اخبار ارز دیجیتال

ریپل ۲ میلیارد دلار جریمه‌ می‌شود؟

ریپل ۲ میلیارد دلار جریمه‌ می‌شود؟

کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) درخواست کرده تا حکم نهایی خود علیه ریپل را در دعوی XRP تأیید و جریمه‌ای نزدیک به ۲ میلیارد دلار برای این شرکت ببرد.

کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده نقض قوانین اوراق بهادار توسط Ripple Labs را به دادگاه فدرال یادآوری کرده و از قاضی می‌خواهد که حکم نهایی را علیه ریپل صادر کند. همانطور که پیش از این هم گزارش شده بود، حکم این دادگاه شامل دستورات دائمی، تصدیق بلا تصور خسارت و مجازات‌های مدنی با جریمه‌ای نزدیک به ۲ میلیارد دلار می‌شود.

مدیران ریپل و جامعه کریپتو از SEC به دلیل اظهارات غیرمنطقی در سند مختصر مربوط جبران خسارت و سایر اسناد انتقاد کردند. برخی استدلال می‌کنند که اتهامات مبنی بر تقلب یا بی‌احتیاطی ریپل صرفاً تلاش‌های SEC برای تنبیه این شرکت و اخلال در بازار صعودی هستند.

SEC ایالات متحده به دنبال قضاوت نهایی دادگاه در گزارش جبران خسارت خود است

نسخه عمومی گزارش جبران خسارت کمیسیون SEC پس از ارائه اصلاحات در دادگاه ثبت شد. استدلال‌های کمیسیون عمدتاً بر پایه نقض بخش پنجم قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ و عرضه توکن ثبت نشده XRP در فروش‌های سازمانی بوده‌اند. این گفته‌ها از خلاصه دادنامه قاضی آنالیسا تورس در ۱۳ ژوئیه ناشی می‌شود و نشان می‌دهد که SEC به طور خاص ادعایی را مبنی بر تقلب ریپل مطرح نکرده، اما در عوض بر روی مهار رشد این شرکت با وجود دعوی حقوقی در حال انجام آن تمرکز دارد.

SEC از قاضی آنالیسا تورس می‌خواهد که حکم خود را به نفع این رگولاتور صادر کند تا ریپل مجبور به پرداخت ۸۷۶،۳۰۸،۷۱۲ دلار جریمه اولیه شود. علاوه بر این، آن‌ها به دنبال دریافت ۱۹۸،۱۵۰،۹۴۰ دلار خسارت پیش از صدور حکم نهایی و ۸۷۶،۳۰۸،۷۱۲ دلار جریمه مدنی نیز هستند.

SEC ادعا می‌کند که فروش XRP پس از طرح شکایت این رگولاتور بیشتر برای موسسات انجام شده و این حرکت آن‌ها به سرمایه‌گذاران آسیب رسانده، چرا که این شرکت حتی نتوانسته تخفیف‌های خود را برای سرمایه‌گذاران نهادی افشا کند. علاوه بر این، SEC استدلال کرده که ریپل به سرپیچی از قوانین، توصیف اشتباه احکام و فرار عمدی از زیر بار قانون اوراق بهادار ادامه می‌دهد.

مدیر‌عامل و مدیر ارشد آموزش منابع انسانی ریپل به شدت از SEC انتقاد می‌کنند

برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، اظهار داشت که «این جریمه ۲ میلیارد دلاری غیرمنطقی است، چرا که هیچ ادعای مسلمی در مورد تقلب یا بی‌احتیاطی ریپل وجود ندارد، چه رسد به یافته‌های با سند و مدرک. مطلقاً هیچ سابقه‌ای هم برای چنین چیزی وجود ندارد.» در عوض، گارلینگ‌هاوس سوء‌استفاده فاحش SEC از قدرت خود در پرونده DEBT Box و عدم اقدام آن‌ها بر اساس قانون در پرونده ریپل را برجسته می‌کند.

استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty)، مدیر ارشد آموزش منابع انسانی ریپل اظهار داشت که به نظر می‌رسد SEC به جای اعمال قانون، فقط ریپل و کل صنعت کریپتو را مجازات و ارعاب می‌کند.

پاسخ ما طی ماه آینده ارسال خواهد شد، اما همانطور که بارها و بارها دیده‌ایم، این رگولاتور اظهارات نادرست، نامناسب و گمراه‌کننده‌ را سرلوحه کار خود قرار داده است. رفتار آنها در این مورد نیز تغییری نکرده است.

ریپل دادخواست مخالفت خود را در تاریخ ۲۲ آوریل به دادگاه ارائه خواهد کرد و SEC در تاریخ ۶ می، طبق تاریخ تمدید شده توسط قاضی تورس، به ریپل پاسخ می‌دهد.

قیمت XRP در برابر این اتفاقات مقاومت می‌کند

وکلای طرفدار ریپل ادعا می‌کنند که لایحه توجیهی جبران خسارات SEC بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت نبوده است. با این حال، وکلا در مورد فروش ODL و مذاکرات نگرانی‌هایی را مطرح کردند.

بیل مورگان (Bill Morgan) و جیمز فارل (James Farrell)، وکلای دادگستری، گفتند که قاضی تورس فروش ODL را در رده اول و در کنار سایر قراردادهای فروش‌ ریپل به مؤسسات طبقه‌بندی کرده، زیرا شکایت مطرح شده در رابطه با مشتریان ODL بوده است. وکلا امیدوارند که ریپل طبق حکم تورس شیوه‌های تجاری خود را تغییر دهد، در غیر این صورت، SEC نسبت به ریپل برتری خواهد داشت.

فرد ریسپولی (Fred Rispoli) معتقد است این حرکت عواقبی برای ریپل دارد. اما فکر می‌کند که دادگاه به طرفین زمان کافی برای مذاکره در مورد مجازات‌ها و جریمه‌ها می‌دهد. از طرف دیگر، قاضی ممکن است سودمند بودن فروش ساختار‌یافته جدید را برای ریپل بررسی کند.

در همین حین، قیمت ریپل در ۲۴ ساعت گذشته ۳ درصد رشد کرد و به بالاتر از ۰/۶۵۱ دلار رسید. کف و سقف قیمت ۲۴ ساعته ریپل ۰/۶۲۷ دلار و ۰/۶۵۹ دلار است. علاوه بر این، حجم معاملات این توکن در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته که رشد علاقه معامله‌گران به ریپل را پس از واکنش مثبت مدیران این شرکت نشان‌ می‌دهد.

ریپل ۲ میلیارد دلار جریمه‌ می‌شود؟
کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) درخواست کرده تا حکم نهایی خود علیه ریپل را در دعوی XRP تأیید و جریمه‌ای نزدیک به...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...