اخبار ارز دیجیتال

برترین توکن های زامبی چه ارزهایی هستند؟

برترین توکن های زامبی چه ارزهایی هستند؟

در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش شناخت عموم افراد نسبت به بازار ارزهای دیجیتال، تعداد رمزارزهای این بازار به بیش از 14000 رسیده و ارزش کل بازار کریپتوکارنسی، عدد قابل توجه 2.4 تریلیون دلار را به ثبت رسانده است؛ اما باید بدانید ارزش و تعداد بالا همیشه خوب نیست و سرمایه‌گذاری روی هر ارزی نمی‌تواند در آینده برای شما سودمند باشد.

پلتفرم تحلیلی فوربس، در گزارشی به بررسی برخی از بهترین توکن‌های زامبی بازار رمزارزها پرداخته است. منظور از توکن‌های زامبی، ارزهایی هستند که فایده خاصی در دنیای واقعی ندارند اما بر خلاف این موضوع، دارای ارزش بازار و حجم معاملات قابل توجهی هستند.

این لیست شامل نام‌های معروفی مانند ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، لایت کوین (LTC)، بیت‌کوین کش (BCH) و اتریوم کلاسیک (ETC) است که همگی آنان در برآورده کردن اهداف خود ناتوان بودند اما همچنین دارای ارزش بازار قابل توجهی هستند.

تحلیل‌گران فوربس، با اشاره به ریپل (XRP) خاطر نشان کردند که هدف این ارز در ابتدای تاسیس خود، رقابت و از بین بردن شبکه سوئیفت بانکی برای انتقال‌های بین‌المللی بود اما با گذشت چندین سال، علاوه بر اینکه ریپل نتوانسته سوئیفت بانکی را از بین ببرد، بلکه حتی موفق به مختل کردن این شبکه نیز نشده است. فوربس معتقد است درصد بسیار بالایی از سرمایه در گردش این ارز، به معاملات افراد وابسته است و قیمت ریپل، فقط به خرید و فروش‌های سوداگرانه معامله‌گران وابسته است.

این کارشناسان می‌گویند ریپل واقعا بی فایده است اما ارزش بازار 36 میلیارد دلاری، آن را به ششمین ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. علاوه بر این موارد، در گزارش مذکور بیان شده که آزمایشگاه ریپل، فقط بر اساس حدس و گمان فعالیت می‌کند و هیچ کارایی مفیدی در دنیای واقعی ندارد.

در ادامه این گزارش، با اشاره به ارزهایی مانند مانند لایت کوین، بیت کوین کش و اتریوم کلاسیک که ارزش بازار بسیار زیادی دارند، گفته شده که این توکن‌ها بی هدف بوده و فقط به عنوان ابزاری برای کسب سودهای نجومی مورد استفاده فعالان بازار قرار می‌گیرد. تحلیل‌گران فوربس معتقدند نقدینگی و سابقه بیشتر نسبت به سایر رمزارزها، عواملی هستند که این ارزها را زنده نگه داشته‌اند.

تحلیل‌گران همچنین برخی از قاتل‌های اتریوم مانند تزوس (XTZ)، الگوراند (ALGO) و کاردانو (ADA) را به عنوان بخش مهمی از توکن‌های زامبی معرفی کردند.

با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی و ارزش‌‌های قابل توجه، این توکن‌ها پذیرش یا فعالیت عمده‌ای نداشته‌اند و عملا به پروژه‌های بی حرکت تبدیل شده‌اند.

گزارش فوربس همچنین به فقدان مکانیسم‌های حاکمیتی و مسئولیت‌پذیری مالی در این نهادهای بلاکچینی اشاره می‌کند که بدون نظارت یا تعهداتی نسبت به سهامداران عمل می‌کنند؛ این موضوع تلاش‌ها برای ارزیابی یا سلامت مالی در ارزهای دیجیتال را کاملا بی‌اثر خواهد کرد و موجب از دست رفتن اعتماد عمومی به این بازار می‌شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...