سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن

در سال‌های اخیر کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال به یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این حوزه تبدیل شده است. حقیقت این است که درصد قابل توجهی از افراد برای آن که بتوانند با خرید ارزهای دیجیتال سرمایه خود را افزایش دهند، وارد این بازار می‌شوند. اگر چه تریدینگ و خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناخته شده‌ترین راه برای کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال است، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارند که شاید کمتر از تریدینگ شناخته شده باشند. نکته مهمی که باید به ان توجه داشته باشید این است که هر یک از روش‌های کسب درآمد برای عده‌ای از ارزهای دیجیتال کاربرد دارند و نسبت به دوره‌های زمانی گوناگون نیز می‌توانند متفاوت باشند. یکی از روش‌های کاربردی و پراستفاده برای درآمدزایی از رمزارزها، استیک کردن آن‌هاست. استیکینگ یک روش آسان و بی‌دردسر برای کسب درآمد است که برای عده‌ای از رمزارزها کاربرد دارد. در ادامه این مقاله شما را با لیست بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن  آشنا خواهیم کرد.

ارز دیجیتال مناسب برای استیک کردن چه ویژگی هایی دارد؟

ارز دیجیتال مناسب برای استیک کردن چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از آن که بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن را به شما معرفی کنیم، بد نیست مروری بر ویژگی‌های رمزارزهای مناسب برای فرایند استیکینگ داشته باشیم. استیکینگ ارز دیجیتال در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است که با ارزهای دیجیتالتان انجام می‌دهید و به معنای قفل کردن سرمایه در پلتفرم (صرافی، کیف پول و …) در مدت زمان مشخص و دریافت سود در ازای آن است.

حتماً تا به حال درباره سپرده‌های طولانی مدت بانک‌ها چیزهایی شنیده‌اید. انواعی از سپرده‌ها در بانک‌ها وجود دارند که با ایجاد حساب و واریز مبلغی به آن، می‌توانید سود دریافت کنید. البته نکاتی درباره این روش وجود دارد که نباید فراموش کنید. نکته اول این است که حساب شما بلند مدت خواهد بود؛ یعنی تا پایان مدت زمان مقرر، حق برداشت از حسابتان را ندارید و در واقع این اجازه به شما داده نخواهد شد. از سوی دیگر، به ازای هر مقدار سرمایه ذخیره شده، مبلغ معینی به عنوان سود به شما تعلق خواهد گرفت. بانک می‌تواند از پول این سپرده‌ها برای وام‌دهی به دیگران استفاده کرده و بخش کمی از سود را نیز به شما اهدا کند.

فرآیند استیکینگ نیز دقیقاً شبیه همین حساب‌های بلند مدت عمل می‌کند.  زمانی که بخشی از سرمایه خود را برای استیکینگ کنار می‌گذارید، پلتفرم‌ها می‌توانند از آن‌ها برای اجرای بلاکچین و حفظ امنیت آن استفاده کنند و در ازای آن، درصدی به عنوان پاداش به شما اهدا می‌شود. پس از اتمام مدت زمان استیکینگ نیز می‌توانید سرمایه اولیه خود را برای تریدینگ یا هر فعالیت دیگر، برداشت کنید.

استیکینگ می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد به روش غیرفعال باشد؛ چرا که در این روش نیازی به بررسی مکرر بازار و اقدام برای خرید و فروش ارزها نیست. به راحتی می‌توانید با آن بخش از سرمایه‌تان که قصد فروش آن را ندارید، سرمایه‌گذاری انجام دهید. مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن در ادامه بررسی شده‌اند.

  • مقایسه سوددهی استیکینگ و تریدینگ یک ارز دیجیتال

برای استیک کردن یک  ارز دیجیتال باید شرایط بازار را در نظر داشته باشید. در برخی برهه‌های زمانی برای کسب سود از ارزهای دیجیتال، تریدینگ انتخاب مناسب‌تری است. به عنوان مثال زمانی که اغلب سیگنال‌ها فروش یک ارز دیجیتال به سبب افت قیمت آن را تاًیید می‌کنند، شاید بهتر باشد به جای استیک کردن ارزها، آن‌ها را بفروشید.از سوی دیگر در برخی مواقع که قصد ترید کردن با ارزهایتان را ندارید، می‌توانید به راحتی با انجام فرایند استیکینگ به بخشی از نودهای بلاکچین تبدیل شوید که فرایند اعتبارسنجی را انجام می‌دهید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی همه روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را در مجله ایرانیکارت بخوانید. 

  • مکانیزم اثبات سهام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره استیکینگ بدانید، مکانیزم اثبات سهام است. تمام ارزهای دیجیتالی که برای استیک  کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از مکانیزم اثبات سهام پیروی می‌کنند. در واقع ارزهای مبتنی بر الگوریتم اثبات کار (POW) مانند بیت کوین، قابلیت استیک کردن را ندارند.

در مکانیزم اثبات کار مسئله ماینینگ و استخراج به میان می‌آید. در واقع در این سیستم برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها، افرادی داوطلب می‌شوند تا با بهره‌گیری از سیستم‌های سخت‌افزاری قدرتمند خود، به فرایند اعتبارسنجی کمک کنند. به این افراد «ماینر» گفته می‌شود. ماینرها در ازای انجام فرایند استخراج، پاداش دریافت می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با الگوریتم اجماع بلاکچین

اثبات سهام فرایند دیگری است که به عنوان جایگرین اثبات کار در نظر گرفته می‌شود. در مکانیزم اثبات سهام دیگر نیازی به ابزارهای پیشرفته، سخت‌افزارهای گران قیمت و مصرف برق بیش از اندازه برای فرایند ماینینگ نیست. تنها کافی است کاربران مقداری ارز دیجیتال خریداری کرده و با نگهداری در کیف پول خود، به شبکه مد نظر اختصاص دهند. به این ترتیب شبکه از این ارزهای استیک شده برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده خواهد کرد و پاداشی نیز به عنوان سود، به استیک کنندگان اهدا می‌شود. توجه داشته باشید تنها ارزهای مبتنی بر مکانیزم POS قابلیت استیک شدن را دارند.

توجه به حجم بازار و نقدینگی ارز دیجیتال

  • توجه به حجم بازار و نقدینگی ارز دیجیتال

برای آن که بتوانید استیکینگ را با خیال راحت انجام دهید، باید به سراغ ارزهای دیجیتالی بروید که نقدینگی و حجم معاملات بالایی دارند. در صورتی که از ارزهایی با ارزش بازار کم برای استیک کردن استفاده کنید، احتمالاً برای تبدیل کردن آن‌ها به ارزهای قابل استفاده با مشکل مواجه خواهید شد. طبیعتاً سود شما از استیک یک ارز دیجیتال از جنس همان ارز است؛ در نتیجه در تبدیل سود استیکینگ به استیبل کوین‌ها دچار مشکل خواهید شد.

  • امکان لغو دوره‌های قفل کردن

برای استیکینگ بهتر است به سراغ ارزهایی بروید که امکان لغو دوره‌های قفل کردن را داشته باشند. چنان چه در طول دوره استیکینگ ارزش ارز دیجیتال استیک شده به طور قابل توجهی سقوط کند و شما امکان خارج کردن سرمایه‌تان را نداشته باشید، با افت شدیدی در سرمایه مواجه خواهید شد. ارزهای دیجیتال کازماس و ترون دو نمونه از ارزهایی هستند که امکان لغو دوره‌ها را ندارند.

  • توجه به مدت زمان پاداش

نکته مهمی درباره استیکینگ ارز دیجیتال وجود دارد و آن هم توجه به تاًثیرگذاری استیک کردن بر سود یا APR سالانه است. اگر ارزهایی را به مدت یک سال استیک می‌کنید، باید توجه داشته باشید که منجر به کاهش سود سالانه شما نشوند. به همین خاطر گفته می‌شود که بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن، ارزی است که پاداش آن به صورت روزانه پرداخت شود. به این ترتیب می‌توانید از پاداش استیک کردن برای سرمایه‌گذاری مجدد استفاده کنید تا سود شما بیشتر شود.

 10 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ

حال که با ویژگی‌های بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن آشنا شدید، نوبت آن رسیده که لیست بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن را معرفی کنیم. در ادامه 10 مورد از بهترین‌ها با توجه به ویژگی‌ها، ارزش بازار، حجم معاملات، سابقه و مواردی از این دست معرفی شده‌اند. توجه داشته باشید که ترتیبی در معرفی این ازرهای دیجیتال وجود ندارد.

ارزش بازار

عرضه در گردش

قیمت

ارز دیجیتال

48,467,731,100$

155,860,073 BNB

310.960$

BinanceCoin

221,852,069,479$

122,910,443 ETH

1804.17$

Ethereum

6,355,061,014$

1,183,524,181.53 DOT

5.37$

polkadot

3,121,278,946$

286,370,297 ATOM

10.90$

Cosmos

835,058,786$

937,695,308 XTZ

0.8899$

Tezos

82,838,978,846$

82,797,235,449 USDT

1.00$

USDT

544,579,656$

271,096,718.76 LUNA

0.917$

Terra

8,306,680,709$

395,476,291 SOL

21.00$

solana

5,010,972,066$

332,293,984 AVAX

15.08$

Avalanche

12,735,912,986$

34,844,475,991 ADA

0.3655$

cardano

بایننس کوین Binance coin

بایننس کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ است که ارزش بازار بسیار خوبی دارد و با ترفندهایی که به کار گرفته، می‌توان پیش بینی کرد که ارزش آن حفظ خواهد شد. این رمزارز که کوین بومی صرافی بایننس است، به سبب ارزش و اعتبار بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان توانسته محبوبیت قاببل توجهی به دست آورد.

ارزش بازار این ارز در اواخر سال 2022 برابر با 53 میلیارد دلار بود که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. از سوی دیگر BNB در هر فصل بخشی از کوین‌های خود را می‌سوزاند. به این ترتیب از میزان عرضه آن کاسته می‌شود؛ در حالی که تقاضای آن روز به روز بیشتر می‌شود. اگر تنها یک دلار داشته باشید، می‎توانید با استیک کردن در حداقل زمان 7 روزه، نزدیک به 4% APR دریافت کنید که البته این رقم در بازه‌های زمانی مختلف تغییر خواهد کرد.

بایننس کوین Binance coin

خرید بایننس کوین

اتریوم Ethereum

اتریوم را می‎‌توان شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال پس از بیت کوین دانست که ارزش بالایی دارد. اگر چه این رمزارز پیش‌تر با مکانیزم اثبات کار فعالیت می‌کرد، اما به تازگی در آخرین آپدیت خود امکان استیک کردن برخی از توکن‌ها را اضافه کرد.

از آن جا که اتریوم غالباً به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر گرفته می‌شود، استیک کردن اتریوم یک راه حل عالی برای کسب درآمد است. اگر 32 واحد از ارز اتریوم را داشته باشید، می‌توانید یک نود اعتبارسنجی را اجرا کنید که سود زیادی برایتان خواهد داشت. البته استیک کردن با مقادیر کمتر نیز ممکن است.

اتریوم Ethereum

خرید اتریوم

پولکادات Polkadot

پولکادات یکی از ارزهای دیجیتالی است که در دو سال اخیر وارد بازار رمزارزها شدهه و با این حال، توانسته جایگاه مطلوبی را به خود اختصاص دهد. پولکادات از آن دست ارزهایی است که امکان انجام تراکنش میان بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌کند.

ارزش بازار این ارز دیجیتال به تقریب برابر 7.6 میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. اگر 350 واحد DOT داشته باشید، می‌توانید با راه‌اندازی یک نود اعتبارسنجی، سود 14.88 درصدی دریافت کنید. با تعداد کمتر از ارز پولکادات نیز می‌توانید سود 13.99 درصدی دریافت کنید و برای این کار تنها به 28 روز زمان نیاز خواهید داشت.

پولکادات Polkadot

خرید پولکادات

کازماس Cosmos

در جست و جوی بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن احتمالاً نام کازماس را زیاد می‌شنوید و این، به خاطر APR بالای آن است. کازماس نیز شبیه پولکادات ارزی است که انجام تراکنش‌ها میان شبکه‌های بلاکچین مختلف را ممکن می‌سازد و به همین خاطر مورد توجه بازار کریپتو قرار گرفته است.

در صورتی که بخواهید به یک نود اعتبار سنجی تبدیل شوید، باید 64946 ATOM داشته باشید تا سود 20.45 درصدی دریافت کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمی ارز استیک کنید، پاداش 19.14 درصدی به شما تعلق می‌گیرد که به نوبه خود درصد بالایی است.

کازماس Cosmos

خرید کازماس

تزوس Tezos

تزوس از دیگر ارزهای دیجیتال محبوب برای استیک کردن است که پس از ظهور آن در سال 2017 تا به امروز توانسته جایگاه مطلوبی را به دست آورد. این ارز دیجیتال بسیاری از ویژگی‌های قراردادهای هوشمند نظیر اتریوم و بایینس چین را دارد؛ با این تفاوت که تمرکز آن بر حاکمیت بلاکچین است.

برای آن که سود زیادی از استیکینگ تزوس کسب کنید، می‌توانید 6000 واحد XTZ را استیک کنید تا سود 5.07 درصدی به شما تعلق بگیرد. البته امکان استیک کردن مقادیر کمتر نیز وجود دارد.

تزوس Tezos

خرید تزوس

تتر USDT

همان طور که گفته شد نوسانات ارزهای دیجیتال استیک شده یکی از چالش‌های گسترده را در فرایند استیکینگ ایجاد می‌کنند. حال برای آن که این مشکل را حل کنید، می‌توانید از استیبل کوین‌ها استفاده کنید. از میان ارزهای باثبات قطعاً تتر به دلیل بازار معاملات گسترده، انتخاب بهتری است. با استیک کردن تتر می‌توانید تا 3.5 % سود سالانه دریافت کنید.

تتر USDT

خرید تتر

ترا TERRA

ارز دیجیتال TERRA یا همان لونا یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای استیکینگ است. ترا نیز همچون تتر، استیبل کوینی است که ارزش معادل یک دلار آمریکا دارد. با استیک کردن این ارز دیجیتال، می‌توانید سود سالانه 12.10% دریافت کنید. این درصد قالب توجه سبب بهینه بودن ترا برای استیکینگ شده است.

ترا TERRA

خرید ترا

سولانا SOLANA

سولانا از دیگر بلاکچین‌های محبوبی است که با هدف رفع مشکل مقیاس‌پذیری طراحی شده است. سرعت تاًیید تراکنش‌ها در سولانا بسیار بالاست و در مقابل، کارمزد تراکنش‌ها پایین است. به همین خاطر SOL به یک ارز محبوب تبدیل شده که ارزش بازار آن در میان ارزهای دیجیتال، رتبه  هفتم را دارد. همین مسئله سولانا را به یکی از جدیدترین بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن و کسب سود بیشتر تبدیل کرده است. سود سالانه این ارز دیجیتال می‌تواند بین 7 تا 11 درصد متغیر باشد.

سولانا SOLANA

خرید سولانا

آوالانچ AVALANCHE

آوالانچ پلتفرم دیگری است که شبیه به کازماس و پولکادات کار می‌کند. این پلتفرم یکی از بهترین‌ها برای استیکینک محسوب می‌شود؛ چرا که پلتفرم آن مقیاس‌پذیری بالای دارد و می‌تواند میلیون‌ها تراکنش را اعتبارسنجی کند. شما با داشتن تنها ۲۵ AVAX می‌توانید استیکینک در آوالانچ را آغاز کنید. یازده سالانه این پلتفرم بین ۸ تا ۱۴ درصد متغیر است.

آوالانچ AVALANCHE

خرید آوالانچ

کاردانو CARDANO

کاردانو آخرین مورد از لیست بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن ۲۰۲۳ است. مقیاس‌پذیری این پلتفرم نیز بسیار بالا بوده و می‌تواند چند صد تراکنش را در هر ثانیه اعتبارسنجی کند. نکته مهم درباره کاردانو این است که ارزش پاداش‌ها در طول زمان کمتر می‌شود. از سوی دیگر شما می‌توانید هر زمان که خواستید، دارایی‌های خود را از استیکینگ بیرون بکشید. به همین خاطر این پلتفرم می‌تواند برای تازه کارها مناسب باشد.

کاردانو CARDANO

خرید کاردانو

کلام آخر

به طور کلی انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن کسب سود بیشتر، تا حدود زیادی به شرایط بازار در برهه زمانی فعلی بستگی دارد. ارزهای دیجیتال می‌توانند نوسانات شدیدی داشته باشند و به همین خاطر، استیکینگ آن‌ها در برخی مواقع مطلوب و در مواقع دیگر، نامطلوب است. پیش از آغاز استیک کردن، ابتدا شرایط ارز دیجیتال مد نظر را به خوبی بررسی کنید. توجه داشته باشید که این اطلاعات از منابع موثق حاصل شوند.

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کردن
در سال‌های اخیر کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال به یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این حوزه تبدیل شده است. حقیقت این است که درصد قابل توجهی از افراد برای آن...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...