مشاهیر ارز دیجیتال

بیوگرافی و معرفی دکتر آن بیونگ یک، بنیان گذار فانتوم

بیوگرافی و معرفی دکتر آن بیونگ یک، بنیان گذار فانتوم

به جرات می‌توان گفت که یکی از پر اهمیت‌ترین فاکتورهای موجود در موفقیت یک پروژه، تیم توسعه دهنده آن است. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در یک کوین، بهتر است تا با اعضای تشکیل دهنده تیم آن آشنا شوید. از آنجایی که فانتوم یک پروژه انقلابی در دنیای بلاکچین محسوب می‌شود؛ بسیاری تمایل دارند با بنیانگذار فانتوم آشنا شوند. این پروژه با هدف تمرکززدایی و افزایش سرعت به وجود آمده است. فانتوم در ابتدا توسط دکتر آن بیونگ یک استارت خورد اما در حال حاضر این پروژه توسط تیم ۲۸ نفره‌ای از مهندسان و متخصصان مدیریت می‌شود. در ادامه بیشتر با دکتر Ahn Byung Ik آشنا خواهید شد.

آن بیونگ یک کیست؟

هر منتقدی از اهمیت بنیان‌گذار یک پروژه و تاثیر آن در آینده ارز آگاه است. هیچ محققی هنگام تحلیل بنیادی پروژه‌ها، رهبران آن را کنار نمی‌گذارد و هیچ منتقدی بدون اظهار نظر درباره اعضای کلیدی، از کنار آن عبور نمی‌کند. همانطور که ایلان ماسک را در تسلا و اسپیس ایکس یا جف بزوس را در Blue Origin می بینیم، FANTOM نیز با دکتر آن یک بیونگ دیده می‌شود.

دکتر آن یک بیونگ متخصص علوم کامپیوتر در کره جنوبی است و به عنوان بنیانگذار پروژه فانتوم شناخته می‌شود. در ادامه بیشتر به این شخصیت انقلاب کننده در صنعت بلاکچین می پردازیم.

بیوگرافی دکتر آن بیونگ یک

بیوگرافی دکتر آن بیونگ یک

نام دکتر آن بیونگ یک برای اولین بار در سال 2010 با ایجاد پلتفرمی به نام SikSin در دنیا شنیده شد. او مدرک دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه Yonsei را دارد. بیونگ یکف در سال 2018 پروژه فانتوم را ایجاد کرد. دکتر آن بیونگ به خاطر کسب و کار موفق خود در صنعت آی‌تی، از رئیس جمهور این کشور جایزه دریافت کرده است. از زمان ایجاد پروژه SikSin تا کنون، او توانسته 3.5 میلیون دانلود و 22 میلیون بازدید برای این وبسایت به ارمغان آورد. او همچنین استاد کمکی دانشگاه است و به عنوان یک نویسنده پر طرفدار در مجله Fortune شناخته می‌شود.

قبل از ایجاد پروژه Fantom او به عنوان رئیس انجمن فناوری غذایی کره مشغول به کار بود و بر عملکرد 90 شرکت نظارت داشت. اگر قصد دارید بیشتر با سوابق کاری این مهندس محقق آشنا شوید توصیه می‌کنیم سری به رزومه linkedin.com/in/ahnbyungik او بزنید.

تحصیلات عالی و مدرک دکترای او از بهترین دانشگاه‌ها، سنگ بنای زندگی تجاری موفق او را رقم زد. آن بیونگ، در دانشگاه‌ ملی سئول و استنفورد نیز تحصیل کرده است. تخصص و تجربه بیست ساله او در زمینه IT، به ویژه استقرار او در خدمات مبتنی بر مکان و همچنین برجسته بودن در تجارت آنلاین به آفلاین (O2O) از طریق تأسیس Point-I، SikSin و انجمن فناوری غذایی کره، باعث شده تا او مهارت زیادی در دنیای تجارت داشته باشد.

ماجرای خلق فانتوم

دکتر Ahn، یکی از اولین کسانی بود که ارزش اینترنت را در اوایل دهه 1990 هنگامی که به کره رسید؛ دانست. او همچنین یکی از اولین کسانی بود که فرصت‌های جدیدی را که گوشی‌های هوشمند در سال 2010 پدیدار کردند، تشخیص داد. در دنیای بلاکچین نیز او اولین کسی بود که سعی کرد تا راه حل مشکلات بلاکچین را پیدا کند. بنابراین به لطف نظرات و تجارب ارزشمند او، FANTOM با اهداف تجاری واضح شروع به فعالیت کرد

بیشتر بخوانید: فانتوم چیست

 این پروتکل از همان ابتدا به منظور حل مشکلاتی از قبیل مقیاس‌پذیری، سرعت تراکنش و هزینه‌های تراکنش در شبکه‌های بلاکچین به وجود آمد و توانست امکان برقراری تعداد زیادی تراکنش در مدت کم و با امنیت بالا را فراهم کند.

پس از راه اندازی این پروژه در سال 2018، بنیانگذار فانتوم در سال 2019 از مدیریت آن کناره گیری کرد و رهبری آن به دست تیمی 28 نفره از مهندسان، دانشمندان و محققان افتاد. این ارز که در مجموع ۳.۱۷۵ میلیارد توکن دارد، ۲.۸ میلیارد آن تا آگوست 2023 در گردش بوده است. دکتر Ahn در حال حاضر ارتباطی با پروژه فانتوم ندارد. شما می‌توانیدحساب کاربری او را در twitter.com دنبال کنید. در حال حاضر مدیریت این پروژه به طور کامل بر عهده مایکل کونگ است که تخصص بالایی در عرصه بلاکچین دارد.

با توجه به کاربردهای فانتوم، به عقیده بسیاری از کارشناسان ارز دیجیتال، در آینده این پروژه می‌تواند پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد و سرمایه گذاران زیادی را علاقمند به خرید و فروش ارز فانتوم کند.

نقل قول‌های مهم Ahn Byung Ik

نقل قول‌های مهم Ahn Byung Ik

در این بخش اشاره‌ای به صحبت‌های دکتر آن بیونگ پیرامون دلیل پیدایش فانتوم خواهیم داشت.

«من نیاز به توسعه فناوری و زیرساخت جدیدی را احساس کردم که بتواند بلاک چین را فراتر از ارزهای دیجیتال و امور مالی در سراسر جامعه بگستراند. چشم‌انداز ما ایجاد یک اکوسیستم منصفانه و شفاف با فناوری سریع و ایمن بود که حجم زیادی از داده‌ها را پردازش کند و امکان استفاده آن در زندگی واقعی نیز وجود داشته باشد».

Ahn Byung Ik

او همچنین در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۸ داشت درباره توسعه فناوری بلاکچین اینگونه گفت:

«با وجود رشد سریع بلاکچین، نگرانی‌های مربوط به مقیاس‌پذیری شبکه همچنان پابرجا بوده است. زیرا توسعه دهنذگان با پیچیدگی، سرعت محدود و افزایش هزینه‌ها روبه‌رو هستند. در چنین نمونه‌ای، DAG‌ ها به عنوان برادر کوچکتر بلاک چین یا بلاک چین ۳.۰ در نظر گرفته می‌شوند و به بهبود توان عملیاتی کم، هزینه‌های بالا و امنیت، کمک می‌کنند».

حواشی و نکات جالب درباره آن بیونگ یک

نکته بسیار جالبی که در مورد بنیانگذار فانتوم، دکتر آن بیونگ یک وجود دارد، این است که تخصص بالایی در عرصه کسب و کارهای آنلاین دارد و بسیار آینده بین است.

در سال 2006 گوگل دومین خرید بزرگ خود را به ارزش 1.65 میلیارد دلار انجام داد و این خرید در نهایت پلتفرم‌های پخش ویدئو را تغییر داد. بعد از چندین سال نیز پلتفرم یوتیوب در بین مردم گسترده شد. در این شرایط، هیچکس در ابتدا به سودآوری یا جدید بودن این فناوری فکر نکرد اما در نهایت آن بیونگ با توسعه پلتفرم آن، توانست جایگاه خوبی به دست آورد. 

این موضوع در خلق پروژه فانتوم نیز صدق می‌کند. زمانی که همه به فکر مشکلات مرتبط با بلاکچین بودند، دکتر Ik، دست به عمل زد و پروژه‌ای ساخت که تحولی عظیم در صنعت بلاکچین به وجود آورد. تمامی تجارب قبلی او در کسب و کارهای قبلی‌اش سبب شد تا کوینی قدرتمند با نام فانتوم ایجاد شود و مشکلات مرتبط با مقیاس پذیری و سرعت تراکنش‌ها با تکنولوژی و تیم توسعه‌دهنده قدرتمندی که دارد در بلاکچین فانتوم تا حدودی برطرف شود.

سخن پایانی

همه افراد و محققان هنگام تحقیق در مورد یک پروژه، به تیم توسعه دهنده آن بسیار توجه می‌کنند. صنعت رمزارزها نیز از این موضوع مستثنی نیست و یکی از راه‌های شناخت پروژه‌های پر پتاسیل نگاهی به سوابق بنیان‌گذار و تیم توسعه دهنده پروژه است. به همین بهانه سعی کردیم تا نگاهی جامع به بیوگرافی بنیانگذار فانتوم داشته باشیم. به لطف سوابق درخشانی که دکتر ik در دانشگاه‌های برترکره جنوبی داشته، توانسته در تمامی فعالیت‌های تجاری خود موفق شده و از رئیس جمهور این کشور جایزه دریافت کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...