سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آموزش نحوه تبدیل بیت کوین به تومان/ریال و سایر ارزهای فیات

آموزش نحوه تبدیل بیت کوین به تومان/ریال و سایر ارزهای فیات

تبدیل بیت کوین به تومان، اولین دغدغه‌ای است که افراد هنگام حضور در بازار ارزهای دیجیتال با آن روبه رو می‌شوند. هنگامی که در سال ۲۰۰۹ بیت‌کوین برای اولین بار توسط ساتوشی ناکاماتو مطرح شد تا به حال صنعت رمزارزها بسیار رشد کرده است. ممکن است در ابتدای پیدایش بیت‌کوین و ناشناخته بودن آن، نحوه تبدیل این رمز ارز به ارز فیات دشوار بود اما در حال حاضر هزاران صرافی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها به راحت کریپتو کارنسی‌ها را به پول نقد تبدیل کرد. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل نحوه تبدیل بیت کوین به تومان  و سایر ارزهای فیات را آموزش دهیم تا هیچ دغدغه‌ای برای فعالیت در این بازار پر فرصت نداشته باشید، تا پایان با ما همراه باشید.

مراحل و روش‌های نقد کردن بیت کوین

تقاضا برای بیت کوین به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اگر مدتی است که مالک بیت کوین هستید، ممکن است لازم داشته باشید که آن را به پول نقد تبدیل کنید تا بتوانید از سرمایه خود در موارد دیگر نیز استفاده کنید.

صرافی‌های ارز دیجیتال نقش پلی میان بازارهای رمزارز و ارزهای فیات را دارند و امکان خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با ارزهای قابل قبول در کشورهای مختلف فراهم می‌کنند. به عبارت ساده تر، تبدیل بیت کوین به پول نقد و انتقال آن به حساب بانکی می‌تواند از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس، ایرانیکارت یا پلتفرم‌های همتا به همتا انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: بیت کوین چیست

محاسبه تبدیل بیت کوین به تومان با ماشین حساب ارز دیجیتال

از آن جایی که قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال همیشه نسبت به تتر سنجیده می‌شود و قیمت تتر نیز دائما در ایران در حال بالا و پایین شدن است، شما به عنوان یک فروشنده نیاز دارید تا قبل از فروش دارایی خود ارزش آن به تومان یا ریال را بدانید.

اگر بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید باید قیمت تتر را در قیمت کوین مورد نظر ضرب کنید. اما یک راه آسان‌تر نیز برای این کار وجود دارد که دقت بالاتری دارد و آن استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال است.

محاسبه تبدیل بیت کوین به تومان با ماشین حساب ارز دیجیتال

با ماشین حساب ارز دیجیتال شما می‌توانید به راحتی قیمت BTC و سایر جفت ارزها را به تومان و ریال به صورت لحظه‌ای و متناسب با آخرین تغییرات قیمت تتر به دست آورید. پس از محاسبه این ارزش از طریق سه روش زیر می‌توانید دارایی خود را به ریال / تومان تبدیل کنید.  

در صفحه خرید ارز دیجیتال صرافی ارزدیجیتال ایرانیکارت یک ابزار برای تبدیل قیمت سریع وجود دارد. روش کار با آن به این صورت است که نرخ روز ارز مورد نظر بر اساس ریال در کادر چپ نمایش داده می‌شود. شمتا می‌توانید با با واردکردن مقدار موردنظر از ارز دیجیتال قیمت را بر اساس ریال مشاهده کنید. برای مثال در تصویر زیر قیمت ۰.۵ بیت کوین را در کادر سمت چپ مشاهده می‌کنید.

لازم به ذکر است که با باز کردن کشوی رمز ارز می‌توانید، ارز مورد نظر خود را تغییر دهید.

روش اول: تبدیل بیت کوین به تومان از طریق صرافی

اولین روش برای تبدیل بیت کوین به تومان و سایر ارزهای فیات استفاده از صرافی‌ها است. Exchange ها برای مبارزه با پولشویی استفاده از خدماتشان را معطوف به احراز هویت کرده‌اند و باید حساب احراز شده به نام خود فرد باشد. کسانی که قصد دارند از صرافی‌های خارجی مانند بایننس و کوکوین استفاده کنند کارشان کمی سخت است. زیرا این اکسچنج‌ها ایرانیان را از خدمات خود محروم کرده‌اند و احراز هویت در آن‌ها سخت است. 

برای این که خیالتان راحت باشد که دارایی شما در معرض خطر بلوکه شدن قرار ندارد می‌توانید از سایت‌ها و صرافی‌های معتبر ایرانی مانند صرافی ایرانیکارت استفاده کنید. این اکسچنج‌ها مانند واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می‌کنند. برای این کار کافیست در صرافی مورد نظر ثبت نام و احراز هویت انجام دهید سپس ارز مورد نظر خود را بفروشید. پس از فروش به راحتی می‌توانید مبلغ را به ریال برداشت کنید.

روش دوم: تبدیل بیت کوین به تومان به طور مستقیم

برای تبدیل بیت کوین به تومان باید یک نفر را پیدا کنید که قصد خرید بیت کوین را داشته باشد. سپس به طور مستقیم معامله انجام دهید. دقت داشته باشید که حتما فرد مطمئنی را برای این کار پیدا کنید و قبل از این که BTC خود را برای او منتقل کنید مبلغش را دریافت کنید.

زیرا در غیر این صورت، آن شخص می‌تواند به طور کامل این موضوع را انکار کند. با توجه به نامتمرکز بودن این مارکت امکان پیگیری نیز وجود ندارد. از طرفی به دلیل نامعلوم بودن وضعیت قانون گذاری حوزه رمز ارزها در ایران شما به هیچ مرجع قانونی دسترسی نخواهید داشت.

روش سوم: تبدیل بیت کوین به سایر ارزهای فیات

با توجه به تورم موجود در ایران و قرار گرفتن ایران در صدر لیست بی ارزش‌ترین پول جهان برخی از افراد تمایل دارند تا دارایی‌های خود را به دلار یا سایر ارزهای فیات تبدیل کنند. برای این کار کافیست تا هنگام فروش سرمایه‌ خود، تتر (دلار دیجیتالی) را به عنوان واحد تبدیل انتخاب کنید و پس از تبدیل آن را به یک کیف پول که از Tether پشتیبانی می‌کند مانند تراست ولت ارسال کنید.

برای خرید ارز سایر کشورها مانند پوند انگلیس، یورو و … نیز می‌توانید به کانون صرافان یا بانک‌ها مراجعه نمایید.

آموزش مرحله به مرحله تبدیل بیت کوین به ریال و تومان در صرافی ایرانیکارت

معمولا زمانی که برای اولین بار قصد داریم کاری را انجام دهیم دچار استرس می‌شویم مخصوصا اگر آن مسئله مرتبط با حوزه‌های مالی باشد. زیرا در صورت اشتباه ممکن است سرمایه‌مان از دست برود. در این بخش قصد داریم مراحل تبدیل بیت کوین به تومان و ریال را در صرافی ایرانیکارت پیش ببریم تا هیچ دغدغه و مشکلی برایتان در حین این مبادله پیش نیاید.

گام اول: ثبت نام در صرافی ایرانیکارت

برای استفاده از همه صرافی‌ها و سایت‌ها شما باید ثبت نام انجام دهید. برای این کار وارد www.iranicard.ir  شده و از تب بالا بر روی ورود/ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام در ایرانیکارت

حال در پنجره باز شده شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد نمایید.

گام دوم: احراز هویت

همه صرافی‌ها برای مبارزه با پولشویی احراز هویت اجباری دارند. در این مرحله باید روی گزینه ارتقا کاربر کلیک کنید. 

احراز هویت در ایرانیکارت

سپس در صفحه باز شده ابتدا شماره ملی و تاریخ تولدتان را وارد کنید. سپس اطلاعات بانکی، بارگذاری عکس سلفی با تعهدنامه و ارسال ویدئو را انجام دهید.

مراحل احراز هویت در ایرانیکارت

در پایان منتظر تائید هویت بمانید. پس از احراز شما قادر به خرید و فروش خواهید بود.‌

گام سوم: واریز بیت کوین به صرافی رمز ارز ایرانیکارت

پس از احراز هویت بر روی رمزارزها و سپس خرید و فروش کلیک نمایید.

انتخاب بیت کوین برای فروش

در بین ارزهای موجود، فروش بیت کوین را انتخاب کنید.

گام چهارم: تبدیل بیت کوین به تومان و سایر ارزهای فیات در صرافی ایرانیکارت

در این مرحله باید بیت کوین‌های خود را به صرافی ایرانیکارت منتقل کنید.

تبدیل بیت کوین به تومان و سایر ارزهای فیات در صرافی ایرانیکارت

اطلاعات خواسته شده و مراحل را تکمیل کنید تا فروش شما انجام گیرد.

نکته: در وارد کردن آدرس کیفی پولی که دریافت می‌کنید دقت داشته باشید در صورت اشتباه ممکن است سرمایه‌تان را از دست بدهید. بهتر است برای دقت بیشتر آدرس را به طور کامل کپی کنید یا از کد Qr استفاده کنید. سعی کنید از وارد کردن دستی آدرس کیف پول اجتناب نمایید.

پس از واریز، وجه معادل بیت کوین واریزی به حساب احراز شده شما، منتقل خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش جامع خرید ارز دیجیتال

نکات مهم برای تبدیل کردن بیت کوین به تومان و سایر ارزهای فیات

قبل از این که برای تبدیل بیت کوین به ارز فیات اقدام کنید بهتر است به نکات زیر توجه کنید: 

  • انتخاب صرافی

در اولین مرحله دقت کنید که حتما از صرافی معتبری استفاده کنید که امتحان خودش را پس داده باشد. در تاریخ ارزهای دیجیتال سابقه کلاهبرداری در میان اکسچنج‌ها وجود دارد. پس از همان ابتدا آینده نگر باشید و تمام سوابق آن صرافی و میزان رضایت کاربران را بررسی کنید.

  • امنیت

امنیت یکی از عوامل مهم در انتخاب صرافی است. بررسی کنید که صرافی از تکنولوژی‌های امنیتی مانند رمزنگاری داده‌ها، تأیید دو عاملی و سیستم‌های حفاظت از اموال مشتریان استفاده می‌کند یا خیر.

  • هزینه‌ و کارمزد تراکنش‌ها

هزینه‌های مربوط به تبدیل بیت کوین به تومان یا سایر ارزهای فیات نیز باید در نظر گرفته شود. صرافی‌ها معمولاً هزینه‌هایی مانند کارمزد تبدیل، کارمزد برداشت و کارمزد تراکنش اعمال می‌کنند. بنابراین، قبل از انتخاب صرافی به این هزینه‌ها توجه کنید.

  • زمان پرداخت

دقت کنید که صرافی که انتخاب می‌کنید در فاصله زمانی کوتاهی مبلغ مورد نظر شما را به حسابتان واریز کند. 

سخن آخر

در صورت داشتن هرگونه سوال درباره مراحل ثبت نام و یا احراز هویت، کارشناسان ایرانیکارت آماده پاسخگویی به شما هستند.

شماره پشتیبانی ایرانیکارت: 021-91091000 

سوالات متداول
Request for Quote

این سوال بستگی زیادی به شما دارد. اگر به پول نیاز دارید می‌توانید بیت کوین خود را به تومان تبدیل و به حسابتان واریز کنید. اما اگر قصد نگداری آن را دارید با توجه به تورم 40 درصدی و کم ارزش شدن ریال ایران آن را به صورت تتر در یک کیف پول امن نگه داری کنید.

بله شما می‌توانید بیت کوین‌های خود را تبدیل به تتر کنید. هر یک تتر معادل یک دلار آمریکاست. با توجه به این که تتر یک استیبل کوین است و هیچ نوسانی ندارد می‌توانید با خیال راحت آن را نگهداری کنید. اگر هم قصد نگهداری دلار کاغذی دارید می‌توانید پس از تبدیل به تومان به صورت فیزیکی دلار بخرید.

 

 

برای پیدا کردن بهترین صرافی باید چندین عامل را با هم در نظر بگیرید. تاریخچه، تعداد ارزهای پشتیبانی شده، زمان تسویه، هزینه تراکنش‌ها و … مواردی هستند که باد در نظر گرفته شوند. خوشبختانه صرافی ایرانیکارت در مدت ۱۳ سال فعالیت خود اثبات کرده است که به جرات یکی از بهترین صرافی‌های داخل ایران است.

آموزش نحوه تبدیل بیت کوین به تومان/ریال و سایر ارزهای فیات
تبدیل بیت کوین به تومان، اولین دغدغه‌ای است که افراد هنگام حضور در بازار ارزهای دیجیتال با آن روبه رو می‌شوند. هنگامی که در سال ۲۰۰۹ بیت‌کوین برای اولین بار...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...