آموزش تحلیل فاندامنتال

بهترین پلتفرم‌های تحلیل آنچین

بهترین پلتفرم‌های تحلیل آنچین

با کمی خرید و فروش ارز دیجیتال، به‌زودی متوجه خواهید شد که برای رسیدن به سود شما به ابزارها و تحلیل‌های بسیاری نیاز دارید. آنچین، تکنیکال، فیبوناچی و … همه انواعی از تحلیل هستند که هر کدام بخش مختلفی از داده‌های بازار را بررسی و آنالیز می‌کنند و در قالب یک نمودار در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. البته که تحلیل این داده‌ها نیز کار هرکسی نیست اما برای این کار شما می‌توانید از پلتفرم‌های مختلفی کمک بگیرید در این مقاله ما قصد داریم تا بهترین پلتفرم‌ های تحلیل آنچین در سال 2023، یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین تحلیل‌ها بازار رمزارزها، را با هم بررسی کنیم و ببینیم کدام اطلاعات مفید و معتبرتری به ما می‌دهند.

تحلیل آنچین چیست؟

تحلیل آنچین یک ارز دیجیتال در حقیقت ترکیبی از تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی آن رمزارز است که تلاش می‌کند با ترکیب و تجزیه و تحلیل این دو استراتژی معاملاتی بهتری را در اختیار معامله‌گران قرار دهد. این تحلیل می‌تواند هم برای مشاهده روندهای تاریخی و هم با هدف بررسی این که آیا ارزها کمتر یا بیشتر از ارزش واقعی خود در بازار ارزش‌گذاری شده‌اند مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد مطالعه: تحلیل آنچین چیست

به بیان دیگر، در بازار ارزهای دیجیتال ارزها دارای دو ارزش هستند یکی ارزشی که باید باشد یا ارزش گمانی (speculative value) آن‌ها و دوم قیمتی که اکنون با آن معامله می‌شوند که به آن ارزش کاربردپذیری (utility value) می‌گویند. این قیمت می‌تواند بیشتر یا کمتر از ارزش واقعی آن ارز دیجیتال باشد.

به همین دلیل، تحلیل آنچین یا درون زنجیره‌ای به ما کمک می‌کند تا بتوانیم ارزش واقعی ارزهای دیجیتال را متوجه شویم و از این طریق روند حرکتی و رفتارهای آینده آن‌ها را نیز پیش‌بینی کنیم.

بهترین سایت‌های تحلیل آنچین

از آنجا که آنچین در دسته تحلیل‌های ضروری برای استراتژی‌چینی قرار دارد، هر معامله‌گری باید بتواند این تحلیل و داده‌های آن را استفاده کند. این در حالی است که آنالیز این داده‌ها می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد و در نهایت هم نتوانید اطلاعاتی که می‌خواهید را به دست آورید. به همین دلیل، پیشنهاد ما این است که از پلتفرم‌های خارجی که به صورت رایگان تحلیل آنچین درون زنجیره‌ای را در اختیار شما می‌گذارند و برای ایرانی‌ها مناسب‌اند، کمک بگیرید. این پلتفرم‌ها در پنج مرحله کار می‌کنند.

  • بازرسی
  • شناسایی
  • دسته‌بندی
  • مدل‌سازی
  • نمایش

در مرحله اول، این پلتفرم‌ها مانند هر تحلیلگر دیگری بلاکچین را بازرسی می‌کنند و در مرحله بعدی، به سراغ شناسایی تمام داده‌های مورد نظر مانند آدرس‌ها، مقادیر، هزینه کارمزد و موارد دیگر می‌روند. سپس داده‌های بازیابی شده را گروه بندی و به‌روزرسانی کرده و شروع به ایجاد یک مدل داده با استفاده از تکنیک‌های رسمی خاص می‌کنند. در نهایت، داده‌های زنجیره‌ای یا اطلاعات آنچین در نمودارهای تعاملی، ساده و مفید نشان داده می‌شوند.

از میان ده‌ها پلتفرم موجود، ساده‌ترین و بهترین پلتفرم های تحلیل آنچین به انتخاب ایرانیکارت عبارتند از:

  • Santiment

santiment.net یک پلتفرم جامع اطلاعاتی بازار برای ارزهای دیجیتال است که بر روی داده‌های قابل اعتماد، سیگنال‌های سریع و تجزیه و تحلیل آنچین بازار تمرکز دارد. این پلتفرم سه طرح مختلف رایگان، Pro با قیمت ۴۹ دلار و Pro+ با قیمت ۲۴۹ دلار را با سطوح مختلف امکانات در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای نمونه با طرح Pro+، ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند آموزش سفارشی و گفتگوی اختصاصی با تحلیلگران بازار Santiment را دریافت خواهید کرد.

وبسایت تحلیل آنچینی Santiment

امکانات Santiment

  1. نمودار مبادلات ورودی و خروجی (Exchanges In/Outflow): این نمودار حجم دارایی‌هایی که بین صرافی‌ها و کیف پول جابجا شده را نشان می‌دهد.
  2. نمودار توزیع (Supply Distribution): نمودار توزیع روند عرضه دارایی‌ها بر مبنای آدرس‌ها را به نمایش می‌گذارد.
  3. بررسی روندهای اجتماعی مانند تسلط اجتماعی، حجم اجتماعی و زمینه اجتماعی.
  4. امکان افزودن انواع هشدارها و واچ لیست
  • CryptoQuant

CryptoQuant.com پلتفرمی است که داده‌های بازار و داده‌های آنچین را از طریق API و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد. این پلتفرم همچنین داده‌های مهمی مانند داده‌های بلاکچینی و شاخص‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت برای دارایی‌های رمزارزهای محبوب، از جمله بیت‌کوین، اتریوم، استیبل کوین‌ها و توکن‌های ERC20 را نیز علاوه بر سایر امکانات در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حساب‌های کریپتوکوانت از ۲۹ دلار برای Advanced، ۹۹ دلار برای حرفه‌ای و ۶۹۹ دلار برای Premium شروع می‌شود. این پلتفرم همچنین دارای یک طرح رایگان است که به شما امکان می‌دهد تا به تمام شاخص‌های مورد نیازتان به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

پلتفرم تحلیلی CryptoQuant

امکانات CryptoQuant

  1. دسترسی به نمای کلی نمودارها مثل نمودار ارزش شبکه (NVM)، نمودارهای حرفه‌ای، هشدارها و موارد دیگر
  2. معیارهای مختلفی مانند Flow Indicator، Miner Flow و موارد دیگر
  3. اطلاع در صورت هرگونه کلاهبرداری
  • Glassnode

studio.glassnode.com یکی دیگر از ابزارهای محبوب تحلیل آنچین است که اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال را از طریق شاخص‌های زنجیره‌ای ارائه می‌کند. این پلتفرم که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، تلاش می‌کند تا معامله‌گران را با اطلاعات بازار و سایر داده‌های مرتبط آنچین برای تصمیم‌گیری‌های بهتر معاملات ارزهای دیجیتال راهنمایی کند.

وبسایت تحلیل Glassnode

امکانات Glassnode

  1. نمایش تعداد زیادی از شاخص‌های بازار برای چندین ارز دیجیتال
  2. دارای بیش از ۲۰۰ شاخص
  3. داشبوردهای قابل تنظیم
  4. بیش از ۱۰ سال داده
  5. ادغام با TradingView
  6. منابع جامع در مورد بلاکچین‌های معروف و ارزهای دیجیتال
  • Etherscan

همانطور که از نام این پلتفرم می‌فهمیم، etherscan.io یک کاوشگر بلاکچین و ابزار تحلیلی برای بلاکچین اتریوم است که دسترسی آسان به داده‌های دنیای واقعی و جزئیات تراکنش، مانند تراکنش‌های معلق و تایید شده را ارائه می‌دهد. Etherscan که برای دسترسی و استفاده از فعالیت‌های تراکنش در اتریوم شناخته شده، به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی فعالیت‌های جعلی را شناسایی کنند.

سایت etherscan

امکانات Etherscan

  1. اعلام عرضه‌های اولیه مانند ایردراپ‌ها در بلاکچین اتریوم
  2. گزارش‌های فنی جامع از توسعه‌دهندگان اتریوم
  3. پیگیری هزینه کارمزد
  4. هشدارهای سفارشی برای تراکنش‌ها و هر فعالیت بزرگ
  5. بررسی جزئیات هر آدرس کیف پول عمومی ETH
  6. تجزیه و تحلیل بلاک‌های تراکنش، توکن‌ها و موارد دیگر
  • Messari

Messari.io یکی از بهترین پلتفرم‌ های تحلیل آنچین است که با هزینه‌ای بسیار مقرون به‌صرفه اطلاعات مفیدی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. اغلب امکانات این پلتفرم رایگان هستند. مساری همچنین به‌خاطر تحلیل‌های روزانه که بخش‌های اصلی کریپتو مانند DeFi، Metaverse، و Web3 و NFT را پوشش می‌دهد، میان فعالان بازار ارزهای دیجیتال بسیار مشهور است.

سایت Messari

امکانات Messari

  1. دسترسی به نمودارهای مهمی مثل ارزش بازار تحقق یافته و قیمت در زمان واقعی، نمایشگرها، انواع واچ لیست‌ها و گزارش‌های مختلف
  2. ابزارهای مفید برای تجزیه و تحلیل نمودارها و بررسی‌ها
  3. دسترسی به آمارهایی مانند حجم، نقدینگی، سهام، عرضه و ارزش بازار و …
  • Dune

dune.com یک ابزار تجزیه و تحلیل ضروری برای جست و جوی داده‌های بلاکچین اتریوم است که با استفاده از پرس و جوهای ساده SQL از پایگاه‌های داده از پیش ساخته است. این پلتفرم بیشتر به دلیل بینشی که در مورد تحقیقات بلاکچین اتریوم می‌دهد معروف است. بنابراین با استفاده از Dune Analysis می‌توانید به راحتی داده‌های آنچین را با استفاده از کدهای پرس و جو مشاهده کنید. در نهایت، Dune همه ابزارهای مورد نیاز را برای تحلیل، استخراج و نمایش حجم عظیمی از داده های بلاکچین را ارائه می‌دهد.

سایت Dune

امکانات Dune

  1. تجزیه داده‌های پیچیده به اطلاعات قابل فهم، جمع‌آوری و تجسم ساده داده‌ها (نمودارها، شاخص‌ها و …)
  2. دسترسی به بسیاری از معیارها برای تجزیه و تحلیل داده‌های آنچین
  3. استخراج داده‌های بلاکچینی و مرتب‌سایزی آن‌ها در پایگاه‌های داده SQL
  • Nansen

Nansen.ai یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل بلاکچین است که داده‌های آنچین را با داده‌های کیف پول‌ها ترکیب می‌کند. از طریق داشبوردها و هشدارهای این پلفترم، کاربران می‌توانند بینش بهتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال کسب کنند. Nansen همچنین بیشتر نزد کارشناسان ارزهای دیجیتال که به دنبال تحقیقات عمیق در مورد داده‌های آنچین هستند، شناخته می‌شود اما سرمایه‌گذاران تازه‌کار ارز دیجیتال نیز می‌توانند از این ابزار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کریپتو کمک بگیرند.

سایت نانسان

امکانات Nansen

  1. Wallet Profiler، ردیاب ETH، معاملات DEX، داده‌های CSV و موارد دیگر
  2. شناسایی الگوها و پیش‌بینی قیمت به کمک امکانات نانسن
  3. هشدارهای هوشمند قابل تغییر
  4. کشف روندهای جدید بازار با گزارش‌های سفارشی پلتفرم
  5. بررسی داده‌های آنچین بلاک‌چین‌ها، از جمله اتریوم، BSC (زنجیره هوشمند بایننس) و …
  6. کشف روندهای جدید در NFT، DeFi و DAO
  7. ابزارهایی برای پروژه‌های جدید، توکن ها و NFT ها

» پیشنهاد مطالعه: روش‌های ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال

  • IntoTheBlock

IntoTheBlock.com در حقیقت بیش از یک پلتفرم تجزیه و تحلیل آنچین و یک شرکت پیشرو در فناوری علم داده است که از تحقیقات پیشرفته هوش مصنوعی برای ارائه اطلاعات مفید برای صنعت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. IntoTheBlock تجزیه و تحلیل آنچین را برای معامله‌گران تازه کار و متخصص آسان و در دسترس قرار می‌دهد. همه ویژگی‌‌های این پلتفرم با قیمت بسیار مناسب در دسترس هستند.

پلتفرم تجزیه و تحلیل آنچین IntoTheBlock

امکانات IntoTheBlock

  1. پیش‌بینی قیمت مبتنی بر هوش مصنوعی
  2. بیش از ۹۰۰ دارایی با معیارهای مختلف مانند قیمت، ارزش بازار، تغییر و موارد دیگر
  3. تجزیه و تحلیل پیچیده در فضای DeFi برای داده‌های عمومی بازار و پروتکل‌های خاص DeFi
  4. داده‌های معاملاتی بازارهای سرمایه (شاخص‌ها، سهام، ETF ها، کالاها، نقدی و ..)
  5. تجزیه و تحلیل NFT
  • Breadcrumbs

Breadcrumbs.app یک ابزار تجزیه و تحلیل بلاکچین است که به کاربران امکان نظارت و بررسی ارزهای دیجیتال را می‌دهد. در این پلتفرم همچنین می‌توانید نمودارهای مهمی مانند حجم ورودی و خروجی و تعداد آدرس‌های فعال را نیز بررسی کنید.

ابزار تحلیل آنچین Breadcrumbs.app

امکانات Breadcrumbs

  1. نمایش نمودارهای حجم ورودی و حجم خروجی
  2. تحلیل آنچین بر اساس آدرس‌ها
  • Token Terminal

TokenTerminal.com پلتفرمی است که در سال ۲۰۲۲ به عنوان یک ابزار پیشرو ظهور کرد. این پلتفرم به اطلاعات بلاکچین‌ها و dApps های پیشرو دسترسی دارد و تمامی داده‌های مالی را در یک مکان ترکیب می‌کند. Token Terminal همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌های تاریخی پروژه‌های مختلف DeFi را در کنار هم قرار دهند و آخرین پیشرفت‌ها در حوزه کریپتو را نظارت کنند.

ابزار آنچین Token Terminal

امکانات Token Terminal

  1. استفاده از شاخص‌های مالی برای کمک به کاربران در کشف محصولات و پروتکل‌های جدید ارزهای دیجیتال
  2. نمایش بصری تمام داده‌ها و اطلاعات و ارائه درک جامعی از عملکرد گذشته پروژه
  3. امکان فیلتر داده‌ها را بر اساس فیلترهای روزانه، هفتگی یا ماهانه
  4. دارای داشبورد TVL کل‌نگر

جمع بندی

استفاده از تحلیل آنچین اگرچه ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد اما به کمک بهترین پلتفرم های تحلیل آنچین که در این مقاله معرفی کردیم، می‌توانید از مزایای این تحلیل کمک بگیرید. به کمک آنچین شما می‌توانید دید واضح‌تری از بازار داشته باشید و با بینش بهتر نسبت به عملکرد یک پروژه درباره آن تصمیم بگیرید. بدین ترتیب، اگر هنوز استفاده از این پلتفرم‌ها را در برنامه خود قرار نداده‌اید وقت آن است تا با استفاده از امکانات آن‌ها معامله‌گری خود را به یک مرحله جلوتر هدایت کنید.

سوالات متداول
Request for Quote

سایت‌های تحلیل آنچین تحلیل‌ها را به صورت نمودارها و بسیار ساده در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا بدون نیاز به صرف زمان‌های طولانی حرکت بازار را پیش‌بینی کنند و استراتژی اختصاصی خود را بچینند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...