اخبار ارز دیجیتال

قیمت اتریوم در مسیر ۳ هزار دلار؛ چالش‌های پیش‌رو کدام‌اند؟

قیمت اتریوم در مسیر ۳ هزار دلار؛ چالش‌های پیش‌رو کدام‌اند؟

گاوهای اتریوم سطح ۳ هزار دلار را به عنوان توقفگاه بعدی اتر در نظر گرفته‌اند، اما این آلت‌ کوین نسبت به آخرین باری که بالاتر از این سطح معامله شده بود، ۴۶ درصد اصلاح داشته است.

قیمت اتریوم طی ۱۰ روز گذشته روندی صعودی داشته و در این مدت ۲۱/۵ درصد رشد کرده است. اتریوم حالا با سطح ۲۸۰۰ دلار دست و پنجه نرم می‌کند. حرکت صعودی رمزارزها به سرمایه ورودی قدرتمند صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین که اخیراً در ایالات متحده تایید شده‌اند، نسبت داده می‌شود. با این حال، اتر محرک‌های بیشتری هم دارد که به طور بالقوه می‌توانند قیمت آن را به بالای ۳ هزار دلار برسانند. این سطح در گذشته تأثیر قابل‌توجهی داشته و هنگام تست آن در مارس ۲۰۲۲ نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

از منظر صعودی، اتر می‌تواند جایگاه خود را به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار با ارائه ETF اسپات آن در بورس‌های ایالات متحده تثبیت کند. این امر اتریوم را از رقبای خود مانند سولانا و BNB Chain از نظر دسترسی و مقررات متمایز می‌کند. صرافی‌هایی از جمله بایننس و کوین‌بیس، همچنان با شکایت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رابطه با عرضه‌ توکن‌ها اوراق بهادار مواجه هستند. بنابراین، تایید ETF اتریوم در ایالات متحده به طور قابل‌توجهی شک و تردید سرمایه‌گذاران به این آلت کوین را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از محرک‌های مثبت اتر بروزرسانی شبکه دنکان (Dencun) است که در تاریخ ۱۳ مارس انجام می‌شود. از جمله اهداف اصلی این هارد فورک، کاهش هزینه‌های تراکنش در لایه دوم اتریوم است. با ارائه فضای بلوکی بیشتر و کاهش گس فی برای رولاپ‌ها، این تغییرات می‌توانند به طور بالقوه استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و سپرده‌گذاری در قراردادهای هوشمند را افزایش دهند. این امر به نوبه خود منجر به افزایش تقاضا برای اتر می‌شود.

گاوهای اتریوم دلایل متعددی برای رسیدن قیمت اتر به ۳ هزار دلار دارند، اما تاریخ نشان می‌دهد که حفظ چنین سطح قیمتی بسیار دشوار است. به عنوان مثال، سه هفته قبل از ۳ آوریل ۲۰۲۲، قیمت اتر ۴۲ درصد افزایش یافت و از ۲۵۲۰ دلار به ۳۵۸۰ دلار افزایش یافت. با این حال، رالی اتر پایدار نبود، چرا که قیمت آن در عرض ۴۰ روز ۴۶ درصد کاهش یافت. معامله‌گران اکنون این سوال را مطرح می‌کنند که آیا اتر می‌تواند این بار نتیجه متفاوتی را رقم بزند یا خیر.

شاخص قیمت اتر در آوریل ۲۰۲۲
شاخص قیمت اتر در آوریل ۲۰۲۲

اولین معیاری که باید تجزیه و تحلیل شود، اختلاف قیمت قراردادهای آتی اتر با بازار اسپات آن است که تقاضای اهرمی بین خریداران و فروشندگان را نشان می‌دهد. معامله‌گران حرفه‌ای قراردادهای آتی ماهانه را به دلیل عدم وجود نرخ متغیر فاندینگ ریت ترجیح می‌دهند، اما این ابزارها عمدتاً با ۵ تا ۱۰ درصد اضافه بها معامله می‌شوند تا دوره تسویه حساب طولانی‌مدت خود را جبران کنند.

اضافه بها سالانه قراردادهای آتی ۲ ماهه اتر
اضافه بها سالانه قراردادهای آتی ۲ ماهه اتر

داده‌های به دست آمده نشان می‌دهند که اضافه بها آتی اتر در تاریخ ۱۰ فوریه به بالای آستانه ۱۰ درصدی خنثی خود افزایش یافت و در حال حاضر نزدیک به ۱۵ درصد است. اگرچه این سطح بیش از حد معمول تلقی نمی‌شود، اما نشان می‌دهد که گاوها اهرم بیشتری را با حرکت اتریوم از ۲۳۰۰ دلار به سطح ۲۸۰۰ دلار فعلی درخواست کرده‌اند. در مقابل، اضافه بها سالانه (نرخ پایه) در اوایل آوریل ۲۰۲۲ به ۵/۵ درصد رسید که یک سطح خنثی محسوب می‌شود.

برای به دست آوردن یک بینش دقیق در مورد وضعیت معامله‌گران حرفه‌ای، توصیه می‌شود که بازارهای اختیار معامله (آپشن) را تجزیه و تحلیل کنید. بررسی شیب دلتا ۲۵ درصدی به عنوان یک اندیکاتور جانبی در این امر کمک‌کننده است. شیب دلتا می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات و انتظارات بازار ارائه دهد.

شیب دلتا ۲۵ درصدی قراردادهای آپشن اتر
شیب دلتا ۲۵ درصدی قراردادهای آپشن اتر

معیار شیب دلتا در تاریخ ۹ فوریه وارد آستانه منفی ۷ درصد برای بازارهای صعودی شد و در حال حاضر نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته قرار دارد. این یافته‌ها با داده‌های آتی اتر همسو هستند و سطح متوسطی از خوش‌بینی را به تصویر می‌کشند. این یعنی احساسات معامله‌گران متعادل است.

معامله‌ٰگرانی که روی افزایش قیمت بر اساس احتمال تایید ETF اسپات اتریوم شرط می‌بندند، ممکن است در نهایت ناامید شوند، به خصوص اگر وارد پوزیشن‌های اهرمی شده باشند. حتی اگر به گفته تحلیلگران ارشد بلومبرگ شانس تایید ETF اتریوم ۷۰ درصد باشد، آخرین مهلت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای تصمیم‌گیری در مورد این صندوق‌ها تاریخ ۲۳ می است. این امر بدان معناست که نوسانات قیمت احتمال لیکوئیدیشن حجم قابل‌توجهی از پوزیشن‌ها را بیشتر می‌کند، به خصوص اگر قیمت اتریوم قبل از این رویداد به فراتر از ۳ هزار دلار افزایش یابد. با این حال، معیارهای مشتقات اتر، سناریوی متضادی را در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲ ارائه می‌دهند. چنین چیزی نشان می‌دهد که وضعیت گاوهای اتریوم از پیش تعیین‌ نشده و نامشخص باقی می‌ماند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...