اخبار ارز دیجیتال

ایالات متحده برای ایجاد پلتفرم رای‌گیری بلاک چینی خود از کاردانو کمک می‌گیرد

ایالات متحده برای ایجاد پلتفرم رای‌گیری بلاک چینی خود از کاردانو کمک می‌گیرد

اگرچه جزئیات خاصی هنوز منتشر نشده، اما چندین ایالت کشور آمریکا به دنبال کاردانو هستند تا با اعمال این بلاک چین در فرآیند رای‌دهی به شفافیت در انتخابات کمک کنند.

گزارش شده که تعدادی از ایالت‌های آمریکا با بنیاد کاردانو تماس گرفته‌اند تا در مورد توسعه یک سیستم رأی‌گیری با فناوری بلاک چین گفتگو کنند. به گفته فردریک گرگارد (Frederik Gregaard)، مدیر‌عامل بنیاد کاردانو، این ایالت‌ها به دنبال برگزاری انتخابات شفاف‌تر هستند.

کاردانو در مورد یک پلتفرم رای‌گیری بلاک چینی با ایالات متحده گفتگو می‌کند

گرگارد در مصاحبه‌ای با DailyCoin گفت:

چند ایالت در آمریکا با ما تماس گرفتند و گفتند: «آیا می‌توانید در ایجاد یک راه‌حل ساده بلاک چینی به ما کمک کنید تا رای‌گیری شفاف‌تر و پاسخگوتری داشته باشیم؟»

گرگارد به تلاش‌های مشابهی در بریتانیا نیز اشاره کرد. با این حال، او گفت که بنیاد کاردانو هنوز در تلاش است تا دریابد که آیا ساخت این راه‌حل در بازه زمانی مورد نظر ایالت‌ها امکان‌پذیر است یا خیر. او مصاحبه خود را بدون اینکه بگوید بنیاد کاردانو با چند ایالت در حال گفتگو است یا چه کشورهایی درگیر این موضوع هستند، پایان داد.

با گذشت زمان، علاقه‌مندان به حوزه کریپتو رای‌گیری به کمک بلاک چین را به عنوان یکی از کاربردهای چشمگیر این فناوری معرفی کردند. با وجود یک نهاد باتجربه مانند کاردانو که تلاش می‌کند در ایالات متحده مسئولیت این امر را برعهده بگیرد، احتمال ساخته شدن یک راه‌حل عملی بالاست.

بنیاد کاردانو، مانند چندین شرکت غیرمتمرکز بلاک چینی، راه‌هایی برای پیاده‌سازی رای‌گیری مبتنی بر بلاک چین در فرآیندهای خود پیدا کرده تا تصمیم‌گیری‌ها را دموکراتیک کند. برای مثال، کاردانو از Catalyst استفاده می‌کند، پلتفرمی که هولدرهای ADA را قادر می‌سازد تا در مورد طرح‌های پیشنهادی بحث کرده و به پروژه‌های این شبکه رای دهند. این پلتفرم بخش مهمی از اکوسیستم کاردانو محسوب می‌شود و برای مدتی مسئول ترویج تمرکززدایی در اقداماتی مانند تصمیم‌گیری و دورهای تامین مالی بوده است. با این حال، ایجاد یک سیستم رای‌گیری بلاک چینی به جزئیات بیشتر از حد معمول نیاز دارد، به خصوص برای رای‌گیری در سراسر ایالت‌ها.

اگر ایده رای‌گیری بلاک چینی در ایالات متحده محبوب‌تر شود، کاردانو ممکن است با رقبایی روبرو شود. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که دولت‌ها به شبکه‌های بلاک چینی دیگر، مانند سولانا، برای ایجاد یک پلتفرم مشابه نزدیک شده باشند. این شبکه‌ها ممکن است به ایالت‌ها نیز دسترسی داشته باشند و شرایط برای کاردانو در این رقابت احتمالی سخت شود.

فعالیت کاردانو

با این وجود، شبکه کاردانو اخیراً بسیار فعال بوده و ممکن است قادر به انجام وظیفه آتی خود باشد. در حال حاضر، فعالیت توسعه‌دهندگان در کاردانو نیز افزایش یافته و از اتریوم پیشی گرفته است. داده‌های IntoTheBlock (ITB) نشان می‌دهند که کاردانو بین ۱۱ تا ۱۷ مارس، ۹۷۸،۷۸۰ کامیت را در GitHub ثبت کرده که ۱۴۰ درصد بیشتر از ۴۰۷،۱۷۰ کامیت ثبت شده توسط اتریوم است. این امر نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان اکنون کاردانو را به عنوان یک شبکه جذاب با فرصت‌هایی مشابه اتریوم در نظر می‌گیرند. علیرغم این تحولات مثبت، قیمت کاردانو در یک هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

دامنه فعالیت‌های کاردانو به مبارزه با جرم و جنایت نیز گسترش یافته، چرا که این بنیاد اخیراً با پلیس دبی در یک پروژه آزمایشی همکاری کرده است. در خلال اجلاس جهانی پلیس امارات در ماه گذشته، پلیس دبی از یک پروژه مبتنی بر کاردانو رونمایی کرد که از فناوری بلاک چین برای به اشتراک‌گذاری امن داده‌های حساس با سایر مقامات مجری قانون مانند اینترپل استفاده می‌کند. استفاده از این پلتفرم تضمین می‌کند که مجریان قانون می‌توانند از فناوری بلاک چین استفاده کنند و با سایر موسسات در سراسر جهان همکاری داشته باشند.

سایر اقدامات اخیر کاردانو شامل USDM، یک استیبل کوین با پشتوانه فیات نیز می‌شود که توسط Mehen Finance توسعه یافته است. متیو پلومین (Matthew Plomin)، شریک موسس Mehen، اشاره کرد که راه‌حل آنها در سال گذشته با شکست مواجه شد، زیرا بانک Cross River که با آنها همکاری می‌کرد، به شرکت سیرکل (Circle) پیوست. Mehen سپس با راه‌حل فین‌تک Plaid وارد همکاری شد تا اینکه استیبل کوین USDM را نهایی‌سازی و راه‌اندازی کرد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...