اخبار ارز دیجیتال

رشد ۱۵ درصدی سهام انویدیا؛ پامپ توکن‌های هوش مصنوعی در راه است؟

رشد ۱۵ درصدی سهام انویدیا؛ پامپ توکن‌های هوش مصنوعی در راه است؟

قیمت سهام انویدیا (Nvidia) پس از یک رکود جزئی در هفته معاملاتی گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافت و تحلیلگران را بر آن داشت تا در مورد تغییرات قیمت توکن‌های حوزه هوش مصنوعی گمانه‌زنی کنند.

قیمت سهام انویدیا – یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) – در این هفته ۱۵ درصد رشد کرده و تحلیلگران می‌خواهند بدانند که آیا توکن‌های هوش مصنوعی (AI) نیز از این روند صعودی پیروی خواهند کرد یا خیر.

منبع معاملاتی The Kobeissi Letter در پست روز ۲۷ آوریل خود در X اعلام کرد:

وضعیت بازار انویدیا بی‌نظیر است.

این شرکت افزود:

ارزش سهام انویدیا از پایین‌ترین سطح ۷۵۶ دلاری خود به بیش از ۸۸۰ دلار افزایش یافته و مارکت کپ آن نیز ۳۲۰ میلیارد دلار بیشتر شده است.
منبع: The Kobeissi Letter
منبع: The Kobeissi Letter

اگرچه توکن‌های هوش مصنوعی بازار با افت قیمت روبرو شده‌اند، اما تحلیلگران امیدوارند که عملکرد قدرتمند انویدیا تأثیر مثبتی بر این رمزارزها داشته باشد. آن‌ها ادعا می‌کنند که در چرخه قبلی بازار کریپتو نیز چنین بوده است.

Crypto Stream، تریدر کریپتو در پست روز ۲۶ آوریل خود در X توضیح داد که مهم‌ترین عامل مد نظر او برای سرمایه‌گذاری در توکن‌های هوش مصنوعی عملکرد شرکت انویدیاست. وی پیش‌بینی کرده که گزارش عایدی این شرکت برای سه ماهه اول ۲۰۲۴ در ۲۲ می به صورت عمومی منتشر شود.

Crypto Stream در ادامه افزود:

بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی احتمالاً قبل از حرکت بعدی خود منتظر انتشار این داده می‌مانند. فراموش نکنید که در گذشته با پامپ سهام انویدیا، این افراد بسیار تحت تاثیر FOMO قرار می‌گرفتند.

در همین حین، CryptoGodJohn، یکی دیگر از تریدرهای کریپتو در تاریخ ۲۷ آوریل به ۶۶۸،۱۰۰ دنبال‌کننده خود در X گفت که «هفته‌های منتهی به گزارش عایدی انویدیا هیجان‌انگیز خواهد بود.»

CryptoGodJohn در ادامه گفت:

به نظر می‌رسد که بسیاری از توکن‌های هوش مصنوعی در حال حاضر به کف خود رسیده‌اند.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، قیمت رندر توکن (RNDR) طی ۲۴ ساعت گذشته ۶/۸۹ درصد کاهش یافته و قیمت فچ‌ای‌آی (FET) نیز ۶/۱۲ درصد ریزش داشته است. SingularityNET (AGIX) نیز در مدت زمان مشابه یک اصلاح ۵/۴۷ درصدی را تجربه کرده است.

سهام NVDA در روز ۱۹ آوریل با قیمت ۷۶۲ دلار بسته شد، اما از آن زمان تاکنون ۱۵ درصد رشد کرده است. در پایان هفته معاملاتی مورخ ۲۶ آوریل قیمت NVDA به ۸۷۷ دلار رسید.

بر اساس داده‌های Google Finance، ارزش سهام NVDA تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶/۱۸ درصد افزایش یافته است.

منبع: Google Finance
منبع: Google Finance

پس از عملکرد قدرتمند انویدیا در گزارش عایدی سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ این شرکت که در ماه فوریه منتشر شد، توکن‌های هوش مصنوعی یک پامپ قیمتی را تجربه کردند.

این شرکت عایدی و سود سهام خود را در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ترتیب ۲۲/۱ میلیارد دلار و ۱۲/۳ میلیارد دلار اعلام کرد که نشان‌دهنده افزایش ۲۶۵ درصدی و ۷۶۹ درصدی این دو معیار عملکرد انویدیا نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ است.

تنها چند روز قبل و در تاریخ ۲۲ فوریه، گزارش شد که مارکت کپ کل بازار توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از زمان انتشار گزارش عایدی سه ماهه انویدیا بیش از ۹ درصد افزایش یافته و به ۱۷/۸ میلیارد دلار رسیده است. مارکت کپ این توکن‌ها در اوایل ماه گذشته ۷ میلیارد دلار بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...