ارز های دیجیتال

کارمزد ارز دیجیتال شیبا

کارمزد ارز دیجیتال شیبا

استفاده از پلتفرم‌ها و به صورت کلی خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار کریپتو، رایگان نیست. هنگام استفاده از این بازار، ممکن است با هزینه‌های مختلفی مواجه شوید. بنابراین، رایج‌ترین کارمزدهای ارز دیجیتال که ممکن است متحمل شوید کدام‌اند؟ در این مطلب انواع کارمزد ارز دیجیتال شیبا را بررسی می‌کنیم.

 

انواع کارمزد ارز دیجیتال شیبا اینو

کارمزد ارز دیجیتال شیبا اینو به دو دسته کارمزد معاملاتی و کارمزد انتقال در شبکه تقسیم می شود.

کارمزد معاملاتی

بسیاری از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال، در ازای ارائه خدمات و امکانات خرید و فروش شیبا اینو، کارمزد دریافت می‌کنند. به این نوع کارمزد که از سوی پلتفرم‌های معاملاتی دریافت می‌شود؛ کارمزد صرافی نیز می‌گویند. با این حال منظور از کارمزد معاملاتی، وجهی است که هنگام خرید و فروش رمزارها در پلتفرم باید پرداخت کنید.

صرافی‌های p۲p مانند بایننس، کوکوین و … معمولا از سیستم کارمزد میکر-تیکر استفاده می‌کنند.

منظور از میکر سفارش گذار و منظور از تیکر سفارش بردار است. در واقع میکرها بازار را برای معامله گران دیگر «می سازند». در نتیجه، میکر‌ها بهترین کاربرانی هستند که یک صرافی می‌تواند داشته باشد، زیرا نقدینگی را برای پلتفرم فراهم می‌کنند. بنابراین از آنجایی که سفارش گذارها به نفع صرافی هستند و تیکرها، نقدینگی را از صرافی خارج می‌کنند؛ معمولا کارمزد میکرها کمتر از کارمزد تیکر‌ها است. هرچند صرافی‌هایی نیز مانند بایننس، کوین بیس و… وجود دارند که کارمزد میکر و تیکر را برابر قرار می‌دهند.

انواع کارمزد ارز دیجیتال شیبا اینو

کارمزد انتقال شبکه

شیبا اینو در شبکه اتریوم راه اندازی شده است. در شبکه اتریوم کارمزد‌ها به نام Gas شناخته می‌شوند. هزینه‌های گس بیشتر به عنوان بومی بلاک چین اتریوم شناخته می‌شوند، اما کارمزد‌ها در سایر بلاکچین‌ها نیز وجود دارند.

در واقع کارمزد شبکه برای جبران قدرت محاسباتی مورد نیاز پردازش و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک چین اتریوم یا بیت کوین و…، دریافت می‌شود. اجرای یک بلاک چین به بزرگی اتریوم به مقادیر عظیمی از قدرت محاسباتی نیاز دارد و بنابراین منطقی است که کاربران باید کمی در هزینه این کار مشارکت کنند.

بنابراین زمانی که کاربر اقدام به برداشت شیبا اینو از کیف پول خود می‌کند، هزینه‌ای به نام کارمزد شبکه را باید پرداخت کند تا تراکنش وی توسط اعتبارسنج‌ها پردازش شود.  

کارمزد شبکه، کارمزد اجباری است و در صورت پرداخت نکردن آن، تراکنش انجام نمی‌شود.

کارمزد شبکه‌های انتقال ارز شیبا

در ادامه کارمزد شبکه‌های انتقال ارز شیبا در صرافی‌های برتر نشان داده شده است.

نام صرافی

شبکه

کارمزد برداشت

کارمزد معامله

Iranicard

ERC-20:

$7.0242
690000SHIB
0
Binance

ERC-20:

$5.2574787
479713SHIB
0.1% – 0.1%

BEP-20:

 
$0.0800711
7306SHIB
 
Kucoin

ERC-20:

$5.4798168
500000SHIB
0.1% – 0.1%

KCC:

$0.2191927
20000SHIB
Mexc

ERC-20:

 
$18.995116
1733189SHIB
 
0.2% – 0.2%
Huobi

ERC-20:

$5.9868648
546265.04685023SHIB
0.2% – 0.2%

HECO:

 
$0.0330920
3019.44308986SHIB
 
Hotbit

ERC-20:

$0.0000000
0SHIB
0.2% – 0.05%

BEP-20:

$43.838534
4000000SHIB
Gate.io

ERC-20:

$4.6030461
420000SHIB
0.2% – 0.2%

چگونه کارمزد ارز شیبا را کاهش دهیم؟

برای کاهش کارمزد شیبا اینو دو روش وجود دارد:

1-  استفاده از شبکه های انتقالی با کارمزد کم

2- استفاده از پلتفرم های معاملاتی بدون کارمزد

به منظور واریز و برداشت شیبا اینو به روش بهینه تری که صرفه اقتصادی بیشتری نیز داشته باشد، بهتر است برای مواردی مانند برداشت و انتقال در شبکه، از شبکه هایی مانند bep20 که کارمزد شبکه آن بسیار ناچیز است استفاده کنید.

همچنین برای خرید و فروش و معامله شیبا اینو، استفاده از پلتفرم های معاملاتی که کارمزد کم یا 0 دارند استفاده کنید. چرا که اگر معامله گر باشید، کارمزد چندین معامله ممکن است مبلغ قابل توجهی ایجاد کند. بنابراین برای معامله شییا اینو با کارمزد کم، بهتر است از دو روش گفته شده استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: ارز دیجیتال شیبا اینو چیست

خرید و فروش بدون کارمزد ارز شیبا

با افزایش کارمزد پلتفرم‌های معامله ارز دیجیتال، تراکنش‌های کریپتویی با گذشت زمان، هزینه بیشتری خواهند داشت. بهترین راه برای کاهش هزینه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر است.  

ایرانیکارت مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌ها، محصولات و خدمات را برای مشتریان خود فراهم می‌کند تا از سرمایه دیجیتالی خود استفاده کنند و با کم‌ترین هزینه، ارزهای دیجیتال معامله کنند. همچنین کاربران می‌توانند در ایرانیکارت علاوه بر خرید و فروش شیبا اینو بدون کارمزد بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار را نیز خرید و فروش کنند.

یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت ایرانیکارت، کارمزد صفر تراکنش‌ها در آن است. کاربران می‌توانند خرید ارز دیجیتال خود را بدون هیچ هزینه اضافی انجام دهند. به این معنی که قیمت نمایش داده شده در ایرانیکارت، قیمت تمام شده ارز دیجیتال محسوب می‌شود. 

برای خرید و فروش ارز شیبا و سایر ارزهای دیجیتال در ایرانیکارت طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱- در ایرانیکارت ثبت نام کنید.

۲- احراز هویت خود را تکمیل کنید.

۳- وارد بخش خرید و فروش رمز ارز شده و شیبا اینو را جستجو کنید.

خرید و فروش بدون کارمزد ارز شیبا در ایرانیکارت مرحله اول

۴- هنگام ثبت خرید یا فروش شبکه‌های موجود برای ارز مورد نظر نشان داده می‌شود. با انتخاب هریک، کارمزد متفاوتی پرداخت می‌کنید. برای مثال در تصویر زیر برای مقدار انتخابی در این زمان مقدار کارمزد شبکه اتریوم جهت انتقال شیبا اینو به صورت زیر است.

خرید و فروش بدون کارمزد ارز شیبا در ایرانیکارت مرحله دوم

سخن آخر

در صرافی‌های خارجی و ایرانی، هنگام خرید و فروش رمز ارز، باید کارمزد پرداخت کنید. با این حال صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت، با ارائه کارمزد صفر بستر مناسب‌تری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایرانیان را فراهم کرده است.

 

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام. حدود 6500000 شیبااینو از کوکوین با شبکه KCC انتقال دادم به کوینکس با شبکه ERC20
    آیا امکان بازیابی هست ؟ ممنون دارتون میشم راهنمایی بفرمایید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      آیا تراکنش شما انجام شده است؟ اگر در بلاکچین اکسپلور تراکنش کانفرم نشده باشد از طریق صرافی مبدا قابل پیگیری است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...