سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین استراتژی خرید بیت کوین ۲۰۲۴

بهترین استراتژی خرید بیت کوین ۲۰۲۴

بیت کوین به عنوان ابرقهرمان لیگ رمزارزها سال‌هاست که بر این بازار حکم‌رانی می‌کند. تبدیل شدن بیت کوین به یک غول در این حوزه سبب شده تا بسیاری از افراد به تریدینگ آن علاقمند شده و اقدام به انجام معاملات کنند. با این توصیف، دانستن بهترین استراتژی‌های خرید و فروش ارز دیجیتال، می‌تواند به بهبود روند انجام معاملات و کسب سود بیشتر کمک کند. زمانی که بتوانید بهترین فرصت‌ها را بر اساس استراتژی‌های مختلف شناسایی کنید، می‌توانید سود زیادی از این بازار پر تب و تاب کسب کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، این مقاله را به تحلیل و بررسی بهترین روش‌ها اختصاص داده و به شما خواهیم گفت که بهترین استراتژی خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۴ چیست. همراه ما باشید.

نکاتی که قبل از شروع ترید بیت کوین باید در نظر بگیرید!

هر معامله‌گری که قصد شروع تریدینگ را داشته باشد، باید برخی نکات مهم و ضروری را بداند و به آن‌ها عمل کند تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کند. نکاتی که اگر چه ساده هستند، اما می‌توانند تأثیر به‌سزایی بر مسیر تریدینگ شما داشته باشند.

خصوصاً اگر به تازگی پا به دنیای کریپتو گذاشته‌اید، نخستین و مهم‌ترین نکته آموزش و یادگیری درست و اصولی است؛ چرا که معامله در کریپتو جایی برای آزمون و خطای بیش از حد ندارد و این کار می‌تواند منجر به از دست دادن سرمایه‌تان شود.

» پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

نکاتی که در ادامه بیان می‌شوند، لازمه کار هر تریدر در دنیای کریپتوکارنسی هستند و شک نداشته باشید که تمام تریدرهای موفق این چند نکته اساسی را ضمیمه تصمیمات و نحوه عملکرد خود می‌کنند.

  • برای تمام معاملات خود هدف روشن داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید و فروش بیت کوین باید در نظر داشته باشید، روشن بودن اهداف شماست. بزرگترین تریدرهای دنیا همواره توصیه می‌کنند كه به هیچ وجه وارد معامله‌ای نشوید؛ مگر آن که هدف خود را از انجام این معاملات بدانید.

حقیقت این است که معاملات همواره یک سر برد و یک سر باخت هستند و نمی‌توان انتظار داشت که همیشه همه ما برنده باشیم. بنابراین ممکن است در برخی معاملات تنها با یک اشتباه کوچک، متحمل ضرر شوید. برای جلوگیری از این مشکلات باید نهایت توجه را به معاملات خود داشته باشید. حتی اگر اشتیاق فراوانی برای ترید روزانه بیت کوین دارید، باید بدانید گاهی معامله نکردن بهتر از معامله و از دست دادن سرمایه است.

نکاتی که قبل از شروع ترید بیت کوین باید در نظر بگیرید

  • همیشه حد سود و ضرر خود را مشخص كنید.

یکی از مهم‌ترین نکات در بهترین استراتژی خرید بیت کوین، مشخص کردن حد سود و حد ضرر است. این مسئله از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید به آن پایبند بمانید. تریدرها زمانی که به یک ارز و یا موقعیت خودشان علاقمند می‌شوند، دچار ضرر خواهند شد؛ چرا که نمی‌توانند در حد سود و حد ضرر مشخص شده، سرمایه خود را از بازار خارج کنند.

باید بدانید برعکس بازار سنتی که نوسانات ۲-۳ درصدی به عنوان نوسانات شدید شناخته می‌شوند، نوسانات می‌توانند در بازه گسترده حتی تا ۸۰ درصد نیز رخ دهند. بنابراین حتماً در حد ضرر و حد سود مشخص شده از بازار خارج شوید.

چنانچه با این موضوع آشنا نیستید؛ توصیه می‌کنیم مطلب حد ضرر (استاپ لاس)در مجله ایرانیکارت را مطالعه کنید.

  • افزایش قیمت‌های کلان ناگهانی را زنگ خطر بدانید.

افزایش قیمت‌هایی که در کمتر از چند دقیقه در مقیاس عظیم رخ می‌دهند(پامپ)، عمدتاً چراغ قرمزی برای تریدرها هستند؛ بنابراین نباید از رخ دادن آن‌ها شاد شوید! عموماً بعد از افزایش قیمت ناگهانی هر ارز، نهنگ‌ها بازار را به سمتی پیش می‌برند که خریداران خرد، متحمل ضرر شوند(دامپ). بنابراین بهتر است برای کسب سود بیشتر و بیشتر طمع نکنید و در زمان مناسب از بازار خارج شوید.

  • مراقب نوسانات شدید بیت کوین باشید.

بیت کوین پادشاه رمزارزهاست و این مسئله آگاهی از بهترین استراتژی خرید بیت کوین را به یک ضرورت تبدیل می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که رمزارزهایی با ارزش بازار و حجم معاملات کمتر، بیشتر دچار نوسانات گسترده می‌شوند؛ چرا که برای ایجاد تغییر در بازار آن‌ها پول کمتری نیاز خواهد بود.

با وجود آن که بیت کوین را پادشاه رمزارزها می‌دانیم، اما نسبت به ارزهای فیات، ارزش بازار کمتری داشته و نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند. بنابراین تصور نکنید ماهیت این ارز سبب ثبات بازار آن خواهد شد.

  • بیت کوین می‌تواند انتخاب خوبی برای سبد بلند مدت باشد.

اگر قصد چیدن یک پورتفوی بلند مدت را دارید، قطعاً بیت کوین اولین ارز دیجیتال در این لیست است که می‌توانید به حفظ ارزش آن در طولانی مدت امیدوار باشید. در چیدن سبدهای ارز دیجیتال خود باید نکاتی را در نظر بگیرید و سبدچینی را بر اساس آن‌ها انجام دهید. بهترین ارزهای این حوزه را مطالعه کنید و سپس، با در نظر داشتن بیت کوین به عنوان یکی از بهترین ارزهای نگهداری طولانی مدت، خرید رمزارزها را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی سبد ارز دیجیتال پرسود ۲۰۲۴

بهترین استراتژی‌های ترید بیت کوین

در بازار ارزهای دیجیتال هیچ چیز مهم‌تر از داشتن یک برنامه درست و هدفمند نیست. برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را از این بازار مالی بگیرید، لازم است استراتژی‌های معاملاتی مناسبی را انتخاب کرده و بر اساس اصول آن‌ها پیش بروید. لازم به ذکر است که استراتژی‌های انتخابی شما برای معامله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همواره یکسان نخواهند بود. در هر برهه زمانی باید با توجه به شرایط بازار، بهترین استراتژی خرید بیت کوین را انتخاب کرده و نسبت به شرایط بازار آگاه باشید. در ادامه خواهیم گفت که بهترین استراتژی خرید بیت کوین کدام است.

دنبال کردن روند

دنبال کردن روند بازار یکی از استراتژی‌های معاملاتی بیت کوین است که توسط بسیاری از تریدرها دنبال می‌شود. در این استراتژی به نحوه حرکت بیت کوین توجه می‌شود و با توجه به جهت حرکت بازار، معاملات شکل می‌گیرند.

در این روش از مؤلفه‌های تحلیل تکنیکال برای تریدینگ استفاده می‌شود؛ بنابراین لازم است قدرت تحلیل بالایی داشته باشید تا بتوانید نتیجه مطلوبی از این نوع تریدینگ، کسب کنید. یکی از شاخصه‌های تکنیکال که در این روش در نظر گرفته می‌شود، میانگین متحرک است.

  • مزایا: در این روش می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید و ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهید. همچنین عملکرد کلی سبد سرمایه‌گذاری شما بهبود می‌یابد و ترکیب آن با سایر انواع بهترین استراتژی خرید بیت کوین، نتیجه قابل قبولی را ارائه خواهد داد.
  • معایب: نحوه عملکرد شما در بازار تا حد زیادی به کیفیت اطلاعاتتان بستگی خواهد داشت. از سوی دیگر، تحلیل آینده ارزها بر اساس گذشته آن‌ها ممکن است دقت کافی را نداشته باشد.

اسکالپینگ

اسکالپ تریدینگ یکی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی است که به عنوان بهترین استراتژی خرید بیت کوین نیز شناخته می‌شود. در این روش، تریدرها معاملات کوتاه مدتی را در زمان‌های کمتر از چند دقیقه انجام می‌دهند تا سود کم اما سریع به دست آوردند.

عمدتاً اسکالپینگ برای ارزهایی مثل شت کوین‌ها استفاده می‌شود که پامپ و دامپ‌های متعددی را در مدت زمان‌های کوتاه تجربه می‌کنند. با این حال بیت کوین نیز یک انتخاب مناسب برای اسکالپینگ است؛ چرا که می‌تواند نوسانات قابل توجهی داشته و سودآور باشد. برای این کار می‌توان از نرم‌افزارهای معامله خودکار و مواردی از این دست استفاده کرد.

  • مزایا: این معاملات ریسک کمی دارند و از آن جا که به صورت کوتاه مدت انجام می‌شوند، می‌توانید در بازه زمانی کوتاهی از سود آن‌ها استفاده کنید. همچنین تریدرهای نوپا می‌توانند از روش اسکالپینگ برای کسب درآمد استفاده کنند.
  • معایب: برای انجام معاملات لحظه‌ای باید سرعت عمل و هوش ریاضی بالایی داشته باشید و بازار را به خوبی تحلیل کنید. این معاملات می‌توانند استرس زیادی به همراه داشته باشند.

بهترین استراتژی‌های ترید بیت کوین

سوئینگ تریدینگ یا معامله نوسانی

یکی دیگر از موارد بهترین استراتژی خرید بیت کوین، سوئینگ تریدینگ است. تریدینگ نوسانی در یک بازه میان مدت انجام می‌شود و افراد در تلاش‌اند تا بین چند روز تا چند هفته، با استفاده از نوسان‌های بازار، سود قابل توجهی را به دست آورند.

در ترید نوسانی به هر میزان که تغییر قیمت بیشتری در بازه زمانی مشخص بیشتر باشد، سود و زیان نیز بیشتر خواهند شد. نکته مهم این جاست که بتوانید زمان درست برای حرکت صعودی قیمت به سمت افزایش ارزش را انتخاب کنید.

از آن جا که تغییر قیمت بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه همواره قابل توجه است، تریدینگ نوسانی نیز می‌تواند بهترین استراتژی خرید بیت کوین باشد. در تریدینگ نوسانی می‌توانید نقاط ورود و خروج را  با استفاده از تحلیل‌های تکنیکال مشخص کنید.

  • مزایا: در روش نوسانی می‌توانید سود قابل قبولی کسب کنید و در عین حال سرمایه‌تان در معرض ریسک چندانی قرار نمی‌گیرد. همچنین نیازی به نظارت دائمی نمودارها در طول روز نیست و می‌توانید به آن به عنوان یک شغل پاره وقت نگاه کنید.
  • معایب: گاهی ممکن است برخلاف انتظار، ضرر و زیان عظیمی را در عرض یک شب متحمل شوید؛ چرا که این بازار قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داشت.

هولد کردن بیت کوین

هولدینگ از دیگر روش‌های محبوب در تریدینگ است که برای بسیاری از ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد ترید بیت کوین را نداشته باشید، می‌توانید از استراتژی نگهداری آن برای مدت طولانی استفاده کنید. 

هولد کردن بیت کوین به این صورت است که آن را برای مدت چند سال نگهداری می‌کنید تا بتوانید از افزایش قیمت آن برای کسب سود استفاده کنید. با توجه به رشد قابل توجه قیمت بیت کوین و پیش‌بینی‌هایی که افزایش قیمت آن را نشان می‌دهند، هولد کردن بیت کوین می‌تواند راهکار خوبی برای کسب درآمد از آن باشد. البته باید پیش از خرید بیت کوین برای هولد کردن آن، وضعیت بازار را به خوبی مطالعه کنید.

  • مزایا: در روش هولد کردن شما کمتر تحت تأثیر نوسانات کوتاه مدت بازار قرار می‌گیرید. همچنین از آن جا که دید بلندمدتی نسبت به دارایی خود دارید، می‌توانید به راحتی سرمایه‌گذاری کنید.
  • معایب: سود کمتر از تریدینگ را می‌توان یکی از معایب این روش دانست. از سوی دیگر شما باید از بخشی از سرمایه خود استفاده کنید که نیازی به آن ندارید. در کوتاه مدت نمی‌توانید به سود و یا اصل سرمایه هولد شده متکی باشید.

میانگین هزینه دلار

یکی دیگر از موارد بهترین استراتژی خرید بیت کوین، میانگین هزینه دلاری یا DCA است. این روش عمدتاً برای ارزهایی با ثبات بیشتر نظیر اتریوم و بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این روش افراد بخشی از پول خود را به صورت مداوم به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهند.

نکته مهم این است که همواره بخش معینی از پول به خرید بیت کوین اختصاص داده می‌شود. در این حالت افراد از اتخاذ تصمیم‌های احساسی و هیجانی خودداری می‌کنند و اغلب در زمان‌هایی که ارز مورد نظر قیمت بالایی دارد، خرید نمی‌کنند. اگر چه گفته می‌شود که کسب سود از این طریق اندک است، اما کسب سود قابل توجه و زیاد هم غیرممکن نیست.

  • مزایا: در این روش می‌تواند به صورت خرد ارزهای دیجیتال را خریداری کنید؛ بنابراین در صورت افت قیمت ارز، متحمل ضرر بر حجم زیادی از دارایی نخواهید شد. از سوی دیگر می‌توانید در طول زمان با بررسی بازار، در صورت پیشرفت و سیر صعودی قیمت، ارزهای بیشتری را خریداری کنید.
  • معایب: به طور کلی نمی‌توان معایب خاصی را برای این روش بیان کرد و همواره می‌توان آن را یکی از موارد بهترین استراتژی خرید بیت کوین دانست.

آربیتراژ

آربیتراژ یکی از استراتژی‌های معاملاتی است که برای طیف گسترده‌ای از رمزارزها به کار گرفته می‌شود. در این استراتژی، تریدرها از تفاوت قیمت ارائه شده در صرافی‌های مختلف برای کسب سود استفاده می‌کنند.

به این صورت که یک ارز را با قیمت کمتر از یک صرافی خریداری کرده و با قیمت بالاتر در صرافی دیگر می‌فروشند. این روش نیز می‌تواند برای کسب سود اندک مؤثر باشد. آربیتراژ در واقع تکنیکی است که در بسیاری از بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها مربوط به بازار کریپتو نیست. آربیتراژ را به نوعی می‌توان نتیجه ناکارآمد بودن بازار و تفاوت قیمت یک کالای مشخص در بازارهای متفاوت دانست.

  • مزایا: از آن جا که در آربیتراژ بیت کوین خرید آن را از صرافی‌های مختلف انجام می‌دهید، می‌توانید دارایی خود را به طور دقیق رصد کرده و در لحظه آن‌ها را بفروشید. همچنین در این بین، فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.
  • معایب: تأیید تراکنش‌ها ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد؛ در نتیجه این روش می‌تواند زمان‌بر باشد. از سوی دیگر، کارمزد معاملات نیز می‌تواند افزایش یابد؛ تا حدی که سود حاصل از آربیتراژ بسیار کم شود. همچنین صرافی‌ها ممکن است محدودیتی برای حجم معامله بیت کوین قائل باشند.

ترید مبتنی بر اخبار

برخی از تریدرها از اخبار برای تریدینگ کمک می‌گیرند. این افراد اخبار مربوطه را از نزدیک دنبال می‌کنند و بر اساس تحلیل‌هایی که از این اخبار ارائه می‌شود، تصمیماتی برای ترید می‌گیرند. تریدرها می‌توانند اخبار و تأثیر آن‌ها بر بازار کریپتو را آنالیز کرده و به نتایج جالبی دست پیدا کنند.

آن‌ها بر اساس تفکرات خود و انتظاراتی که از نحوه واکنش دادن بازار دارند، معاملات خود را انجام می‌دهند. تجربه و تحلیل بنیادی یا فاندامنتال نیز می‌تواند بخشی از همین فرایند باشد. در این حالت عموماً نگاهی بلند مدت به بیت کوین وجود دارد و تصمیمات بر اساس تغییرات چند ساله گرفته می‌شوند.

  • مزایا: در صورتی که اخبار درستی را پیگیری کنید و از صحت تحلیل‌های خود مطمئن باشید، می‌توانید بازار را به درستی پیش‌بینی کرده و مطابق آن عمل کنید.
  • معایب: تنها در صورتی می‌توانید از این روش استفاده کنید که قدرت تجزیه و تحلیل بازار را داشته باشید. در صورتی که به اخبار غلط اتکا کنید، نتیجه مطلوبی نخواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: مشاهده لیست بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال 

راه‌هایی برای بهتر شدن استراتژی خرید بیت کوین

راه‌هایی برای بهتر شدن استراتژی خرید بیت کوین

برای آن که بتوانید نهایت استفاده را از بهترین استراتژی خرید بیت کوین در ایران ببرید، لازم است به برخی نکات توجه داشته باشید. مواردی را پیش‌تر در قسمت اول این مقاله بررسی کردیم. علاوه بر آن‌ها لازم است به نکاتی که در ادامه گفته می‌شوند نیز توجه داشته باشید:

  • همیشه یک سبد چینی درست و اصولی داشته و بر یک ارز متکی نباشید. چنان چه بخواهید تنها بر ترید بیت کوین متمرکز باشید، ممکن است متحمل ضررهای قابل توجهی شوید. بنابراین داشتن یک سبد متوازن نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید.
  • از تصمیم‌گیری بر اساس تبلیغات و هیجانات زودگذر بازار بپرهیزید. این تصمیمات می‌توانند اثر مخربی بر تجارت شما داشته باشند.
  • همیشه تحقیقات خود DYOR، را به درستی و با دقت انجام دهید. مادامی که اطلاعات درستی از بازار نداشته باشید، نمی‌توانید فعالیت اصولی را شروع کنید.
  • منابع معتبری را برای کسب اطلاعات و بررسی اخبار انتخاب کنید تا بتوانید بر اساس آن‌ها معاملات خود را پیش ببرید.
  • حتماً منابع قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاری و انجام معاملات داشته باشید. انتخاب یک صرافی مناسب می‌تواند نقش مهمی در معاملات شما داشته باشد.
  • در هر بازه زمانی بر اساس وضعیت بازار، بهترین استراتژی را انتخاب کنید تا سوددهی را به حداکثر برسانید.

پیشنهاد مطالعه: DYOR چیست

نتیجه گیری

در نهایت به این مورد توجه کنید که بازار کریپتو همواره تنش‌های متعددی دارد و ثبات برای این بازار تقریباً بی‌معنی است. پیش از شروع هر کاری در این بازار حتماً با کارشناسان مالی مشورت کنید. این مطالب صرفاً جنبه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دارند. اگر چه ترید بیت کوین می‌تواند با سود زیادی همراه باشد، اما مسیری دشوار دارد که ریسک‌پذیری بالایی را می‌طلبد. با این حال با انتخاب بهترین استراتژی خرید بیت کوین ۲۰۲۴ می‌توانید ضرر را به حد اقل برسانید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...