سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال

بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال

اگر چه بسیاری از افراد دنیای کریپتو را تنها با خرید و فروش ارز دیجیتال می‌شناسند، اما باید گفت که این حوزه بسیار گسترده‌تر از چیزی است که عموم افراد از آن مطلعند. یکی از مفاهیم پایه درباره کریپتو، «استیکینگ» ارز دیجیتال است. این روش که به عنوان یکی از راه‌های محبوب برای درآمدزایی شناخته می‌شود، می‌تواند انتخاب بسیاری از تازه واردها نیز باشد. بنابراین اگر به تازگی پا به دنیای اعجاب‌انگیز کریپتوکارنسی گذاشته‌اید، خوب است بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال را بشناسید. به این ترتیب می‌توانید در کنار تریدینگ، گذری بر استیکینگ Staking نیز داشته و از این راه هم کسب درآمد کنید.

بهترین پلتفرم برای استیکینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

استیکینگ ارز دیجیتال، به معنای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال، در یک پلتفرم خاص به منظور کسب درآمد است. در روش استیک کردن فرآیند فعالی صورت نمی‌گیرد؛ بلکه کاربران با ذخیره دارایی خود، به بهبود عملکرد بلاکچین، با ارزهای ذخیره‌شده، کمک می‌کنند. در مقابل، این سیستم پاداشی را به کاربران اهدا می‌کند که به عنوان درآمد سرمایه گذار محسوب می‌شود.

حال یکی از مهم‌ترین نکات در استیکینگ ارز دیجیتال، انتخاب یک پلتفرم مناسب است. برای آن که بهترین جا برای استیک کردن ارز دیجیتال را پیدا کنید، پیش از هر چیز باید ویژگی‌های بهترین پلتفرم را بشناسید. پس از مرور این ویژگی‌ها، شما را با بهترین این پلتفرم‌ها آشنا خواهیم کرد.

  • پاداش استیکینگ

مهم‌ترین موردی که در انتخاب بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال به آن توجه می‌کنیم، پاداش استیکینگ است. طبیعتاً همه ما به دنبال پلتفرمی هستیم که پاداش بیشتری در ازای سرمایه‌گذاری و قفل کردن سرمایه ما، پرداخت کند. به همین خاطر پلتفرم‌هایی که APY بیشتری داشته باشند، برای ما مطلوب‌ترند.

تفاوت APR و APY چیست؟

APY در واقع همان بازده درصدی سالیانه است که بر خلاف APR، یک نرخ بهره مرکب محسوب می‌شود. در APY سود سرمایه اولیه به آن اضافه می‌شود و شما به ازای همان سود نیز مجدداً سود دریافت می‌کنید. در استیکینگ ارز دیجیتال شما می‌توانید با دریافت کردن پاداش استیکینگ، آن‌ها را به توکن‌های استیک شده تبدیل کنید و بابت آن‌ها نیز سود بگیرید. در نهایت مطابق آن چه پیشتر گفته شد، به هر میزان APY یک پلتفرم بیشتر باشد، بیشتر مورد توجه ما قرار می‌گیرد.

  • مدت پرداخت پاداش‌ها

در هر زمینه‌ای که سرمایه‌گذاری کرده باشید، ترجیح می‌دهید سود این سرمایه‌گذاری را زود به زود دریافت کنید. در واقع، به هر میزان که فاصله میان دو پرداخت پاداش کمتر باشد، دسترسی شما به درآمدتان مطلوب‌تر است. به همین خاطر آن دسته از پلتفرم‌هایی که پرداخت پاداش را به صورت روزانه یا در فواصل کوتاه انجام می‌دهند، بیشتر مورد توجه ما قرار می‌گیرند.

بهترین پلتفرم برای استیکینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

  •  دوره‌های قفل کردن دارایی

یکی دیگر از ویژگی‌های پلتفرم‌های استیکینگ، مشخص کردن دوره‌های قفل کردن است. این دوره‌ها نشان می‌دهند که شما باید برای چه مدت زمانی دارایی خود را در پلتفرم نگه دارید. در طول این مدت، شما نمی‌توانید سرمایه خود را از سیستم خارج کنید.

حال بهترین پلتفرم‌ها از نظر دوره‌های قفل کردن چگونه عمل می‌کنند؟ ما به عنوان سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهیم مدت زمان کمتری را به قفل کردن دارایی خود اختصاص دهیم. با این حال، در اغلب پلتفرم‌ها به هر میزان که مدت زمان بیشتری دارایی خود را قفل کنید، میزان پاداش شما نیز افزایش خواهد یافت. به همین خاطر پلتفرم‌هایی که دوره‌های انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کنند که بسته به صلاح‌دید خودتان بهترین مورد را انتخاب کنید، بهترین پیشنهادها هستند.

  • امنیت پلتفرم

فرض کنید قرار است برای مدتی پول‌هایتان را در یک بانک نگهداری کنید. نخستین چیزی که به آن فکر می‌کنید چیست؟

در این حالت پیش از هر چیز به این فکر می‌کنید که آیا بانک توان محافظت از پول‌های شما را دارد؟ در پلتفرم استیکینگ نیز چنین چیزی صادق است. پلتفرمی برای استیک کردن ارز دیجیتال و هر نوع سرمایه‌گذاری مطلوب است که امنیت بالایی را برای کاربران خود فراهم کند.

  • تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط پلتفرم

تعداد ارزهایی که یک پلتفرم ارز دیجیتال از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، در هر حوزه‌ای حائز اهمیت است. به عنوان مثال زمانی که به دنبال انتخاب بهترین پلتفرم برای تریدینگ هستید نیز پلتفرم‌هایی را چک می‌کنید که بیشترین ارزها را برای خرید و فروش ارائه می‌کنند.

در پاسخ به سوال بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال کجاست هم باید بگوییم که یکی از ویژگی‌های بهترین پلتفرم، پشتیبانی از بیشترین تعداد رمز ارز است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ

  • پاداش‌ها، جوایز اضافی و آپشن‌های جدید

افزون بر موارد گفته شده، برخی از پلتفرم‌ها آپشن‌های جدیدتری را نیز به سیستم خود اضافه می‌کنند که می‌توانند سبب تسهیل انجام فرآیندها شوند. به عنوان مثال ویژگی افزودن خودکار ارزها به سیستم استیکینگ یکی از آپشن‌هایی است که توسط برخی از پلتفرم‌ها ارائه شده و مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد.

افزون بر این، برخی از پلتفرم‌ها، پاداش‌هایی مازاد بر پاداش استیکینگ ارائه می‌کنند. این پاداش‌ها می‌توانند در قالب ایردراپ و یا پاداش اضافی برای رده‌های مختلف در سرمایه‌گذاری باشند. طبیعتاً تنوع در این نوع پاداش‌ها برای ما مطلوب خواهد بود.

لیست بهترین پلتفرم‌ها برای استیک ارز دیجیتال

برای آن که بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال را پیدا کنید، فهرستی از بهترین‌ پلتفرم‌ها را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم که پیش از هر چیز، به مرور مختصر و مقایسه آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید واژه «متغیر» در این جدول به این معناست که «بسته به نوع ارز و عوامل دیگر، می‌تواند متغیر باشد».

پلتفرم دوره پرداخت جوایز اضافی دوره قفل شدن حداقل و حداکثر مقدار استیک پاداش استیک APY
Binance روزانه N/A بین 122 تا 30 روز منعطف است. بسته به نوع ارزمتفاوت است. تا 6% 
Crypto.com متغیر N/A یک ماهه یا سه ماهه حداقل متغیر- حداکثر 100 هزار دلار تا 6.5% برای استیبل کوین‌ها و تا 12.5 % بر روی سایر ارزها
Kraken تا دو بار در هفته N/A متغیر N/A تا 24% 
Nexo روزانه تا 2% بازده اضافی در صورت پرداخت با توکن‌ها NEXO یک ماه، سه ماه، شش ماه حداقل متغیر- حداکثر اعلام نشده است تا 12% در رده پلاتینیوم
Okx روزانه N/A بدون دوره قفل حداقل 0.01 اتریوم- حداکثر مشخص نشده است. بین 4 تا 24 درصد
Coinbase متغیر N/A متغیر حداقل 1$- حداکثر اعلام نشده است. متغیر- تا 686% 
Bybit روزانه N/A انعطاف پذیر و ثابت( مثلاً سه روزه و یا یک ماهه) N/A تا 545% 
Mycointainer روزانه ایردراپ پول نقد و توکن رایگان بدون دوره قفل حداقل متغیر- حداکثر اعلام نشده است  %109
Aave متغیر N/A دوره cooldown ده روزه برای خروج از استیکینگ N/A از 6.145 تا 12.22%
eToro ماهانه کاربران رده‌های بالاتر، پاداش بیشتری دریافت می‌کنند. بدون دوره قفل کردن حداقل سرمایه‌گذاری باید به اندازه‌ای باشد که پاداش ماهیانه به 1$ برسد. بسته به میانگن تعداد توکن‌های نگهداری شده در روز متفاوت است.

Binance

از میان اسامی‌ این لیست، بایننس binance.com شناخته‌شده‌ترین آن‌ها است که همه ما به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا آن را می‌شناسیم. بایننس به طور معمول 6.7 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه داشته و به سبب این پیشینه، اعتبار زیادی برای همه افراد فعال در این حوزه دارد. با این حال در معرفی بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال برای ایرانی ها، لازم است به محدودیت‌های ایحاد شده توسط بایننس برای ایرانیان نیز اشاره‌ای داشته باشیم. با این وجود، هنوز راه‌هایی برای استفاده از پلتفرم بایننس وجود دارد.

لیست بهترین پلتفرم‌ها برای استیک ارز دیجیتال - معرفی باییننس

پلتفرم بایننس، فرایند استیکینگ را با پروتکل DeFi staking پیش می‌برد و در این پروسه از ارزهایی از جمله ETH، XRP، LTC، AAVE و APR پشتیبانی می‌کند. صرافی بایننس امکانات متعددی را ارائه می‌کند که سبب محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است. یکی از این امکانات، قابلیت استیکینگ ETH 2.0 است.

مزایا:

  • کارمزد معاملات در بایننس کم است.
  • می‌توانید دوره‌های قفل کردن را به صورت ثابت و یا انعطاف‌پذیر انتخاب کنید.
  • پاداش‌های بایننس به صورت روزانه پرداخت می‌شوند.
  • بایننس بزرگ‎‌ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیاست که اعتبار خوبی دارد.

معایب:

  • پاداش استیکینگ ETH0 به صورت BETH پرداخت می‌شود و نه ETH.

Crypto.com

یکی دیگر از وبسایت‌های معتبر برای استیکینگ ارزهای دیجیتال، وبسایت crypto.com است که برای هر سرمایه‌گذار در هر سطحی می‌تواند تجربه خوبی را به ارمغان بیاورد. امکانات استیکینگ در این پلتفرم با نام crypto.com Earn شناخته می‌شوند و امکان دسترسی به بیش از 20 ارز را برای کاربران فراهم می‌کنند.

در میان این ارزها می‌توان کریپتوهای کمتر شناخته شده‌ای مانند ONE و NEAR را نیز مشاهده کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که امکانات پلتفرم Crypto.com حتی برای ارزهایی که مبتنی بر پروتکل PoS نیستند نیز قابل اجرا هستند.

crypto.com یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای استیک ارز دیجیتال

این مسئله گزینه‌های پیش رو برای سرمایه‌گذاری را به طرز چشم‌گیری افزایش داده‌ است. نکته مثبت دیگر این است که در پلتفرم کریپتو دات کام به عنوان بهترین جا برای استیک ارز دیجیتال، می‌توانید مبلغ و مدت زمان استیک کردن را خودتان تعیین کنید. این انتخاب از میان گزینه‌هایی چون منعطف، یک ماهه و سه ماهه خواهد بود.

پاداش استیکینگ Crypto.com نیز وابسته به تعداد توکن‌های CRO ای است که سرمایه‌گذار استیک کرده است. CRO توکن بومی این پلتفرم است و به هر میزان که سرمایه‌گذار توکن CRO بیشتری را استفاده کند، پاداش بیشتری دریافت خواهد کرد. افرادی که بیش از 40000 دلار استیک کنند، می‌توانند تا 4% پاداش دریافت کنند.

پاداش‌های پلتفرم کریپتو دات کام به صورت هفتگی پرداخت می‌شوند و اصطلاحاً «اعضای خصوصی» تا 2% سود اضافی دریافت می‌کنند. همچنین کاربرانی که ارزهای دیجیتال را استیک کرده‌اندف بسته به نیاز می‌توانند در هر زمان پاداش خود را برداشت کنند.

مزایا:

  • پاداش‌هایی را هم بر روی کوین‌ها و هم بر روی استیبل کوین‌ها اعمال می‌کند.
  • دوره‌های استیکینگ ثابت و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کند.
  • افرادی که CRO دارند، بازده بالاتری را کسب خواهند کرد.
  • کریپتو دات کام از توکن‌های کمتر شناخته شده نیز پشتیبانی می‌کند.

معایب:

  • برای تبدیل شدن به یک عضو خصوصی لازم است شرایط خاصی را داشته باشید.

Kraken

مورد بعدی در فهرست بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال، kraken است. اگر یک سرمایه‌گذار پیشرفته و حرفه‌ای هستید، کراکن می‌تواند بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال باشد. پروتکل استیکینگ ارز دیجیتال در پلتفرم کراکن، در حساب kraken pro گنجانده شده که امکانات متعددی برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای دارد. مجموعه عظیمی از ابزارهای معاملاتی پیشرفته در این حساب، برای فعالیت مفیدتر شما قرار داده شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

صرافی کراکن - بهترین پلتفرم‌ها برای استیک ارز دیجیتال

kraken.com از بیش از 200 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و تا 24% در سال نیز بازدهی دارد. همچنین پاداش‌ها دو بار در هفته برای بسیاری از ارزهای دیجیتال توزیع می‌شوند؛ اگر چه این ویژگی بسته به نوع کوین یا توکن متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است 14 مورد از رمزارزها از ویژگی «درآمد انعطاف‌پذیر» پشتیبانی می‌کنند؛ به این معنا که نیازی به دوره‌های قفل شدن ندارند. پلتفرم kraken pro دسترسی شما به ارزهای متنوعی نظیر اتریوم، تزوس، الگورند و … را برای استیک کردن فراهم می‌کند.

همچنین میزان پاداش دریافتی شما در طول زمان را بر روی یک نمودار دقیق برای ارزیابی درست، نشان خواهد داد. از دیگر ویژگی‌های کراکن می‌توان به نرم‌افزار اندروید و ios رایگان برای مدیریت و دسترسی راحت‌تر اشاره داشت.

مزایا:

  • بازدهی تا 24% در سال
  • پرداخت‌ها می‌توانند تا دو بار در هفته انجام شوند.
  • 14 تا از رمزارزها را می‌توان به صورت انعطاف‌پذیر استیک کرد.

معایب:

  • استیکینگ تنها از طریق پلتفرم kraken pro در دسترس است و نمی‌توان از طریق پلتفرم استاندارد کراکن به آن دسترسی داشت.

Nexo

پلتفرم nexo قابلیتی به نام Earn را پیشنهاد می‌دهد که مشابه استیکینگ کریپتو عمل می‌کند. این ویژگی به سرمایه‌گذاران این امکان را می ‌دهد از آن بخش سرمایه که در جریان نیست، جریان سود قابل قبولی بسازند. در این پلتفرم می‌توان بابت سرمایه‌گذاری و همچنین پرداخت‌ها روزانه سود دریافت کرد و این سود مرکب، همان چیزی است که افراد در جست و جوی بهترین نرخ بهره دیفای در سال ۲۰۲۴ به آن می‌رسند.

Nexo

سرمایه‌گذاران می‌توانند ریواردها را بر اساس دسته‌ای که در آن قرار گرفته‌اند دریافت کنند و یا این ریوارد با توکن بومی شبکه به آن‌ها پرداخت شود. آن دسته از سرمایه‌گذاران که روش دوم را انتخاب کنند، می‌توانند تا 2% پاداش بیشتری نسبت به حالت استاندارد دریافت کنند.

همچنین اگر در ردیف «پلاتینیوم» باشند، این پاداش تا 12% نیز می‌تواند افزایش داشته باشد. این ردیف متعلق به کسانی است که بیش از 10% از سبد ارز دیجیتال خود را به توکن NEXO اختصاص داده‌اند. این پلتفرم از بیش از 35 ارز برای استیکینگ پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که این پلتفرم حتی بیمه‌ای برای حفاظت از دارایی سرمایه‌گذاران و جبران خسارت در صورت هک شدن ارائه می‌کند.

مزایا:

  • پرداخت‌ها به صورت روزانه انجام می‌شوند.
  • NEXO می‌تواند بازدهی پرداخت‌ها را بالا ببرد.
  • محدودیتی در حداکثر میزان استیکینگ ارز دیجیتال در این پلتفرم وجود ندارد.

معایب:

  • در ایالات متحده قانونی نشده است.

OKX

یکی از بهترین پلتفرم‌های استیکینگ ارز دیجیتال برای کسانی که قصد استیک کردن اتریوم را دارند، پلتفرم OKX است. این پلتفرم به عنوان یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز دارای ویژگی‌های اختصاصی برای اتریوم 2.0 است که برای سرمایه‌گذارانی که مایلند بدون اجرای گره اختصاصی خود در اعتبارسنجی شبکه شرکت کنند، ایده آل است.

پاداشی که از استیک کردن ارزهای دیجیتال دریافت می‌کنید، به مقدار ارزی که قفل کرده‌اید بستگی دارد و اغلب، بین 4 تا 20% متغیر خواهد بود. علاوه بر این امکانات، یک موقعیت ایردراپ هیجان‌انگیز نیز در این سیستم وجود دارد.

OKX

کاربرانی که BETH را برای مدت 30 روز متوالی نگهداری کنند، در ایردراپ می‌توانند توکن‌های بیشتری دریافت کنند. به هر میزان که BETH بیشتری داشته باشید، در ایردراپ نیز سهم بیشتری از توکن‌ها خواهید داشت.

مزایا:

  • خدمات اشتراک اختصاصی را برای ETH0 ارائه می‌دهد.
  • اثبات ذخایر خود را منتشر می‌کند.
  • جوایز اضافی را از طریق ایردراپ به کاربران اهدا می‌کند.

معایب:

  • پاداش‌ها به صورت BETH داده می‌شوند.

Coinbase

پلتفرم کوین بیس نیز می‌تواند بهترین جا برای استیک کردن ارز دیجیتال باشد و به سبب ویژگی‌های متعددی که ارائه می‌دهد نیز توانسته تا حد زیادی به این جایگاه نزدیک شود. این پلتفرم فضایی کاربر پسند دارد که به سبب سهولت در استفاده، برای کاربران مبتدی نیز لذت بخش خواهد بود. در پلتفرم کوین بیس در تب Earn می‌توانید فرایند استیکینگ ارز دیجیتال را انجام داده و با سرمایه حداقل 1$ بیش از 6% APY از کریپتو دریافت کنید.

صرافی کوین بیس - مناسب برای استیکینگ ارز دیجیتال

صرافی و کیف پول کوین بیس از دارایی‌های متعددی که به تقریب نزدیک به 119 مورد هستند پشتیبانی می‌کند که از جمله این‌ها می‌توان SOL، ADA، ETH و USDT اشاره کرد. نکته دیگر این است که کاربران هر زمان که بخواهند می‌توانند انصراف دهند؛ اگر چه ممکن است پیش از فروختن و معامله کردن توکن‌ها نیاز به cooldown داشته باشند.

تمام رمزارزها در کوین بیس در یک مکان نگهداری می‌شوند و برای شروع فرایند استیکینگ می‌بایست کاربر به بخش start earning مراجعه کند. هنچنین بخشی به نام cloud staking در کوین بیس ایجاد شده که به کاربران اجازه می‌دهد ضمن کمک به شبکه‌های امن، به طور کامل از دارایی‌های خود نگهداری کنند تا دیگر نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

مزایا:

  • فراهم بودن شرایط استیکینگ برای مبتدیان
  • می‌توانید با سرمایه‌گذاری سرمایه حداقلی 1$ استیکینگ را آغاز کنید.
  • در برخی شرایط APY بیشتر از 600% را نیز ارائه می‌دهد!

معایب:

  • به kyc نیاز دارد.

Bybit

بای بیت یکی دیگر از پلتفرم‌های استیکینگ ارز دیجیتال است که برای همه ما نام آشناست و به سبب ارائه امکانات متعدد در زمینه استیکینگ ارز دیجیتال، به عنوان یکی از برترین‌های این حوزه نیز شناخته می‌شود. بخشی به نام bybit earn در صرافی بای بیت وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد بیش از 30 ارز دیجیتال را استیک کرده و از این طریق کسب درآمد کنید. این صرافی در زمان نگارش این مقاله در برخی موقعیت‌ها APY بیش از 545% درصد را نیز ارائه می‌دهند که به نوبه خود مقدار قابل توجهی است.

صرافی بای بیت مدت زمان‌های متعددی را برای دوره‌های قفل شدن ارائه می‌دهد. این دوره می‌تواند به صورت انعطاف‌پذیر تا یک ماه متغیر باشد. به هر میزان که دارایی‌های خود را برای مدت زمان بیشتری قفل کنید، درآمد بیشتری خواهید داشت.

صرافی بای بیت - مناسب برای استیک کردن ارزهای دیجیتال

همچنین یک ویژگی کاربردی در صرافی بای بیت وجود دارد و آن هم امکان انتقال خودکار ارزهای مجاز به سیستم Earn است. به این ترتیب دیگر نیازی به وارد کردن دستی آن‌ها نخواهد بود و با این سیستم خودکار می‌توانید بازده خود را به حداکثر برسانید. باید گفت در bybit برخی از ارزهای دیجیتال جدیدتر نیز ارائه می‎‌شوند که از جمله این‌ها می‌توان APT و FITFI را نام برد.

مزایا:

  • برخی از توکن‌ها دارای APY بیشتر از 500% هستند
  • در پلتفرم بای بیت، بازده به صورت روزانه تعلق می‌گیرد.
  • امکان اضافه شدن خودکار ارزها تحت عنوان Auto-Earn وجود دارد.

معایب:

  • محیط کاربری پلتفرم بای بیت می‌تواند برای مبتدیان دشوار باشد.

Mycointainer

 از دیگر پلتفرم‌های قابل قبول برای استیکینگ ارز دیجیتال، پلتفرم mycointainer است که می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای استیکینگ در اختیار شما قرار دهد. بیش از 120 کریپتو در mycointainer در دسترس شما قرار داده شده‌اند که بازده آن‌ها می‌تواند تا 100% در سال نیز برسد.

Mycointainer پلتفرم استیک رمزارز

نکته مهمی که درباره این پلتفرم وجود دارد، تعامل آن با Fireblocks است که می‌تواند امنیت شبکه و پلتفرم را تا حدود بسیاری زیادی بالا ببرد. سرمایه‌گذاران می‌توانند به روش‌های مختلف در mycointainer به کسب درآمد بپردازند که استفاده از ایردراپ‌ها، هدایا و بازگشت نقدی یا cashback بخشی از آن‌ها هستند.

مورد آخر یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌ها در mycointainer است که توسط بیش از 2300 خرده‌فروش در دنیا ارائه می‌شود و در برخی شرکت‌ها می‌تواند تا 7% از تراکنش را به شما بازگرداند.

مزایا:

  • از بیش از 120 رمز ارز پشتیبانی می‌کند.
  • بازپرداخت و هدایای مختلفی را ارائه می‌دهد.
  • شراکتی با Fireblocks دارد.

معایب:

  • دارای حداقل مقدار برداشت برای هر دارایی است که می‌تواند مطلوب نباشد.

Aave-DeFi

این پلتفرم غیرمتمرکز یکی از بهترین‌هاست؛ چرا که امکان قرض گرفتن و وام دادن کریپتوها را نیز فراهم کرده است. فرایند استیکینگ در این پلتفرم توسط کسانی که توکن بومی Aave را نگهداری می‌کنند انجام می‌شود. این کار به حفط امنیت بیشتر پروتکل کمک می‌کند.

استیک کریپتو از طریق پلتفرم آوه

برای آن که استیکینگ در پلتفرم Aave-DeFi را آغاز کنید، به یک کیف پول سازگار با پلتفرم و همچنین مقداری ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت. بازدهی استیکینگ در این پلتفرم می‌تواند تا 12.22% باشد؛ با این حاال بازده دقیق، به مقدار توکن‌هایی که نگهداری می‌کنید و همچنین مدت زمانی نگهداری از آن‌ها بستگی خواهد داشت.

مزایا:

  • بازده بالای 12% در سال
  • بیمه شده توسط Nexus Mutual
  • استیکینگ را به صورت کاملاً غیرمتمرکز آغاز خواهید کرد.
  • یکی از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو است.

معایب:

  • برای خارج کردن دارایی از استیکینگ، می‌بایست یک دوره cooldown را بگذرانید.

eTero

در جست و جوی بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال، eToro را به عنوان یکی از برترین کارگزاران این حوزه می‌یابیم که بیش از 28 میلیون کاربر در صدها کشور دارد. با انتخاب این پلتفرم، به ویژگی‌های جذاب و کارآمد متعددی از جمله کارمزدهای معاملاتی پایین، استیکینگ خودکار و چندین و چند ویژگی کاربردی دیگر دسترسی خواهید داشت. ویژگی استیکینگ خودکار دقیقاً همان چیزی است که می‌توانید از نام آن حدس بزنید. با پلتفرم eToro نیازی به وارد کردن دستی ارزهایی که می‌خواهید آن‌ها را استیک کنید، نخواهید داشت. 

پلتفرم etoro برای استیکینگ

مزیت دیگر پلتفرم eToro این است که هیچ دوره قفلی ندارد. بنابراین می‌توانید در هر زمان دلخواه، پاداش حاصل از استیکینگ را برداشت کنید. لازم به ذکر است که این پاداش‌ها به صورت ماهیانه پرداخت می‌شوند و به این بستگی دارد که کاربر، عضوی از کدام رده است. این رده‌بندی به شکل طلا، نقره، برنز و … خواهد بود و هر یک از آن‌ها حقوق کاربر را مشخص می‌کنند. به هر میزان که در رده بالاتری عضو باشید، سود بیشتری دریافت خواهید کرد. اعضای ردیف Diamond و Platinium+ 90% پاداش‌ها را دریافت می‌کنند.

جدای از استیک کردن ارز دیجیتال، eTero امکان انجام معاملات با کارمزد 1% را فراهم کرده و دسترسی به بسیاری از آلت کوین‌ها را نیز ممکن می‌سازد. همچنین حداقل سرمایه لازم برای تجارت در این پلتفرم، 10 دلار است که آن را به انتخابی مناسب برای تازه کارها تبدیل می‌کند. نکته مهم دیگر، کیف پول اختصاصی eToro است. این کیف پول از صدها رمزارز پشتیبانی می‌کند و ضمن امنیت قابل قبول، به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با این حال یک مشکل قابل توجه در این پلتفرم وجود دارد و آن هم، پشتیبانی eToro از تنها 3 رمزارز است. شما می‌توانید سه ارز اتریوم، کاردانو و ترون را در eToro استیک کنید.

مزایا:

  • دوره قفل کردن ندارد.
  • توسط SEC تنظیم می‌شود.
  • برای خرید رمزارزها تنها 1% کارمزد دریافت می‌شود.
  • یک کیف پول رمزنگاری رایگان ارائه می‎‌دهد.

معایب:

  • امکان استیک کردن تنها برای 3 نوع رمزارز فراهم است.

نتیجه گیری

فهرستی از بهترین پلتفرم‌ها تحت عنوان «بهترین جا برای استیک ارزهای دیجیتال» خدمتتان ارائه شد که اطلاعات کلی و مورد نیاز از هر پلتفرم، در آن گنجانده شده است. برای آن که بهترین پلتفرم را برای استیکینگ انتخاب کنید، می‌بایست شرایط خود را مد نظر قرار دهید و بسته به آن، بهترین پلتفرم را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید محدودیتی از جهت دوره‌های قفل کردن دارایی نداشته باشید، باید این ویژگی را در بسترهای مختلف مورد بررسی قرار دهید. با این حال، برخی از پلتفرم‌ها با وجود دوره‌های قفل کردن طولانی‌تر، بازده بیشتری خواهند داشت. همه چیز به ترجیحات و شرایط شما بر می‌گردد.

سوالات متداول
Request for Quote

بله، سوددهی یک ارز می‌تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد که یکی از آن‎‌ها، پلتفرم انتخابی شماست. علاوه بر آن مقدار ارزها و مدت زمان استیک کردن آن‌ها نیز می‌تواند مؤثر باشد.

بله، برخی از صرافی‌های ایرانی نیز امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند تا افراد بتوانند درآمد غیرفعالی از این طریق داشته باشند.

پلتفرم‌های استیک ارز دیجیتال عمدتاً کمپانی‌های بزرگ و معتبری هستند که سال‌های سال کاربرانی را از سرتاسر دنیا جذب کرده و بهترین خدمات را به آنان ارائه می‌دهند.

ارزهای دیجیتال مختلفی در سال ۲۰۲۴ برای استیک کردن پیشنهاد می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان پولکادارت، تزوس و آوالانچ را نام برد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله «بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک کردن» را مطالعه کنید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام واحترام سوال داشتم OKXو bybitو NExO کدومش برا ایرانیها مجازه منظور احراز نمی خواد واگر هم بخواد با ایرانیها مشکل نداره .

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      همه صرافی های معتبر ایران را در لیست تحریم قرار داده اند. هرچند در تمامی صرافی های نام برده، می توان با تغییر ip فعالیت کرد. اما توجه داشته باشید در صورت شناسایی هویت ایرانی شما، سرمایه موجود در حساب بلاک خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...