اخبار ارز دیجیتال

سرمایه‌گذاران خُرد به بازار کریپتو بازگشته‌اند، اما نه کاملاً

سرمایه‌گذاران خُرد به بازار کریپتو بازگشته‌اند، اما نه کاملاً

تعدادی از شاخص‌ها علاقه فزاینده‌ای را از سوی سرمایه‌گذاران معمولی به بازار کریپتو نشان می‌دهند، اما این افراد هنوز به طور کامل وارد نشده‌اند.

آیا سرمایه‌گذاران خُرد به بازار بازگشته‌اند؟

بله، اما نه به طور کامل.

طبق گفته K33 Research، ترافیک ۹۰ روزه وب‌سایت صرافی‌های کریپتویی در سه ماهه اخیر ۴۵ درصد نسبت به فصل قبل افزایش یافته است. به طور مشابه، ترافیک وب‌سایت‌های جمع‌آوری داده مانند Coingecko و Coinmarketcap نیز ۶۶ درصد رشد کرده است.

وتل لوند (Vetle Lunde)، تحلیلگر ارشد K33 Research، تاکید می‌کند که هر دوی این آمارها بسیار پایین‌تر از بالاترین سطوحی هستند که در تابستان سال ۲۰۲۲ دیده شده بود.

ترافیک ۹۰ روزه وب‌سایت‌های کریپتویی
ترافیک ۹۰ روزه وب‌سایت‌های کریپتویی

یکی دیگر از نکات جالب به دست آمده از این گزارش میزان جستجوهای کاربران در گوگل است. کلمه بیت کوین امتیاز ۱۰۰ را دارد و از اکتبر ۲۰۲۳ روند صعودی قابل‌توجهی را تجربه کرده است. با این حال، جستجو برای عبارت «چگونه بیت کوین بخریم» به اندازه کلمه بیت کوین افزایش پیدا نکرده است. اگرچه شتاب مثبتی در آمار این عبارت دیده می‌شود، اما امتیاز ۷۴ گرفته است.

جالب اینجا بود که جستجو برای اتریوم در گوگل در برخی عبارات نسبت به بیت کوین بیشتر بوده است. این رمزارز برای عبارت «چگونه اتریوم بخریم» امتیاز ۸۲ را با یک روند صعودی پیش‌بینی‌شده کسب می‌کند.

برنامه‌های رمزارزی نیز از دیگر بخش‌های مورد علاقه سرمایه‌گذاران خُرد بوده‌اند.

بر اساس داده‌های The Block، قبل از اینکه ۹ صندوق ETF اسپات بیت‌ کوین شروع به انباشت میلیاردها دلار از بازار سرمایه کنند، صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در تاریخ ۱ ژانویه در رتبه ۴۹۸ جهان از لحاظ استفاده از اپلیکیشن قرار داشت. این صرافی به سرعت به اوج اخیر خود یعنی رتبه ۴۹ در تاریخ ۵ مارس رسید و از آن زمان تاکنون به رتبه ۱۲۳ افول کرده است.

CashApp اگرچه خدمات بانکی زیادی را علاوه بر دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهد، اما همچنان برترین برنامه مالی ارز دیجیتال است. به گفته Similarweb، این اپلیکیشن در ایالات متحده رتبه ۱۷ را از لحاظ تعداد دانلود به خود اختصاص داده است.

آلت سیزن چه زمانی آغاز می‌شود؟

سرمایه‌گذاران خُرد به آرامی اما مطمئناً به بازار باز می‌گردند. با این وجود،‌ فاصله زیادی تا نقطه اوج آن‌ها داریم.

با توجه به حجم استفاده از کوین‌بیس توسط کاربران که طی آخرین چرخه صعودی با رسیدن به رتبه ۱ پردانلودترین برنامه‌ها در صدر جدول تمام صرافی‌ها قرار گرفت، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خُرد هنوز به صورت کامل به خرید ارز دیجیتال تعهد ندارند.

جالب اینجاست که برای برخی سوال شده چه زمانی ممکن است یک فصل جدید در بازار ارزهای جایگزین (آلت کوین) آغاز شود، چرا که انتظار می‌رود وجوه سرمایه‌گذاری شده در صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)‌ بیت کوین در این محصولات باقی بمانند.

مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد بخش فناوری Bitwise، به این نکته اشاره کرده که به لطف رشد سریع قیمت بیت کوین، ما در «فصل همه چیز» هستیم. هوگان همچنین خاطرنشان کرد که یک عامل مهم دیگر نیز به این وضعیت کمک می‌کند و آن هم زیرساخت‌های تکنولوژیکی است به طور قابل‌توجهی در مقایسه با دوره‌های قبلی بهتر شده‌اند.

او انتظار دارد که مواردی مانند ارتقای آتی دنکان (Dencun) اتریوم و رشد شبکه‌های لایه دوم (L2) به پذیرش و در نتیجه افزایش قیمت‌ها کمک کنند.

اکثر مردم، به ویژه آن‌هایی که نسبت به بازار خوش‌بین هستند، با این نظریه موافق‌اند که ما همچنان در مراحل اولیه بازار صعودی هستیم و مصرف‌کنندگان عادی هنوز به طور کامل و گسترده جذب بازار نشده‌اند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...