بازی های کریپتو

گیم فای (GameFi) چیست و بهترین بازی های آن کدام است؟

گیم فای (GameFi) چیست و بهترین بازی های آن کدام است؟

اخیرا صنعت بازی‌های ویدئویی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و می‌خواهد دنیایی مانند دنیای واقعی بسازد. همان دنیایی که ما با عنوان متاورس می‌شناسیم. با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی در گرافیک، اینترنت و شبکه هنوز ساختن دنیای مجازی تفاوت‌هایی با دنیای واقعی دارد. یکی از این تفاوت‌ها درآمد زایی است. به بیان دیگر کاربران باید بتوانند با استفاده از این دنیا کسب در آمد کنند. گیم فای GameFi ترکیبی از دنیای کریپتویی بازی‌ها است که پتانسیل درآمد زایی را هم برای کاربران فراهم می‌کند. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستید و می‌خواهید از این طریق کسب درآمد دلاری داشته باشید در این مقاله همراه ما باشید تا متوجه شویم گیم فای چیست و بهترین بازی‌های آن کدام است.

گیم فای چیست

گیم فای چیست؟

گیم فای یا بازی برای کسب درآمد (Play To Earn) یک ترکیبی از بازی‌ها ویدئویی و تکنولوژی بلاکچین است. در کنار معاملات، تراکنش‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز مختلف در بلاکچین، گیم فای به بازیکنان امکان می‌دهد در ازای تلاش‌های خود در بازی‌ها، جایزه‌های دیجیتالی که ارزش مالی هم دارند دریافت کنند. در بازی‌هایی که در گذشته کاربران بازی می‌کردند هم قابلیت دریافت کالای دیجیتالی وجود داشت ولی با ورشکست شدن و یا توقف پشتیبانی آن کمپانی از بازی، تمامی این جوایز و کالاها از دست می‌رفتند. ولی در بازی‌های گیم فای تمامی جایزه‌ها و کالاهای دیجیتالی شما در یک شبکه غیرمتمرکز ذخیره شده و توسط هیچ نهاد یا سازمان خاصی مدیریت نمی‌شود. این قابلیت باعث می‌شود امکان از دست رفتن دارایی‌های شما در بازی بسیار کم شود.

برای مطالعه بیشتر در خصوص کسب درآمد از بازی‌های کریپتویی مقاله جامع دریافت ارز دیجیتال با بازی را بخوانید.

چگونه یک بازی گیم فای بازی کنیم؟

در هر بازی گیم فای شرایط مورد نیاز متفاوت است ولی تعدادی از شروط اصلی آن تقریبا مشترک هستند؛ مانند ساخت یک کیف پول مناسب یا خرید کالاهای ابتدایی. در این قسمت از مقاله به بررسی این شرایط می‌پردازیم.

بهترین بازی های گیم فای

ایجاد یک کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای ورود به دنیای کریپتو است. چرا که تمام رمز ارزهای شما و NFTهای شما در این کیف پول ذخیره می‌شود. در انتخاب کیف پول مناسب باید دقت کنید چون تعداد بی شماری از کیف پول‌های کریپتو در دسترس است و همه‌ی آن‌ها با یک اکوسیستم کار نمی‌کنند. به بیان دیگر شما باید کیف پول خود را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. مثلا اگر می‌خواهید کیف پول خود را به بازی Axie Infinity متصل کنید، باید کیف پولی انتخاب کنید که این بازی را پشتیبانی کند و بتوانید توکن‌هایی که بدست می‌آورید را در آن ذخیره کنید.

برای انتخاب یک کیف پول مناسب پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین کیف پول های NFT را بخوانید.

شارژ کیف پول ارز دیجیتال

در بعضی از بازی‌ها همان ابتدای بازی به شما تعدادی توکن و کالای دیجیتالی داده می‌شود تا بتوانید بازی را شروع کنید. ولی در بعضی بازی‌ها اینطور نیست و برای شروع بازی باید اکانت خود را شارژ کنید و کاراکتر‌ها و ابزارهای مختلف بازی را خریداری کنید. رمز ارزی که باید خریداری کرده و به کیف پول خود منتقل کنید بر اساس بازی مورد نظر شما متفاوت است. مثلا در بازی cryptoblades باید کیف پول خود را با توکن SKILL شارژ کنید. برای این کار باید از طریق صرافی هایی که این توکن را خرید و فروش می‌کنند اقدام کرده و این توکن را بخرید و به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال دهید. معمولا شارژ کردن کیف پول پروسه‌ی پیچیده‌ای نیست ولی برای بعضی بازی ها ممکن است کمی گیج کننده باشد.

خرید آیتم های اولیه

بازی‌های مختلف کریپتو به صورت رایگان قابل دسترسی هستند و می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید. ولی باید بدانید که در بازی‌ها آیتم‌های بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهتر بازی کنید و در نتیجه توکن‌های بیشتری بدست آورید. این آیتم‌ها در قیمت‌های مختلف وجود دارند و شما باید بر اساس نیاز و علاقه خود آن‌ها را انتخاب کنید. مثلا در بازی Axie Infinity شما باید سه NFT خریداری کنید. کم‌ترین قیمت این سه NFT به 600 دلار می‌رسد.

بهترین بازی های گیم فای

تا اینجا با مفهوم گیم فای چیست آشنا شدیم و دیدیم چگونه می‌توانیم به این دنیا وارد شویم. در این قسمت با بهترین بازی‌های گیم فای که تا کنون معرفی شده اند آشنا خواهیم شد و توضیح مختصری از هر کدام ارائه می‌کنیم.

اکسی اینفینیتی

Axie Infinity به سرعت توانست به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های بلاکچین تبدیل شود که تسک‌ها و ماموریت‌هایی را در مکانیسم گیم فای در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا بتوانند از طریق آن کسب درآمد کنند. بازیکنان در این بازی با NFTهایی به نام Axies با یکدیگر مقابله و بازی می‌کنند تا به مراحل بعدی روند و در نتیجه توکن‌های بیشتری کسب کنند. در بازی اکسی اینفینیتی می‌توان درآمد دلاری بسیار خوبی کسب کرد. مثلا تعدادی بازیکنان توانسته‌اند ماهانه هزاران دلار درآمد کسب کنند. به صورت میانگین شما می‌توانید در یک بازه زمانی مشخص، حدود 400 دلار درآمد کسب کنید. این درآمد از رمز ارز اکسی اینفینیتی که حجم بازار آن 8 بیلیون دلار است داده می‌شود.

برای مطالعه بیشتر در خصوص ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی و بازی آن مقاله اکسی اینفینیتی چیست را بخوانید.

بهترین بازی های گیم فای

دسنترالند

تا چندی قبل توکن اکسی اینفینیتی از نظر حجم بازار در بازی‌های گیم فای رتبه اول را داشت ولی اکنون این جایگاه به MANA تعلق دارد. مانا توکن بازی Decentraland است که در زمان نوشتن مقاله با قیمت 2.72 دلار خرید و فروش می‌شود. این بازی برای کاربران فرصت‌های خارق‌العاده‌ای برای کسب درآمد ایجاد کرده است. به طوری که بازیکنان درآمد‌های بسیار خوبی از طریق این بازی کسب کرده‌اند. در این بازی می‌توانید یک فضایی مثل دنیای واقعی ایجاد کنید و به بازی بپردازید. خرید و فروش زمین‌های این بازی بسیار شهرت دارد و در بسیاری از پلتفرم‌ها به صورت NFT خرید و فروش می‌شود. برای خرید مانا بدون پرداخت کارمزد معاملات می‌توانید از طریق صرافی ایرانیکارت اقدام کنید!

برای آشنایی بیشتر با پلتفرم دیسنترالند و ارز دیجیتال آن مقاله دسنترالند چیست را بخوانید.

فورست نایت

Forest Knight جزء اولین بازی‌های گیم فای است که به بازار عرضه شد. در این بازی بعد از مقابله با کاراکترهای شیطانی و شکست آن‌ها NFT خاص به شما داده می‌شود. در حال حاضر این بازی دارای سه نوع NFT اسلحه، تجهیزات و چهره‌های مختلف است. ولی به گفته منتشر کننده‌ها قرار است به زودی تعداد بیشتری از NFTها به بازی اضافه شود. این بازی دارای توکن اختصاصی KNIGHT بوده که دارای 75 میلیون دلار حجم معاملاتی در بازار است.

اگر به خرید زمین در دنیای متاورس علاقه مندید پیشنهاد می شود مقاله خرید زمین در متاورس را بخوانید.

آیا می خواهید به دنیای گیم فای وارد شوید؟

تا اینجا آموختیم که گیم فای چیست و بهترین بازی‌های آن کدام است. ولی گیم فای صرفا یک بازی نیست و شامل دنیای از امکانات و خدمات در بستر بلاکچین است. اندرو ویلسون مدیرعامل کمپانی بازی EA گفته است که گیم فای و NFTها آینده صنعت ما است. گیم فای در این چند ماه از یک توییت به یک صنعت بزرگ تبدیل شد که فرصت بی نظیری برای پیشگامان این صنعت فراهم کرد. با وجود شبکه‌های گسترده و مختلف بلاکچین و تنوع بازی‌ها گیم فای دنیای گسترده و نامحدودی پیش رو دارد.

برای وارد شدن به این دنیای پهناور نیاز به آموزش خاصی نیست و فقط باید یک کیف پول انتخاب کنید و با توکن‌های مخصوص بازی وارد شوید. سعی کنید یک بازی انتخاب کنید که دوست داشته باشید و هم پتانسیل خوبی برای کسب درآمد دلاری داشته باشد. به این صورت هم می‌توانید بازی کنید و سرگرم باشید و هم کسب درآمد دلاری داشته باشید. اگر شما هم به دنیای گیم فای وارد شده‌اید تجربیات خود را از بازی‌ها برای ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
ان اف تی
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی...
پرسودترین بازی‌های متاورسی
بازی های کریپتو
پرسودترین بازی‌های متاورسی
گسترش و خرید و فروش  ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، بر صنعت بازی تأثیر گذاشته است و به ما امکان دسترسی به متاورس را می‌دهد. بازی‌های مختلفی که با دنیای...
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
بازی های کریپتو
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روشی متفاوت هستید، بازی‌های بلاک چین و بازی‌های کریپتویی ممکن است راه حل خوبی برای شما باشند. بازی‌های رمزنگاری NFT روز...