سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال

حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال

زمانی که می‌خواهید به بازار کریپتو و خرید و فروش ارز دیجیتال‌ به‌عنوان تریدر ورود کنید، یکی از اولین سوال‌هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال چقدر است؟ در این مقاله از ایرانیکارت همراه ما باشید تا با هم حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال در ایران را بررسی کنیم و ببینیم که مقدار مجاز خرید و فروش توکن‌های مختلف در صرافی‌های ارز دیجیتال چقدر است؟

حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال در ایران

حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال در ایران

انتخاب حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال بسیار بستگی به اهداف بلند یا کوتاه مدت شما و همچنین توکن انتخابی دارد. توصیه اکثر فعالان این حوزه این است که مبلغ حداقل یک میلیون تومانی یا ۲۰-۲۵ دلاری را برای ورود به بازارهای سرمایه دیجیتال در نظر بگیرید تا پس از کسر کارمزدها سرمایه‌ قابل قبولی برای کسب سود داشته باشید. البته شما می‌توانید با ثبت‌نام در صرافی ایرانیکارت، ارزهای دیجیتال مختلف را با کارمزد تراکنش صفر خریداری کنید. 

به این نکته نیز توجه کنید که ارز مورد نظر شما برای ترید کدام است؟ اگر ارزهای جدیدتر و ارزان را برای سرمایه‌گذاری درنظر دارید، طبیعتا درنظر گرفتن مبلغ کمتری برای سرمایه‌گذاری، عقلانی‌تر است. در مقابل اگر ارز دیجیتال مورد نظر شما یکی از ۱۰ ارز برتر جهان با پشتوانه‌های قوی است، هرچه مبلغ سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، احتمال کسب سود‌های چندصد دلاری نیز بیشتر خواهد بود. 

یکی از ارزهای با پشتوانه خوب بیت‌کوین است که اطلاعات کامل   حداقل سرمایه موردنیاز برای خرید بیت کوین را در این مقاله مطالعه کنید 

بیشتر بخوانید: با سرمایه کم چه ارزی بخریم

نکته نهایی برای درنظر گرفتن حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال صرافی مورد نظر است چرا که برخی از صرافی‌ها مبالغ مینیمم مشخصی برای هر خرید یا فروش در نظر دارند. بدین منظور، باید حداقل مبلغ سرمایه برای ترید ارز دیجیتال به تومان و دلار در صرافی‌های معتبر ایرانی و بین‌المللی را بدانید.

بررسی حداقل میزان خرید در صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی‌های مختلف باتوجه به سیاست‌هایی که برای خود درنظر گرفته‌اند، مبالغ مشخصی را برای حداقل معاملات درنظر می‌گیرند. این مبالغ در صرافی‌های بین‌المللی از ۱ دلار شروع و تا مبالغ ۱۵-۲۰ دلار برای صرافی‌های ایرانی و خارجی می‌رسد. در جدول زیر، ۷ مورد از معتبر‌ترین صرافی‌های خارجی و ایرانی از نظر حداقل مبلغ سرمایه برای خرید ارز دیجیتال بررسی کرده‌ایم.

نام صرافی حداقل مبلغ خرید به دلار حداقل مبلغ خرید به تومان
ایرانیکارت کمتر از 10 دلار  حدود 350 هزار تومان
کوکوین حدود 1 دلار حدود 50 هزار تومان
کوینکس 10 دلار حدود 500 هزار تومان
نوبیتکس حدود 6 دلار حدود 300 هزار تومان
والکس 2-3 دلار حدود 100 هزار تومان
بای بیت 15-20 دلار حدود 700 هزار تا 1 میلیون تومان
بایننس 10 دلار حدود 500 هزار تومان

بهترین میزان سرمایه برای ورود به بازار ارز دیجیتال

هیچ دو سرمایه‌گذاری را نمی‌توان با یک مبلغ مشخص برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال راهنمایی کرد. این یعنی، فاکتورهای مختلفی در تشخیص بهترین میزان سرمایه برای ورود به بازار ارز دیجیتال تاثیرگذارند. این فاکتورها به شرح زیر هستند:

  • پروژه انتخابی چیست؟

در اولین قدم و صرف‌نظر از بودجه‌ای که در نظر دارید، سعی کنید به دنبال پروژه‌های ارز دیجیتالی با ریسک پایین و سودده بروید. سرمایه گذاران باهوش اغلب به دنبال تمرکز بر ارزهایی هستند که دارای چشم انداز کم خطر و بازدهی بهتر هستند.

به بیان دیگر، بدون نیاز به ریسک سرمایه در مقیاس بالا، یک ارز پر پتانسیل و جذاب را هدف قرار می‌دهید. برای اینکه پروژه خود را انتخاب کنید، بهتر است به آینده ارزهای دیجیتال مختلف در مجله ایرانیکارت نگاهی بیاندازید. همچنین پشتوانه هر پروژه که نقش به‌سزایی در نوسانات قیمتی دارد را در نظر بگیرید.

  • بودجه خود را تعیین کنید.

حال که تصمیم گرفتید روی چه پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کنید، باید یک میزان حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال مشخص کنید. این به‌ این معناست که شما چقدر توان مالی برای شروع معاملات خود دارید؟ به شرط آنکه با مواجه شدن با یک مشکل مالی، نیاز به فروش فوری ارز نداشته باشید.

به بیان ساده، بهتر است به این مبلغ نیازی نداشته باشید و در آرامش معامله کنید تا بهترین بازدهی را به دست آورید. همچنین درنظر داشته باشید که ممکن است در مسیر معاملات پرریسک، بخش زیادی از سرمایه را از دست بدهید! پس باید با مدیریت سرمایه در ارز دیجیتال کاملا آشنا باشید و مبلغ انتخابی برای بودجه اولیه با حدضرری که در نظر دارید، تفاوت زیادی نداشته باشد.

اصل میانگین‌گیری هزینه دلار یا DCA

  • چه مدت زمانی را برای سرمایه‌گذاری درنظر دارید؟

آیا با این سرمایه می‌خواهید در مدت کوتاهی سود خوب کسب کنید؟ یا در فکر هولد کردن آن هستید؟ همچنین چشم‌اندازی که برای پروژه انتخابی شما ارائه شده است در چه بازه‌های زمانی بیشترین سود را برایتان فراهم می‌کند؟ این‌ها سوالاتی است که هنگام ورود به بازار ارز دیجیتال می‌تواند مبلغ سرمایه را برایتان تعیین کند.

  • درآمد قابل برداشت

آیا در نظر دارید از میزان سود کسب شده در این سرمایه‌گذاری، درآمدی را برداشت کنید؟ یکی دیگر از راه‌های هوشمندانه برای ارزیابی میزان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، تعیین سطح درآمد قابل برداشت فوری در پایان هر ماه است. این به شما کمک می‌کند بهتر درباره بهترین میزان سرمایه برای ترید در بازارهای کریپتویی تصمیم بگیرید. برای این کار باید با اصل میانگین‌گیری دلاری آشنا باشید.

  • اصل میانگین‌گیری هزینه دلار یا DCA

اصل میانگین‌گیری هزینه دلار (DCA) در بازار ارزهای دیجیتال بسیار کاربرد دارد. از این روش برای غلبه بر نوسانات استفاده می‌کنند و در وهله دوم، یکی از مشخصه‌های اصلی بازار است. با سرمایه گذاری اندک در طول زمان، می‌توانید جلوی ضرر و زیان را بگیرید و از سرمایه خود به نحو احسن استفاده کنید.

شایان ذکر است که با استفاده از این روش، سود بیشتری به دست می‌آورید. شما می توانید این کار را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام دهید و مابقی کار به خودتان بستگی دارد. اگر در مورد اینکه بازار به کجا می‌رود احساس مثبتی دارید، می‌توانید مقداری سرمایه اضافی را برای زمانی که به نظر می‌رسد بازار در مینیمم قیمتی است، کنار بگذارید.

چگونه سرمایه بیشتری برای ترید در بازار ارز دیجیتال را فراهم کنیم؟

چگونه سرمایه بیشتری برای ترید در بازار ارز دیجیتال را فراهم کنیم؟

  • در مرحله اول، باید استراتژی خود برای ترید را مشخص کنید. بعد از اینکه استراتژی را تعیین کردید، در بازه‌های زمانی که قیمت ارز به حداکثر خود رسیده است، مقدار سود کسب شده را بفروشید. برای مثال اگر ۱۰۰ دلار بیت کوین خریده‌اید و بعد از یک رشد خوب، سرمایه شما به ۱۳۰ دلار رسیده است، می‌توانید حدود ۲۰ دلار از بیت‌ کوین‌های خود را بفروشید تا در زمان کاهش قیمت، آن را مجددا به بیت‌ کوین تبدیل کنید.

 

  • برای اینکه تشخیص دهید چه زمانی برای فروش بخشی از سرمایه و کسب سود، بهتر است، باید به درصد سودی که کسب کرده‌اید توجه کنید. به‌طور معمول حداقل ۱۰ درصد سود کسب شده روی سرمایه می‌تواند حدنساب خوبی برای فروش بخشی از توکن‌ها باشد. با این‌حال اگر فکر می‌کنید در آینده نزدیک سود بیشتری کسب می‌کنید، ترجیحا یکجا سود خود را برداشت کنید.
  • زمانی‌که ارز مورد نظر کاهش قیمتی زیادی تجربه می‌کند، می‌توانید سود برداشت شده را مجددا به ارز تبدیل کرده و بدین‌ ترتیب در مدت زمان معین، سرمایه شما افزایش می‌یابد.
  • یکی دیگر از فاکتورهایی که برای افزایش سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند این است که سبد متنوعی از ارزها را در کیف خود جای‌دهید. به عبارت دیگر، به همان مثل معروف «همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید» توجه کنید! با متنوع کردن سبد سرمایه‌ خود، می‌توانید در صورتی‌که بازخورد خوبی از یک ارز گرفتید، به سرعت سرمایه‌ بیشتری را به آن اختصاص دهید و رفته‌رفته، سرمایه خود را بیشتر کنید.  
  • پلتفرم‌هایی وجود دارند که به عنوان پراپ فرم رایج‌اند. در این پلتفرم افرادی که دانش فنی کافی دارند اما سرمایه لازم برای ورود به بازار ندارند، امکاناتی قرار داده می‌شود که بتوانند کسب درآمد کنند. برای اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می‌کنیم مقاله پراپ فرم چیست را مطالعه کنید.

» پیشنهاد مطالعه: بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه

کلام آخر

شروع سرمایه‌گذاری در بازارهای کریپتو می‌تواند برای افراد مختلف با مبالغ مختلفی آغاز شود که منجر به کسب سود در مقیاس‌های متفاوت می‌شود. در این مقاله به حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال پرداختیم و بررسی کردیم در صرافی‌های ایرانی و خارجی مختلف، به چه میزان سرمایه اولیه برای خرید توکن نیاز دارید. همچنین روش‌هایی برای تشخیص بهترین میزان سرمایه برای شروع کار و نحوه افزایش این مبلغ را معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله، معاملات پرسودی را تجربه کنید.  

حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال
زمانی که می‌خواهید به بازار کریپتو و خرید و فروش ارز دیجیتال‌ به‌عنوان تریدر ورود کنید، یکی از اولین سوال‌هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که حداقل...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام.من قصد دارم ۱۰۰ تا کاردانو رو برای هولد کردن در طولانی مدت بخرم.نظر شما چیه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ایرانیکارت هیچ توصیه ای برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال ندارد. چرا که خرید و فروش ارزهای دیجیتال به دانش فنی نیاز دارد. با این حال شما می توانید با پیگیری بخش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در مجله ایرانیکارت، از پیش بینی قیمت ها آگاه شوید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • کاردانو واسه هولد خوب نی ارز سنگین بخر مثلا بیت کوین تا تو بلند مدت لیکویید نشی عزیز البته سخت میشه تو بلند مدت لیکویید شد چون معمولا لوریج پایین میزنن

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...