز قابل توجه‌اند. مواردی مانند تعداد کل رمزارزها و میزان عرضه در گردش که شاخصی برای تعیین کمیابی یک ارز است، می‌توانند اطلاعات قابل قبولی را در اختیارتان قرار دهند. اطلاعاتی که به شما در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری کمک خواهند کرد. کمیاب‌ترین ارز دیجیتال به نظر انتخاب وسوسه‌انگیزی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. نظر شما در این باره چیست؟

چرا کمیاب بودن یک رمزارز مهم است؟

کمیاب بودن یک ارز دیجیتال به عنوان یک ویژگی مثبت تلقی می‌شود چرا که به این معناست هرچه به اتمام عرضه نزدیک‌تر شویم قیمت ارز دیجیتال موردنظر افزایش می‌یابد. از این روست که بسیاری از افراد به دنبال چنین ارزهای دیجیتالی هستند تا آن را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. اما این ویژگی چه تأثیری بر ارزش یک ارز خواهد داشت و چرا کمیاب بودن یک رمزارز مهم است؟ 

بیایید مروری بر قانون عرضه و تقاضا داشته باشیم. این قانون در ارتباط با هر نوع دارایی و کالا صدق می‌کند و هدف نهایی آن، تعدیل قیمت است. بر اساس این قانون هر قدر عرضه یک کالا در مقابل تقاضای آن کمتر باشد، قیمت کالا افزایش پیدا می‌کند. در مقابل، به هر میزان که عرضه زیاد و تقاضا کم باشد، قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

حال این موضوع را به کمیاب بودن ارزهای دیجیتال تعمیم دهید. آن دسته از ارزها که به عنوان کمیاب ترین‌ها شناخته می‌شوند، میزان عرضه محدودی دارند؛ در حالی که عده زیادی از افراد داوطلب خرید این ارزهای کمیاب هستند. همین مسئله سبب می‌شود که قیمت آن‌ها افزایش پیدا کند. البته این اتفاق از همان بدو ظهور ارز دیجیتال اتفاق نمی‌افتد و ممکن است به چندین سال زمان نیاز داشته باشد.

چرا کمیاب بودن یک رمزارز مهم است؟

انواع ارزهای دیجیتال، استراتژی‌های مختلفی برای تنظیم میزان عرضه دارند. برخی از آن‌ها از همان ابتدا سقف عرضه محدودی دارند. به عنوان مثال ساتوشی ناکاموتو از همان ابتدا اعلام کرد که سقف عرضه BTC برابر با ۲۱ میلیون واحد خواهد بود.

از سوی دیگر برخی از ارزهای دیجیتال، عرضه نامحدودی دارند و هیچ سقف عرضه‌ای برای آن‌ها تعیین نشده است. برخی دیگر نیز اگر چه به صورت کلی عرضه نامحدودی دارند، اما عرضه آن‌ها در یک مدت معین (به عنوان مثال یک ساله) محدود است.

ارزهایی با عرضه نامحدود، تورم‌زا هستند؛ یعنی به مرور زمان با افزایش عرضه در گردش، ارزش هر واحد کاهش پیدا می‌کند. توسعه‌دهندگان این ارزها اغلب تلاش می‌کنند با روش‌هایی مانند توکن‌سوزی ارز دیجیتال، این مسئله را کنترل کنند؛ اما به هر صورت در کل نمی‌توان انتظار داشت ارزی با عرضه بسیار زیاد، افزایش قیمت چشم‌گیری را تجربه کند. در مقابل، ارزهایی با عرضه محدود، اغلب افزایش قیمت قابل توجهی را در کارنامه خود به ثبت می‌رسانند. کمیاب‌ترین ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی می‌تواند شما را نسبت به آینده‌ای روشن امیدوار کند.

فهرست کمیاب ترین ارز دیجیتال

هر یک از تریدرها استراتژی‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو دارند و با طرز فکرهای گوناگونی اقدام به خرید ارزهای دیجیتال می‌کنند. خرید کمیاب ترین ارز دیجیتال نیز می‌تواند یکی از روش‌های موجود برای بهره‌مندی از سود ناشی از افزایش قیمت باشد. عموما در ارتباط با چنین ارزهایی که عرضه محدود دارند، افراد به سختی اقدام به فروش رمزارز می‌کنند و اغلب تا مدت‌های طولانی آن‌ها را نگه می‌دارند. 

لازم به ذکر است که استراتژی میزان درصد تکمیل حداکثر عرضه نمی‌تواند به تنهایی سودآور باشد. بنابراین بهتر است که آن را در کنار سایر عوامل تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال در نظر بگیرید.

 6- Compound

ارز دیجیتال کامپاند، جزو ارزهای کمیاب در دنیای کریپتو است که می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. این ارز دیجیتال با نماد COMP در آگوست 2017 راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن نیز در سانفرانسیسکو-کالیفرنیا واقع شده است. کامپاند در حقیقت یک پروتکل دیفای مبتنی بر اتریوم است که به صورت غیرمترمرکز امکان دریافت وام و وام‌دهی را برای کاربران فراهم می‌کند.

در حال حاضر کامپاند ۷۹.۰۹ درصد از حداکثر عرضه خود را تکمیل کرده است. از این نظر می‌توان آن را مناسب سرمایه‌گذاری برای بلند مدت (10 سال به بالا) دید.

نماد COMP
حداکثر عرضه 10,000,000 
عرضه در گردش 7,908,632 
میزان عرضه بر اساس درصد 79.09%

معرفی لایت کوین یکی از کمیاب ترین ارزهای دیجیتال

5- Litecoin

لایت کوین (LTC) یک ارز دیجیتال است که برای ارائه پرداخت های سریع، ایمن و کم هزینه با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد فناوری بلاک چین طراحی شده است. این ارز دیجیتال بر اساس پروتکل بیت کوین (BTC) ایجاد شده است، اما از نظر الگوریتم هش مورد استفاده، هارد کپ، زمان تراکنش بلوک و چند عامل دیگر متفاوت است. لایت کوین دارای زمان بلوک فقط 2.5 دقیقه و کارمزد تراکنش بسیار کم است که آن را برای تراکنش های خرد و پرداخت های محل فروش مناسب می کند. 

از لحاظ سرمایه‌گذاری لایت کوین رتبه ۵ را در لیست ما دارد. چرا که حدود ۸۷ درصد از حداکثر عرضه خود را تکمیل کرده است. این موضوع می تواند در آینده لایت کوین تاثیر گذار باشد. اکنون برای سرمایه‌گذاری بلند مدت (10 سال به بالا) می‌تواند مناسب باشد.

نماد LTC
حداکثر عرضه 84,000,000
عرضه در گردش 73,775,077
میزان عرضه بر اساس درصد 87.83%

4- yearn.Finance

پروژه‌ای تحت عنوان yearn finance در جولای سال 2020 راه‌اندازی شد که نقش پررنگی را در توسعه بازارهای مالی نوظهور مانند دیفای و خدماتی مانند سهامداری، وام‌دهی و … ایفا می‌کند. این پروژه توسط آندره کرونژ بر بستر بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد و ارز YFI نیز به عنوان توکن رسمی آن در نظر گرفته می‌شود. هدف اصلی این پروتکل، از بین بردن نیاز به یک واسطه مالی مانند بانک است. 

یرن فایننس هموارده یکی از توکن‌های جالب توجه در بازار بوده است. اکنون با توجه به تکمیل ۹۰ درصدی حداکثر عرضه خود، می‌تواند برای سرمایه‌گذاری میان مدت مناسب (5 تا 10 سال) باشد.

نماد YFI
حداکثر عرضه 36,666
عرضه در گردش 33,227
میزان عرضه بر اساس درصد 90.62%

3- Polygon

Polygon (که قبلاً Matic Network بود) اولین پلتفرم با ساختار مناسب و استفاده آسان برای مقیاس‌پزیری اتریوم و توسعه زیرساخت است. 

ارز دیجیتال پالیگان در فهرست کمیاب ترین ارزهای دیجیتال در سال 2023

در واقع پالیگان یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که توسط Binance و Coinbase پشتیبانی می‌شود. این پروژه به دنبال تحریک پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال با حل مشکلات مقیاس‌پذیری در بسیاری از بلاک چین است. MATIC، ارز دیجیتال بومی شبکه است که تا حال حاضر ۹۳٪ از حداکثر عرضه آن تکمیل شده است. داده‌ها نشان می‌دهند متیک می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مناسب برای میان مدت (۵ تا ۱۰) سال باشد.

نماد MATIC
حداکثر عرضه 10,000,000,000
عرضه در گردش 9,299,803,031
میزان عرضه بر اساس درصد 93%

2- Bitcoin

هنگامی که صحبت از کمیاب‌ترین ارز دیجیتال به میان می‌آید، قطعا BTC نیز در این فهرست جای خواهد داشت. بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در ابتدا توسط یک شخص یا گروهی از افراد با استفاده از نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر در سال ۲۰۰۸ توصیف شد.

بیت کوین مورد توجه‌ترین ارزدیجیتال بازار است که برای اولین بار مفهوم تورم‌زدایی را با حداکثر عرضه محدود، عنوان کرد. تاکنون ۹۲.۹۴ درصد از حداکثر عرضه بیت کوین تکمیل شده است که آن را برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت (۱ تا ۵) سال بسیار مناسب می‌کند. به این ترتیب آینده بیت کوین ممکن است بسیار درخشان باشد.

نماد BTC
حداکثر عرضه 21,000,000
عرضه در گردش 19,517,187
میزان عرضه بر اساس درصد 92.94%

1- Maker

رتبه 1 کمیاب ترین ارز دیجیتال در سال 2023 متعلق به رمزارز میکر دائو با نماد MKR است. ارز دیجیتال میکر یک توکن حاکمیتی است که توسط پروتکل Maker مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

رمزارز میکر دائو mkr، کمیاب ترین ارز دیجیتال بازار

ارز دیجیتال DAI یک استیبل کوین است؛ به این معنا که ارزش آن به پول فیات یا کالاهای قابل مبادله مانند فلزات گران‌بها وابسته است. در حقیقت توکن MKR نوعی حق رأی برای مشارکت در سازمان‌دهی ارز DAI را به دارندگان خود اعطا می‌کند. 

اکنون رمزارز میکر بیش از ۹۷٪ حداکثر عرضه خود را تکمیل کرده است که بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت (۱ تا ۵ سال) است.

نماد MKR
حداکثر عرضه 977,631
عرضه در گردش 977,631
میزان عرضه بر اساس درصد 97.22%

برای سرمایه‌گذاری در هر یک از ارزهای نام برده می‌توانید از خدمات خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانیکارت استفاده کنید.

فرصت‌ها و ریسک‌های ارزهای دیجیتال کمیاب

طبیعتا سرمایه‌گذاری روی یک ارز دیجیتال مانند اتریوم بسیار شایع است و بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا رمزارز اتر را خریداری می‌کنند؛ اما کمیاب‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری احتمالا انتخاب همه افراد نخواهد بود. از این رو لازم است پیش از اقدام برای خرید ارزهای کمیاب، به خوبی درباره آن‌ها تحقیق کنید. این ارزها نیز مانند هر ارز دیجیتال دیگر در دنیای کریپتو مزایا و معایبی دارند که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

  • یکی از فرصت‌های کمیاب‌ترین ارز دیجیتال این است که پتانسیل رشد قابل توجهی دارند. از آن جا که میزان عرضه این ارزهای دیجیتال محدود است و تقاضا برای آن‌ها بالاست، قیمت ارز نیز می‌تواند افزایش چشم‌گیری پیدا کند. به عنوان مثال می‌بینید که ارز YFI قیمت بالایی دارد؛ اما نسبت به دوران اوج خود که بیش از ۶۶ هزار دلار قیمت داشت، افت قیمت زیادی داشته است. بنابراین کمیاب بودن یک ارز دیجیتال، دلیلی قطعی برای قیمت بالای آن ارز نخواهد بود و افت قیمت نیز در آن‌ها اتفاق می‌افتد.
  • یکی از ریسک‌هایی که درباره نگهداری از ارزهای دیجیتال کمیاب ممکن است با آن مواجه شویم، عدم دسترسی به صرافی‌ها و کیف پول‌هایی است که از این ارزها پشتیبانی کنند. با توجه به این که تعداد این ارزها در سرتاسر دنیا محدود است، اغلب قدمت گسترده‌ای نیز برای آن‌ها ارائه نمی‌شود. به همین خاطر ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. لیست شدن در صرافی‌های مختلف اغلب برای همه این ارزهای کمیاب اتفاق نمی‌افتد و باید چندین صرافی را مورد بررسی قرار دهید.

کمیابی ارزشمند است

در نهایت باید گفت که تصمیم به خرید کمیاب ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، به تحقیق و بررسی کامل نیاز دارد. شاید این کار را به نوعی بتوان یک ریسک جدی دانست که می‌تواند سودآوری زیادی برایتان داشته باشد و یا خلاف انتظارتان پیش برود. طبیعتا خرید ارزهای دیجیتال رایج، راحت‌تر از ارزهای کمیاب خواهد بود؛ اما به نظر شما سودآوری کدام یک از این ارزها بیشتر است؟

معرفی کمیاب‌ترین ارز دیجیتال (فرصت ویژه کسب سود)
معمولا رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال، بر اساس ارزش بازار آن‌ها است. با این حال مؤلفه‌های دیگری نیز در تعیین ارزش یک رمزارز قابل توجه‌اند. مواردی مانند تعداد کل رمزارزها و میزان...
4.67 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...