سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

بهترین استیبل کوین برای ایرانیان (کاملا امن و مطمئن)

بهترین استیبل کوین برای ایرانیان (کاملا امن و مطمئن)

استیبل کوین‌ها از اهمیت بالایی برای ایرانیان فعال در بازار رمزارزها برخوردار هستند. اولا بعضی از افراد به‌جای خرید دلار، به‌سراغ استیبل کوین‌ها می‌روند. مثلا خرید تتر در مقایسه با دلار کاغذی خیلی سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. این دسته از افراد اصلا قصد معامله در بازار را ندارند. بلکه صرفا به‌دنبال حفظ ارزش سرمایه خود در مقابل تورم اقتصادی کشور هستند. از طرفی دیگر افرادی که در صرافی‌های خارجی معامله می‌کنند هم با استیبل کوین‌ها سروکار دارند. تبدیل ریال به استیبل کوین‌ها در صرافی‌های داخلی و انتقال آن به صرافی‌های خارجی یا برعکس، در مقایسه با روش‌های مرسوم پرداخت ارزی برای فعالیت در پلتفرم‌های خارجی خیلی ساده‌تر است. سوال اساسی این است که بهترین استیبل کوین برای ایرانیان فعال در بازار کریپتوکارنسی چیست؟ دعوت می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا درباره پاسخ این سوال بیشتر بحث کنیم. 

اهمیت استیبل کوین‌ها در بازار داخلی ایران

استیبل کوین‌ها نقش مهمی در اکوسیستم‌های مالی بسیاری از کشورها از جمله ایران بازی می‌کنند، اگرچه تاثیر آن‌ها می‌تواند بر اساس عوامل متعددی مانند مقررات دولتی، شرایط اقتصادی و پذیرش بازار متفاوت باشد. دلایل اهمیت استیبل کوین‌ها در ایران عبارتند از: 

دور زدن تحریم‌ها:

ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته است. تحریم‌های بین المللی بر توانایی کشور ما برای معامله با سایر کشورها و دسترسی به سیستم مالی جهانی تأثیر می‌گذارد. استیبل کوین‌ها که معمولاً به ارزهای باثبات‌تری مانند دلار آمریکا متصل می‌شوند، ابزاری را برای افراد و کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا در تجارت بین‌المللی شرکت کنند و برخی از محدودیت‌های اعمال شده توسط این تحریم‌ها را دور بزنند.

حفظ ارزش:

ریال، یعنی ارز ملی کشور ما، کاهش ارزش و تورم قابل توجهی را تجربه کرده است. استیبل کوین‌ها می‌توانند با تبدیل ریال به دارایی دیجیتالی که ارزش خود را در برابر ارزهای با ثبات‌تر حفظ می‌کند، راهی برای حفظ ثروت ایرانیان ارائه دهد.

حواله‌ها:

استیبل کوین‌ها می‌توانند حواله‌های سریع‌تر و ارزان‌تر را در مقایسه با سیستم‌های بانکداری سنتی تسهیل کنند. این امر به ویژه برای کشوری که بخش بانکی به شدت توسط تحریم‌ها محدود شده است و ارسال پول برای ایرانیان را دشوار می‌کند، بسیار مفید است.

معاملات بین المللی:

برای کسب‌وکارهایی که در ایران فعالیت می‌کنند؛ استیبل‌کوین‌ها ابزاری مناسب برای تراکنش‌های بین‌المللی هستند که امکان تسویه آسان‌تر صورت‌حساب‌ها و قراردادهای بین‌المللی را فراهم می‌کند، همچنین این تسویه با هزینه کمتری نسبت به بانکداری سنتی انجام می‌گیرد.

پذیرش ارزهای دیجیتال:

علاقه به ارزهای دیجیتال در ایران به ویژه به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی در حال افزایش است. استیبل کوین‌ها به دلیل نوسانات کمتری که نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دارند، ممکن است برای تراکنش‌های روزانه و پس‌انداز جذاب‌تر باشند. 

چالش‌های خرید و نگهداری استیبل کوین‌ها برای ایرانیان 

چالش‌های خرید و نگهداری استیبل کوین‌ها برای ایرانیان 

کاربران ایرانی مانند تمام فعالان بازار ارزهای دیجیتال در چالش‌هایی در رابطه با خرید و فروش استیبل کوین‌ها دارند. بخشی از این چالش‌ها به‌طور خاص برای ایرانیان است و بخشی دیگر مشترک با سایر معامله‌گران به‌شمار می‌رود. در همین راستا از جمله مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ایرانیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. امنیت استیبل کوین‌ها 

حتی اگر بهترین استیبل کوین برای ایرانیان را هم خریداری کنید، برای تامین امنیت آن باید به دنبال والت مطمئن باشید. بهترین راه پیش روی شما خرید والت سخت افزاری است. ترزرو، لجر و الیپال از جمله کیف پول‌های سخت افزاری محبوب در سطح دنیا هستند که می‌توانید از طریق ایرانیکارت خریداری کنید. 

اما اگر از والت‌های نرم افزاری استفاده می‌کنید، باید دقت زیادی به خرج دهید. حتی نرم افزارهای با اسم و رسم مانند اتمیک والت هم در سال‌های اخیر از حملات هکری مصون نیستند. حتما بین کیف پول‌های موجود با دقت تحقیق کنید تا موفق به انتخاب بهترین گزینه برای نگهداری دارایی‌های خود شوید. 

2. تفاوت قیمت ریالی استیبل کوین‌ها با دلار 

معروف‌ترین استیبل کوین‌ها نرخ برابری یک دلار به ازای هر واحد دارند. اگر سابقه خرید استیبل کوین‌ در صرافی‌های ایرانی را داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که معمولا قیمت ریالی استیبل‌ کوین‌ها در مقایسه با نرخ لحظه‌ای دلار بالاتر است. مثلا درباره تتر پیش می‌آید که بعضا تا 1000 تومان اختلاف قیمت را شاهد هستیم. این نکته مهمی است که در خرید استیبل کوین‌ها در ایران باید مد نظر داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع مقاله علت اختلاف قیمت دلار و تتر در ایران را مطالعه کنید.

3. نوسانات قیمت استیبل کوین‌ها 

بعضا ممکن است شاهد نوسانات قیمت استیبل کوین‌ها باشیم. این اتفاق به دلیل نقص در مکانیزم عرضه و تقاضای توکن‌ها رخ می‌دهد. البته گاهی اوقات مشکلات بنیادی برای برخی از شرکت‌های عرضه کننده به‌وجود می‌آید. مثلا کمپانی عرضه کننده تتر همواره متهم است که شفافیت لازم را درباره ذخایر نقدی و غیرنقدی خود در ازای عرضه میزان تتر موجود در بازار ندارد. 

نکته مهمی که باید در این زمینه مد نظر قرار دهید، تنوع استیبل کوین‌هاست. در حالت کلی استیبل کوین‌ها را می‌توان به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم کرد. همچنین پشتوانه‌های مختلفی برای استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شوند. حتما قبل از خرید یک استیبل کوین باید در این زمینه تحقیق کنید. به این ترتیب می‌توانید بهترین استیبل کوین برای ایرانیان را بیابید. 

4. کارمزد انتقال استیبل کوین‌ها به صرافی‌ها 

یکی دیگر از چالش‌های پیش روی فعالان بازار رمزارزها، کارمزد انتقال استیبل کوین‌ها در شبکه‌های بلاک‌چین مختلف است. به‌عنوان مثال در حال حاضر تتر را می‌توان از طریق بیش از 10 شبکه بلاک‌چین انتقال داد. البته ممکن است صرافی‌ها یا والت‌ها از تعداد محدودی از شبکه‌های بلاک‌چین پشتیبانی کنند. به‌هر ترتیب انتخاب بلاک‌چین مناسب برای انتقال استیبل کوین‌ها که هم امنیت لازم را داشته باشد و هم کارمزد آن مقرون‌به‌صرفه باشد، نیاز به کمی تامل و بررسی دارد.  

فهرست بهترین استیبل کوین‌ها برای ایرانیان 

تتر، یو اس دی سی و دای، سه مورد از استیبل کوین‌های برتر بازار رمزارزها هستند. البته بهترین استیبل کوین برای ایرانیان بدون تردید، تتر است. تقریبا در تمام پلتفرم‌های ایرانی از تتر پشتیبانی می‌شود. تتر (USDT) در بین استیبل کوین‌های بازار کریپتو بیشترین حجم معاملات را به‌خود اختصاص داده است. به‌جرات می‌توان گفت که بیش از 95 درصد خرید و فروش استیبل کوین‌ها در ایران مربوط به تتر است. شما می‌توانند تتر را به‌راحتی و به‌هر میزان که تمایل دارید در صرافی‌های داخلی خرید کنید. 

نام مارکت کپ نوع پشتوانه
تتر USDT 86 میلیارد دلار متمرکز دلار آمریکا
یو اس دی سی USDC 24 میلیارد دلار متمرکز دلار آمریکا
دای DAI 5 میلیارد دلار غیرمتمرکز وثیقه های اتریوم

فاصله سایر استیبل کوین‌ها با تتر در بین سرمایه‌گذاران ایرانی نسبتا زیاد است. در جایگاه دوم می‌توان یو اس دی سی (USDC) اشاره کرد. این استیبل کوین نیز نرخ برابری 1 به 1 با دلار آمریکا دارد. به‌عنوان پشتوانه آن هم از دلار و اوراق قرضه در کشور آمریکا استفاده می‌شود. 

جالب است بدانید که سومین استیبل کوین معروف در بازار رمزارزها، دای (DAI) است. یک استیبل کوین غیرمتمرکز که برخلاف تتر و یو اس دی سی، پشتوانه آن ارزهای دیجیتال هستند. مکانیزم عرضه و تقاضای دای با استفاده از قرارداد هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم کنترل می‌شود. این استیبل کوین نیز نرخ برابری یک به یک با دلار آمریکا دارد. 

دلیل اصلی انتخاب این سه استیبل کوین به‌عنوان بهترین گزینه‌ها برای خرید، مارکت کپ بالای آن‌هاست. تتر، یو اس دی سی و دای به‌ترتیب جایگاه اول تا سوم استیبل کوین‌ها را از نظر ارزش بازار به خود اختصاص داده‌اند. در جدول زیر می‌توانید مارکت کپ آن‌ها را در زمان نگارش این مقاله مشاهده کنید. 

نکاتی برای امنیت بیشتر سرمایه دارندگان استیبل کوین

  • پس از خرید استیبل کوین‌ها، اگر قصد نگهداری این رمزارزها برای طولانی مدت را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به‌سراغ والت‌های سخت افزاری بروید.
  • علاوه بر آن هنگام انتقال استیبل کوین‌ها، برای انتخاب شبکه‌های بلاک‌چین در والت مبدأ و مقصد دقت زیادی به‌خرج دهید. اگر به‌هر دلیل آدرس مبدأ و مقصد متعلق به یک شبکه بلاک‌چین نباشند، عملا سرمایه خود را از دست خواهید داد.
  • در کنار این موارد اخبار مربوط به استیبل کوین‌ها را به‌دقت مرور کنید. اگر چنانچه مشکلات خاصی برای شرکت‌های اداره‌کننده استیبل کوین‌ها رخ دهد، باید بلافاصله به دنبال گزینه‌های جایگزین باشید. به‌عنوان مثال اخیرا اتحادیه اروپا قوانینی را وضع کرده که به موجب آن معاملات استیبل کوین‌ها در صرافی‌های این قاره بسیار محدوده شده است. این موضوع روی عرضه و تقاضای استیبل کوین‌ها تاثیر زیادی دارد. به‌همین دلیل ممکن است قیمت آن‌ها را نیز تحت الشعاع قرار دهد. 

استیبل کوین‌ها روش جدید تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران

در این مطلب به معرفی بهترین استیبل کوین برای ایرانیان پرداختیم. شما می‌توانید انواع استیبل کوین‌ها را به همراه بیش از 1000 ارز دیجیتال دیگر در صرافی ایرانیکارت خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید استیبل کوین‌ها با هدف سرمایه‌گذاری را دارید، حتما درباره بهترین زمان خرید آن‌ها تحقیق کنید. وقتی نرخ لحظه‌ای دلار در کشور به حداقل مقدار خود می‌رسد، زمان مناسب برای خرید این ارزهای دیجیتال فرا می‌رسد. به این ترتیب می‌توانید از سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌ها هم به سود خوبی دست پیدا کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...