دانستنی های گیفت کارت

آشنایی با اشتباهات فری فایر Free fire برای بازی جذاب‌تر

آشنایی با اشتباهات فری فایر Free fire برای بازی جذاب‌تر

فری فایر نیز مانند هر بازی دیگری، نکات و ترفندهایی دارد که آشنایی و رعایت آن‌ها کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشید. در مقابل نیز اشتباهات و خطاهایی وجود دارند که می‌توانند روند بازی را سخت کرده و باعث ایجاد چالش‌های بزرگی شوند. اگر شما هم از آن دسته از گیمرهایی هستید که ساعات زیادی را به این بازی اختصاص می‌دهید، مطمئنا با این سوال مواجه می‌شوید که مهم‌ترین و رایج‌ترین اشتباهات فری فایر کدامند؟ درست است که تعداد این خطاها بسیار زیاد است اما بسیاری از آن‌ها به مرور زمان و با ایجاد تجربه کافی برطرف می‌شوند.

اگر می‌خواهید این بازی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرده و تیم خود را به موفقیت برسانید، باید تمام این اشتباهات رایج را شناحته و از آن‌ها دوری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که کاربران ایرانی برای انجام این بازی به خرید گیفت کارت فری فایر نیاز دارند تا درگیر چالش‌های محدودیت‌های جغرافیایی نشوند.

10 اشتباه رایج فری فایر برای تازه کارها

تعداد اشتباهات رایج فری فایر که گیمرها با آن مواجه می‌شوند، زیاد هستند؛ اما برخی از آن‌ها به‌تنهایی شما را در طول بازی با مشکلات بزرگی مواجه می‌کنند. در نتیجه اگر با آن‌ها آشنایی داشته باشید، احتمال اینکه آن‌ها را انجام داده و با مشکل مواجه شوید، به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. پس اگر به تازگی بازی را شروع کرده‌اید، آشنایی با اشتباهات رایج بازی باعث می‌شود که درست مانند یک حرفه‌ای رفتار کنید. موارد زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین این موارد به شمار می‌آیند:

آشنایی با اشتباه فری فایر

1. استفاده از جم و الماس

همان‌طور که می‌دانید، جم یا الماس، رایج‌ترین پول‌‌های بازی‌ فری فایر هستند؛ یعنی شما با داشتن الماس‌های زیاد می‌توانید انواع تجهیزات، کاراکترها و سایر امکانات بازی را خریداری کنید. نکته مهمی که معمولا گیمرها به آن توجه نمی‌کنند، استفاده نادرست از جم یا الماس بازی است. معمولاً این دسته از افراد جم‌های خود را بدون هیچ قاعده یا اصول خاصی خرج می‌کنند؛ در حالیکه انجام این کار باید بر اساس یک استراتژی مشخص انجام گیرد.

یکی از اشتباهاتی که در خرج کردن الماس انجام می‌گیرد، خرید شخصیت‌های اشتباه به جای استفاده از بهترین کاراکتر فری فایر است. در واقع گیمرها آشنایی خاصی با قابلیت‌های کاراکتر ندارند و بدون هیچ اطلاعات خاصی جم‌های با ارزش خود را خرج می‌کنند. برای اینکه بتوانید الماس‌های خود را به صورت اصولی خرج کنید، ابتدا باید سبک بازی و نیازهای مختلف برای موفقیت در بازی فری فایر مشخص شوند.

نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که علاوه بر خرید الماس و جم، امکان گرفتن جم رایگان فری فایر نیز وجود دارد که به دلیل عدم نیاز به صرف هزینه برای آن، بسیار مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. درست است که این امکان، بسیار آسان و ساده به نظر می‌رسد اما چالش‌ها و مشکلاتی که برای گیمرها ایجاد می‌کند، عموما آن‌ها را از انجام این کار منصرف می‌کند.»

2. استفاده از تجهیزات Medkit

تجهیزات Medkit به تجهیزات پزشکی گفته می‌شود که هنگام آسیب دیدن شما، توانایی و قدرت‌تان را بازیابی می‌کند. عدم استفاده از این تجهیزات، اشتباه پرتکراری است که روند شکست شما را ایجاد می‌کند. زمانیکه بازی را آغاز می‌کنید، باید از تمام امکانات موجود استفاده کنید تا در نهایت بتوانید بازی را با موفقیت به اتمام برسانید.

در نتیجه، در بازی‌هایی مانند فری فایر که در سبک بتل رویال ساخته شده‌اند و از هر طرف به سمت شما تیراندازی می‌شود، استفاده از تجهیزات Medkit بسیار مهم و حیاتی است. پس پیشنهاد می کنیم، از اول تا انتهای بازی Medkit را در کنار خود داشته و در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.

استفاده از تجهیزات Medkit

3. عدم استفاده از قارچ از اشتباهات فری فایر

یکی دیگر از اشتباهات فری فایر که معمولاً بازیکنان تازه‌وارد مرتکب آن می‌شوند، عدم توجه به قارچ یا ماشروم است. هنگامی که ماجراجویی خود را در زمین بازی آغاز می‌کنید، با قارچ‌های زیادی مواجه می‌شوید که نقش مهمی در حفظ سلامتی شما دارند. در واقع این محصولات، می‌توانند EP یا HP شما را افزایش داده و نقش کمک‌های پزشکی را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

«بازیکن‌هایی که حرفه‌ای‌تر هستند، از پت‌های مخصوص برای پیدا کردن قارچ‌های بیشتر استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید هنگام مشاهده قارچ‌ها در زمین بازی سریعاً آن‌ها را جمع کنید تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید.»

4. آشنایی با کاراکترها و قدرت آن‌ها

در بازی فری فایر کاراکترهای زیادی وجود دارند که هریک از آن‌ها قدرت و قابلیت‌های خاصی دارند. یکی از رایج‌ترین اشتباهات فری فایر که معمولاً گیمرهای تازه‌وارد مرتکب می‌شوند، انتخاب کاراکتر بر اساس ظاهر است. قبل از اینکه برای انتخاب کاراکترها اقدام کنید، باید اطلاعات کاملی درباره آن‌ها به دست بیاورید.

هرکدام از کاراکترها نکات مثبت و منفی زیادی دارند؛ به همین دلیل باید ابتدا هر کدام از آن‌ها را به‌خوبی بشناسید و بر اساس سبک بازی خود، آن‌ها را انتخاب کنید. البته که ترفندها و نکات بازی فری فایر به شما کمک می‌کند که از بازیکنی که انتخاب می‌کنید نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

آشنایی با کاراکترها و قدرت آن‌ها

5. پرش از هواپیما از بزرگ‌ترین اشتباه فری فایر

یکی دیگر از اشتباهات، در همان لحظات آغازی بازی رخ می‌دهد؛ در همان دقایق ابتدایی که فری فایر آغاز می‌شود، باید از هواپیما به سمت جزیره پرش کنید. درست است که انجام این کار بسیار آسان به نظر می‌رسد، اما رعایت اصول مهم آن باعث می‌شود که روند بازی شما به طور کامل تغییر کند.

پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که پرش زود هنگام اصلاً به نفع شما نیست؛ ابتدا باید جزیره را بررسی کرده و بر اساس استراتژی خود در بهترین نقطه فرود بیایید. همچنین هنگام پرش از هواپیما چتر خود را سریعاً باز نکنید؛ درصورتی‌که چتر را زودتر باز کنید، دیرتر از سایر بازیکنان به زمین بازی می‌رسید.

6. آشنایی با اسلحه‌ها و کاربرد آن‌ها

اشتباه فری فایر به انتخاب اسلحه هم رسیده است، بسیاری از گیمرهای تازه‌کار تفاوت خاصی میان اسلحه‌های بازی نمی‌بینند و بر اساس کاربرد اصلی آن‌ها، گزینه مورد نظر را انتخاب می‌کنند. قبل از اینکه برای انتخاب اسلحه‌ها اقدام کنید، باید بدانید که هریک از آن‌ها قدرت تخریب خاصی دارند. همچنین برخی از این اسلحه‌ها برای تیراندازی از راه دور و برخی دیگر برای مبارزه‌های نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به‌طورکلی برای اینکه بتوانید در بازی فری فایر موفق ظاهر شوید، باید اطلاعات کاملی درباره مشخصات و قابلیت هر یک از اسلحه‌ها کسب کنید.البته که برای اینکه بتوانید از تمامی اسلحه‌ها بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید، خرید گیفت کارت از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

عدم آشنایی با اسلحه ها از اشتباهات فری فایر

7. حضور طولانی در فضای باز

حضور طولانی در فضای باز از آن دسته اشتباهات بزرگی است که احتمال نابودی شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. معمولاً گیمرهای تازه‌وارد اصول خاصی برای انجام بازی ندارند و مکان‌های مختلف جزیره را جستجو می‌کنند. در نتیجه اگر برای مدت زیادی در فضای باز قرار بگیرد، بازیکنان تیم حریف دسترسی بهتر و راحت‌تری به شما خواهند داشت.

«برای اینکه بتوانید تا آخر بازی دوام بیاورید، فقط در مواقع ضروری به فضای باز بروید. همچنین ساختمان‌ها، صخره‌ها، درختان و… مسیرها و مکان‌های خوبی برای پنهان شدن از دید بازیکنان حریف هستند.»

8. انتخاب هوشمندانه لوت

لوت کردن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در واقع زمانیکه داخل زمین بازی فرود می‌آیید، باید مکان‌های مختلف را با دقت گشته و سلاح یا تجهیزات مختلف را جمع‌آوری کنید. اگر بخواهید سریعاً وارد میدان نبرد شوید و زمان خاصی را برای لوت کردن اختصاص ندهید، قطعاً یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات فری فایر را مرتکب شده‌اید.
در شروع بازی ابتدا باید با حوصله زیاد مکان‌های مختلف را برای پیدا کردن تجهیزات بگردید و سپس به سراغ دشمنان خود بروید. البته باید بدانید که لوت کردن زمان خاصی دارد، اگر بخواهید بیشتر زمان خود را به انجام این کار اختصاص دهید، قطعاً کشته خواهید شد.

9. ارتقای کاراکترها

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی فری فایر که جذابیت زیادی در میان گیمرها دارد، امکان ارتقای کاراکترهاست. با اینکه هریک از این شخصیت‌ها قابلیت خاصی دارند، اما در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را ارتقا دهید. معمولاً گیمرهای حرفه‌ای خیلی زود برای انجام این کار اقدام می‌کنند؛ بنابراین برای رقابت بهتر با آن‌ها، باید هرچه زودتر کاراکتر خود را قوی‌تر کنید.

«پس اگر می‌خواهید شانس خود را برای موفقیت در بازی افزایش دهید و در مواجهه با افراد حرفه‌ای عملکرد بهتری داشته باشید، به هیچ وجه نباید از اسلحه‌های عادی در تمام طول بازی استفاده کنید و مرتبا آن‌ها را تقویت کنید.»

ارتقای کاراکترها

10. تنظیمات سنستیویتی نامناسب در فری فایر

سنسیتیویتی (Sensitivity) یا همان حساسیت، یکی از تنظیمات مهم بازی فری فایر است که امکان شلیک دقیق را برایتان فراهم می‌کند. در واقع به کمک این تنظیمات می‌توانید دقت تیراندازی خود را بالا ببرید و هدشات را راحت‌تر انجام دهید. تقریباً اکثر گیمرها به تنظیمات Sensitivity توجه ندارند و این امر یک اشتباه فری فایر تلقی می‌شود.

سخن پایانی

اشتباهات فری فایر مهم‌ترین و اصلی‌ترین عاملی هستند که امکان لذت بردن از بازی را سلب می‌کنند. در واقع بیشتر افرادی که به‌تازگی این بازی را نصب کرده‌اند، اشتباهات مهلکی انجام می‌دهند که نتیجه آن‌ها کشته شدن است. اگر می‌خواهید خیلی سریع در بازی پیشرفت کرده و با بهترین بازیکنان رقابت کنید، باید ابتدا با مهم‌ترین و اصلی‌ترین اشتباهات رایج فری فایر آشنا شوید.

تعداد این اشتباهات زیاد است، اما در این مطلب 10 مورد رایج و پرتکرار را معرفی کردیم تا سطح مهارت‌های خود را بیشتر از پیش ارتقا دهید. اگر همچنان درباره اشتباهات فری فایر سوال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

هریک از اسلحه‌های فری فایر قابلیت‌های خاص خود را دارند، برای انتخاب بهترین اسلحه باید قابلیت تمام گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس سبک مبارزه و استراتژی خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

بهترین راه برای بهینه درست منابع، داشتن استراتژی مشخص برای ورود به بازی و مبارزه با سایر بازیکنان است.

تماشای بازی گیمرهای حرفه‌ای به همراه تکرار و تمرین، بهترین و مهم‌ترین روش‌ها برای انتخاب استراتژی بازی فری فایر هستند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش خرید گیفت کارت معتبر+ چگونه گیفت کارت بخریم؟
می‌خواهید از آمازون خرید کنید؟ دوست دارید با اسپاتیفای بدون دردسر گوش دادن به تبلیغات از موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید؟ می‌خواهید به جدیدترین فیلم و سریال‌ها بدون محدودیت و...