اخبار ارز دیجیتال

فانتوم از راه‌حل مقیاس‌پذیری Sonic رونمایی کرد

فانتوم از راه‌حل مقیاس‌پذیری Sonic رونمایی کرد

فناوری جدید Sonic فانتوم می‌تواند تا ۲ هزار تراکنش در ثانیه (TPS) را در مرحله نهایی فرعی خود پردازش کند. به دنبال این ابتکار رالی FTM می‌تواند قیمت آن را از ۲ دلار هم بیشتر کند.

رمزارز بومی فانتوم (FTM) روز دوشنبه، ۲۵ مارس، یک رالی قدرتمند را آغاز کرد و قیمت آن با ۲۰ درصد رشد به ۱/۲۲ دلار رسید. این رشد قیمتی زمانی محقق شده که فانتوم از فناوری Fantom Sonic خود برای بهبود مقیاس‌پذیری این پلتفرم رونمایی می‌کند. در زمان انتشار این خبر، قیمت فانتوم با ۴/۶۳ درصد افزایش به ۱/۱۵ دلار رسیده و مارکت کپ این آلت کوین نیز ۳/۲۲ میلیارد دلار است. جالب اینجاست که حجم معاملات روزانه فانتوم نیز با ۸۰ درصد افزایش به ۵۳۵ میلیون دلار رسیده است.

فانتوم از فناوری Sonic برای افزایش مقیاس‌پذیری رونمایی کرد

در اقدامی پیشگامانه، فانتوم توسعه فناوری Sonic را در تلاشی برای تغییر چشم‌انداز مقیاس‌پذیری بلاک چین آغاز کرد. این نوآوری در نتیجه تحقیق و توسعه دقیق، بر پایه زیرساخت ارائه شده توسط شبکه اولیه Opera که در دسامبر ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد، به دست می‌آید.

شبکه Opera به رهبری آندره کرونیه (Andre Cronje) و تیم فنی اختصاصی او، نقطه عطف مهمی را به عنوان اولین پروتکل مبتنی بر گراف آزاد (DAG) رقم زد. Opera با برخورداری از دستاوردهای چشمگیر، مانند حداکثر توان عملیاتی نزدیک به ۲۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) و نهایی‌سازی آن‌ها زیر ۶۰۰ میلی ثانیه، پیشرفت‌های گسترده‌ای را از لحاظ مقیاس‌پذیری و سرعت تراکنش‌ها در مقایسه با قابلیت‌های اتریوم در آن زمان به نمایش گذاشت.

Opera که بر اساس مفاهیم پیشگامانه‌ای مانند دانش مشترک همزمان (CCK) و مهرهای زمانی Lamport ساخته شده، تاثیر زیادی بر روی مقیاس‌‌پذیری بلاک چین و نهایی‌سازی تراکنش‌ها داشته است.

با گذشت زمان، Opera به رسمیت شناخته شد و مورد استفاده کاربران قرار گرفت، به طوری که تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL) داشت.

با این حال، علیرغم موفقیت Opera، این شبکه در دوره‌های با تقاضای بالا با چالش‌هایی مواجه شد که منجر به ازدحام و به خطر افتادن تجربه کاربری آن می‌شد. تیم فانتوم در پاسخ به ضعف Opera سفری دو ساله را برای توسعه فناوری Sonic آغاز کرد و هدف آن غلبه بر این محدودیت‌ها و آغاز دوره جدیدی از مقیاس‌پذیری بلاک چین بود.

Sonic یک جهش عظیم و رو به جلو از سوی فانتوم محسوب می‌شود چرا که ظرفیت پردازش تا ۲ هزار TPS تراکنش‌ها را در مرحله نهایی فرعی خود به دست آورده است. این پیشرفت همچنین نشان‌دهنده تحول قابل‌توجهی نسبت به قابلیت‌های Opera است و بر تعهد فانتوم به نوآوری تأکید می‌کند.

با توجه به قابلیت‌های فنی بی‌نظیر Sonic، فانتوم قصد دارد استاندارد جدیدی را برای زیرساخت‌های بلاک چین ایجاد کند. علاوه بر این، فناوری Sonic به عنوان پایه‌ای برای یک ترتیب‌دهنده مشترک عمل می‌کند که می‌تواند بیش از ۱۸۰ میلیون تراکنش را به صورت روزانه و با تأیید لحظه‌ای آن‌ها پردازش کند.

علاوه بر نوآوری‌های فنی، Sonic چندین پروپوزال حاکمیتی را نیز با هدف توانمندسازی بیشتر جامعه فانتوم معرفی خواهد کرد.

این پروپوزال‌ها شامل بهبود مکانیسم‌های استیکینگ، پشتیبانی از توکن‌های لیکوئید استیکینگ (LST) و گسترش برنامه‌های کمک مالی برای تقویت توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) نوآورانه و کالاهای عمومی می‌شود.

علاوه بر این، Sonic راه را برای معرفی ماشین مجازی موازی فانتوم (FVM) و مقیاس‌پذیری اجرای دانش صفر (ZK) هموار و عملکرد و قابلیت‌های این پلتفرم را بیشتر می‌کند.

پیش‌بینی قیمت FTM

در روزهای اخیر، کاهش قابل‌توجهی در عرضه FTM در میان معامله‌گران مشاهده شده که نشان‌دهنده تغییر جهت این رمزارز به سمت انباشت توسط هولدرهای میان‌مدت و بلندمدت است. این روند حاکی از افزایش اعتماد به پتانسیل آتی FTM است.

علیرغم اینکه فانتوم در منطقه اشباع خرید قرار دارد، اما قیمت FTM همچنان تحت تأثیر احساسات مثبت بازار قرار دارد. شاخص قدرت نسبی (RSI) ۷ روزه نیز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بسیار به این شبکه و توکن بومی آن علاقه دارند. علاوه بر این، سیر صعودی پیش‌بینی شده توسط خطوط میانگین متحرک نمایی (EMA) به احتمال رسیدن FTM به بالاترین سطح ۲ ساله خود در کوتاه‌مدت اشاره دارد.

در حال حاضر، RSI هفت روزه FTM روی سطح ۷۷ قرار دارد که اندکی پایین‌تر از سطح ۸۱ هفته قبل آن است. چنین چیزی نشان می‌دهد که فانتوم اندکی افت داشته است. با این حال، داده‌های تاریخی حاکی از آن است که قیمت FTM برای بازه‌های زمانی طولانی به رشد خود ادامه داده، حتی زمانی که RSI در وضعیت اشباع خرید قرار گرفته است.

عرضه فانتوم
عرضه فانتوم

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...