معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال Klay چیست ؟

ارز دیجیتال Klay چیست ؟

رمز ارز klay، یک پروژه ترکیبی بلاک چین در حال ظهور است که نقاط قوت پروتکل‌های عمومی و خصوصی را ترکیب می‌کند. برای خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن‌ها، ابتدا باید با مکانیزم عملکرد هر یک آشنا شوید. در این مقاله، می‌خواهیم بررسی کنیم که ارز دیجیتال klay چیست و چگونه عمل می‌کند. تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با بلاک چین Klaytn

زیرساخت ترکیبی Klaytn به آن کمک می‌کند تا یک تجربه یکپارچه از بلاک چین را برای مشاغل در داخل و خارج از کره جنوبی ارائه دهد. با استفاده از شبکه مدولار Klaytn، شرکت‌ها می‌توانند بلاک چین‌های سفارشی شده خود را ایجاد و راه اندازی کنند.

 برای خرید و فروش ارز دیجیتال کلایتن می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال Klay

بلاک چین‌های ساخته شده بر اساس معماری Klaytn سرویس گرا بوده و معمولاً به عنوان «زنجیره خدمات» نامیده می‌شوند. همچنین به طور مستقل به عنوان شبکه‌های فرعی که به اکوسیستم سازمانی دوست دار Klaytn کمک می‌کنند، اجرا می‌شوند. تا کنون، Klaytn توانسته توجه چندین شرکت جهانی را به خود جلب کند.

بلاک چین Klaytn چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه بدانیم ارز دیجیتال KLAY چیست، با نحوه عملکرد بلاکچین کلایتن آشنا می‌شویم. از آن جایی که بلاک‌چین Klaytn عمدتاً به شرکت‌هایی با حجم تراکنش‌های داده بزرگ پاسخ می‌دهد، مکانیسم اجماع معمولی مانند اثبات کار (PoW) یا اثبات سهام (PoS) برای آن کافی نیست. Klaytn از طریق یک مکانیسم اجماع پیشرفته به نام IBFT (تحمل گسل بیزانسی استانبول) مستقر می‌شود.

آیا می‌دانستید مقیاس پذیری در بلاک چین چیست؟

اگرچه زیرساخت فعلی Klaytn از طریق اجماع PoS یا PoW به دست نمی‌آید اما به اجماع PoS اجازه می‌دهد از تعداد محدودی اعتبارسنجی اولیه پشتیبانی کند و در عین حال IBFT را به عنوان مکانیزم اجماع اولیه خود حفظ کند. بدیهی است که بلاک چین Klaytn از شبکه اتریوم الهام گرفته شده است. در واقع، این پروژه یک ماشین مجازی مستقر بوده که نه تنها شبیه به اتریوم است، بلکه به شیوه‌ای قابل مقایسه نیز عمل می‌کند. با این حال، همه چیز در این شبکه بلاک چین در مورد سرعت و راحتی است. برای درک این موضوع، اتریوم می‌تواند حدود 10 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. در حالی که Klaytn می‌تواند تا 4000 TPS را نیز پردازش کند. همچنین، کارمزد تراکنش‌ها در Klaytn حدود 10 برابر ارزان‌تر از هزینه‌های اتریوم است.

تاریخچه Klaytn

تاریخچه Klaytn

Klaytn توسط Ground X، زیرمجموعه بلاک چین غول فناوری کره جنوبی Kakao Corporation، با ارزش بازار بیش از 40 میلیارد دلار توسعه یافته است. Kakao یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری تجاری در کره است. بیش از 93% از جمعیت کره جنوبی از برنامه پیام‌رسانی فوری، KakaoTalk (معمولاً در کره جنوبی به «KaTalk» کوتاه می‌شود) استفاده می‌کنند. این شرکت که اخیراً اولین بانک اینترنتی کره جنوبی، KakaoBank را راه اندازی کرده است، در صنعت فین تک نیز پیشگام می‌باشد. در حال حاضر، Kakao حدود 30 سرویس را در بخش‌های مختلف Kakao Music ،Kakao Games ،Kakao T Bike و Kakao T Taxi مدیریت می‌کند. کاکائو با افزایش رشد ارزهای دیجیتال در سال 2017، سرمایه‌گذاری خود را در فضای کریپتو در سال 2018 آغاز کرد. پس از راه اندازی توکن KLAY در یک ICO موفق، کاکائو به ساخت شبکه بلاک چین Klaytn ادامه داد با امید اینکه به ستون فقرات فناوری برای همه مشاغل کره جنوبی تبدیل شود.

ارز دیجیتال کلایتن KLAY چیست؟

رمز ارز Klay به عنوان توکن اصلی بلاک چین Klaytn موارد استفاده مختلفی در سراسر اکوسیستم Klaytn دارد. تمام تراکنش‌هایی که روی پلتفرم انجام می‌شوند را می‌توان با استفاده از KLAY پرداخت کرد، همچنین در میان سایر برنامه‌های بلاک چین که در شبکه Klaytn اجرا می‌شوند، از کاربرد بسیار خوبی برخوردار است.

آیا مقاله آموزش نحوه خرید و فروش NFT را خوانده اید؟

همانطور که گفته شد، بلاک چین Klaytn اکنون در KakaoTalk در دسترس است. Klip، یک کیف پول ارز دیجیتالی بوده که در برنامه همگام‌سازی شده است. با استفاده از آن، کاربران می‌توانند بیش از ده‌ها ارز دیجیتال مبتنی بر Klaytn، از جمله KLAY را ذخیره کنند. این کیف پول همچنین از ذخیره بسیاری از توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض (NFT) پشتیبانی می‌کند. جدا از افزایش تجربه مشتری، کیف پول Klip امکان شرط‌بندی را برای کاربران KakaoTalk فراهم می‌کند تا از طریق شرط‌بندی KLAY جوایزی کسب کنند. به غیر از کیف پول Klip، بلاک چین Klaytn میزبان بیش از 60 برنامه موفق DApps (برنامه‌های غیرمتمرکز) و DeFi است.

چه چیزی Klaytn را منحصر به فرد می‌کند؟

سهولت استقرار

با استفاده از Klaytn’s UX (تجربه کاربر)، EX (تجربه سازمانی) و DX (تجربه دیجیتال)، شرکت‌ها می‌توانند بدون داشتن تجربه در این زمینه، بلاک چین‌های خود را به راحتی مستقر کنند یا به زنجیره‌های دیگر بپیوندند. شرکت‌ها برای راه‌اندازی توکن‌های خود در بلاک چین Klaytn نیازی به استخدام کمک‌های حرفه‌ای خارجی ندارند.

پشتیبان گیری
جدا از آن چه در مورد شرکت مادر Klaytn بحث کردیم، این پروژه از حمایت شرکت‌هایی مانند LG Electronics ،Union Bank و FSN نیز برخوردار است. این پشتیبانی، بلاک چین‌های سازمانی را تشویق می‌کند تا به اکوسیستم Klaytn اعتماد کنند و در پروژه سرمایه‌گذاری کنند. در جبهه نهادی، سرمایه گذاران فعلی شبکه Klaytn شامل Wemade Tree ،Humanspace و Netmarble هستند.

قابلیت استفاده KLAY
به طور معمول، موارد استفاده از هر توکن ابزاری در بلاک چین اصلی آن محدود می‌شود. همانطور که گفتیم، این توکن هم در اکوسیستم Klaytn و هم حتی در بین برنامه‌های ساخته شده بر روی بلاک چین Klaytn کاربرد دارد.

ویژگی‌های کلیدی بلاک چین Klaytn

از میان تمام ویژگی‌های مورد بحث، دو جنبه کلیدی وجود دارد که Klaytn را از سایر بلاک چین‌های سازمانی متمایز می‌کند.

  • اجماع نوآورانه

با استفاده از اجماع IBFT، کلایتن مشکلات تأخیر و مقیاس‌پذیری را حل می‌کند. همچنین، هزینه‌های پایین تراکنش آن را برای استفاده سازمانی ایده آل می‌کند.

  • قابلیت همکاری

همانطور که گفته شد، اکوسیستم Klaytn در حال حاضر از بیش از 60 برنامه غیرمتمرکز تشکیل شده است. بنابراین، شرکت‌ها گزینه‌های زیادی برای شناسایی و توسعه نوع اپلیکیشن مورد نظر خود دارند. به لطف ماهیت همه کاره بلاکچین Klaytn، توسعه دهندگان می‌توانند برای صنایع مختلف، مانند توسعه بازی، DEX و مدیریت دارایی، DApps ایجاد کنند.

توصیه می‌شود دریافت ارز دیجیتال با بازی! بهترین بازی‌ های کریپتو را مطالعه کنید.

چگونه ارز دیجیتال klay بخریم؟

چگونه ارز دیجیتال klay بخریم؟

رمز ارز Klay را می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل اعتماد مانند بایننس، کوکوین، بای بیت، بیترکس و… خریداری کرد. برای خرید KLAY از صرافی‌های خارجی دقت کنید که احراز هویت در آن‌ها اجباری نباشد. چرا که در صورت شناسایی شما به عنوان یک ایرانی حساب شما مسدود خواهد شد. بهترین راه استفاده از پلتفرم‌های داخلی مانند ایرانیکارت و خرید آسان با استفاده از ریال است.

با بهترین صرافی های جایگزین بایننس آشنا شوید.

توصیه می‌کنیم پس از خرید، رمز ارز KLAY را حتما به یک کیف پول رمزنگاری امن منتقل کنید. زیرا استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی امنیت سرمایه شما را حفظ خواهد کرد.

سخن آخر

با توجه به مقاله ارز دیجیتال KLAY چیست، پروژه Klaytn برای متحول کردن فضای بلاک چین سازمانی طراحی شده است و به نظر می‌رسد که در مسیر انجام این کار قرار دارد. راه حل‌های بلاک چین مانند Klaytn برای ایجاد پذیرش در سطح سازمانی ضروری هستند. با حمایت قدرتمند Kakao و شرکت‌های تابع آن، KLAY در نهایت می‌تواند به برجسته‌ترین ارز رمزنگاری شده در کره جنوبی تبدیل شود. همانطور که گفته شد، KLAY به طور بالقوه می‌تواند برای یافتن جایگاه خود در سطح جهانی تلاش کند زیرا بازار ارزهای دیجیتال تحت سلطه گرانی مانند بیت کوین و اتریوم است که سلطنت آن‌ها به این زودی نیز پایان نمی‌یابد!

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...