اخبار ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین نقشه راه اتریوم برای سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد

ویتالیک بوترین نقشه راه اتریوم برای سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد

ویتالیک بوترین، نقشه راه (Roadmap) اتریوم برای سال ۲۰۲۴ را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک گذاشته و اذعان دارد که این برنامه با تغییرات جزئی نسبت به سال گذشته رو به رو خواهد شد. وی گفت که نقش نهایی‌سازی هر اسلات واحد (SSF) ساده‌ترین رویکرد برای رفع اکثر کاستی‌ها در الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) اتریوم است.

ویتالیک بوترین در یک رشته توییت در X (توئیتر سابق) بیان می‌کند که تمرکز اتریوم در سال آینده بر روی شش به روزرسانی خواهد بود. این شش به روز رسانی عبارتند از:

  1. ادغام (the merge)
  2. هجوم (the surge)
  3. انتقام (the scourge)
  4. آستانه (the verge)
  5. پاکسازی (the purge)
  6. شادمانی (the splurge)

او خاطرنشان می‌کند که با واضح‌تر شدن مسیر فنی اتریوم، تنها اصلاحات جزئی و انگشت‌شماری در مقایسه با نقشه راه ۲۰۲۳ وجود خواهد داشت:

از آنجایی که مسیر فنی اتریوم تثبیت می‌شود، تغییرات نسبتا کمی نسبت به سال قبل داریم.

به روزرسانی ادغام، با هدف حفظ سادگی و انعطاف‌پذیر بودن اجماع اثبات سهام (PoS)، به عنوان یک تحول کلیدی در نقشه راه اتریوم برجسته شده بود. در سپتامبر ۲۰۲۲، ادغام به وقوع پیوست و شبکه اصلی اتریوم را با بلاک چین اثبات سهام آن یعنی Beacon Chain یکپارچه کرد.

پس از ادغام، مهم‌ترین تغییر شبکه اتریوم، گذار از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام بود که به طور کلی منجر به کاهش عمده مصرف انرژی شبکه شد.

بوترین همچنین به پیشرفت‌های رخ داده در نهایی‌سازی هر اسلات واحد (SSF) اتریوم هم اشاره کرد. هدف از این نهایی‌سازی، تضمین غیرقابل برگشت بودن تغییرات در یک بلوک اتریوم بدون سوزاندن حداقل ۳۳ درصد از کل اتر استیک‌شده است.

نقش نهایی‌سازی هر اسلات واحد (SSF) در بهبود اثبات سهام پس از ادغام در حال تقویت است. مشخص شده که SSF ساده‌ترین راه برای رفع بسیاری از نقاط ضعف فعلی طراحی PoS اتریوم محسوب می‌شود.

نقشه راه اتریوم در سال 2024

پیش از این هم گفته شده بود که بوترین قصد دارد ایده انقلابی «سایفرپانک Cypherpunk» را دوباره در بلاک چین زنده کند.

سایفرپانک به شخصی اطلاق می‌شود که از رمزگذاری برای اطمینان از حریم خصوصی هنگام دسترسی به یک شبکه کامپیوتری، به ویژه از سوی مقامات دولتی استفاده می‌کند.

بوترین در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که اتریوم در ابتدا به عنوان یک «هارد دیسک مشترک غیرمتمرکز و عمومی» در نظر گرفته شده بود که می‌توانست از پیام‌رسانی همتا به همتا و ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل‌ها استفاده کند. با این حال، در سال ۲۰۱۷، تمرکز توسعه‌دهندگان بر جنبه‌های مالی اتریوم افزایش یافت و این امر منجر به دور شدن این شبکه از چشم‌انداز اولیه خود شد.

بوترین تاکید دارد که رول‌آپ‌ها، اثبات‌های دانش صفر، انتزاع حساب و راه‌حل‌های حفظ حریم خصوصی نسل دوم در حال حاضر جریان اصلی بلاک چین محسوب می‌شوند. او می‌گوید که این موارد می‌توانند از ارزش‌های خاص مرتبط با اصول سایفرپانک حمایت کنند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...