استخراج ارز دیجیتال

میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟ (محاسبه با جزئیات)

میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟ (محاسبه با جزئیات)

استخراج بیت کوین، یکی از روش‌های بدون دردسر برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که حاشیه سود بالایی دارد. مسئله مهمی که در رابطه با استخراج بیت کوین وجود دارد، میزان مصرف برق آن است. این موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های جانبی استخراج افزایش پیدا کند. لذا شما باید ماینرهایی را برای این کار انتخاب کنید که میزان مصرف برق پایینی داشته باشند تا حاشیه سود شما را افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم که میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟ آیا همه ماینرها به یک اندازه برق مصرف می‌کنند؟ پس اگر قصد خرید ماینر و استخراج بیت کوین را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی ایرانیکارت همراه باشید.

چطور مصرف برق ماینر را محاسبه کنیم؟

محاسبه میزان مصرف برق استخراج بیت کوین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ماینرها با این هدف به وجود آمده‌اند که برای شما سودآور باشند، اما با توجه به میزان مصرف برقی که دارند ممکن است درآمد دستگاه استخراج بیت کوین شما را کاهش دهند. بنابراین باید نحوه محاسبه مصرف برق ماینر را به خوبی شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که هزینه‌های برق مربوط به ماینر را برآورد کنید. برای محاسبه آن فرمول خاصی وجود دارد که در ادامه آن را به‌طور مفصل توضیح می‌دهیم.

چطور مصرف برق ماینر را محاسبه کنیم؟

فرمول محاسبه برق ماینر 

میزان مصرف برق در ماینرها زیاد است و این موضوع سبب شده است که اغلب دولت‌ها استفاده از ماینر را ممنوع اعلام کنند. این دستگاه‌ها به‌طور میانگین در هر ساعت 127 ترا وات برق مصرف می‌کنند. اما برای این که بتوانید هزینه‌های مربوط به استخراج بیت کوین را ارزیابی کنید لازم است که از میزان مصرف برق در هر ماینر را به‌صورت جداگانه محاسبه کنید. برای این کار می‌توانید از فرمول محاسبه برق ماینر که در زیر آورده شده است استفاده نمایید.

30*24*انرژی دستگاه =میزان برق مصرفی ماینر

اولین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن انرژی مصرفی دستگاه است. این توضیحات روی دفترچه راهنمای ماینرها وجود دارد و شما به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. دقت داشته باشید که میزان انرژی مصرفی دستگاه بر حسب وات محاسبه می‌شود. با ضرب کردن این عدد به 1000 می‌توانید وات را به کیلو وات تبدیل کرده و داخل فرمول قرار دهید. با ضرب این عدد در 24 (ساعات شبانه روز) و سپس ضربدر 30 (تعداد روزهای ماه) می‌توانید میزان برق مصرفی ماینر را به دست آورید. عدد به دست آمده بر حسب کیلو وات ساعت است.

مصرف برق ماینر چه چالش‌هایی بوجود آورده است؟

همانطور که اشاره کردیم، مصرف برق ماینرها یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با استخراج بیت کوین است. مصرف بالای برق توسط ماینرها باعث می‌شود که یک سری چالش‌ها و مشکلات برای استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به وجود بیاید. این چالش‌ها عبارت‌اند از:

  • جریمه شدن

جریمه شدن به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مصرف برق ماینر است. استخراج بیت کوین در ایران محدودیت‌هایی دارد و در صورتی که یک مزرعه استخراج داشته باشید به دلیل نقض قوانین و میزان بالای مصرف برق بیشتر از یه حد خاص، جریمه خواهید شد. 

  • قطعی برق

اغلب مردم تصور می‌کنند که قطعی‌های مکرر برق ناشی از مصرف برق ماینرها است. این درست است که ماینرها برق زیادی مصرف می‌کنند اما به قدری نیست که باعث خاموشی برق کل شهر شود. اما اگر مزرعه استخراج بیت کوین در یک منطقه کوچک با برق ضعیف راه‌اندازی شود شاهد قطعی برق خواهید بود. چرا که در چنین شرایطی برق شهری پاسخگوی نیازهای همه نخواهد بود.

  • افزایش هزینه‌های جانبی استخراج

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین، افزایش هزینه‌های جانبی استخراج است. زمانی که میزان مصرف برق ماینرها افزایش پیدا کند شاهد افزایش هزینه‌های جانبی نیز خواهید بود. این موضوع باعث می‌شود که حاشیه سود شما کاهش یابد و برای شما به صرفه نباشد. 

مصرف برق ماینر چه چالش‌هایی بوجود آورده است؟

  • افزایش میزان مصرف انرژی

آینده بشر به منابع انرژی متصل شده است و اگر این منابع انرژی دچار کمبود شود، به کل دنیا ضربه وارد خواهد کرد. ماینرها از جمله دستگاه‌های پرکاربرد هستند که مصرف انرژی بسیار زیادی دارند. این موضوع باعث می‌شود که میزان مصرف انرژی به‌طور چشمگیری افزایش یافته و مشکلات متعددی به وجود بیاید.

پیشنهاد: لیست کم مصرف ترین ماینرها

  • تاثیر منفی بر روی محیط زیست

اغلب سیاستمداران و مخالفان بازار کریپتو بر این باور هستند که استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین تاثیر مخربی روی محیط‌ زیست دارد. ماینرها برق زیادی مصرف می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که انرژی موجود در محیط‌زیست کاهش پیدا کند. این دستگاه‌های با مصرف برق زیاد و تولید آلودگی تاثیر منفی روی محیط‌زیست می‌گذارند. 

چه عواملی در کاهش یا افزایش برق ماینر تاثیر دارند؟

ماینرها از جمله دستگاه‌های محبوبی هستند که میزان برق مصرفی زیادی دارند. میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل می‌توانند در کاهش یا افزایش برق ماینر تاثیر بگذارند. بنابراین اگر می‌خواهید شناخت بهتری در رابطه با موضوع مصرف برق ماینرها داشته باشید باید این عوامل را به‌طور کامل بشناسید. این عوامل مهم عبارت‌اند از:

چه عواملی در کاهش یا افزایش برق ماینر تاثیر دارند؟

  • دمای محیط

دمای محیط یکی از مهم‌ترین عواملی است که در میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین تاثیر می‌گذارد. هر چقدر دمای یک محیط بیشتر باشد میزان برق مصرفی ماینر نیز افزایش پیدا می‌کند. دستگاه استخراج بیت کوین به خودی خود گرما تولید می‌کند. اگر در این حین دمای محیط نیز افزایش پیدا کند؛ میزان برق مصرفی ماینر نیز افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از افزایش میزان برق مصرفی ناشی از دمای محیط بهتر است که در ابتدا بهترین مکان برای نصب ماینر را پیدا و سپس فکری به حال سیستم تهویه هوای مطبوع محیط کنید.

  • تعداد دستگاه‌های ماینر

بدون شک تعداد ماینرها نقش مهمی در افزایش یا کاهش مصرف برق دارند. به‌عنوان مثال اگر شما از یک دستگاه برای استخراج استفاده کنید مسلماً برق کمتری نسبت به دو یا سه عدد دستگاه مصرف خواهد کرد. بنابراین با در نظر گرفتن تعداد دستگاه و تامین برق مصرفی مناسب می‌توانید هزینه‌های مربوط به برق مصرفی را محاسبه کنید.

  • نوع ماینر

میزان مصرف برق در ماینرها با همدیگر متفاوت است. این موضوع کاملا به نوع و قدرت ماینر بستگی دارد. به‌عنوان مثال میزان برق مصرفی در ماینر T11 با ماینر S19 که هر دو از یک کمپانی هستند، یکی نیست. خوشبختانه ماینرها تنوع بسیار زیادی دارند و در مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید دستگاهی با میزان برق مصرفی پایین را برای استخراج بیت کوین انتخاب کنید.

 بیشتر بخوانید: مشاهده لیست بهترین ماینرهای بیت کوین

  • وزن و ابعاد دستگاه ماینر

وزن و ابعاد دستگاه ماینر نیز بر میزان مصرف برق تاثیر می‌گذارد. هر چقدر دستگاه شما بزرگتر باشد و وزن بیشتری داشته باشد قدرت بیشتری داشته و به انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت. البته این قضیه برای همه ماینرها صدق نمی‌کند چرا که امروزه شاهد تولید ماینرهایی با ابعاد کوچک با قدرت بالا هستیم.

  • نوع برق مصرفی

نوع برقی که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شود نیز نقش مهمی در افزایش یا کاهش میزان برق مصرفی دارد. اگر از برق تجاری یا مسکونی برای این کار استفاده کنید بدون شک برق مصرفی و هزینه‌های ناشی از آن افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر از برق صنعتی و کشاورزی استفاده کنید، می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی کنید.

قوانین مهم در رابطه با مصرف برق ماینر

قوانین مهم در رابطه با مصرف برق ماینر

ماینرها به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا بتوانند میزان استخراج بیشتری داشته باشند به همین جهت مصرف برق زیادی دارند. برای این که بتوانید مصرف برق ماینر را مدیریت کنید و از افزایش هزینه‌های جانبی استخراج جلوگیری کنید، لازم است که قوانین مربوط به مصرف برق ماینر را بدانید. این قوانین مهم عبارت‌اند از: 

  • میزان مصرف برق ماینرها، رابطه مستقیمی با نوع برق مصرفی دارد. از طرفی برق ارزان در سراسر دنیا وجود ندارد به همین جهت اغلب استخراج کنندگان بیت کوین باید هزینه‌های زیادی برای برق مصرفی پرداخت کنند.
  • دستگاه‌های ماینر به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند تا بتوانند با حل کردن معاملات ریاضی به بهبود سرعت و وضعیت تراکنش‌ها کمک کنند. اما با گذشت زمان فرآیند استخراج سخت‌تر شده و ماینرها باید زمان زیادی را صرف حل معاملات ریاضی کنند. این موضوع باعث می‌شود که استخراج بیت کوین نیاز به برق مصرفی زیادی داشته باشد.
  • نوع ماینر تاثیر زیادی در مصرف برق آن دارد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید ماینرهای جدید با قابلیت‌های پیشرفته هستیم که مصرف برق پایینی دارند.
  • روز به روز به تعداد ماینرهای بیت کوین افزوده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که سوخت‌های فسیلی بیشتری مصرف شده و آسیب جدی به محیط‌زیست وارد شود.
  • دستگاه‌های استخراج بیت کوین گرمای زیادی تولید می‌کنند. به همین جهت هنگام طراحی ماینرها از چندین فن قدرتمند استفاده می‌شود. اما این فن‌ها به تنهایی پاسخگو نیست، لذا هر چقدر سیستم تهویه هوای محیط بهتر باشد باعث کاهش مصرف برق ماینر می‌شود.
  • محل نصب ماینر رابطه مستقیمی با میزان برق مصرفی دارد. شما با انتخاب محیطی خشک و به دور از گرد و خاک می‌توانید میزان برق مصرفی ماینرها را به‌طور چشمگیری کاهش دهید.
  • هر چقدر تعداد ماینرها بیشتر شود به همان اندازه مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین باید این عامل مهم را در نظر بگیرید تا هنگام مشاهده قبض برق شوکه نشوید.

میزان مصرف برق، گزینه سرنوشت ساز در سوددهی استخراج

میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین، یکی از مهم‌ترین عواملی است که روی درآمد استخراج کنندگان تاثیر می‌گذارد. معمولا دستگاه‌های ماینر میزان مصرف برق بالایی دارند و این موضوع سبب می‌شود که یک سری چالش‌ها و مشکلات برای افراد به وجود بیاید. در این مقاله بررسی کردیم که میزان مصرف برق ماینرها چقدر است و چه عواملی در کاهش یا افزایش برق مصرفی ماینرها تاثیر می‌گذارد. با انتخاب ماینر مناسب و رعایت یکسری نکات مهم که در انتهای مقاله به آن پرداختیم می‌توانید میزان برق مصرفی ماینرها را کاهش و حاشیه سود را افزایش دهید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

میزان مصرف برق دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟ (محاسبه با جزئیات)
استخراج بیت کوین، یکی از روش‌های بدون دردسر برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که حاشیه سود بالایی دارد. مسئله مهمی که در رابطه با استخراج بیت کوین وجود...
4.25 از 8 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
استخراج ارز دیجیتال
بهترین ماینر بیت کوین در بازار ایران (بیشترین بازده)
بهترین ماینر بیت کوین کدام است؟ ارزهای دیجیتال جایگاه خود را در سراسر دنیا پیدا کرده‌ و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد. ماینینگ رمز ارز یکی...
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج ۲۰۲۴
ارز دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می‌توانند بدون اختیار متمرکز بانک یا دولت در گردش باشند. تا به امروز، 23627 پروژه ارز دیجیتال وجود دارد که کل بازار 1...
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
استخراج ارز دیجیتال
صفر تا صد استخراج ارز دیجیتال با موبایل ۲۰۲۴
ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) مانند BTC با استفاده از یک فرآیند محاسباتی توزیع شده به نام استخراج ایجاد می‌شوند. برخی از این ارزها را می‌توان با استفاده از تلفن‌های...