اخبار ارز دیجیتال

سناتورها برای عدم تایید دیگر ETF‌های کریپتویی SEC را تحت فشار قرار می‌دهند

سناتورها برای عدم تایید دیگر ETF‌های کریپتویی SEC را تحت فشار قرار می‌دهند

دو سناتور دموکرات گفته‌اند که تایید ETFهای بیشتر، سرمایه‌گذاران را در معرض خطراتی از جمله «تقلب و دستکاری بازار» قرار می‌دهد.

دو سناتور آمریکایی از گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC، می‌خواهند تا فرآیند تأیید هرگونه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) ارزهای دیجیتال را متوقف کند و دلیل آن را هم «خطرات جدی» برای سرمایه‌گذاران خُرد عنوان کرده‌اند.

جک رید (Jack Reed) و لافونزا باتلر (Laphonza Butler)، سناتورهای دموکرات ایالات متحده طی نامه‌ای در تاریخ ۱۱ مارس، ادعا کردند که تایید دیگر ETF‌های کریپتویی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) باعث می‌شود سرمایه‌گذاران در معرض بازارهای «با فعالیت معاملاتی اندک» و مملو از تقلب و دستکاری قرار گیرند.

هشت صندوق پیشنهادی ETF اسپات اتر در ایالات متحده در انتظار تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار هستند و این امید وجود دارد که سایر آلت کوین‌ها نیز در نهایت بتوانند همین مسیر را طی کنند.

در این نامه آمده است:

سرمایه‌گذاران عادی از طریق صندوق‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال که حجم معاملات اندکی دارند یا به راحتی توسط اتفاقاتی مانند پامپ و دامپ دستکاری می‌شوند، در معرض ریسک بالایی قرار دارند.

رید و باتلر همچنین از SEC خواسته‌اند که اجازه ندهد تایید ETF‌های اسپات بیت کوین در ایالات متحده به سابقه‌ای برای پذیرش سایر صندوق‌ها تبدیل شود.

آنها مدعی شده‌اند در حالی که بازار بیت کوین نیز «ضعف شدیدی» را از خود نشان داده، اما نسبت به بازار سایر ارزهای دیجیتال کوچک‌تر، تثبیت شده و به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است.

هر چقدر هم که بیت کوین در برابر کلاهبرداری و دستکاری آسیب‌پذیر باشد، بازار سایر ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر در معرض این دست از سوء‌رفتارها هستند.

این سناتورها همچنین از SEC درخواست کردند تا «گام‌های خاصی» را در رابطه با محصولات ETF بیت‌ کوین که اخیراً در ایالات متحده آغاز به کار کرده‌اند، بردارد و کارگزاران و مشاوران ETF بیت‌ کوین تحت بررسی‌های نظارتی بیشتری قرار گیرند.

الکساندر گریو (Alexander Grieve)، مسئول بخش روابط دولتی شرکت سرمایه‌گذاری رمزارزی خطرپذیر پارادایم (Paradigm)، گفته که موفقیت ETF‌های اسپات بیت کوین به وضوح باعث نگرانی قانون‌گذاران کپیتال هیل (کاخ کنگره آمریکا) شده است.

کارشناسان صنعت کریپتو می‌گویند که این نامه مدرکی دال بر افزایش فشار سیاسی روی گنسلر است و چنین چیزی باعث می‌شود که تایید ETF اتریوم در ماه می دور از انتظار به نظر برسد.

بالچوناس طی پست خود در X مورخ ۱۵ مارس گفت:

موفقیت قابل‌توجه ETF بیت کوین باعث نارضایتی دموکرات‌های عالی رتبه شده است. آن‌ها از تصمیم خود پشیمان هستند. به همین دلیل است که ما به تایید ETF اتریوم امیدوار نیستیم.

در تاریخ ۱۱ مارس، بالچوناس گفت که احتمال تایید ETF اسپات اتر تا ماه می تنها ۳۵ درصد است. در ماه ژانویه، بالچوناس شانس تایید این صندوق‌ها را ۷۰ درصد تخمین زده بود، اما در ادامه گفت که عدم پاسخگویی SEC به ارائه‌دهندگان احتمالی آن‌ها در کنار سایر عوامل، نشانه خوبی نیست.

هم باتلر و هم رید در چندین تلاش قانونی با هدف تنظیم و در واقع سرکوب ارزهای دیجیتال در ایالات متحده با یکدیگر مشارکت داشته‌اند.

در تاریخ ۱۱ دسامبر سال گذشته، باتلر به عنوان یکی از حامیان مالی در حمایت از لایحه جنجالی قانون ضد پولشویی دارایی‌های دیجیتال به تیم سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren) پیوست. در ماه جولای، رید از لایحه‌ای دو حزبی حمایت کرد که هدف آن تشدید مقررات «احراز هویت مشتران» (KYC) و ضد پولشویی (AML) برای خرید ارز دیجیتال و الزامات تحریمی برای تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...