سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

رایج‌ترین اشتباهات تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال + راهکار آن

رایج‌ترین اشتباهات تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال + راهکار آن

تریدری برنده است که کمتر اشتباه کند! از بین بسیاری از افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال یا سایر دارایی‌های مالی می‌پردازند، تنها تعداد کمی از آن‌ها موفق خواهند شد. این بدان معنا نیست که این افراد هرگز مرتکب اشتباه نمی‌شوند، چرا که ممکن است هر شخصی دچار اشتباه شود. با این حال، برای موفقیت در بازارهای مالی، باید از اشتباهات خود درس بگیرید و از تکرار اشتباهات مشابه در آینده خودداری کنید. یکی از تفاوت‌های یک معامله‌گر موفق و یک معامله‌گر ناموفق، آگاهی و اجتناب از اشتباهات رایج تریدرها است که بسیاری از افراد طعمه آن‌ها می‌شوند. در این مقاله، ۲۰ مورد از رایج‌ترین اشتباهات معاملات ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم که با دانستن آن‌ها، می‌توانید از انجام آن‌ها اجتناب کنید.

20 تا از مهمترین اشتباهات تریدرها

برخی از اشتباهات هستند که موجب ضرر‌های جبران ناشدنی‌ می‌شوند. اطلاع از این اشتباهات و اجتناب از آن‌ها می‌تواند به شما کمک به‌سزایی کند. تریدر‌ها هم دچار اشتباهاتی می‌شوند که منجر به ضرر‌های مالی می‌شود. در این بخش اشتباهات رایج تریدر‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. دوری از این اشتباهات به شما کمک می‌کند در بازار‌های مالی موفق شوید.

  • نداشتن پلن برای ترید

تریدر‌های با تجربه همیشه دارای پلن مشخصی برای معاملات خود هستند. آن‌ها می‌دانند چه مقدار معامله کند و نقاط ورود و خروج‌شان مشخص است. همچنین میزان مبلغی که سرمایه‌گذاری می‌کنند و حد ضررشان را مشخص می‌کنند.

در مقابل تریدر‌های مبتدی ممکن است هیچ پلنی نداشته باشند؛ حتی اگر پلن دارند، احتمال این وجود دارد که بر اساس آن عمل نکنند و برنامه خود را عوض کنند. برای مثال در اولین معامله خود به‌دلیل ضرر بیش از حد، کنار بکشند.

راه حل: دانش فنی لازم را کسب کرده و از یک استراتژی سودآور استفاده کنید. همچنین یک ژورنال معاملاتی تهیه کنید و جزییات معاملات خود مانند قیمت ورود و خروج، علت باز کردن معامله، میزان سود یا ضرر و … را در آن ثبت کنید. به این ترتیب در بلند مدت اشتباهات شما کاهش یافته و تریدر موفق‌تری خواهید شد.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال چیست و بهترین آن کدام است؟

نداشتن پلن برای ترید

  • تصمیم‌گیری براساس عملکرد گذشته

بیت‌کوین  سال‌ها یک رشد تصاعدی داشت؛ اما پس از چند سال دچار یک ریزش بزرگ شد. عملکرد مثبت بیت‌کوین دلیلی بر ادامه آن روند نیست. در واقع رشد یک ارز یا سهام به‌دلیل اینکه در سال‌های اخیر رشد کرده است منطقی نیست. برخی از تریدر‌ها با این ایده که ارز X در سه سال اخیر عملکرد خوبی داشته و این رشد ادامه خواهد داشت اقدام به ترید می‌کنند. این موضوع ممکن است باعث ضرر آن‌ها شود؛ زیرا امکان دارد دوره رشد آن ارز به پایان رسیده باشد. اگر یک ارز در سه سال اخیر رشد کرده است، ما باید سه سال پیش اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کردیم.

راه حل: به استراتژی خود پایبند باشید. سعی کنید از هیجانات بازار دوری کنید تا دچار فومو نشوید. فقط بر اساس تحلیل و اتکا به دانش فنی خود وارد معامله شوید.

بیشتر بخوانید: مشاهده تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

  • عدم بازیابی تعادل

به تعادل رساندن پورتفو فرآیندی است که در آن شما دارایی‌های خود را به اهداف پلن خود نزدیک می‌کنید. برای مثال اگر تصمیم گرفته‌اید ۳۰ درصد از سبد دارایی خود را به بیت‌کوین اختصاص دهید و ۱۰ درصد آن را به اتریوم باید بعد از معامله‌ها این تعادل را دوباره برقرارا کنید. تغییر پورتفو بر اساس واکنش‌های بازار ممکن است شما را به ضرر برساند. سعی کنید تعادل پورتفو را بر اساس پلن ترید تنظیم کنید.

راه حل: مدیریت سرمایه و ریسک به شما کمک می‌کند بهترین سبد سرمایه‌گذاری را برای خود تشکیل دهید. هیچوقت بدون بررسی دقیق در پروژه‌های ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

  • نادیده گرفتن ظرفیت 

ظرفیت ریسک خود برای ترید را از دست ندهید. برخی از معامله‌گران نمی‌توانند فراز و نشیب‌های بازار را تحمل کنند. برخی از تریدر‌ها هم به‌خاطر اینکه نیاز به درآمد ثابت و مطمئن دارند، کمتر ریسک می‌کنند. این تریدر‌ها بهتر است در بازار‌هایی که ریسک کمتری دارند سرمایه‌گذاری کنند.

توجه کنید که هر بازگشت سرمایه‌ای با ریسک همراه است. اگر یک فرصت سرمایه‌گذاری یا یک ارز بازدهی بالایی از خود نشان می‌دهد، احتمالا ریسک بالایی هم دارد. 

راه حل: همیشه توجه کنید که بیشتر از چیزی که می‌توانید از دست دهید، سرمایه‌گذاری نکنید. این بدان معنی است که باید پول‌هایی که نیاز مبرم به آن‌ها ندارید را وارد بازار کنید.

نادیده گرفتن ظرفیت ریسک در ترید

  • توجه نکردن به افق زمانی

این سوال را از خودتان بپرسید! برای چه مدت را سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ پاسخ این سوال می‌تواند برای ۵ سال یا ۱۰ سال باشد. اینکه شما برای چه مدت زمانی سرمایه‌گذاری می‌کنید می‌تواند افق زمانی را مشخص کند. برای مثال سرمایه‌گذاری ۵ساله یک سرمایه‌گذاری میان مدت است. در صورتی که سرمایه‌گذاری ۱۰ساله یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. اگر جزو افرادی نیستید که صبر لازم در بازار را دارند، بهتر است افق‌های زمانی کوتاه مدت‌تر مانند ماهانه را برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

راه حل: زمانی که افق زمانی خود را پیدا کنید، می‌توانید فرصت‌های مناسب با شرایط خودتان را هم پیدا کنید.

  • استفاده نکردن از استاپ لاس

 استفاده نکردن از استاپ لاس نشان‌دهنده این است که شما پلن ترید ندارید. این باعث می‌شود شما متحمل ضرر‌های زیادی شوید. اما داشتن استاپ لاس ضرر و زیان را محدود می‌کند. حد ضرر می‌تواند از حرکت‌های منفی و شارپ (که در بازار ارز دیجیتال بسیار رخ می‌دهند) جلوگیری کند و ضرری که متحمل می‌شوید را کاهش دهد.

راه حل: قبل از اینکه ضرر معامله، به یک ضرر جبران ناشدنی تبدیل شود، جلوی آن را بگیرید. اینکار با تعیین استاپ لاس در هر معامله امکان پذیر است.

  • اجازه رشد به ضرر‌ها

یکی از عوامل موفقیت تریدر‌های حرفه‌ای مدیریت ضرر است. زمانی که تریدر‌های حرفه‌ای متحمل ضرر کوچکی می‌شود آن معامله را به پایان می‌رسانند و با هوشمندی وارد معامله‌ای دیگر می‌شوند که منجر به سود آن‌ها می‌شود؛ اما یکی از اشتباهات رایج تریدر‌ها این است که به امید جبران ضرر در معامله می‌مانند. این کار باعث می‌شود ضررشان بیشتر شود و در نهایت نتوانند آن را جبران کنند.

راه حل: هیچوقت خلاف روند بازار حرکت نکنید. هر زمان متوجه شدید که تحلیل شما اشتباه بوده، از معامله خارج شوید. بازار همیشه برای ورود به شما فرصت می‌دهد.

  • میانگین پایین یا بالا

احتمالا با اصطلاح میانگین کم کردن آشنا هستید. اگر هم اطلاعی از این اصطلاح ندارید بگذارید برایتان توضیح دهم. زمانی که قیمت یک ارز یا سهام در حال سقوط است شما به اندازه مبلغی خرید کرده‌اید، در قیمتی پایین‌تر دوباره خرید می‌کنید تا میانگین قیمتی خریدتان کاهش پیدا کند؛ اما این کار تا زمانی جواب می‌دهد.

برای مثال در سرمایه‌گذاری‌های با افق زمانی بلند مدت می‌تواند ایده خوبی باشد. در برخی موارد تریدر در حلقه کاهش میانگین می‌افتد و این کار را آنقدر تکرار می‌کند که دچار ضرر می‌شود. کاهش میانگین قیمت خرید باید هوشمندانه انجام شود.

راه حل: هیچوقت، هیچوقت، هیچوقت! به معامله خود حجم اضافه نکنید. هرچقدر حجم اضافه کنید، میزان ضرر شما بیشتر خواهد شد. ممکن است حتی لیکویید شوید و کل سرمایه خود را از دست بدهید. چرا که بازار ارز دیجیتال دامنه نوسان بی‌نهایت دارد.

اهمیت پذیرش ضرر در ترید ارز دیجیتال

  • اهمیت پذیرش ضرر

اغلب تریدر‌ها نمی‌توانند بپذیرند که ممکن است اشتباه کنند. هر تریدری حتی حرفه‌ای‌ها امکان دارد که دچار اشتباهاتی شوند؛ اما قبول نکردن این اشتباه ممکن بیشتر به ضررشان منجر شود. چه با عجله خرید کرده باشید یا در زمان نامناسبی فروخته باشید، بهترین کار این است که اشتباهتان را بپذیرید و آن را جبران کنید. در بسیاری از موارد غرور تریدر‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، در نهایت آن‌ها متضرر می‌شود. 

راه حل: اشتباه خود را بپذیرید و به دنبال انتقال از بازار نباشید. پس از چند معامله ناموفق اندک زمانی از بازار فاصله بگیرید تا دوباره به روانشناسی بازار و کنترل احساسات خود مسلط شوید.

  • باورهای غلط 

لزوما سهمی که قیمت کمتری نسبت به ارزش ذاتی دارد، گزینه‌ای مناسب برای ترید یا سرمایه‌گذاری نیست. ممکن است فکر کنید که ارزش کمتر نسبت به ارزش ذاتی می‌تواند دلیلی برای خرید آن ارز باشد؛ اما همیشه نگاه انتقادی داشته باشید و مواردی که نیاز به بررسی دارید را انجام دهید. شما می‌خواهید در ارز یا سهامی سرمایه‌گذاری کنید که در آینده رشد پایداری داشته باشد. پایین بودن قیمت سیگنال درستی برای خرید آن نیست.

راه حل: کف و سقف قیمت هیچ ارز دیجیتالی مشخص نیست! بنابراین به دنبال کف و سقف نباشید. فقط سعی کنید در جهت روند حرکت کنید.

  • خرید با مارجین زیاد

بد‌ترین کاری که به‌عنوان یک تریدر تازه‌کار می‌توانید انجام دهید وارد کردن حجم زیاد سرمایه در یک معامله است به این امید که در مدت کوتاه سود زیادی به دست آورید. با یک اشتباه ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.

راه حل: با مبحث پوزیشن سایز در معاملات آشنا باشید. به این ترتیب با توجه به میزان سرمایه خود متوجه خواهید شد در هر معامله چه حجمی باید وارد کنید.

بیشتر بخوانید: حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال چقدر است؟

  • معامله با اهرم

اهرم همان‌قدر که به سود شما کمک می‌کند، می‌تواند ضرر‌های شما را هم بیشتر کند. تریدر‌های مبتدی تصور می‌کنند که استفاده از اهرم می‌تواند آن‌ها را به رویا‌های مالی خود برساند؛ اما به این نکته توجه نمی‌کنند که اهرم می‌تواند تمام سرمایه‌ی آن‌ها را نیز از بین ببرد. برای مثال اگر فقط از اهرم 1:50 استفاده شود، تنها ۲ درصد ضرر می‌تواند کل سرمایه را نابود کند.

راه حل: معامله با اهرم فقط مختص به حرفه‌ای هاست چرا که اهرم مانند شمشیر دو لبه است. هم می‌تواند سرمایه شما را چند برابر کند و هم می‌تواند در کسری از ثانیه کل آن را نابود کند. سعی کنید تا زمان حرفه‌ای شدن و درک همه اصول در محیط دمو یا اسپات معامله کنید.

بیشتر بخوانید: اهرم در ارز دیجیتال چیست

  • ترید کور کورانه

دنبال کردن جو و ترید کورکورانه می‌تواند به ضرر تریدر‌ها منجر شود. پیشروی براساس روند‌هایی که عمده مردم طی می‌کنند به ضرر منتهی می‌شود؛ زیرا عدم تحلیل شما را از وضعیت سهم یا ارز مطلع نمی‌کند. یکی از اشتباهات رایج تریدر‌ها پیشروی بر اساس محبوب شدن ارزها است. ممکن است ارزی صرفا به‌دلیل افزایش تقاضا رشد کند و هیج دلیل بنیادی‌ای نداشته باشد. این ممکن است شما را زیان‌ده کند.

راه حل: سعی کنید همیشه از تحلیل و بررسی برای تصمیم‌گیری‌های مالی استفاده کنید و دانش و استراتژی خود پایبند باشید. اسیر اتفاقات حوزه کریپتو در کامیونیتی‌ها نشوید.

  • بررسی نادرست و غیر اصولی

اطلاعات بازار‌های مالی برای همه در دسترس است؛ اما کسی موفق است که به‌طور دقیق و کامل دارایی‌ها را بررسی و تحلیل کند. معمولا تریدر‌های تازه‌کار به‌دلیل اینکه تحقیقات خود را به‌طور کامل انجام نمی‌دهند و از تحلیل کامل طفره می‌روند، دچار ضرر می‌شوند. تلاش کنید همیشه تمامی جوانب دارایی که قصد ترید یا سرمایه‌گذاری در آن دارید را تحلیل و بررسی کنید.

راه حل: یک روش تحلیل را کامل آموزش ببینید و از این شاخه به آن شاخه پریدن اجتناب کنید. یک روش تحلیل که حرفه‌ای آن را فرا گرفته باشید به شما کمک می‌کند استراتژی و روش کسب درآمد مختص به خود را پیدا کنید.

خرید بر اساس نکات بی‌اهمیت

  • خرید بر اساس نکات بی‌اهمیت

معمولا افراد در بخشی از سابقه معامله‌گری خود دچار این اشتباه می‌شوند. ممکن است شما از دوستان و اقوام خود بشنوید که فلان ارز قرار است رشد بزرگی داشته باشد. این شما را مجاب به خرید آن ارز می‌کند و در نهایت ممکن است شما را متحمل ضرر کند. حتی ممکن است رسانه‌ای اقدام به تبلیغ ارزی کند. شما با خود فکر می‌کنید که این ارز رشد بزرگی خواهد داشت؛ اما این‌گونه نیست. این‌چنین توصیه‌ها نمی‌تواند دلیلی برای خرید باشند.

راه حل: اگر واقعا قصد دارید بر اساس این سخنان اقدام به خرید ارزی کنید باید چند کار را انجام دهید. برای اولین کار بهتر از افرادی که آن ارز را توصیه می‌کنند اطلاعات بیشتری دریافت کنید؛ همچنین علاوه بر آن باید تحلیل و بررسی خود را انجام دهید. در این صورت اگر به خوب بودن ارز پی بردید می‌توانید ترید کنید.

  • توجه نکردن به بیگ پیکچر

در کنار تمام موارد تکنیکالی و بنیادی باید به یک دید کیفی هم برسید. منظور چیست؟ فرض کنید یک شرکت تولید ماشین تایپ از لحاظ موارد تکنیکالی و هم بنیادی بسیار قابل قبول است؛ اما دوران کامپیوتر‌های پیشرفته در حال شروع شدن است. این می‌تواند یک نکته باشد که در آینده، آن شرکت قرار است سقوط کند. 

راه حل: دید کیفی به وضعیت کلی یک ارز یا سهام می‌تواند در معاملات به شما کمک کند. هنگام بررسی بنیادی یک پروژه، همه پتاسنیل‌های آن را در نظر بگیرید.

  • ترید در چندین بازار

تریدر‌های تازه کار ممکن است تمایل به معامله در بازار‌های مختلفی داشته باشند. برای مثال از بازار کریپتو به سمت بازار سهام و … بروند. این کار باعث می‌شود تلسط کافی به بازار‌ها نداشته باشند و زیان‌ده شوند.

راه حل: روی یک بازار متمرکز شده و همه فوت و فن آن را یاد بگیرید.

  • اعتماد به نفس بیش از حد

ترید یک کار بسیار سخت است؛ علاوه بر دانش نیاز به تجربه هم دارد. برخی از تریدرها که در ابتدای کار ممکن است بر اساس شانس، علمکرد خوبی به‌دست می‌آورند. این شانس به مرور باعث می‌شود تریدرهای مبتدی اعتماد به نفس بیش از حد به‌دست بیاورند. در نهایت اعتماد به نفس بیش از حد منجر به ریسک‌های زیاد و بی‌اساس می‌شود که در نهایت به ضرر بیش از حد می‌رسد.

راه حل: صرفا با به دست آوردن چند برد متوالی به خود غره نشوید. به صورت مداوم به آموزش و تحقیق ادامه دهید. 

  • معامله بیش از حد

با توجه به پتانسیل کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، وسوسه، به ویژه برای مبتدیان به امید کسب سود بیشتر، رخ می‌دهد. اما ترید بیش از حد و افزایش ریسک چه از نظر حجم و…  فقط به از دست رفتن سرمایه شما کمک می‌کند. اگر زیاده‌روی کنید و همه چیز بر خلاف تحلیل شما پیش برود، ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای ماندن در بازار داشته باشید، بازار شما را بیرون بی‌اندازد!

راه حل: واقعیت این است که ترید چیزی نیست که به طور اتفاقی بتوانید از آن پول به دست آورید. برای رسیدن به کسب درآمد، به مهارت و صبر زیادی نیاز است. ابتدا همه چیز را با یک حساب معاملاتی آزمایشی کنید، سپس هنگامی که یک حساب معاملاتی با پول واقعی باز کردید، مقدار کمی سرمایه‌گذاری کنید تا به تدریج پیشرفت کنید.

  • ترید احساسی

معمولاً زمانی که چند معاملات سودآور را تجربه می‌کنید و احساس می‌کنید که بر همه چیز مسلط شده‌اید. اما همه مراحل خوب در نهایت به پایان می‌رسند.

راه حل: با تکنیک‌های روانشناسی بر احساسات خود مسلط شوید. اجازه ندهید احساسات، رفتار معاملاتی شما را تعیین کنید. قبل از شروع یک معامله، نیم قدم به عقب برگردید و سعی کنید دقیق به آن نگاه کنید. آیا با استراتژی معاملاتی شما مطابقت دارد؟ آیا این کار را بر اساس دانش فنی انجام می‌دهید یا فقط یک احساس درونی؟

اهمیت شناخت اشتباهات رایج توسط تریدرها

اهمیت شناخت اشتباهات رایج توسط تریدرها

همان‌طور که خواندید، اشتباهات زیادی وجود دارند که تریدرها می‌توانند دچار آن‌ها شوند. فرض کنید یک تریدر دچار نصف این اشتباهات شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ مجموع ضررهای کوچک هر اشتباه در نهایت می‌تواند باعث از بین رفتن کل سرمایه تریدر شود. اما شناخت اشتباهات رایج تریدر‌ها از جوانب دیگری هم دارای اهمیت است. تریدرها با شناخت اشتباهات خود می‌توانند آن‌ها را جبران کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا از همان اشتباهات درس بگیرند.

اگر پول سرمایه‌گذاری دارید و می‌توانید از این اشتباهات گفته شده، اجتناب کنید، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های خود را به ثمر برسانید و خود را یک قدم به اهداف مالی خود نزدیک‌تر کنید. به عنوان یک سرمایه گذار، بهترین کاری که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری با هر افق زمانی انجام دهید، اجرای یک استراتژی منطقی است که با آن راحت باشید و بتوانید به آن پایبند باشید.

اگر جزو افرادی هستید که به دنبال کسب یک برد بزرگ یا احساس عمل کردن هستید، معامله‌گری برای شما مناسب نیست.

راهکارهایی برای جلوگیری از اشتباهات در ترید

برای جلوگیری از رخ دادن اشتباهات تلاش کنید چند مورد زیر را رعایت کنید.

  • آموزش مداوم و اصولی می‌تواند از اشتباهات بسیاری جلوگیری کند.
  • همیشه منابع معتبر بازار‌های مالی را دنبال کنید و از افراد حرفه‌ای درس بگیرید.
  • گزارشات ترید‌های خود را یادداشت کنید و پس از اتمام کار آن‌ها را بررسی کنید. بررسی و تحلیل ترید می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات کمک به‌سزایی کند. چرا که در بررسی ترید خود می‌توانید به اشتباهات پی ببرید و در ترید‌های بعدی آن‌ها را تکرار نکنید.
  • سعی کنید احساسات بر شما غلبه نکنید. عامل بسیاری از اشتباهات احساسات تریدر‌ها است. بروز احساسات، برای مثال هیجان‌زده شدن یا عصبانیت از تفکر منطقی جلوگیری می‌کند. به‌همین دلیل می‌تواند شما را منجر به انجام دادن اشتباهاتی کند.
  • نداشتن استراتژی معاملاتی و پلن تریدینگ شما را در بازار کریپتو پا در هوا می‌گذارد. این بدان معنی است که شما بی حساب و کتاب به معامله می‌پردازید،‌ در نهایت اشتباهات بزرگی را انجام می‌دهید.
  • توجه به مدیریت ریسک، راهکار دیگری است که از بزور اشتباهات جلوگیری می‌کند. بسیاری از معامله‌گران بازار ارز‌های دیجیتال به مدیریت ریسک توجه نمی‌کنند. تلاش کنید که ریسک را مدیریت کنید.

جمع‌بندی

تریدر‌ها، به‌خصوص تریدر‌های تازه‌کار دچار اشتباهات زیادی می‌شوند که باعث ضرر و زیان زیادی می‌شود. در این مقاله اشتباهات رایج تریدرها را برای شما ذکر کردیم. تلاش کردیم تا این ۲۰ اشتباه را برای شما تشریح کنیم و راهکار‌هایی برای آن‌ها ارائه دهیم.

از اهمیت شناخت اشتباهات توسط تریدرها صحبت کردیم و به شما توصیه کردیم یادگیری مداوم و اصولی را دنبال کنید. امیدواریم این مقاله به شما در جلوگیری از اشتباهات کمک کند. علاوه بر اشتباهاتی که با شما به اشتراک گذاشتیم، چه اشتباهاتی وجود دارند؟ در بخش نظرات به ما بگویید!

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...