اخبار ارز دیجیتال

۳ تا از بهترین توکن‌های سولانا برای سرمایه‌گذاری

۳ تا از بهترین توکن‌های سولانا برای سرمایه‌گذاری

اکوسیستم سولانا (SOL) در سال ۲۰۲۴ مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته، زیرا سرمایه‌گذاران توجه خود را به توکن‌های جدیدی که در این شبکه راه‌اندازی شده بودند معطوف کردند. پس از محبوبیت چشمگیر میم کوین‌هایی که از سولانا به عنوان یک زیرساخت لایه اول استفاده می‌کردند، این شبکه بلاک چینی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

داده‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به دست آمده از DefiLlama این رشد اکوسیستم سولانا را نشان می‌دهند. ارزش کل قفل شده (TVL) در توکن‌های سولانا به ۴/۱۷ میلیارد دلار رسیده که تقریباً سه برابر بیشتر از ۱/۵۳ میلیارد دلار TVL از ابتدای سال تا به امروز است.

حجم روزانه ثبت شده توسط صرافی‌های غیرمتمرکز نیز از ۷۷۷ میلیون دلار به ۹۰۰ میلیون دلار در مدت زمان مشابه افزایش یافته است. این امر نتیجه مستقیم افزایش فعالیت‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری در بهترین توکن‌ها و پروتکل‌های اکوسیستم سولاناست.

اکوسیستم سولانا - ارزش کل قفل شده و حجم
اکوسیستم سولانا – ارزش کل قفل شده و حجم

بهترین کوین‌ها و توکن‌های اکوسیستم سولانا که باید برای سرمایه‌گذاری زیر نظر داشته باشید

سرمایه‌گذاران به جای سرمایه‌گذاری در توکن بومی سولانا یعنی SOL، می‌توانند ده‌ها پروتکل نوآورانه این اکوسیستم نیز مد نظر داشته باشند. در این مطلب سه مورد از بهترین پروژه‌ها و توکن‌هایی را که بر روی بلاک چین سولانا ساخته شده‌اند، بررسی می‌کنیم.

مرینید (MNDE)

مرینید (Marinade) با نماد MNDE یک پلتفرم بهینه‌سازی استیکینگ است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند بیشترین سود را از استیک کردن توکن‌های SOL خود به دست آورند. از آنجایی که سولانا یک شبکه اثبات سهام است، امنیت آن توسط ولیدیتورهایی که توکن‌های بومی خود را استیک می‌کنند، تضمین می‌شود.

بنابراین، استیک کردن SOL در این پروتکل به بهبود تمرکززدایی شبکه کمک می‌کند و در عین حال به سرمایه‌گذاران متناسب با سهم آن‌ها پاداش می‌دهد. در نتیجه، مرینید قصد دارد تجربه کاربر از استیکینگ و نتایج آن را با یک سیستم خودکار تسهیل کند.

MNDE در زمان انتشار این خبر با قیمت ۰/۱۹ دلار معامله می‌شود و ارزش کل قفل شده آن نیز به ۱/۷۵ میلیارد دلار رسیده است. این عدد ۲۲ برابر بیشتر از مارکت کپ این توکن است که فروش بیش از حد این دارایی در DeFi را نشان می‌دهد.

توکن‌های سولانا: مرینید (MNDE)
توکن‌های سولانا: مرینید (MNDE)

ریدیوم (RAY)

در جایگاه دوم این لیست ریدیوم (Raydium) با نماد RAY قرار دارد که یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در اکوسیستم سولانا محسوب می‌شود. بیشتر توکن‌های سولانا در ریدیوم معامله می‌شوند که بهترین میم کوین‌های این اکوسیستم نیز جزو آن‌ها هستند.

RAY با سهم قابل‌توجهی که از ارزش کل قفل شده و حجم دارد، توکن جالبی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید. این صرافی غیرمتمرکز ۲۶۰ میلیون دلار از ۹۰۴ میلیون دلار حجم ۲۴ ساعته اکوسیستم سولانا را در اختیار دارد. قیمت ریدیوم در حال حاضر به ۱/۶۱ دلار رسیده و با مارکت کپ ۵۲۷ میلیون دلاری معامله می‌شود‌.

توکن‌های سولانا: ریدیوم (RAY)
توکن‌های سولانا: ریدیوم (RAY)

ژوپیتر (JUP)

در نهایت به ژوپیتر (Jupiter) با نماد JUP می‌رسیم که یکی از توکن‌های جدید سولاناست و به لیست پروژه‌های نوآورانه و در حال رشد آن می‌پیوندد. ژوپیتر یک پلتفرم متمرکز بر معاملات مشتقات است که به تریدرهای ریسک‌پذیر سولانا امکان داد و ستد قراردادهای دائمی (پرپچوال) را به صورت غیرمتمرکز می‌دهد.

بر اساس شاخص CoinMarketCap، قیمت ژوپیتر در سطح ۱/۰۵ دلار نوسان دارد که با مارکت کپ ۱/۵۷ میلیارد دلاری معامله می‌شود و در جایگاه ۶۶ بازار قرار گرفته است. با این حال، تنها ۱۳/۵ درصد از توکن‌های جوپیتر پس از ایردراپ اخیر آن به سرمایه‌گذاران اولیه سولانا در گردش هستند.

با وجود اینکه ژوپیتر یک پروژه امیدوارکننده در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، اما با توجه به این نکته در حال حاضر زمان ایده‌آلی برای خرید JUP نیست.

توکن‌های سولانا: ژوپیتر (JUP)
توکن‌های سولانا: ژوپیتر (JUP)

همانطور که مشاهده کردید، سولانا در مسیر تبدیل شدن به یک اکوسیستم غنی با توکن‌ها و پروژه‌های امیدوارکننده برای امسال قرار دارد. با این وجود، سرمایه‌گذاران باید یاد بگیرند که چگونه بهترین رمزارزهای اکوسیستم سولانا و نقاط ورود آن‌ها را برای بهبود نتایج معاملات خود شناسایی کنند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...