اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین یا اتریوم؛ کدام یک شانس بیشتری برای رشد دارد؟

بیت کوین یا اتریوم؛ کدام یک شانس بیشتری برای رشد دارد؟

قیمت بیت کوین طی هفته گذشته حرکات چندانی نداشته است. با این حال، این دارایی دیجیتال پیشرو اکنون از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرده که نشان‌دهنده ریکاوری احتمالی آن است. قیمت اتریوم نیز در طول هفته ضررهای قابل‌توجهی را تجربه کرد اما اکنون توانسته وضعیت خود را به تثبیت برساند.

روز شنبه، قیمت بیت کوین در سطحی نزدیک به ۴۲،۲۰۰ دلار متوقف شد و با استناد بر داده‌های CoinGlass، در تایم فریم روزانه ۱ درصد رشد داشته است. حجم معاملات مشتقات دارایی‌های کریپتویی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و با یک افت ۵۵ درصدی به ۲۱/۵۰ میلیارد دلار رسیده است. با این وجود، مارکت کپ بیت کوین در سطح ۸۲۸/۷۸ میلیارد دلار باقی مانده و سود باز (OI) معاملات BTC نیز ۱۷/۹۸ میلیارد دلار گزارش شده است. حجم پوزیشن‌های لیکوئیدشده در ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۳/۳۷ میلیون دلار فراتر رفت که نشان‌دهنده فشار فروش بر روی بازار است.

در مقایسه، قیمت اتریوم در نزدیکی ۲۲۸۰ دلار نوسان داشت و در تایم فریم روزانه اندکی رشد کرده است. حجم معاملات اتریوم با تقریباً ۵۰ درصد کاهش به ۸/۴۴ میلیارد دلار رسید، در حالی که مارکت کپ آن در سطح ۲۷۵/۰۳ میلیارد دلار قرار دارد. سود باز معاملات اتر تقریباً ۷/۷۹ میلیارد دلار بود و حجم کل پوزیشن‌های لیکوئیدشده آن به ۴/۳۵ میلیون دلار رسیده است.

بیت کوین در مقابل اتریوم: تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی

داده‌های IntoTheBlock جزئیات جالبی را در مورد این دو ارز دیجیتال نشان می‌دهند. حجم تراکنش‌های بزرگ بیت کوین با ۳۹/۰۸ درصد کاهش به ۲۵/۹۳ میلیارد دلار رسیده که بیانگر کاهش تراکنش‌های ارزشمند این شبکه است. تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین با ۷/۷۶ درصد افزایش به ۹۷۹،۳۰۰ عدد رسیده که نشان‌دهنده افزایش فعالیت کاربران است. موجودی هولدرها نیز اندکی افزایش یافت و به ۵۸۱/۲۶ میلیارد دلار رسید. شایان ذکر است که جریان سرمایه خالص صرافی‌ها با کاهش قابل‌توجه ۱۲۹/۸۷ درصدی مواجه شد و به منفی ۷۱/۷۱ میلیون دلار رسید. نرخ مشارکت نهنگ‌های بیت کوین هم ۲/۳۱ درصد است. در حال حاضر، ۸۲/۴۵ درصد از هولدرهای بیت کوین «در سود» هستند که بازده سرمایه‌گذاری مثبتی را در این ارز دیجیتال نشان می‌دهد.

حجم تراکنش‌های بزرگ اتریوم نیز با ۴۹/۵۸ درصد کاهش به ۲/۱۴ میلیارد دلار رسید. تعداد آدرس‌های فعال روزانه ۵۹۵،۶۴۰ عدد بود و ۹/۹۴ درصد افزایش داشته است. موجودی هولدرهای اتریوم نیز به ۲۱۸/۰۴ میلیارد دلار افزایش یافت. جریان سرمایه خالص صرافی‌ها برای اتر با کاهش چشمگیر ۴۰۵/۱ درصدی مواجه شد و منفی ۹۶/۲۴ میلیون دلار را لمس کرد. نرخ مشارکت نهنگ‌های اتریوم به طور قابل‌توجهی بالاتر از بیت کوین بود و در سطح ۳۶/۸۹ درصد قرار داشت. در ضمن ۷۱/۷۰ درصد از هولدرهای این ارز دیجیتال در سود قرار دارند.

هم بیت کوین و هم اتریوم کاهش حجم تراکنش‌های بزرگ را پشت سر گذاشتند که یعنی تمایل سرمایه‌گذاران به انجام معاملات نسبتاً کم شده است. جریان سرمایه خالص منفی برای هر دوی این رمزارزها نشان می‌دهد که کاربران دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند.

IntoTheBlock همچنین خاطرنشان کرد که کارمزد تراکنش‌های بیت‌ کوین و اتریوم بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است. دلیل این امر به کاهش نوسانات بازار و نیاز کمتر کاربران به انجام تراکنش‌های فوری نسبت داده می‌شود.

تحلیلگران منتظر چه چیزی هستند؟

میشائل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر حوزه رمزارز اخیراً در پست X خود گفت:

من شخصاً معتقدم که اتریوم در چرخه آینده عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت و این رقابت از زمان تایید ETFها شروع شده است.

او به یک «واگرایی صعودی عظیم در تایم فریم هفتگی» و یک مقاومت حیاتی در سطح ۰/۰۶ بیت کوین برای جفت ارز ETH/BTC اشاره دارد. ون دی پوپ همچنین پیش‌بینی می‌کند که قبل از آغاز یک روند صعودی بالقوه، باید منتظر تثبیت بیشتری باشیم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...