بازی های کریپتو

کریپتوکیتیز چیست؟

کریپتوکیتیز چیست؟

کریپتوکیتیز اولین بازی شکل گرفته در بلاکچین اتریوم است. بازیکنان در این بازی می‌توانند گربه‌های جذاب خود را پرورش دهند و آن‌ها را خرید و فروش کنند. ولی مشکلاتی که در مقیاس پذیری شبکه اتریوم وجود دارد، این بازی را نیز با مشکل رو به رو کرده است. در این مقاله خواهیم دید کریپتوکیتیز چیست و نحوه کسب درآمد در آن چگونه است. اگر شما هم در بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعال هستید و می‌خواهید از راه بازی رمز ارز کسب کنید در این مقاله همراه ما باشید.

کریپتوکیتیز چیست؟

Cryptokitties بک بازی است که که شما می‌توانید در آن گربه‌های مجازی را بسازید، نگه دارید و آن‌ها را بفروشید. تمام گربه‌هایی که در این بازی می‌بینید منحصربه‌فرد هستند و امکان ندارد یک گربه را کپی کنید. نکته دیگر این است که کاربران نمی‌توانند گربه‌های شخص دیگری را بگیرند یا آن‌ها را از بین ببرند. تمام گربه‌های موجود در این بازی قابل خرید و فروش هستند. مثلا شما در ازای توکن‌های شبکه، گربه‌ی خود را بفروشید. این بازی به عنوان یک نرم افزار غیرمتمرکز یا Dapp شناخته می‌شود چون هیچ نهاد واحدی ندارد و به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. اخیرا این بازی بسیار شهرت گرفته به طوری که بعضی کاربران پول خوبی از فروش گربه‌های مجازی به دست می‌آورند. خرید و فروش گربه‌های مجازی بسیار افزایش پیدا کرده و گزارش‌ها نشان می‌دهند بیش از 12 میلیون دلار گربه مجازی در این بازار خرید و فروش شده است. به همین دلیل می‌توان گفت کاربران به این بازی علاقه‌مند بوده و می‌توانند در آن درآمد کسب کنند.

برای مطالعه بیشتر مقاله آموزش بازی آپلند و نحوه کسب درآمد از آن را مطالعه کنید.

کریپتوکیتیز چیست

کریپتوکیتیز چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی این بازی بر اساس بلاکچین اجرا شده و دارای الگوریتمی به نام الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm) است. در واقع این الگوریتم یک حالت ژنتیک را شبیه سازی می‌کند. به این شکل که اطلاعات تمام کاراکترها و گربه‌های این بازی به صورت جداگانه‌ای پردازش می‌شود. مثلا هر گربه درون این بازی دارای یک کد DNA است که اطلاعات این گربه درون آن وجود دارد. همانطور که در DNA انسان‌ها مشخصاتی از آن‌ها نهفته است در الگوریتم بازی هم همین اتفاق می‌افتد. در نظر بگیرید که در انسان‌ها هر کس یک DNA مختص به خود دارد و این DNA بر گرفته شده از پدر و مادر او است. الگوریتم ژنتیک این بازی هم مانند انسان‌ها عمل می‌کند. یعنی تمامی گربه های موجود در این بازی دارای یک کد مختص به خود هستند و در صورت زاد و ولد دو گربه، گربه‌ی جدیدی با یک کد کاملا منحصر به فرد که از ترکیب کد پدر و مادر او تشکیل شده متولد می‌شود.

نحوه بازی کریپتوکیتیز

در ابتدای بازی شما گربه‌ای ندارید و اولین کاری که باید بکنید این است که از طریق بازار درون بازی گربه بخرید. خرید از بازار بسیار ساده است و به سادگی می‌توانید خرید کنید و به بازی بپردازید. برای پرورش گربه‌ها به حداقل دو گربه نیاز دارید. در نظر داشته باشید که با یک گربه هم می‌توانید شروع کنید ولی برای شروع پرورش گربه‌ها یا در واقع تولید مثل آن‌ها باید حداقل دو گربه داشته باشید. اگر شما یک گربه دارید می‌توانید با کاربر دیگری که او هم یک گربه دارد با هم همکاری کرده و این گربه‌ها را پرورش دهید. دقت داشته باشید که گربه‌های نر sire و ماده dame وجود دارند و برای شروع پرورش باید یک نر و یک ماده داشته باشید.

زمانی که دو گربه‌ی شما آماده شد، بسیار ساده بر روی گزینه breed کلیک کنید. بعد از اینکه گربه‌ها پرورش یافتند یک تخم به شما داده می‌شود. بعد از کلیک بر روی تخم، شکسته شده و یک بچه گربه از آن بیرون می‌آید. این بچه گربه به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید آن را بفروشید. بعد از اینکه این دو گربه تولید مثل کردند، به یک دوره‌ی استراحت می‌روند و بعد از اینکه دوره آن‌ها تمام شد می‌توانند دوباره پرورش یابند. هرچه در بازی پیشرفت می‌کنید گربه‌های شما افزایش یافته و ژن‌های گربه‌ها نیز تغییر می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین بازی های کریپتویی را مطالعه کنید.

کریپتوکیتیز چیست

نحوه کسب درآمد در کریپتوکیتیز

تا اینجا متوجه شدیم که کریپتوکیتیز چیست و نحوه بازی در آن چگونه است ولی سوالی که باقی می‌ماند این است که کاربران چگونه کسب درآمد می‌کنند؟ ارزش هر گربه در این بازی بر اساس میزان نادر بودن هر کدام سنجیده می‌شود. یکی از مولفه‌هایی که در بازی‌های این چنینی ارزش دارایی‌ها را افزایش می‌دهد، میزان نادر بودن و خاص بودن آن‌ها است. در واقع بازیکنان و مردمی که این گربه‌ها را خریداری می‌کنند در بازار تقاضا ایجاد کرده و این تقاضا معمولا برای گربه‌های نادر و خاص است. از آن جایی که گفته شد تمامی گربه‌ها خاص و یونیک هستند، پس نادر بودن به چه معنا است؟ نکته اصلی این است که چه فاکتورهایی برای ارزش یک گربه لحاظ می‌شود و چه کسی تشخیص می‌دهد کدام گربه خاص‌تر و در نتیجه ارزشمندتر است؟

طبق گفته‌ی یکی از توسعه دهندگان، کاربران و بازیکنان هستند که ارزش هر گربه و میزان نادر بودن آن را تعیین می‌کنند. مثلا اگر تمامی کاربران گربه‌هایی با رنگ چشم سبز را پرورش دهند تعداد آن‌ها افزایش یافته و در نتیجه از نادر بودن آن‌ها کاسته می‌شود. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که هنر بازیکن این است که تفاوت‌های گربه‌ها را بشناسد و یک ژن نادر و خاص را پرورش دهد.

برای مطالعه بیشتر مقاله خرید زمین در متاورس را مطالعه کنید.

مثلا یکی از نادرترین نژاد گربه‌ها، اولین نژادی است که در این بازی ساخته شده است. این نژاد به ژن 0 شناخته می‌شود و گربه‌های این نژاد یک کلاه بر سر دارند. در ادامه فاکتورهایی که در ارزشمندی یک گربه تاثیر دارند را بررسی می‌کنیم.

جهش

یکی از فاکتورهایی که در ارزش گربه‌ها بسیار تاثیر دارد، جهش است. در این بازی ژن‌هایی وجود دارد که در ابتدا شکل نگرفته و به مرور زمان به وجود آمده است. اولین گربه‌ای که به این ژن جدید دست پیدا می‌کند، گفته می‌شود جهش یافته است. در صورت ایجاد جهش، یک جم یا الماس به گربه تازه متولد شده تعلق می‌گیرد. در بازار این بازی گربه‌ای که دارای این الماس باشد بسیار ارزشمند است. قیمت گربه‌ای که دارای الماس است در بازار بین 3 تا 4 اتریوم بوده و گربه‌ای که جهش یافته باشد و هنوز تولید مثل نکرده باشد به قیمت‌های بالاتری هم خرید و فروش می‌شود.

گربه های اولیه

گروه دیگری از گربه‌ها که ارزش بالایی دارند، گربه‌های اولیه هستند. 100 گربه‌ی اولیه‌ای که در این پلتفرم به وجود آمدند به گربه‌های اولیه شناخته شده و از طریق یک شماره شناسایی مشخص می‌شوند. این گربه‌ها در بازار به قیمت‌های 12 تا 15 اتریوم معامله می‌شوند. جالب است بدانید قیمت این نوع گربه افت شدیدی پیدا کرده و در سال 2017 با قیمت 71 هزار دلار هم خرید و فروش شده است.

گربه های اختصاصی

این گربه‌ها به تیم‌هایی تعلق گرفته که برای کریپتوکیتیز کار کرده‌اند. مثلا در مقابل کاری که یک تیم توسعه دهنده برای این پلتفرم انجام داده است، یک گربه اختصاصی بابت فعالیت هایشان دریافت می‌کنند. این گربه‌ها به دلیل اختصاصی بودن بسیار نادر هستند و همین امر باعث می‌شود قیمت آن‌ها بسیار افزایش یابد به طوری که یکی از این گربه‌ها به قیمت 140000 دلار فروخته شد.

برای مطالعه بیشتر مقاله تتان آرنا چیست و نحوه کسب درآمد در آن را مطالعه کنید

راه های مختلف کسب درآمد از کریپتوکیتیز

به طور کلی گربه‌های معمولی هم در بازار خرید و فروش می‌شوند. به بیان دیگر شما می‌توانید با فروش گربه‌های معمولی هم درآمد کسب کنید و ممکن است در مدت پرورش گربه‌ها، گربه‌ای با جم یا الماس هم بدست آورید. همچنین پترن‌ها و الگو‌هایی هم وجود دارند که نشان می دهند چگونه یک گربه نادر بدست آورید. هرچند این کار یک قمار هم محسوب می‌شود چون ممکن است گربه‌ای داشته باشید که اکنون در بازار نادر باشد و قیمت خوبی بگیرد ولی مدتی بعد تقاضا کم شود و قیمت گربه هم شما کاهش یابد.

پرورش گربه فقط یکی از روش‌های کسب درآمد در این بازی است. روش دیگر خرید و فروش آن‌ها است. به این معنا که شما می‌توانید گربه‌ای را با قیمت پایین خریداری کرده و بعدا با قیمت بالاتری به فروش رسانید. روش دیگر این است که از گربه‌های نر که نادر هستند استفاده کنید. فرض کنید یک گربه نر دارید، می‌توانید این گربه را در اختیار دیگر کاربران قرار دهید تا با گربه‌های آن‌ها پرورش یابند و سود آن را با هم تقسیم کنید. در این روش کریپتوکیتیز 3.75 درصد کارمزد معامله را دریافت می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم کریپتوکیتیز چیست و نحوه کسب درآمد در آن چگونه است. بازی کردن در این پلتفرم‌ها هم می‌تواند سرگرم کننده و هم درآمدزا باشد. اگر شما هم در این پلتفرم ها شرکت کرده و کسب درآمد کرده اید حتما تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کریپتوکیتیز چیست؟
کریپتوکیتیز اولین بازی شکل گرفته در بلاکچین اتریوم است. بازیکنان در این بازی می‌توانند گربه‌های جذاب خود را پرورش دهند و آن‌ها را خرید و فروش کنند. ولی مشکلاتی که...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
ان اف تی
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی...
پرسودترین بازی‌های متاورسی
بازی های کریپتو
پرسودترین بازی‌های متاورسی
گسترش و خرید و فروش  ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، بر صنعت بازی تأثیر گذاشته است و به ما امکان دسترسی به متاورس را می‌دهد. بازی‌های مختلفی که با دنیای...
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
بازی های کریپتو
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روشی متفاوت هستید، بازی‌های بلاک چین و بازی‌های کریپتویی ممکن است راه حل خوبی برای شما باشند. بازی‌های رمزنگاری NFT روز...